PDA

View Full Version : help!!!



Kilian
26 april 2012, 10:12
hallo,

ik zit nu in een onzekere situatie, ik zoek graag werk in mijn leerrichting maar alles is vrijwilligers werk.. niet dat dat een probleem is, maar als ik studio/podium techniek studeer hoe groot is mijn kans op een baan dan wel niet als ik afgestudeerd ben? haal ik een papiertje om vrijwilligers werk te doen??

ik vroeg me af weten jullie nog ergens in noordholland (omgeving Alkmaar) een plek om me brood te kunnen verdienen in mijn leer richting? of het nu theater of poppodiums zijn maakt me niet uit, maar ik wil graag meer leren en me studie betaald zich zelf niet... iemand ideeën?

Harry
26 april 2012, 10:38
kleine gratis tip: leer beter communiceren, je topictitel is al erg vaag bijvoorbeeld. Verder zit je in een lastig circuit, waar veel mensen te krijgen zijn die ervaring hebben. Waarschijnlijk is het toch niet verkeerd om (eventueel onbetaald) vrijwilligerswerk te gaan doen om ervaring te krijgen en een netwerk op te bouwen.

VLP
26 april 2012, 16:57
Interessante richting om te studeren.

Waar studeer je ? Secundair of hogeschool ?

Kilian
26 april 2012, 21:31
ik studeer op het herman brood academie in utrecht het is nog een MBO maar de lessen zijn op HBO nivo ik zal me vraag even wat duidelijker maken straks !

Arvoitus
28 april 2012, 03:16
Welk leerjaar zit je als ik vragen mag?

Normaal gesproken zullen die contacten wel komen als je met stage's en externe projecten begint. Ik kan me niet voorstellen dat je na je opleiding geen baan krijgt gevonden, als je de juiste stageplaats kiest en je best doet krijg je zelfs makkelijk een baan aangeboden.

Als je op de juiste plekken werkt kan je vrij makkelijk in het evenementen wereldje rollen. Vrijwilligerswerk kan daar ook veel aan bijdragen.

Voorbeeld: Mainstage van Graspop wordt gedaan door Dynamo en Effenaar medewerkers, de twee Marquee's op Graspop worden gedaan door 013 medewerkers. Dezelfde mensen van Dynamo en Effenaar zitten ook weer op Paaspop en Pinkpop, e.d.
Medewerkers van de Doornroosje werken op Fortarock. Medewerkers van de Atak werken op de Zwarte Cross, etc.

Maar het is ook afhankelijk van welke richting je op wil (Licht/geluid, festivals/theater, etc). Ik weet genoeg in het zuiden van nederland te vinden qua festivals, maar voor theater zou ik echt niet weten waar ik moet beginnen.

Geen idee of het in de buurt zit, maar zoek eens op de volgende bedrijven: Purple Group, Rentall, Flashlight en Ampco, Stageco

Kilian
3 mei 2012, 14:34
ik zit in het 1ste jaar, en ik be nu wel bezig met een stage plek zoeken om het begin van het 2de jaar me jaar te starten zeg maar.. maar ook alles hiero in mijn omgeving zit vol met mensen van het media college in Amsterdam...

Arvoitus
3 mei 2012, 16:31
Begin hier eens: http://www.google.nl/search?ix=aca&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=evenementen+crew

skanky
3 mei 2012, 18:19
Triple Showtechniek in Purmerend heeft elk jaar een aantal stagairs. Je kan het daar proberen. Ik ben daar een van de vaste freelancers.

edit: Ik zie nu pas dat je betaald werk zoekt.
Zonder ervaring kom je nergens aan de bak. Je moet netwerken, en je kan je netwerk opbouwen door bijv. als vrijwilliger bij een poppodium aan de slag te gaan.

almarvk
7 mei 2012, 14:59
In Leeuwarden zitten veel muziekopleidingen. Vooral met de MBO variant is je kans op een baan zeer klein. Alleen de echte goede jongens/meiden met een sterk uitgebreid netwerk kunnen er een beetje geld mee verdienen. Voor het gros is het een leuke opleiding waar je later geen droog brood mee kan verdienen.