PDA

View Full Version : Voeding ouwe EHX Smallstone phaser (v.3)



titzenpitzer
23 april 2012, 22:06
Een tijdje geleden heb ik samen met andere pedalen dit pedaaltje kunnen bemachtigen. Ik vind hem experimenteler klinken dan mijn andere smallstone (+ ik vind het leuk een opa op mijn board te hebben) dus ga ik met deze verder.

Qua voeding heb ik toch wat schrik. Het pedaal werkt immers op AC.

Binnen een weekje komt er een Voodoolab ISO5 binnen. Deze is DC, en ook al is de hele boel geïsoleerd, toch lijkt het geen goed idee om hem hiermee te voeden?

Ik heb ook nog een adaptor liggen waarmee ik mijn andere smallstone steeds voedde. Dit is de info op de adaptor:

part no EU9DC-500
230V - 100 mA
output: 9V - 500 mA

Op dit moment voed ik hem met een batterij maar dat wordt onhoudbaar.

Zal deze adaptor werken? Ik wil het risico niet nemen bij het uitproberen..

dank!

Bernardduur
23 april 2012, 22:58
Er staat wel AC op maar je moet gewoon DC erin stoppen hoor...........

(stomme fout van EHX)

Heb dat al eerder gehad; iemand die AC op een oude Bassballs zette omdat er AC op stond..... resultaat was dat al mn werk aan dat ding voor niets was en dat ik alles opnieuw mocht doen :D

titzenpitzer
23 april 2012, 23:00
Zo? Dus de ISO5 erop aansluiten zal geen vuurwerk geven? Da's een pak van mijn hart..

zoon van Piet
23 april 2012, 23:04
Ik gebruik dezelfde Smallstone ( EH4800) met een voeding, waarop ook m'n andere effecten zitten. is geen enkel probleem, het werkt hartstikke lekker. Alleen die miniplug die erin moet is een onding. je moet m eigenlijk eerst inpluggen en dan pas de voeding aanzetten. of heel snel inpluggen,want halverwege maakt ie effe kortsluiting.

of zoals mijn oudere broer vroeger zei: je moet niet treuzelen, maar 'm erin rammen.

titzenpitzer
23 april 2012, 23:13
Wat bedoel je met kortsluiting? Zo'n "pop"?

zoon van Piet
24 april 2012, 00:19
niet alleen maar een pop, als je m er insteekt, maakt de plus eventjes contact met de min.. en dat noemen ze kortsluiting. als je het een beetje onhandig doet, zie je het lampje van de voeding dimmen en uitgaan, en vliegt de zekering eruit..
eerst inpluggen in de phaser en dan aansluiten aan de voeding, of dan de voeding aanzetten, dus..

titzenpitzer
24 april 2012, 00:45
allright, bedankt!

Bernardduur
24 april 2012, 09:20
Zo? Dus de ISO5 erop aansluiten zal geen vuurwerk geven? Da's een pak van mijn hart..

Yep; wel de polariteit juist houden! Het is een 3.5mm miniplug, mono, waarvan de tip positief is en de sleeve min. En ja, dat inpluggen kan een hassle zijn (ook al pakt mn CIOKS het altijd prima op!)