PDA

View Full Version : Big Muff all the way



titzenpitzer
25 april 2012, 21:18
http://soundcloud.com/emian-alder/the-blood-of-a-pedophile

Een tijdje geleden heb ik een big muff aangeschaft, en nu gelijk snel een liedje geschreven. Alles is met de muff opgenomen, en wat extra effectjes van ableton (chorus, reverb en delay)
People Who Know Kung Fu!

pasqual
25 april 2012, 22:56
Tja...duidelijk not my cup of tea maar om een of andere reden was ik toch genoeg geprikkeld om 'm helemaal te luisteren. Volgens mij heb je de zang ook met de big muff opgenomen? Ik kan er in ieder geval niets van maken van wat je daar roept. Maar ondanks de noise is wel te horen dat je kan spelen. Het heeft wel iets... vooral ook de andere nummers van je.

Arts
26 april 2012, 15:19
Doet me heel erg denken aan Millionaire, vooral de laatste 2 nummers van Paradisiac.
Vind die stukken zoals op 0:59 best tof! De rest is een beetje te chaotisch. Ik denk dat er nog best iets vets uit kan komen als je het wat beter produceert.

Han S
26 april 2012, 15:44
Ik heb ook ergens zo'n Big Muff liggen, wat klinken die dingen toch ontzettend smerig, het is zo vies dat het mooi wordt.

Dreverhaven
26 april 2012, 18:09
Klinkt lekker hoor, al had ik nog wat meer galm toegevoegd om de boel nog wat dichtgesmeerder te maken. Dan heb je echt een dikke muur. Ik hou zelf ook iets meer van het geluid van een speaker, die hoor ik hier niet toch?

Desalniettemin, Big Muff's zijn natuurlijk helemaal te gek. Ik heb er hier drie rond slingeren, allemaal vintage, ik smul ervan. Het is leuk weer eens wat anders te horen hier dan de cliché gitaristenmeuk.

titzenpitzer
26 april 2012, 18:25
Bedankt!

People Who Know Kung Fu is een noiserock-project, dus dat klopt wel. Millionaire is ook een (zeer) grote invloed, dat ga ik zeker niet ontkennen.

Alles is inderdaad opgenomen door/met een Edirol FA-66. Mis je't echt? Ik zit na te denken of ik bij de opname van de EP volgende maand niet gewoon door de interface zou spelen, want ik vind de sound heerlijk bruut. Eerst nog wat wikken en wegen.

't Gaat om een op-amp muff van de jaren 70' met een halflege batterij, trouwens. Je hoort em in het begin effe kreunen :D

Dreverhaven
26 april 2012, 19:02
Alles is inderdaad opgenomen door/met een Edirol FA-66. Mis je't echt? Ik zit na te denken of ik bij de opname van de EP volgende maand niet gewoon door de interface zou spelen, want ik vind de sound heerlijk bruut. Eerst nog wat wikken en wegen.

't Gaat om een op-amp muff van de jaren 70' met een halflege batterij, trouwens. Je hoort em in het begin effe kreunen :D

Nou ja, het is smaak hè. Ik ben zelf met een soloproject bezig en veel aan het opnemen en ik vind het mooier klinken om gitaren door een speaker te gooien en dan via een mic op te nemen. Dat is lastiger, maar de klank bevalt mij meer. Als jij dit geluid tof vindt, dan moet je dat gewoon zo houden natuurlijk. Ik vind het ook lekker om m'n de preamp van m'n amp te laten oversturen en dan nog de Muff op vol volume er doorheen. Dat mix ik dan weer met een Muff die over een cleane preamp gaat. Maar goed, we hoeven niet allemaal hetzelfde te doen natuurlijk.

Die op-amp Muff's klinken wel bruut ja. Ik heb er twee, die klinken allebei net weer even anders. Mooi spul. Ik heb ook nog een groene Sovtek, maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Ben er niet zo weg van, maar ja, eerste pedaal hè.

titzenpitzer
26 april 2012, 19:12
Oh maar ik ben niet persé erg pro-tafel-spelen, hoor. Mijn versterker staat nu eenmaal op repetitiekot, en de faylon die hier staat is enorm onbetrouwbaar (plotse volumeverschillen, scherp, dof, ... noem maar op). Anders had ik het wel zo gedaan, 't is gewoon een stuk makkelijker om gewoon in te pluggen.

En een sovtek als eerste pedaal? Ha, mooi zo!

Duhsjaak
27 april 2012, 02:27
Hi
Weinig tijd momenteel. En dan is zo'n uit de doos (nu we het toch over muff hebben) geval als dit heel leuk.
Ik zou er niet op zijn gekomen op zo'n bijna abstract geluid, maar ik vind het boeiend genoeg. Een erg (positief) anders geluid. Dank je wel!
Vriendelijke groet, Gus