PDA

View Full Version : Even wat humor...



Terzo
24 april 2012, 21:24
http://link.marktplaats.nl/554099727

bass blom
24 april 2012, 21:26
:seriousf:

wietse
24 april 2012, 21:31
er is nooit aan gerommeld, brug en electronica is allemaal al niet meer origineel, zat aan gerommeld dus, weet niet wat deze dingen normaal doen maar ik schat dat hij 3 tot 4 keer te duur is.

Riny
24 april 2012, 21:34
Joh,

Da's een weggeef prijsje voor zo'n prachtig exemplaar.
Volgens mij is de verkoper net zo beschadigd in zijn hoofd als het kunstobject.:hide:

LGK
24 april 2012, 21:39
"P.S. Dit is dezelfde gitaar (type en sunburst) als Stevie Ray Vaughan vast heeft op de cover van Texas Flood."

Huh..
Zal wel...

Guitar GoD
24 april 2012, 21:40
haha!
wel n mooi ding trouwens.

bat
24 april 2012, 22:09
Ik vind het een prachtgitaar. Maar veeeeeeeeeel te duur. En een lulverhaal.

Kim Wilson
24 april 2012, 22:11
Nou, nogal. Het lijkt wel een recensie in een hifi-blad.

Jasper.
24 april 2012, 22:14
Volgens mij is dit gewoon iemand die zich irriteert aan andere verkopers en nu een beetje zelf loopt te trollen.

Wel leuk :D

Outline
24 april 2012, 22:48
Ik heb 'm blij gemaakt en de vraagprijs geboden...

Kijken wat er gebeurt!

B-stone
24 april 2012, 23:15
Hahaha, ik dacht al dat hij zijn buurman had laten bieden :D

" over deze gitaren is gewoon beter nagedacht dan de huidige customshops" ( of iets in die strekking) huhu echtwel net als of tokai het wiel opnieuw heeft uitgevonden, en echt veel kennis over strats bouwen was er toen ook niet he??( na net de triljardste van de band af gerold het hebben.)

Ik zou hem best willen hebben, afgezien van die lelijke relic job ( of zou het werkelijk natural worn zijn?) zit hij nog steeds veeeeeeeel te hoog..... Voor dat geld zou ik dan weer wat anders pakken.

freakystyle
24 april 2012, 23:19
Ik denk dat de relic in ieder geval behoorlijk is meegeholpen. Aan de foto's op marktplaats te zien lijkt me de hals er nog veel te mooi uitzien ten opzichte van de body.. Te duur.. ik vind het voor de rest ook wel een mooi ding.

Hendriks
25 april 2012, 08:30
Op ebay gaan ze voor rond de €1000 , zijn wel erg goede strats.

Eko
25 april 2012, 09:10
Ach , een beetje humor kan geen kwaad. Ze waren toen beter dan de huidige Custom Shops en daarom hebben we er de onderdelen afgehaald en er betere opgezet want de originele wil je echt niet hebben ( je wilt natuurlijk geen betere dan Custom Shop).
Op Texas Flood staat trouwens een schilderij en geen foto..........
De waarde , afgezien van memorabilia , is gerelateerd aan originaliteit. Alle verzamelaars zullen het je vertellen. Een instrument is interessant zodra er werkelijk niets aan veranderd is. Zgn. upgrades zijn alleen leuk voor een gebruiker die ze er zelf op zet. Voor een verzamelaar heeft zelfs weer origineel maken al een waardevermindering. Er moet niet aan gerommeld zijn. Ook niet gerestaureerd , of dacht je dat nr.1 van SRV verdubbelde in waarde als je er nieuwe lak op spoot?
Een originele Tokai doet ca de helft , mits origineel en in mint condition.

bat
25 april 2012, 09:38
Op ebay gaan ze voor rond de €1000 , zijn wel erg goede strats.
Zoals Eko al zegt: als ze in originele staat zijn en in mint condition.

Deze is verre van dat.

Hendriks
25 april 2012, 09:58
Zoals Eko al zegt: als ze in originele staat zijn en in mint condition.

Deze is verre van dat.
De originele brug krijg je erbij , dus "verre van"valt wel mee.

Antoon
25 april 2012, 10:08
Ik ken ze wel (werd er vroeger mee doodgegooid). Ook het Telecaster model de "breezysound" of zoiets. Heb het altijd nogal vervelende gitaren gevonden die mij niet echt muzikaal inspireerden. Standaard Japanse Fender kwaliteit. Niks meer, niks minder. De exemplaren die ik had waren netjes gemaakt maar zwaar, dik gelakt met poly en met matige hardware. Die van mij (een breezysound) klonk ook een beetje afgeknepen. Heb er vanaf dat ik hem wegdeed nooit meer naar terug verlangd maar YMMV uiteraard.

