PDA

View Full Version : Tips gevraagd: harmonizer



El Drecko
9 juni 2003, 18:26
Ik gebruikte tot voor kort een Digitech RP2000 multi-effectenbak, maar sinds ik nu een nieuwe amp heb (Powerball http://www.eldrecko.nl/emoticons/headbang1.gif blijkt dat ding zo ongelooflijk veel herrie te produceren, dat is gewoon niet mooi meer. Het was net of ik op het strand stond. Dus voor de enkele broodnodige delay maar even mijn ouwe vertrouwde Boss-pedaaltje weer opgezocht: heerlijk stil. Veel meer heb ik eigenlijk toch niet nodig.

MAAR: wat ik eigenlijk nog zoek, is een goede harmonizer. Zijn die er, in compacte pedaalvorm? De harmonizer in de Digitech was ik niet kapot van - schrille toontjes en niet echt zuiver, hij bleef 'zoeken', zegmaar. Iemand ervaring met bijvoorbeeld de harmonizer van Boss? Zijn er nog andere pedaalbouwers met zo'n ding? Het gaat me dus om 1 specifiek pedaal, geen hele FX-bak.

habberdoedas
10 juni 2003, 23:07
Ja Boss heeft ook een supershifter in z'n programma. Dit pedaaltje heeft oa. een harmonizer, een pitchshifter, een whammy en een tremmelo funktie in zich. Ik gebruik de harmonizer van de boss supershifter veel voor dubbele solo's en dubbele riffjes. Je kan aan het pedaaltje ook een expresie pedaal aansluiten. Erg handig voor de whammy en het harmonize effect. Probeer hem eens en laat je overtuigen. Echt een leuk apparaat. In iedergeval ik ben er zeer tevreden mee.