PDA

View Full Version : Orgel/Hammond sound halen



Heusinkveld
24 april 2012, 17:55
Hallo,

Met de band (led zep cover) willen we ons nu gaan toewijden aan Since I've been loving you.
We zitten met 2 gitaristen in de band, om de vele partijen op te vullen. Nu is het alleen zo
dat ik op zoek ben naar het geluid dat JPJ gebruikt bij zijn toets partijen in dit nummer.

Mijn oude gitaarleraar zei me dat de POG2 waarschijnlijk het meest in de buurt kan komen.

Hebben jullie nog tips? De pog is redelijk duur, maar nog wel te doen. Veel hoger qua budget wil
ik niet gaan zitten.

Nielsje
24 april 2012, 19:03
Een micropog zou je 2ehands kunnen overwegen, pog2 is wel erg duur.
Wellicht dat je een originele pog kan vinden voor weinig, maar ik geef je niet veel kans.
Als je er dan eentje hebt, kan je d'r een lichte drive over gooien en een leslie sim (of gewoon een phaser).

Je bent goedkoper af als je een synth koopt met een aardige orgelsimulatie en die dan op het podium bespeelt.
Of natuurlijk het nummer zonder die orgelpoespas spelen.

Mitch
24 april 2012, 19:03
Met de combinatie hele milde drive, compressor en een goeie chorus/rotary kun je 'm enigszins faken, met een POG zal het iets beter zijn, maar dan nog... een vette orgelsound uit een gitaar halen. Tja, waar is dat oude Vox filmpje als je het nodig hebt? :D
Ik zou er niet aan beginnen op deze manier.

Heusinkveld
24 april 2012, 20:00
Micro pog heb ik al, maar is lang niet zo breed inzetbaar als de gewone pog.
Drive en phaser zijn er al wel, plus het uitzoeken is een redelijk werkje, gelukkig gaat een
toetsenist alles voor mij uitvogelen (gitarist die geen noten leest ;-))

Mr.Fingers
24 april 2012, 20:13
tweedehands kopen ;)

En inderdaad een pog nemen. Micropog gaat het niet redden, want die heeft maar een octave up en een octave down, en het geheim van de orgelsound is meerdere octaven, vaak nog met een terts en een kwint erbij.

Wil je de ECHTE, moet je eens kijken voor de EHX HOG... Belachelijk duur, maar wel spot-on.


http://www.youtube.com/watch?v=1XS3YUmOHVc

jaywalker
24 april 2012, 20:22
Met een pog 2 en een rotary sim kon ik er vaagjes bij in de buurt komen. Geen groot succes, maar misschien lukt het je het publiek zo te foppen.

bass blom
24 april 2012, 20:23
of een roland guitar synth

Heusinkveld
24 april 2012, 21:38
De Hog is zonder de footcontroller nog goedkoper dan de Pog hoor ;-)
Wat is een betere optie? Hog of Pog? Hog is btw wel in de aanbieding, ghehe.

DemolitionColorScheme
24 april 2012, 21:58
De Hog is zonder de footcontroller nog goedkoper dan de Pog hoor ;-)
Wat is een betere optie? Hog of Pog? Hog is btw wel in de aanbieding, ghehe.
Als je echt dan voor een organ sound wilt gaan, dan zou ik de HOG nemen, stukken breder inzetbaar.

Rakker
25 april 2012, 03:12
Earthquaker Devices Organizer!

muziekschuur
25 april 2012, 08:47
http://www.youtube.com/watch?v=rhzJPdqsR_c&feature=player_embedded#!

tidalwave_sideburns
25 april 2012, 09:59
wat maken die gasten van Earthquaker gave pedalen. Die Ghost Echo was ik ook al van onder de indruk, en dat pedaal dat Onrust onlangs postte ook. Dit pedaal schreeuwt gewoon om een horrorsurf toepassing.

jaywalker
25 april 2012, 11:05
van de week ook the hoof gekocht van hun. Fijn pedaal en hoge kwaliteit!

Heusinkveld
25 april 2012, 12:13
Stiekem toch de Hog gekocht. Morgen binnen en maar eens testen en heul veul oefenen
om die partijen uit te zoeken.

EBOUE
25 april 2012, 15:59
Oh man, dat ding wil ik ook zo graag een keer aan de tand voelen. Gaaf dat je die gekocht hebt en schroom vooral niet om wat leuks te posten hier. Hog for president :)

Heusinkveld
25 april 2012, 17:56
Oh man, dat ding wil ik ook zo graag een keer aan de tand voelen. Gaaf dat je die gekocht hebt en schroom vooral niet om wat leuks te posten hier. Hog for president :)

Kijk maar eens op bax-shop, daar is hij echt het goedkoopste waar je hem maar zou willen vinden.
De micro pog de laan uit, 170€ erbij en ik heb hem met footcontroller. Jammer dat hij zo gigantisch
groot is. Dan maar buiten m'n pedalenbak. Zal eerst maar eens een paar dagen reserveren om het ding
helemaal uit te vogelen. Heb er zin in! :-)

EBOUE
27 april 2012, 17:12
Ja cool, met de uitbetaling van het vakantiegeld staat dat effect op nr 1. Bax-shop is echt een stuk goedkoper in veel dingen dan anderen. Ze verkopen zelfs Moog apparatuur.. :)

Nu nog een bandje, maar de pedalen zijn er al..haha. ;)