PDA

View Full Version : Judas Priest - Hot rockin'



Jasper.
25 april 2012, 20:39
Hey, weer eens wat opgenomen. Ben op het idee gekomen door Han :D
Ben er niet erg tevreden over, maar het werd warm door die ronkende buizenversterker en toen wou het al helemaal niet meer :D
Vooral die tweede solo vind ik erg lastig om goed getimed te krijgen, en de pinch harmonics vind ik erg moeilijk. En een paar timingfoutjes ook in het ritme gedeelte. Verder vind ik de sound wel aardig geslaagd.

http://soundcloud.com/jasperpost/hot-rockin-judas-priest

Brand maar los!

Kim Wilson
25 april 2012, 20:49
Sound is iig lekker old school, het klinkt prima. En overall best lekker gespeeld. Als je het live ook zo neer kan zetten, is er niemand die die kleine dingetjes terughoort.

Ace 1.15.19
26 april 2012, 00:25
Ik vind het een dik compliment waard! :ok:

Han S
26 april 2012, 10:06
Jasper toch...........dat is ff wat anders dan zeiken over een Laverda, nietdan? Goegedaanjochie! Ik vind het geluid best goed voor een 900, je moet de 800 eens proberen als je in de buurt bent. De mix is typisch door een gitarist gedaan, maar dat nemen we op de koop toe, moet kunnen.

Ik vind dit een van de beste Priest nummers en vooral omdat die solo's vooral bestaan uit flageoletten. Ik stond ergens rond 1990 op een groot plein met een PA klus, voor een talentenjacht en een paar van die zoetsappige bandjes en in de pauze draaide ik gewoonlijk wat onbekende harde muziek en daar zat ook Hot Rokin' tussen van Priest. Komt er een vent naar me toe en die zegt: hey, wat voor een band is dat? Ik vind dit helemaal super. Je hoorde deze muziek zo goed als niet op de radio en die man werd ter plekke Priest fan.

Het origineel, altijd lekker op de donderdagmorgen:


http://www.youtube.com/watch?v=ki3TpFZY7cU

bass blom
26 april 2012, 10:10
heel goed bezig jasper :cheerup:

Jasper.
26 april 2012, 16:09
Huh, waar is mijn comment gebleven?
Nou ja,

Bedankt iedereen!

En best goed voor een 900? Beste versterker die er is!
Kan niet zo goed opnemen, maar je zou hem live eens moeten horen :D
Haha, nee. Ben wel benieuwd naar je 800.
Heb wel eens over een 800 split-channel gespeeld, maar dan heb ik toch liever mijn 900.

Hoezo trouwens typische gitaristen mix? :D Heb geprobeerd het een beetje gelijk te trekken qua volume, maar that's it. Drums hadden misschien nog iets harder gekund en de bas wat zachter. Maar het zijn sowieso van die lelijk standaard Garageband midi geluidjes.

Kim Wilson
26 april 2012, 16:35
Oh, ik dacht dat je de backing bewust ver naar achteren had gedrukt. Zo niet, dan staan de gitaarpartijen VEEEEEEL te hard. Drums zijn bijna niet te horen, man! :D

Jasper.
26 april 2012, 16:53
Hard genoeg, als ik ze harder doe hoor je de gitaren niet meer :D Drums zijn niet zo belangrijk

bass blom
26 april 2012, 16:57
Hard genoeg, als ik ze harder doe hoor je de gitaren niet meer :D Drums zijn niet zo belangrijk

barbaar, zal ik eens twee drummers bij je langs laten komen? :D
je kent ze beiden :seriousf:

Rinze
26 april 2012, 17:10
Ik had niet eens gehoor dat er iets anders dan gitaar in de mix zit.. Maar die gitaar klinkt wel goed :supercool:

Dat gezeur over JCM900's altijd, twintig jaar terug werd de 800 serie op precies dezelfde manier afgekraakt.

Han S
26 april 2012, 17:18
Jasper, als je naar het origineel luistert hoor je veel meer drums en zo hoort dat ook. Bovendien is die man een geweldige drummert.

De JCM900 heb ik heel vaak binnen gehad en ik vond ze altijd wat dun klinken. De JCM800 klinkt vetter, maar wel de single channel versie dan. Die is in recording kringen legendarisch en terecht, een van de beste versterkers die good old Jim (may he rest in peace) heeft ontworpen.

Bedenk ook dat toen Judas Priest dit nummer opnam, toen moest het echt zo gespeeld worden, er viel niks te tweaken. Dus die band was echt zo retestrak. Als je naar de latere versies luistert van het nummer hoor je dat ze het in een lagere key hebben gespeeld omdat Rob Halford die hoge noten niet meer kon pakken. Luister naar de live CD met Victim of Changes (Unleashed in the East) en je hoort Robert toen hij nog topprestaties leverde en afgrijslijk hoge noten pakte. En dat voor een homo. :D

Jasper.
26 april 2012, 17:40
Ja, nu ik wat beter luister naar de drums mogen ze inderdaad wat harder :) Niet té veel natuurlijk :D

Ja, Rob is niet meer wat het geweest is. Jammer. Het hele Painkiller album is ook veel te hoog gegrepen. Heb nog nooit een live versie gezien waarop hij dat een beetje goed zong. (en ook de gitaarsolo's lukken vaak net niet helemaal)
Hoezeer ik Rob's vocals ook kan waarderen , wat dat betreft heb ik wel respect voor Tim 'Ripper' Owens. Die zette dat soort nummers live vaak wel overtuigend neer. (is natuurlijk ook een stuk jonger) Alleen de twee albums met hem ben ik niet zo'n fan van.

Unleashed in the East heb ik op LP, nóg beter :D

Kim Wilson
26 april 2012, 20:58
Nee, de drums mogen niet wát harder, ze moeten een heel flink stuk harder. Het is één en al gitaar wat je hoort. Prima, als je graag wil laten horen wat je kunt. Maar qua mix lijkt het natuurlijk nergens op. Luister eens goed naar het origineel en leg jouw versie daar maar naast. Gitaar ligt er nooit zo bovenop.

bass blom
26 april 2012, 21:56
maar het gaat hier natuurlijk wel om sounds.. gitaarsounds.
in recording moet de mix goed zijn.

Jasper.
26 april 2012, 22:49
Oh gelukkig :D

Vanmiddag deze ook nog even in elkaar gezet. Simpel nummer, maar vind die riffs altijd zo lekker. Vooral dat refrein is lekker dik als je naast je amp staat/zit.

http://www.youtube.com/watch?v=XOTPjVqjF6I