PDA

View Full Version : mandocaster



rjm
25 april 2012, 16:41
Heeft iemand een mandocaster? Hoe is de geluid? Ik wil een tweede mandolin en de mandocaster lijkt mij leuk.

RB-1
26 april 2012, 02:19
Ik heb er geen, maar mocht er wel eens een even vasthouden.
Het is meer een miniatuur telecaster dan een mandoline en aangezien ik gruwel van de sound van een telecaster kun je je voorstellen dat ik deze mandoline niet echt geweldig vond.
Het lijkt me wel leuk om met een enorme dot overdrive en galm te spelen, daar knapt de klank vast van op.
Alleen is stringbending met een mandoline eigenlijk niet te doen, dus pak ik meteen liever een gitaar.
Kortom, een leuk speeltje voor 'er bij', maar geen serieus instrument.

Hier (http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/eastwood/mandocaster/) nog een review.

rjm
26 april 2012, 23:41
Bedankt voor de informatie. Inderdaad stringbending werkt niet goed op een mandolin. Had de mandocaster toch een mandolin geluid of meer een klein telecaster of kindergitaar geluid?

RB-1
27 april 2012, 06:54
Had de mandocaster meer een klein telecaster of kindergitaar geluid?Allebei. Niet erg muzikaal in ieder geval, maar dat vind ik ook van veel goedkope akoestische mandolines.
Dus of dat een graadmeter is? Na 40+ jaar mandoline weet ik wel ongeveer wat ik wel en niet vind klinken.
Maar mijn mening voor een andere, iedereen moet toch echt zelf bepalen wat mooi is.
Ik denk dat als je hem flink overstuurt, dat het geluid daar enorm van opknapt, al heb je dan in essentie een single coil, overstuurd gitaar geluid, maar dan alsof er een capo op de 10 fret zit......