PDA

View Full Version : offtopic 2: de hobbies van ons??



bassopotmus
9 juni 2003, 16:44
Tsja, als we toch geen leuke discussie over gear hebben, dan dit.
Wat zijn jullie hobbies verder dan wat grooven op de dikke snaren?

Mijn hobbie is verder mountainbiken, beetje aan de conditie werken en wat kamikaze acties op me bike uitvoeren.

Zal eens een leuk fototje van mn bike laten zien (het mindere aan deze fiets is dat ik er een USA jazz en een Olp van zou kunnen kopen....)


http://groups.msn.com/_Secure/0SwDiAtcXA6DgWEwIDGYqxfA4P0s68f1wwkOWP42aY9u44Lbyl 5Qht5XURWpcuwuZLJHhJOIzf9Yw4b6E0Kuf!nMb1LS407IcB0! zcIwdi8KEH0IcM!DNKA/bike2.jpg?dc=4675425438649885196

Bates15
9 juni 2003, 16:55
hmmmmm, Foto's maken en allerlei vormen van geluid uit oefenen. Live is mijn grootste en best betaalde, studio is een dikke 2e. En mijn kids natuurlijk !!!!!!!!!!!!

koen_V
9 juni 2003, 17:20
Ik denk er inneens bij na, ik heb helemaal geen andere hobby's :)
Repeteren, optreden, bas spelen is gewoon mijn leven.
ma andere dingen euhm..
ga heel graag naar optreden en festivals enzo.
da doe ik ook regelmatig.
En cd's kopen ben ik ook zo een beetje aan verslaafd :)
Niet echt hobby's dus...
en natuurlijk een paar uurtjes per dag muziek luisteren.

Chris Wolstenholme
9 juni 2003, 17:21
Andere hobbys zijn van mij niet onverdienstelijk tennis spelen, ik ben net gekapt met karten op wedstrijd niveau dus die telt niet echt meer.
tja muziek luisteren doe k veel achter de pc, lekker pilsen, jah das ook leuk :P

Easy Rider
9 juni 2003, 17:30
Tja, zoals m'n profiel zegt: alles met wielen en een motor. Voornamelijk om aan te sleutelen, echter. Een dag geen olie aan je handen is een dag niet geleefd! :) Ook in deze categorie heb ik gruwelijk last van GAS, uitlsuitend in de Amerikaanse hoek... M'n volgende auto wordt definitely een 1996 Chevrolet Caprice Classic LT-1, de laatste van de grote Chevy's oude stijl: body-on-frame, achterwielaandrijving en een dikke V8. Vind de sedan het mooist maar misschien neem ik toch maar een station, wel zo handig om m'n gear in mee te nemen, vooral als ik m'n contrabas eenmaal heb. Of misschien toch maar een aparte bus voor groot vervoer, dan uiteraard een Chevy van... Tja, GAS GAS GAS....
Het hoofddoel blijft echter de 1966 Pontiac GTO convertible, met 389 c.i.d. Tri-power blok, geen enkele auto die daarbij in de buurt komt! Zo mooi, zo vet... Pas als ik die auto heb kan ik rustig sterven.
Dan moet ik ook nog maar eens m'n rijbewijs-A gaan halen (rijdt legaal toch een stuk relaxter :D ) en dan een Harley Davidson 45" Flathead scoren en die dan flink onder handen nemen, hoop plannen daarvoor! Het ontwerp voor de bike kwam tot mij in een droom, no shit...

Wat een verhaal... Maar ja, je vroeg erom... ;)

Over conditie gesproken, verder was een grote hobby van mij m'n conditie om zeep helpen, met veel alcohol, nicotine en thc. Met de laatste twee ben ik gestopt overigens, en terecht.

EZ

bassopotmus
9 juni 2003, 17:47
wow easy, das geen hobby meer das passie!
Is dat niet die auto die over de kop vloog in the fast and the furious 1? Je weet wel die eind sprint.

