PDA

View Full Version : Epiphone Chet Atkins, neiging aan te schaffen.



Riny
26 april 2012, 09:38
Heb de neiging om deze gitaar aan te schaffen maar ben een beetje huiverig hierin.
Helaas is het voor mij, vanuit Prov. Zeeland, te ver rijden i,v,b, lichamelijke beperkingen om de gitaar te bekijken/beoordelen.

Graag jullie mening hoe dit mogelijk aan te pakken.

Hier de betreffende gitaar (http://link.marktplaats.nl/545794962)

Mogelijk dat iemand van jullie, die daar in de buurt woont, eens wil gaan kijken voor mij?
Of beter maar helemaal niet doen?

Om iets dergelijks aan te schaffen en het blijkt kachelhout, daar zijn mijn WAO centje te waardevol voor.

Alvast dank voor de serieuze reacties.

bass blom
26 april 2012, 09:44
op het oog zeg ik: ja doe maar.
geen idee of het brandhout is maar dat valt wel mee toch?
en die zaak schijnt zeer ok te zijn.

Riny
26 april 2012, 10:11
Beste Bass,

Dank voor je reactie.

Ik kan zelf vrij veel betreffende het op orde krijgen van gitaren.
Gezien jouw ervaring ben ik een stukje minder in mijn twijfelen.
Ik heb de beste man aangeschreven over de conditie van de gitaar en een verzoek van meerdere gedetailleerde foto's.
Mocht er een kleinigheidje zijn, wat ik zelf niet op kan lossen, dan ben ik ook bereid om iemand dit te laten oplossen voor wat extra uitgave.
Echter moet dit dan ook weer niet te extreem zijn.

Ben zelf geen spook- bieder of zeur- koper via MP en vind het geen probleem om geld uit te geven voor iets waar ik interesse voor heb.
Zelf vind ik dat ook irritant wanneer ik iets te koop aanbied.

Ik wacht de beste man zijn reactie eens even af.

Little Jay
26 april 2012, 10:19
Mijn gitaarduo-partner heeft een dergelijke Epiphone (niet deze Chet Atkins, maar vrijwel dezelfde, deze: http://www.thomann.de/nl/epiphone_sst_nylon_175.htm). Hij is er zeer tevreden over, en het klinkt goed. Zijn prima gitaren. Kenmerk van Epiphone t.o.v. goedkopere Chinese merken is toch wel de wat consistentere kwaliteitscontrole denk ik.

Ik zou het wel aandurven als ik jou was, anders bel je met de zaak en vraag je even naar afstelling e.d. en maak je eventueel een retour-afspraak mocht er iets aan mankeren. Een beetje zaak met zelfvertrouwen moet dat wel aandurven.

Overigens heb ik zelf ooit online ook ongezien een goedkope Chinees gekocht, ook een dergelijk thinline electro-nylonsnaar, van het merk Harley Benton, en dat bleek - op wat afwerkingsfoutjes na - een uitstekende gitaar (in de prijsklasse) te zijn!

bass blom
26 april 2012, 10:22
ik heb zelf geen ervaringen met de zaak maar iemand die ik ken is er zeer tevreden over.

niet veel te vinden over de gitaar verder.

Riny
26 april 2012, 13:05
Heb even gebeld met de persoon en het was aangenaam.
Op mijn vraag of alles technisch 100% was en optisch redelijk kreeg ik de reactie, niet goed of tevreden, terug sturen.

Dus een geruststelling en een aanbeveling waardig.
Nu met spanning afwachten,......................... en ik ben heeeeeeelemaal niet ongeduldig.:hide:

Dank voor jullie meedenken en ik laat hier nog even weten hoe het verder verloopt en wat mijn bevindingen zijn van de gitaar.

Riny
28 april 2012, 14:07
Heb de genoemde gitaar binnen en ben er zeer tevreden over.
Zoals beloofd nog even een afbeelding.
(Let niet op de rommel er omheen, ben nog druk aan het opruimen)

Alle lof voor Zjon's Guitarstore uit Medemblik.
Keurig en snel afgehandeld en verzorgd.

