PDA

View Full Version : TS9 vs TS10



hugo123
23 april 2012, 00:11
Hallo iedereen, ik ben op zoek naar een tubescreamer en er zijn onderhand zoveel versies dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik hou van het tubescreamer geluid zoals SRV maar ik wil hem vooral ook als subtiele overdrive gebruiken. Dat wil zeggen als gewoon beetje 'gladde' niet teveel in de mix. Ik heb wat rondgekeken en veel gelezen over alle verschillende versies en alle mods van ts9, maar volgens mij klinken ze allemaal wel goed met een aantal nuances die je waarschijnlijk op het podium toch niet terug hoort, of maak ik nu een grove denkfout?

Ik vroeg mij af of er nog een direct verschil zit tussen de ts9 en de ts10 aangezien je veel minder hoort over modden/versies van de ts10. Is deze beter dan de ts9 of anders, net als de 808?
Alvast bedankt!

barno
23 april 2012, 00:17
je maakt geen denkfout

een goede tubescreamer does the job, veeel bepalender zijn je spel en je amp.

zoon van Piet
23 april 2012, 00:56
Vergeet de mods, vergeet de verhalen. De 10 is een echte TS en je bent een knappe jongen ( of een mierenneukende nauwluisteraar ;) ) als je verschil kunt horen tussen een 9 en een 10. Ik heb alle tubescreamers en het enige hoorbare verschil is dat ( in mijn mierenneukersoren) alle ouwe beter klinken dan alle nieuwe/
De 10 is goedkoop ( nog steeds) is echt vintage en is de enige echte SRV-tubescreamer. Een winner, dus!

Aca Ilic
23 april 2012, 07:03
je maakt geen denkfout

een goede tubescreamer does the job, veeel bepalender zijn je spel en je amp.

hij maakt wel een fout Barno, geluid van Stevie zit hem niet in TS...;-)

hugo123
23 april 2012, 07:25
hij maakt wel een fout Barno, geluid van Stevie zit hem niet in TS...;-)

Haha dat is logisch natuurlijk! Je snapt best wat ik bedoelde!

Dirk_Hendrik
23 april 2012, 07:55
Vergeet de mods, vergeet de verhalen. De 10 is een echte TS en je bent een knappe jongen ( of een mierenneukende nauwluisteraar ;) ) als je verschil kunt horen tussen een 9 en een 10. !

Dank. Niets aan toe te voegen.

schizo910
23 april 2012, 10:52
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma en zit ook nog te denken aan de Maxon OD808.

zoon van Piet
23 april 2012, 12:08
de maxon is nieuw, de meeste TS9 versies zijn ook nieuw..

dus herhaal ik nog maar eens: alle ouwe TS-en klinken beter dan alle nieuwe..
en: de TS-10 is (nog) goedkoop ( stukken goedkoper dan een ouwe 9 ), is (altijd) écht vintage en is de enige echte door SRV gebruikte tubescreamer..

h.maes
23 april 2012, 18:27
Interessante pagina: http://www.analogman.com/tshist.htm

hugo123
23 april 2012, 19:09
Is de TS10 veel groter dan een TS9? En is hij van plastic of metaal?
Ik wil hem dus wel vooral om te gebruiken als overdrive dan maken de versies ook niet zo gek veel uit neem ik aan?

Dirk_Hendrik
23 april 2012, 19:43
Interessante pagina: http://www.analogman.com/tshist.htm
Klopt.
Houd alleen in het achterhoofd dat Mike Pierra (Analogman) ook persoonlijk verantwoordelijk is voor het hypen van TS809's en TS9's als "veel beter", verhalen over "de chip (JRC4558 dus)" en andere mojo talk die minimale invloed heeft op je klank. Mike heeft jarenlang geadverteerd met z'n enorme voorraad 4558's "uit de goede periode die uiteraard niet meer gemaakt werden". Toen de JRC jongens werd gevraagd wat er nou exact veranderd was in het ontwerp reageerden ze daarop heel simpel. "Nothing".


Is de TS10 veel groter dan een TS9?

Nee



En is hij van plastic of metaal?

Metaal


Ik wil hem dus wel vooral om te gebruiken als overdrive dan maken de versies ook niet zo gek veel uit neem ik aan?

Dat ligt meer aan je setup. Een TS heeft nogal een midboost. Als je een versterker hebt met een gebrek aan mids (Sterk generalisrend, Fenders) vangen die 2 elkaar op. Dan ga je profijt hebben. Anders is het verschil minimaal.

hugo123
23 april 2012, 19:47
Ik heb een ac30!

zoon van Piet
24 april 2012, 10:34
Klopt.
Houd alleen in het achterhoofd dat Mike Pierra (Analogman) ook persoonlijk verantwoordelijk is voor het hypen van TS809's en TS9's als "veel beter", verhalen over "de chip (JRC4558 dus)" en andere mojo talk die minimale invloed heeft op je klank.

Dus is de tegenwoordig ietwat verdekt opgestelde webpage van Jacques (http://www.jacquesstompboxes.com/ts9.htm) wellicht een goede aanvulling.. ook niet reclamevrij, maar dat moeten we maar voor lief nemen..

@hugo: Tsjes passen prima op voxjes, zeker op het non-tb kanaal..