PDA

View Full Version : Manuel Saveras of Yamaha



G1t44r01
24 april 2012, 20:46
Ik wil een klassiek gitaar aanschaffen, momenteel twijfel ik tussen de Manuel Saveras SG300 en de Yamaha CG122MC.

Ik ben benieuwd naar jullie advies of ervaringen met deze gitaren.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Ton

Ernest01
24 april 2012, 21:02
Allereerst, welkom op het forum.

De Manuel Saveras ken ik niet, maar met een solid ceder bovenblad, lijkt mij dat in orde.
De Yamaha zou mijn voorkeur hebben, want in mijn ervaring zijn dat goede en sterke gitaren.
Indien mogelijk ze allebei proberen, dan weet je met welke je 'iets hebt'....

Guitar GoD
24 april 2012, 22:52
inderdaad, gewoon uitproberen. je ziet vanzelf welke je het beste ligt.

G1t44r01
25 april 2012, 06:24
Bedankt voor jullie reactie, ik ga ze zeker allebei proberen.
De yamaha heeft mijn voorkeur omdat dit een bekend merk is die een goede reputatie heeft. Over Manuel Saveras kom ik nauwelijks informatie tegen op internet. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het een slechte gitaar zou zijn.

Is er op het forum iemand die ervaring heeft met Manuel Saveras gitaren?

Watchmaker
25 april 2012, 17:32
Nee, maar ik vermoed dat het een Chinees merk is met een Spaanse fantasie-naam. Dat komt heel veel voor. Een Spaanse gitaarfabrikant zou heus een eigen website hebben. De Chinezen hebben dat niet nodig/kunnen dat (nog) niet, het verkoopt toch wel... ;)

Ik zou, als je tussen deze twee aarzelt, ongezien/ongehoord ook de Yamaha kiezen. Dan krijg je, als je later een keer iets beters zoekt, er ook nog wat voor terug namelijk.

De Yamaha zal (in die prijsklasse) ook wel uit China komen trouwens, maar het gaat dan om het bedrijf dat er achter zit! Yamaha's embleem bestaat niet voor niets uit drie stemvorken, de muziek-tak is de fundering van het bedrijf.

Muzieknono
26 april 2012, 09:06
Nee, maar ik vermoed dat het een Chinees merk is met een Spaanse fantasie-naam. Dat komt heel veel voor. Een Spaanse gitaarfabrikant zou heus een eigen website hebben. De Chinezen hebben dat niet nodig/kunnen dat (nog) niet, het verkoopt toch wel... ;)

Ik zou, als je tussen deze twee aarzelt, ongezien/ongehoord ook de Yamaha kiezen. Dan krijg je, als je later een keer iets beters zoekt, er ook nog wat voor terug namelijk.

De Yamaha zal (in die prijsklasse) ook wel uit China komen trouwens, maar het gaat dan om het bedrijf dat er achter zit! Yamaha's embleem bestaat niet voor niets uit drie stemvorken, de muziek-tak is de fundering van het bedrijf.

+1
Helemaal mijn idee.
Mvgr. Dirk Jan :B