Epiphone Chet Atkins (jaren '90)

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-R6GHGYBG.jpg

bass blom
28 april 2012, 14:17
prachtig mooi ding :p

die demper, zit die er vast in?

Riny
28 april 2012, 14:51
die demper, zit die er vast in?

Beste Bass,

Dank je wel, ik ben er zelf ook heel tevreden mee.

Wat de demper betreft, deze kan eruit.
Echter alleen wanneer de snaren ontspannen of gewisseld worden, nu is de snaar- hoogte te laag om hem eruit te halen.

Ike57
28 april 2012, 16:23
Beste Bass,

Dank je wel, ik ben er zelf ook heel tevreden mee.

Wat de demper betreft, deze kan eruit.
Echter alleen wanneer de snaren ontspannen of gewisseld worden, nu is de snaar- hoogte te laag om hem eruit te halen.

Mooie gitaar!! Die staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Wat betreft die demper: Weet je zeker dat die eruit kan?
Volgens mij is het Chet Atkins model een solid body met een "fake" soundhole en een piezo brug? (in ieder geval de staal-snarige)

Of zit ik er helemaal naast?

Riny
28 april 2012, 17:49
Mooie gitaar!! Die staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Wat betreft die demper: Weet je zeker dat die eruit kan?
Volgens mij is het Chet Atkins model een solid body met een "fake" soundhole en een piezo brug? (in ieder geval de staal-snarige)

Of zit ik er helemaal naast?

Beste Ike,

Je hebt het helemaal juist.
Het is een solid body maar de demper kan eruit, weet het zeker.
Hij is te lichten en te kantelen en je kan door een dunne spleet in het "gat" kijken.
Verder klinkt hij over mijn Vox en Fender versterkers, na wat experimenteren betreffende tone- control, zowel lekker fel als lekker vet.
Uiteraard ook met gebruik van de toonregeling op de gitaar.
Dus m.i. leent de gitaar zich goed voor diverse stijlen muziek, tenminste "normale" muziek, hahahahaha.

Ik speel eerst de nieuw opgezette snaren op en zal, bij het wisselen van de snaren, foto's maken en meer info geven voor zover er info te geven valt.
Op het internet is er totaal niets (meer) te vinden over dit specifieke model.
Niet gek na meer dan 20 jaar.

Ike57
28 april 2012, 20:38
Op het internet is er totaal niets (meer) te vinden over dit specifieke model.
Niet gek na meer dan 20 jaar.

Gibson heeft ook een Chet Atkins model uitgebracht. Misschien is daar wel meer over te vinden (als de specs in ieder geval gelijk zijn).

Ik ben wel benieuwd naar het gewicht, valt dat een beetje mee? De Gibson modellen hadden, als gewichtsbesparing, een centerblock van "Chromyte". Er wordt beweerd dat chromyte een "fancy" naam is voor balsa hout.

Riny
28 april 2012, 20:51
Ja, wat is licht of zwaar.
Ik zal ze morgen even op de weegschaal zetten want om dit zo even aan te geven vind ik moeilijk.
Zelf denk ik dat zij het gewicht van een LP heeft. Maar ja, daar heb je ook veel verschillen in.
Dus,..................... Morgen weten wij meer.

Riny
29 april 2012, 18:00
Ik ben wel benieuwd naar het gewicht, valt dat een beetje mee?

Beste Ike,

Heb de gitaar even op de weegschaal gezet en zij zit op zo'n 3,5 to 4 Kg.

Wat de nep- demper betreft, deze kan eruit om bij de trussrod te komen wanneer deze instelling behoefd.

Luca P
17 mei 2012, 16:03
Gibson heeft ook een Chet Atkins model uitgebracht.

..ehh andersom. Epi heeft er ook 1 uitgebracht.
Ik heb de Gibson en die demper is puur visueel. Om het een akoestisch tintje te geven, maar dat is bekend. De trussrod kan ik gewoon bereiken zonder de demper weg te halen.
Ben altijd benieuw naar de Epi's kopieen van Gibson.