PDA

View Full Version : Pod 2.0 van E snaar naar Eb



marienusje
25 april 2012, 20:55
Eehy!

Heb nu al een weekje ofso een pod 2.0 met (oudste) floorboard.(ben een beginnende gitarist dus weet niet veel) Ik wil alleen weten of ik ook met mn pod van E bijvoorbeeld naar Eb kan gaan zonder mijn gitaar steeds te tunen. Dit wil ik weten omdat ik veel guns n roses speel, zoals Sweet child o mine, paradise city en knocking on heavens door. Die drie nummers wil ik dan spelen in Eb, dus stem ik steeds naar Eb. Is daar ook een andere mogelijkheid voor zonder steeds te tunen van E naar Eb?
Khoop dat jullie snappen wat ik bedoel :P

bedankt

Erik70
25 april 2012, 21:17
Ja.. ik snap je.
Nee.. dat kan de Pod niet
Andere mogelijkheid...2e gitaar erbij en die stemmen in Eb.

Ace 1.15.19
25 april 2012, 23:56
De Morpheus Droptune kan zoiets wel. Ik heb er ooit aan gedacht om dat ding te kopen maar vond hem erg duur. Inmiddels heb ik gewoon een andere gitaar steevast in Eb gestemd staan, speel zelf namelijk veel oud KISS materiaal. Sowieso hebben meer classic rock bands hun gitaar ˝ lager gestemd staan.

the sure thing
26 april 2012, 13:13
Ah joh, geeoon in Eb stemmen.... Met die slappe snaren gaan bends ook makkelijker :-)

Fuhgawz
26 april 2012, 13:26
Je bent natuurlijk niet verplicht om die GnR nummers ook echt in Eb te spelen he! Als je ze met je bandje gewoon in E speelt dan is dat écht helemaal niet erg. Ik denk dat veel coverbands, die slechts een paar gedowntunede nummers hebben, het zo oplossen. Je zou eventueel, bijvoorbeeld met Adobe Audition, een MP3 van het nummer een halve toon hoger kunnen maken voor als je thuis direct met de plaat mee wilt spelen.

Een andere voor de hand liggende optie is natuurlijk om je gitaar in Eb te laten en eventuele E-nummers uit de set gewoon een fretje hoger op de hals spelen. Heb je nummers met veel open snaren, dan kun je een capo kopen en voor de eerste fret zetten.

Voor een beginner lijken mij dit betere opties dan veel geld uitgeven aan dure apparatuur die je waarschijnlijk niet nodig hebt.