PDA

View Full Version : Vliegen met je gitaar en pedalboard?



rumblefuzz
24 april 2012, 20:14
Ik kom net terug van twee optredens in het oostblok. Het vliegen met een gitaar gaat meestal prima maar dit keer had ik mijn pedalen ook nodig. Al bij aankomst bij de eerste show bleken mijn pedalenbak en de douane niet heel goede vrienden te zijn: Alle pluggen waren losgetrokken, voedingsstekkertjes afgebroken, de pedalen lagen los in de kist... Dat soort flauwekul, het was een chaos! Mijn vraag is dus: hoe lossen anderen hier op dit forum dit op? Ik ben vast niet de enige die wel eens in een vliegtuig zit met zijn gitaar en pedalen (amp wordt daar gehuurd).

Zelf zat ik er aan te denken om voor de volgende keer zo'n pedaltrain 2 te kopen met zowel de hard- als de softcase erbij. Dan kan ik voor shows waar ik zelf naartoe rij een hardcase gebruiken en voor vliegshows een softcase en die meenemen als handbagage. De gitaar gaat dan in het ruim, met een stevige flightcase eromheen. Dan vraag ik me alleen weer af of je een pedalenplank van ±15 kg mee mag nemen als handbagage?

Ace 1.15.19
25 april 2012, 00:10
Vliegen met de gitaar zelf zal lastig worden. ;)

Maar waarom hebben ze je pedalboard gesloopt? Wellicht was er al iets tijdens de vlucht gebeurd of bij het in- en uitladen, maar je geeft duidelijk aan dat de patchkabels waren losgetrokken. Wat hebben ze daar te zoeken? Die kist kan gewoon door de x-ray en als ze het niet vertrouwen dan hoeven ze hem alleen maar open te maken. Belachelijk dat het dan zo moet.

BTW, gaaf dat je internationale gigs hebt gehad! :crazyhappy:

jaywalker
25 april 2012, 11:23
wat een mongols

muziekschuur
25 april 2012, 13:04
Muizenvallen inbouwen..... Zal ze leren donnerwetter.... @#%^&*

https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcSsOE1y_wn_ctv_jWm9ivXQLJLoijXb1 YhaSBna8LS4cIeL_5h2