PDA

View Full Version : Tubemeister 18, combo of head ?



jeanke1995
24 april 2012, 21:42
Hoihoi,

Ik ben van plan om voor de Tubemeister 18 te sparen. Het ziet er gewoon goed uit, klinkt ook goed en een (vrij) kleine prijs voor een toch zeer goede buizenamp. :crazyhappy:
Nu ben ik alleen zwaar aant twijfelen of ik de combo of de head+cab ga halen. In de combo zit een reverb , maar dat heb ik ook in m'n GT-10. Ik denk dat je met een head veelzydiger bent dan met een combo, ook omdat ik soms ga jammen en dan is het handig om de head op een cab aan te sluiten die er al staat.

Wat vinden jullie ervan?

Alvast bedankt,

Jens

nico verduin
24 april 2012, 21:48
Hoihoi,

Ik ben van plan om voor de Tubemeister 18 te sparen. Het ziet er gewoon goed uit, klinkt ook goed en een (vrij) kleine prijs voor een toch zeer goede buizenamp. :crazyhappy:
Nu ben ik alleen zwaar aant twijfelen of ik de combo of de head+cab ga halen. In de combo zit een reverb , maar dat heb ik ook in m'n GT-10. Ik denk dat je met een head veelzydiger bent dan met een combo, ook omdat ik soms ga jammen en dan is het handig om de head op een cab aan te sluiten die er al staat.

Wat vinden jullie ervan?

Alvast bedankt,

JensVolgens mij geef je zelf de argumenten aan voor een head. :sssh:

jeanke1995
24 april 2012, 21:51
das waar ;)
maar de head kost ook 100 € meer dan combo ...

nico verduin
24 april 2012, 21:59
Dus de eigenlijke vraag is "Wil ik 100 euro meer betalen voor een head want dan kan ik mijn GT10 gebruiken voor de reverb en jammen? Of neem ik een combo waarmee het lastig is om ff te jammen maar dan ben ik 100 euro goedkoper uit"? In beide gevallen een besluit die jij moet nemen. Eng heh :seriousf:

TimS
24 april 2012, 22:01
De combo kan je ook op een losse speakerkast aansluiten. Ik zou zelf alleen voor de head kiezen als je de speaker in de combo nooit gebruikt. Combo lijkt me veel gemakkelijker.

pasqual
24 april 2012, 22:16
Als het geluid van de combo je bevalt, heb je altijd de sound die je lekker vindt. Neem je je head mee naar een andere gelegenheid en de speakerkast is een pokkeding van erbarmelijke kwaliteit, heb je aan je tubemeister geen hol. Of je neemt ten alle tijden je eigen cab mee natuurlijk.

jeanke1995
24 april 2012, 22:48
Merci voor de reacties , ze hebben me vry tot zeer goe geholpen , ik denk dat ik ga sparen voor de combo.


Neem je je head mee naar een andere gelegenheid en de speakerkast is een pokkeding van erbarmelijke kwaliteit, heb je aan je tubemeister geen hol.
Niet alleen daarom , maar ook omdat de combo makkelijker is om mee te nemen. Met de head+cab sleur je altijd 2 dingen mee ...

nog is merci ,
Jens

tidalwave_sideburns
25 april 2012, 15:03
Ik sta op het punt zo'n tubemeister aan te schaffen, als een deal doorgaat, :). Voor mij de head versie, zonder twijfel. Geen speakercab mee naar optredens, in de oefenruimte inprikken in het cabinet dat er al staat.

Ik heb op die combo versie gespeeld, 1watt setting. Prima geluid, maar een beetje ielig. Prima voor thuisgebruik op lagere volumes, maar over 12 inch speakers of via cab sim en wat harder bevalt het me toch beter.

muziekschuur
25 april 2012, 15:31
Moet je em es spelen over een 15 inch speaker..

tidalwave_sideburns
25 april 2012, 15:43
D'r zat flink wat Twang op het cleane kanaal, lijkt me niet eens zo'n gek idee...

Speeddemon
29 april 2012, 11:02
das waar ;)
maar de head kost ook 100 € meer dan combo ...
Volgens mij andersom.
Head=€499. Combo=€589. (Thomann prijzen).
http://www.thomann.de/nl/hugheskettner_tubemeister_18_combo.htm


Ik heb de head; ik mis de galm een beetje, maar de combo heeft slechts een 1x10" speaker en dat gaat snel iel klinken. De 1x12" cab van H&K klinkt al erg vet en heb een paar optredens gedaan met m'n Engl 4x12" Pro cab en de Tubemeister=Beuken geblazen!

Overigens, er is nu ook de Tubemeister 36 head (en combo); 3 kanaals, 2 aparte EQ's en reverb. Head=777 euro.
http://www.thomann.de/nl/hugheskettner_tubemeister_36_head.htm

jeanke1995
30 april 2012, 19:37
Volgens mij andersom.


dat is waar , de head op zichzelf kost minder , maar je moet ook nog een cab bijkopen hé ;)

maar de head+cab spreekt my eigenlijk meer aan dan de combo... vooral omdat je dan veelzijdiger bent, als ik bv. ergens heen ga waar ik ga opnemen, is het handiger om alleen de head mee te nemen dan een combo.

't is wel zo , als ik een head + originele cab wil kopen , ben ik 200 € armer dan dat ik een combo koop. Zijn er dan goedkopere maar ook wel goede cabs te vinden op thomann? Ik heb al veel goedkope cabs gezien zoals een harley benton , maar is deze wel goed ?

nog eens bedankt,
Jens

Felanovic
2 mei 2012, 22:19
Ik heb hem gisteren gehoord bij Jukebox in Boekel over een monitorbox (zonder mengtafel direct erin). Ik moet zeggen dat klonk al goed tot mijn verbazing. Zeker ook voor het geld.

Ik overweeg een TM 18 aan te schaffen om te oefenen en evt. homerecording.