Edit: Wat is dat nou voor bodyhout? Een of ander inheems aziatisch hout? Geen amerikaans elzen in ieder geval. Mijn breezysound had ook een of ander bruinig hout dat wel een soort (nep-)mahonie leek.

geert1976
25 april 2012, 10:19
Ik ken ze wel (werd er vroeger mee doodgegooid). Ook het Telecaster model de "breezysound" of zoiets. Heb het altijd nogal vervelende gitaren gevonden die mij niet echt muzikaal inspireerden. Standaard Japanse Fender kwaliteit. Niks meer, niks minder. De exemplaren die ik had waren netjes gemaakt maar zwaar, dik gelakt met poly en met matige hardware. Die van mij (een breezysound) klonk ook een beetje afgeknepen. Heb er vanaf dat ik hem wegdeed nooit meer naar terug verlangd maar YMMV uiteraard.

Edit: Wat is dat nou voor bodyhout? Een of ander inheems aziatisch hout? Geen amerikaans elzen in ieder geval. Mijn breezysound had ook een of ander bruinig hout dat wel een soort (nep-)mahonie leek.

Sen-ash heet dat volgens mij. best goed hout hoor, niets mis mee;)

Ik heb gisteren nog een Morris Telecaster Custom gekocht die dat zelfde hout heeft, goed resonant plankje.

Rutger
25 april 2012, 11:00
Ben wel benieuwd naar die enorme collectie in dat kleine appartementje van m :D

k Heb een poosje een Tokai Goldsound gehad en was daar erg tevreden over, had er wel nieuwe pickups in gezet omdat ik de originele wat zwak vond. k Vond m beter dan een paar US Fenders, maar dat kan ook smaak zijn natuurlijk. Ik kocht m destijds (2003?) voor E400,- maar tegenwoordig gaan ze vaak voor het dubbele.

De prijzen van die gitaren rijzen sowieso de pan uit, van al die oude Japanners trouwens, echt te zot voor woorden.

PS: Ik meen dat SRV korte tijd endorser is geweest van Tokai dus dat kan heel goed hoor.

frekie
25 april 2012, 12:33
+1 Ooit een Goldstar Sound gehad, essen body, prima Strat. De originele U stamped pickups vond ik wat slap, heb ik toen vervangen door standaard Fender USA. Verkocht voor 400 ofzo. Ze zijn idd wel duur geworden.

Pepe
25 april 2012, 13:06
Dit is maar een st60 model he, instapper. Kan ook goed klinken (ik bedoel, ze gaan niet beter klinken als het duurder wordt, alleen mooier hout en nitro ipv poly) maar die zelfgemaakte relic is een doodzonde. In goede staat 700, nu is 400 al leuk.

Eko
25 april 2012, 13:12
Hendriks
Een originele brug erbij leveren kan betekenen dat schroefgaten bv niet meer origineel zijn. Een keer een dikkere schroef er in gehad betekent te groot gat en restauratiewerk om goed te krijgen , maar nooit meer origineel. Originele elementen er bij leveren kan betekenen dat draden zijn doorgeknipt , gelast , vervangen en dus: niet origineel , et voila daar gaat de waarde.

Rutger
Een schilderij betekent dat er geen execte afbeelding te zien is. Er staat niet eens een merk op de kop. Je kunt zo ook stellen dat SRV een gitaar van QTX had.

Pepe
25 april 2012, 13:56
Er zwerft ergens een promotiefoto van SRV (op een Tokai brochure terecht gekomen) met een Tokai strat in zijn handen wat in internet termen betekent dat ie een heel album ermee volpingelde en ermee op hoezen stond.

Buzzel
25 april 2012, 16:02
Gitaar speelt als boter

:seriousf:

sjoerd5
25 april 2012, 18:50
Er zwerft ergens een promotiefoto van SRV (op een Tokai brochure terecht gekomen) met een Tokai strat in zijn handen wat in internet termen betekent dat ie een heel album ermee volpingelde en ermee op hoezen stond.


Hierzo:

321

geert1976
25 april 2012, 19:21
http://link.marktplaats.nl/554410239

Deze is ook grappig....

Buzzel
25 april 2012, 19:25
Haha, het is en blijft een Ephiphone!

bat
25 april 2012, 20:49
De originele brug krijg je erbij , dus "verre van"valt wel mee.
Nog naar de lak gekeken? ;)