PDA

View Full Version : Iets anders! 3 gitaren



FunkyFlamenco
9 juni 2003, 18:43
Een opname van het trio waar ik in speel.

3 gitaren dus:

I. Albeniz - Cordoba (http://www.iae.nl/users/ingevane/gitaar/cordoba.mp3)

Opgenomen tijdens een huisconcert (inclusief verkouden publiek en een hond op het eind!)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Negative K3 fan
9 juni 2003, 19:02
deze ken ik al, alleen toen had inkie hem op fok gepost ERG ERG ERG goed en mooi, leuk nummer enzo, ik wou dat ik in zon trio zat, of uberhaupt kon zitten!

delphiro
9 juni 2003, 21:43
Cordoba is een heeeel mooi stuk, maar zit er nou een electrische gitaar tussen??

[negatief]
sorry als ik wat bot overkom maar dit moeten jullie nog wel verder uitwerken :)

De gitaren staan niet goed gestemd (zonde!) en de timing hapert af en toe. Het is wel een erg lastig stuk (het bestaat ook voor 1 gitaar, onmenselijk!)

[positief]
De baspartijspeler heeft een mooie toon (goede nagel)
Als de opname gebalanceerder was dan klinkt het waarschijnlijk al veel beter

Misschien nog meer naar elkaar kijken voor de timing? In ieder geval flink stemmen vooraf want dat verpest een hoop (Al heb ik zelf ook wel eens meegemaakt dat de gitaarstemming compleet verpest is als je een ruimte met veel mensen in loopt!)

Als ik nog een keer luister valt het me op dat de middengitaar (die en niet de bas en niet de hoofdlijn speelt) het meeste uit de maat met de anderen loopt en volgens mij ook vals staat.

Van mij mag het rustige gedeelte en het gedeelte met de kunstmatige boventonen nog een tikkeltje rustiger / langzamer.

Was dit op de muziekschool? Wel goede timing van die hond om niet tijdens het stuk te blaffen :)

sorry, eerst lezen.. thuisconcert dus.

FunkyFlamenco
15 juni 2003, 13:28
Ooo had hier nog niet gereageerd! In elk geval bedankt voor de tips delphiro, mijn gitaar is degene die vals is volgens mij, komt omdat ik net 1 nieuwe snaar (een knapperd gehad) erop had!

Hehe ik ben trouwens de middengitaar :D Was best een moeilijke partij omdat je constant naast de tel zit (bij die snelle stukjes) en ikben al zo'n slechte teller!!