Me is ook zeeer aan de GAS van de Amerikaanse vehicles, maarja ik heb dat geld (nog) niet. Ik wil een Harley, of een andere shopper custom gebouwd, had laatst op discovery (niets mis mee met discovery kijken) een docu over die custom monster gezien speciaal gebouwd ergens aan de kust, wist ik hun naam nog maar..

Ach en amerikaanse scheurbakken zijn ook cool, ze zuipen wel, maar er is volgens mij niets beter dan zon ronkende v8 als je turbo aanslaat.

we blijven dromen, right?

Clunk
9 juni 2003, 18:54
nou.. eh, mijn hobby is bas spelen,
verders is het uh, ik sleutelde eerst aan 2 puchies.. waarvan ik nu een heb verkocht.. en die andere bij het politie bureau staat.. mochten ze houden van mij oko :D lief he?

ach.. en ehm, ik ben gheeeel goed in met me piemel spelen :D


ik speel soms nog wel eens op mn ps2 :D
kijk ook veel leuke dvd's erop.

mensen op t forum, en MSN lastig vallen .. jaaaaa.. cker een hobby :P

ik zoek vaak naar me leven..
dan loop ik naar boven, lit ie in de kast..
dan zeg ik tegen em: oke, nu moet jij tot hondert tellen!?

naja, muziek draaien/spelen etc.. goh.. wat leuk.. dat is eig wel me leven :P
en ehm.. ik heb een koele buurjogen, waarmee ik de straat onveilig maak ::P:P:P:P ofwel.. we vervelen ons vaak>? ook wel een hobby geworden..

en verders heb ik vaak mooie foto's van leraren die ik ritueel verbrand :D

ghehe.. tja, tiz maar net hoe je er tegen op kijkt..


Clunk houd je in, ik vind deze dingen echt niet kunnen valt ook niet onder een hobby.

Bastijn
9 juni 2003, 20:16
hoe kan jij je nou vervelen met AL die hobby's??

leuke pic trouwens, ze lijkt wel een beetje op mn vriendin :)

Clunk
9 juni 2003, 20:21
GELOOF ME! HET KAN!!!!

:D ghehe... maar oke. dan heb je een lekkere vriendin :D

AAAAAAAAAAAAAH IK SPEEL OOK VOETBAL! IK HEB ET DRUK :d

maar oke, seizoen is weer voorbij.. en aangezien ik weinig train maakt het ruk uit :D
tja.. ik moet mn conditie op peil houden, maareh, dat lukt met gitaar spelen ook.. ben een beetje hyper soms.. goh goh.. denken jullie, dat was niet te merken.. een beetje ala flea.. maar dan de gezonde versie>?
of de zieke...zoek maar uit :D mindbreaker enzo.. :-?

basswasp
9 juni 2003, 21:32
leuke pic trouwens, ze lijkt wel een beetje op mn vriendin :)
Als basso hier langskomt moet ie even die "pic" wegdonderen... dat hoort hier niet echt...

Dandelion
9 juni 2003, 21:36
Hmz.,.. die foto lijkt me niet helemaal voldoen aan de niet bestaande policy. Maar om ff de moraalriddel uit te hangen: Dat lijkt me dus niet de bedoeling clunkyboy. (wel lekker wijf overigens ;) )

Maar em overige hobbies:

Nerden: alles wat met computers te maken heeft, in elkaar flansen van systemen, internetten, forumpjes checken maar vooral ook spellen spelen: warcraft, icewinddale en Baldurs gate natuurlijk. Zulke games dus.

Daarnaast ben ik nog fervent speler van het spel (A)D&D. Dat staat voor (advanced) Dungeons and Dragons. Role playing dus. Voor wie het niet kent: baldus gate / neverwinternights / diablo, maar dan zonder computer, maar met fantasie.

Met lezen verdoe ik dan nog wat tijd, en misschien niet verasend het zij fantasy boeken, dus LotR staat in mijn boekenkast, evenals de gehele Magier serie van Raymond Feist, en ik ben aant verzamelen aan de serie "Het rad des tijds". Geweldig, daar kan je wel ff zoet mee zijn.

