PDA

View Full Version : Solo's



Br@mbo
9 juni 2003, 17:58
Hallo,
Ik ben opzoek naar leuke , niet te snelle solo's om het een beetje te leren.
Solo's als Smells like teen spirit en Seven nation army.

Ze mogen vooral nie te snel zijn!

BvD,
Bram

Fluffy
9 juni 2003, 20:49
veel solo's van nirvana zijn makkelijk luister de cd's's :dance:

SomeDude
9 juni 2003, 20:50
with arms wide open - creed
groot gedeelte van november rain - guns 'n roses
in One van Metallica zitten in het begin veel stukjes die niet al te snel zijn
interlude (of hoe heet het) van Nothing else matters

Ook zijn er minder voor de hand liggende nummers, of juist wel, omdat ze van zichzelf een rustig tempo hebben zoals:
Domino van Clouseau
en heeft Bryan Adams ook niet ergens zo'n of meerdere nummer(s)

succes ermee

MonkeyFace
9 juni 2003, 23:57
1) stamp om te beginnen eens een lading scales in je hoofd. Wanneer je dan een solo getabbed ziet, weet je ook sneller in welke scale het zit en kun je op een bestaande solo improviseren.

2) een beetje bluesen werkt :) Misschien niet je stijl, maar op die manier heb ik iig het soleren onder de knie gekregen. :)

3) er zijn nogal wat nummers van Metallica waarin wat redelijk eenvoudig soleerwerk zit: Fade to Black, One, Master of Puppets. Probeer ook eens wat van Oasis: Live Forever, Supersonic, Don't Go Away, Slide Away.

Br@mbo
10 juni 2003, 19:22
ik heb hier een boek met alle scales maar die is van in de tijd dat ik piano speelde ( ken ze niet allemaal )
waar vind ik scales in tab?

Elaine
11 juni 2003, 11:20
probeer eens een leuke zoekmachine

schaap
11 juni 2003, 21:05
ik heb hier een boek met alle scales maar die is van in de tijd dat ik piano speelde ( ken ze niet allemaal )
waar vind ik scales in tab?
dat piano spelen is zeker erg lang geleden, gezien je nu dus (blijkbaar) geen noten meer kan lezen ? En ladders vinden is makkelijk, staan gewoon op gitaarnet.