PDA

View Full Version : posten van gitaarsettings



andyv
25 april 2012, 13:43
Misschien een idee om een apart plaatsje op het forum te voorzien voor het posten van settings?

Voorbeeld:
Vraag: Hoe kom ik aan het geluid van Mark Knopfler voor Money for Nothing?

Antwoorden geven dan aan welke gitaar/amp/effecten gebruikt worden, settings (LOW, MID, HIGH), gebruikte effecten, etc.

Ook kun we bv. presets van multi-effecten posten.

Kwestie van zo een soort aparte mini-database te hebben van gitaargeluiden en -instellingen van onze gitaarhelden en favoriete nummers :)

't is maar een idee :)

El_Mano
26 april 2012, 09:57
Als notoire zoeker ben ik er erg voor. Ik heb altijd wel veel moeite met het zoeken.

jutter
26 april 2012, 10:03
Goed idee! Dat we daar niet eerder waren opgekomen! Dan hoef ik ook niet meer verder te zoeken, want dan klink ik precies zo als Gary Moore, Carlos Santana, David Gilmour, Mark Knopfler, etc etc. Wat denk je zelf??? Gaat dat lukken?

HaroldA
26 april 2012, 10:49
Vraag: Hoe kom ik aan het geluid van Mark Knopfler voor Money for Nothing?

Door veel te oefenen. :ok:

The Bertman
26 april 2012, 10:58
Ik zal in Diversen een topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?154432-Gitaarsettings-Hoe-krijg-ik-een-geluid)openen en dat bovenaan vastzetten. Kijken of het een beetje loopt.

Rizz
26 april 2012, 11:05
Ik proef hier toch enig cynisme... :D

Ik zou zeggen, maak een topic aan, doe je voorstel uit de doeken zoals hierboven en doe vooral de eerste aanzet (of twee).. Je ziet vanzelf wel of het een lang leven beschoren is.. Zo niet, staat je topic binnen no-time een paar pagina's verder en wordt je er zelf niet meer mee geconfronteerd.. :supercool:

Ik vind het een goed idee, al heb ik er geen klap aan... En, zoals Harold zegt: met veel oefenen kom je een heul eind..

Edit: kijk! nu al resultaat...

The Bertman
26 april 2012, 12:35
Ach, als je niks probeert, weet je ook niks. Op zich kan het erg handig zijn. Als er over een paar weken niks instaat, ontkleef ik het weer.

Pepe
26 april 2012, 12:43
Zo'n geluid als dat voor Money for nothing heeft weinig te maken met settings maar meer met gebruik van een Wah pedal. Bovendien, wie heeft er nou zo'n amp als hij (een oude Laney geloof ik)
Ik geloof meer in settings voor digitale software, ik heb daar Gilmours, Tweeds, Supros, Dumbles, Bruno's enz enz in gemaakt en ik wil wel eens horen wat anderen daarmee doen.

andyv
26 april 2012, 16:23
Zo'n geluid als dat voor Money for nothing heeft weinig te maken met settings maar meer met gebruik van een Wah pedal. Bovendien, wie heeft er nou zo'n amp als hij (een oude Laney geloof ik)
Ik geloof meer in settings voor digitale software, ik heb daar Gilmours, Tweeds, Supros, Dumbles, Bruno's enz enz in gemaakt en ik wil wel eens horen wat anderen daarmee doen.

Wel, het feit dat er een wah gebruikt wordt is toch al een tip hoe je tot dit geluid kunt komen? :)

Het was slechts een voorbeeld ;)

andyv
26 april 2012, 16:25
Door veel te oefenen. :ok:

Je moogt het nog perfect kunnen spelen, dan heb je het geluid nog niet :)

Sommige nummers hebben zo'n specifieke sound dat zelf de beste gitarist die de song perfect kan naspelen het origineel nog niet benadert. Gilmour is daar een schoon voorbeeld van.