Verder moet er natuurlijk de nodige tijd in de kroeg vertoeft worden.

Dan moeten er ook films gekeken worden, divx-jes en in de bios.

En als het ff kan dan speel ik ook nog bas en onderhoud ik mijn relatie...

:harmony:

Clunk
9 juni 2003, 21:40
gfheghehe nerd :D

Easy Rider
9 juni 2003, 21:53
@ basso:

Nee, de auto in the Fast and the Furious was een 1970 Dodge Charger.
Echt he, van alle auto's die stuk moesten... als ze nou die stomme japanse galbakjes eens goed in de prak reden, maar nee hoor, de enige behoorlijke auto in de hele film moet eraan, dramatisch effect noemen ze dat... grrrr :evil:

Je hebt mijn Trace rig gezien right? Nou, dat was dus eigenlijk een auto, en als de belasting eerder had uitbetaald was het dat ook echt geweest.
Maar ja, amp is ook heel vet en kost minder in het onderhoud.

Discovery is een van de weinige kanalen waarbij je tenminste je hoofd nog nodig hebt tegenwoordig.
Echter zou ik mijn fiets niet laten bouwen, dat doe ik liever zelf. Paar lastige dingen wel uitbesteden uiteraard: indien nodig het frame laten aanpassen, frames richten is lastig tenslotte, spuitwerk is ook heel lastig zonder goeie spuitcabine. Maar assemblage wordt maar door 1 persoon gedaan: ik. Ieder boutje en moertje moet langs mijn handen gaan. Heb mijn '73 Yamaha FS-1 bromfiets ook van de rattige staat met vastgelopen krukas volledig vanaf kaal frame gerestaureerd tot wat ie nu is, en er is niks beter dan gewoon letterlijk weten hoe het ding helemaal in elkaar steekt.

En muscle cars hebben geen turbo, die hebben cubes! 8-)

EZ

[edit]

Oh ja Dandelion doet mij herinneren: (aangezien ik het de laatste tijd niet zo veel meer doe) computerspellen! Speelde gruwelijk veel Counterstrike bijv. Fallout is mijn fav RPG by far, super speelbaar.
Nu ik eraan denk, ben/was ook best wel een nerd eigenlijk! Ik heb nog steeds de 486 DX4-100 die ik zelf geassembleerd heb. Ik ben zelfs nog van de MS-DOS en DooM generatie... ahhhh, memories... speel nog steeds wel eens DooM, op m'n 486... :)

Oh en eigenlijk is internetten nou wel zo'n beetje het enige wat ik nog met computers doe. Vooral veel forums de laatste tijd... :D

EZ

Clunk
9 juni 2003, 22:45
koel.. ik heb ook nog een 486 :D met doom.. maar verders speel ik dus egt nooit op mn pc...:D kweet niet waarom.. daar hebbik denk mn ps2 voor.. die ik weinig gebruik.

Dandelion
9 juni 2003, 22:50
gfheghehe nerd :D

Met bril enzo....

Clunk
9 juni 2003, 22:51
hihi :)

AllodoX
10 juni 2003, 07:34
Ik loop elke dag van de week de hele dag rond op de magische planeet Norrath als Beastlord in het spel Everquest ( http://everquest.station.sony.com/ ), waar ik samen met mijn broeders en zuster van het Lowland Elites ( www.lowlandelites.net ) gilde de grootste avonturen beleef.

Mijn andere karakter, een dwerg, heeft ook een website-je met screenshotjes ( www.kaziel.com ) :)

frenske
10 juni 2003, 10:25
Mijn andere hobby is het proberen andere personen neer te steken met wapens en het liefst zo veel mogelijk zonder dat ze mij neersteken in navolging van Zorro :cool: en DŽArtagnan!
Gelukkig heb ik een pak en helm op en de tegenstander wapens met stompe punten!
Ik scherm dus!

