PDA

View Full Version : Met een cover en de deur in huis vallen



JoananBlei
23 april 2012, 18:48
Ik ben net nieuw hier, en eigenlijk heb ik me aangemeld omdat ik dit subforum zag staan. Ik hou me de laatste tijd steeds meer bezig met het coveren en hier en daar zelf schrijven van muziek. Daarnaast neem ik het ook op en probeer er een fraai muziekstuk van te maken dmv layers.

Daarom wil ik jullie graag een cover voorleggen die ik 2 weken geleden gemaakt heb, en wel van de grote heren van Pink Floyd met Wish You Were Here. De gitaren heb ik ingespeeld met zowel een 12-snarige als een gewone western. Daarnaast heb ik (geloof het of niet) de drums gespeeld op een iPad met de app garage-band, dit versterkt, microfoon ervoor en hoor het resultaat. Ik ben benieuwd naar jullie reacties en hoop dat jullie het wat vinden!

http://www.youtube.com/watch?v=K9kkoJbgFSM&context=C40d743aADvjVQa1PpcFOntJWttJ7t8Tk9PI5w9VOP SGIwPT2kX2o=

bass blom
23 april 2012, 18:54
hahaa, gewaagd.. makes me smile :D

iets gehaast lijkt het..

JoananBlei
23 april 2012, 19:00
True, komt wellicht ook door een klein stukje van die eerste solo..

nickofzo
23 april 2012, 19:04
indrukwekkend had stiekem nog wel gehoopt op een jankende gitaarsolo (maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk). en inderdaad het tempo bij het intro is een klein beetje jammer

JoananBlei
23 april 2012, 19:06
indrukwekkend
Bedankt voor de reactie!

Jedeel
23 april 2012, 19:14
Leuk gedaan!!! (Mag inderdaad wat langzamer....)
Persoonlijk vind ik het fluiten bij het outro behoorlijk vals klinken, mss ook door de hoge galmstand?

JoananBlei
23 april 2012, 19:18
Bedankt voor de tip, meenemen voor de volgende keer!

allochthomas
23 april 2012, 19:22
Zeker niet verkeerd gedaan, probeer alleen volgende keer niet de gitaren niet helemaal links en rechts te zetten. Je hebt nu grotendeels de drums recht door het midden en dan de gitaren helemaal links en rechts met daar tussen een gat.

Han S
23 april 2012, 20:26
Goed bezig man! Nu nog de bas er bij, de keyboards en de tweede stem en het is helemaal PF.

TheLargerSound
23 april 2012, 22:06
I like :D
Welkom...

JoananBlei
23 april 2012, 22:14
Bedankt voor de toffe reacties allemaal, dat geeft vertrouwen aan een beginnend muziekant haha. En uiteraard ook dank voor de tips, alleen nog even piano leren spelen. Bas moet kunnen lukken met een gitaar al in de vingers!

Duhsjaak
24 april 2012, 13:21
Hi
Ik heb met heel veel plezier naar je post geluisterd.
En bij alle pluimen en complimenten die er worden uitgedeeld wil ik toch een voorzichtig geluid laten horen.
Je bas is het fundament van het geluid. Bassen en vooral goed bassen is de moeilijkste rol binnen een band. Kun je je als gitarist nog fouten in timing of frasering permitteren, de sound als geheel gaat vreselijk op zijn plaat als de bassist dat doet. Apestrak en in pricipe foutloos. Het valt om de donder niet mee.

Dit is dus een pleidooi om het te doen. En nog meer om het goed te doen.

Verder ben je lekker bezig. Leuk en tegendraads. Daar heb je er nooit genoeg van.
Vriendleijke groet, Gus