PDA

View Full Version : Hulp bij de zoektocht naar een nieuwe main axe!!



DGB
23 april 2012, 17:02
Beste collega gitaristen,

Er is wat geld tot mijn beschikking gekomen, en wil dat graag gaan gebruiken voor het aanschaf van een nieuwe main axe! Het is dus ook de bedoeling dat deze gitaar voor MINIMAAL de komende 5 jaar aan al/grotendeels van mijn wensen vol doet.
Ik heb hier voor ongeveer zoon E2000 á E2500 tot mijn beschikking.

Ik GAS al zoon 3 jaar op een Musicman JP6. Dus het eerste wat in mij op kwam was, eindelijk kan ik mijn droom gitaar kopen. Maar ik wil geen overhaaste beslissingen maken en wil dus eerst een zooi gitaren testen, om er zo achter te komen welke het best bij mij en m'n style past. Ik speel veelal shred gitaar, eigen composities in de trant van Paul Gilbert tot aan Rusty Cooley. Ik vind de comfort van de gitaar dan ook erg belangrijk! Naast shred vind ik het ook gewoon heerlijk om zo nu en dan op de bank een beetje lekker blues rock te spelen, dus zij moet wel veelzijdig, en niet al te metal zijn!
Momenteel is mijn main axe een Ibanez s770 pb met een geweldige wizard 2 neck, pickups vervangen door: dimarzio evo DP158 neck, evo s1 middel, evo DP159 bridge, waar ik met namen over de bridge pick up erg te spreken ben.

Hier een lijst met must's en pre's.

MUST:
Dunne snelle neck.
24 fretten (en goede toegankelijkheid tot alle fretten).
HH of HSH
volume en toon knop.
Floyd systeem.
Passive pickups.
Strat/super strat model

PRE:
Ongelakte neck.
5 way swits, coilsplit.
Piezö systeem.
Locking tuners.
Diepe cutaway voor het goed bereiken van de 24 frets.

De gitaren die ik sowieso al van plan was om te testen:
MM JP6
Ibanez Jem v7
Mayones Setius PRO Lizard
Mayones Regius PRO 6
Carvin

Ik hoop dat jullie nog wat aan mij te testen lijst kunnen toevoegen!

Alvast vriendelijk bedankt,
Burry

Quadrifoglio
24 april 2012, 10:57
Paul Reed Smith CE24

Gitaar4LifeDude
24 april 2012, 11:22
Paul Reed Smith CE24

Voor dat geld kan je ook wel een Custom 24 op de kop tikken hoor, een CE is een veel minder grote stap omhoog.
Ik heb laatst een heleboel mayones gitaren getest en ik vond ze stuk voor stuk heel erg goed, als ik metal zou spelen zou ik zeer zeker zo'n gitaar hebben aangeschaft, zeker met een beetje downtunen wordt het echt een heel heel sterk geluid.
Ik vond de mayones ook nog behoorlijk geschikt voor andere stijlen, hij had voor zo'n metalbeest een behoorlijk goed clean ook nog namelijk(en coil tap :)) Dus ga daar zeker eens goed naar kijken.

allochthomas
24 april 2012, 11:28
Dunne snelle nek, dan zou ik die JEM links laten liggen gezien die toch een forse nek hebben.

Quadrifoglio
24 april 2012, 11:29
Voor dat geld kan je ook wel een Custom 24 op de kop tikken hoor, een CE is een veel minder grote stap omhoog.

Klopt, ik vind het alleen minder erg om een hals van een CE licht te schuren zodat je een ongelakte hals hebt dan de hals van een Custom ;)

HaroldA
24 april 2012, 11:33
Bij Oigun, Barno, etc er 1 naar wens laten bouwen? Moet kunnen voor dat budget.

Aikara
24 april 2012, 11:36
Suhr modern sluit helemaal aan bij je lijstje. Misschien moet je dan wel gaan voor een tweedehands (prijstechnisch gezien). Verder zou een Bo~el MC6 ook een optie kunnen zijn.
Een Tom Anderson drop top heeft maar 22 frets. Dus ik weet niet in hoeverre dat een keiharde eis is...?

Eko
24 april 2012, 11:55
Voor dat bedrag kun je bij meer bouwers terecht. Altijd leuk om dat een keer te overwegen als je er jaren op wilt blijven spelen. Als je restwaarde belangrijk vind kijk dan idd eens naar een PRS.

Sinner1980
15 mei 2012, 17:52
Zo dan! Keiharde spam man!
Mijn neef heeft sinds kort een jem v7; bruut ding! Schreeuwt wel steve vai maar goed, erg vet!
Nu wil hij toch weer op jacht naar een Gibson... Meer zijn ding.
PM me maar als je benieuwd bent naar die Jem, breng ik hem eventueel wel met je in contact.
En nee, dit is geen spam want ik heb er zelf totaal geen baat bij😉

hole
15 mei 2012, 18:38
JP6 voldoet overigens niet aan je eisen: Geen Floyd. (is wel een fijne gitaar natuurlijk, want Musicman)
In het MusicMan straatje zou je ook nog een Y2d kunnen overwegen, hoewel die maar 22 frets heeft.

Braindead
15 mei 2012, 21:24
Jackson Soloist
Charvel ...
ESP MIII of een signature model als de KH
Music Man Silhouette met FR