Dandelion
10 juni 2003, 11:07
Ik loop elke dag van de week de hele dag rond op de magische planeet Norrath als Beastlord in het spel Everquest

Dat is een on-line RPG?
Gratis?

Elaine
10 juni 2003, 11:35
haha heb geen andere hobbies

AllodoX
10 juni 2003, 12:01
Ik loop elke dag van de week de hele dag rond op de magische planeet Norrath als Beastlord in het spel Everquest

Dat is een on-line RPG?
Gratis?

Yep.. je loopt samen met nog duizenden andere spelers door een virtuele wereld, en kunt er in principe doen wat je wilt..

Wil je monsters afslachten om hun buit te verkopen ? dan ga je dat doen.. wil je in de bazaar een beetje handelaar spelen ? dan doe je dat.. Wil je tradeskillen ( pottebakken, edelsmit, etc ) en je creaties weer op de bazaar verkopen ? dan doe je dat.. en wil je, net als ik, quests doen; diepe en duistere dungeons verkennen met je maten, en zo grote mysteries oplossen.. dan doe je dat :)

Maar het leukste zijn nog de zogenaamde " raids ", waar je met een hele grote groep spelers een groot monster te lijf gaat, en dus ook echt afhankelijk bent van elkaar.. Als de cleric geen healingspells doet, gaat de tank ( degene die de klappen vangt ) dood, en kun je dus een " wipe " krijgen ( dan is dus iedereen dood ). Raids doe je met maximaal 72 man trouwens :)

bijvoorbeeld de draak Trakanon :) http://www.kaziel.com/graphics/screenshots/kunark/sebilis_trakanon2.jpg

Maar uiteraard heeft elke draak ook een legioen aan hangladders die hem beschermen.. en dus moet je je daar ook een weg door vechten :)
http://www.kaziel.com/graphics/screenshots/kunark/sebilis_moshpit.jpg

of bijvoorbeeld het behekste harnas van Rallos Zek, de god van oorlog.
http://www.kaziel.com/graphics/screenshots/velious/kael_armor2.jpg

Of.. je gaat met een groepje naar Kael Drakkal, de stad van de reuzen.. en gaat daar de reuzen het leven zuur maken ( deze raid was door mij georganiseerd b.t.w. ;) )
http://www.kaziel.com/graphics/screenshots/velious/kael_raid10.jpg

Anavrin
10 juni 2003, 12:18
naast bas speel ik ook nog gewoon gitaar, ik skateboard af en toe (als het weer goed is ) en ik vind het wel vet om aan mijn gitaren te klussen.

Dandelion
10 juni 2003, 12:31
Ik loop elke dag van de week de hele dag rond op de magische planeet Norrath als Beastlord in het spel Everquest

Dat is een on-line RPG?
Gratis?

Yep.. je loopt samen met nog duizenden andere spelers door een virtuele wereld, en kunt er in principe doen wat je wilt..


Hmz, ook maar eens een keertje uitckecken ;)
Ziet er wel gaaf uit.
Thanx voor de tip!

:harmony:

Clunk
10 juni 2003, 12:32
yeah skateboarden! daar gaan we voor..
alleen hebbik geen geduld om het te leren, ken wel skaten, dus dacht.. naja, skateboard kennik ook.. ik ken er net een beetje op staan.. nog neit eens een ollie, maar wat moest lexie boi weer doen????
t uitproberen in de pijp.. nou.. dus niet he,... lag binnen 2 sec. op de grond.. bah. polyester grond met verf.. bah :P gehe annyway.. nix voor mij dus.. ken neit eens ollieen.. en dan komt zon koter op de hoek van 8 naar je toe: zegt ie: jo... check man.. ik ken facking goede ollie. .en blabla// en dat kind springt meteen een halve meter hoog :|

dus ik dacht.. AAAAAH FOQ IT!.. ik loop nog achter op zon koter ook.:P
maarja, hij kenniet bassen :D
gheehee

AllodoX
10 juni 2003, 12:37
Hehe

oops.. zag dat " gratis " niet staan :P
Everquest kost $ 12,95 per maand, maar is het m.i. 100 % waard.

Dandelion
10 juni 2003, 13:01
Hehe

oops.. zag dat " gratis " niet staan :P
Everquest kost $ 12,95 per maand, maar is het m.i. 100 % waard.

ow dat veranderd de zaak een beetje natuurlijk ;)
Dat toch aardig wat centjes... voor een arme student.. :)

Dan zal ik nog wel eens zien, is er niet iets als een demo versie?


:harmony:

AllodoX
10 juni 2003, 14:00
Eerste maand is gratis..

Anavrin
10 juni 2003, 14:18
yeah skateboarden! daar gaan we voor..
alleen hebbik geen geduld om het te leren, ken wel skaten, dus dacht.. naja, skateboard kennik ook.. ik ken er net een beetje op staan.. nog neit eens een ollie, maar wat moest lexie boi weer doen????
t uitproberen in de pijp.. nou.. dus niet he,... lag binnen 2 sec. op de grond.. bah. polyester grond met verf.. bah :P gehe annyway.. nix voor mij dus.. ken neit eens ollieen.. en dan komt zon koter op de hoek van 8 naar je toe: zegt ie: jo... check man.. ik ken facking goede ollie. .en blabla// en dat kind springt meteen een halve meter hoog :|

dus ik dacht.. AAAAAH FOQ IT!.. ik loop nog achter op zon koter ook.:P
maarja, hij kenniet bassen :D
gheehee
Ik herken het helemaal, ik heb al 7 jr skates, en ik skateboard pas 3 jr, en ik ben echt superslecht, zie je die gastjes van 6 indroppen van een halfpipe van 4 mtr, en gekke tricks doen, man.... ik kan ook geen fatsoenlijke ollie :lol: :lol: :lol:

bassopotmus
10 juni 2003, 14:27
tot zo ver andere hobbies..gaat lekker. De een leeft in een virituele wereld, de ander speeld de hele dag met zichzelf, achja als je maar bast he? :wink: (das dus sarcastisch..geen persoonlijke aanval)

skabouter
11 juni 2003, 09:23
ik vind gitaren en de muziek en de band mijn leven.
daarbuiten doe ik ook dit graag:
-eten
-slapen
-neuken
-drinken
-naar optredens
-de hele dag msnen
-met mijn vriendin omgaan

tja.............niet echt veel boeiends

Ruud
11 juni 2003, 09:52
Oke, verhaaltje over hobby's dan maar weer,

Natuurlijk speel ik bas, maar eigenlijk veel te weinig om mijn dag mee te vullen, dus daarom studeer ik er nog bij, en heb een kamer in Enschede (jawel bij de AGS in de buurt). Dus een hele bende studentendingen..

-Ik mountainbike minstens een keer per week een flink eind (yeah, mountaibikeroute op de sallandse heuvelrug) met enkele vrienden. In de zomer 2x
-Terraszitten met dit weer.
-Oefenen met eigen band en gelegenheidsband voor de feestweek bij ons in het dorp.
-Pokeren, vast member of the pokerscene, + gezelligheid die er bij hoort.
-Stappen elk weekend soms door de week.
-Muziek luisteren.
-Werken, ook een hobby, beetje schilderen/renoveren/verbouwen en dergelijke..

nouja, altijd bezig in ieder geval...

Joghy
11 juni 2003, 10:24
Ik klooi nog wat met elektronica. Heb ooit zelf nog preamps en mengtafels en eq's en fuzzdozen gebouwd. Zeer handig, een techneut in de groep - je wordt vanzelf gebombardeerd tot live- en opnametechnicus (dan kan je de gitarist zo stil zetten als je maar wil :-D )

En ik speel nog contrabas en toetsen ook. Of valt dat buiten wat men hier 'hobby' noemt?

Totally addicted to music dus ...