PDA

View Full Version : String ferrules



VanDiekum
22 april 2012, 15:54
Beste mede bouwers,

Ik heb net deze : http://www.guitarsupplies.nl/index.php?item=t-style-body-alder&action=article&group_id=10000043&aid=2997&lang=NL gekocht maar nu twijfel ik nog wat voor brug ik erop zal maken zat er eerst aan te denken om er een bigsby B5 op te maken omdat ie tog geen string spacing had maar nu twijfel ik een beetje of ik ze er misschien tog maar in moet maken voor later een keer als ik bijv die bigsby er weer afsloop.

Maar ik heb geen idee hoe je zoiets kan uitlijnen dat de gaten wel op de goede plek zitten heb geen zin om het namelijk fout te doen zijn er tips of trucs voor of is een template een aanrader ?

Ik ga hem namelijk metallic blue lakken en als ik er daarna nog gaten in wil maken is dat altijd lastig snapt u ;)

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen

VanDiekum
22 april 2012, 18:56
Heel veel viewers maar niemand die een reactie heeft lol miss is mijn vraag wel fout denk ik :p
Als de brug pickup cavity goed is heb dan een goede afstand voor de brug plate en kan ik dan zo de snaar gaten aftekenen werkt dat of moet ik een template ervoor gebruiken?

Martin_
22 april 2012, 19:21
Een tekening op ware grootte lijkt mij nooit verkeerd als referentie. Verder zijn er hulptooltjes zoals deze (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?115393-het-grote-custom-tool-topic/page35). Lees ook eens in de projecttopics hoe anderen de gaten aanbrengen. Er zijn meerdere "tele"-projecten te vinden op dit forum.

spirit
22 april 2012, 19:28
Je zal toch eerst moeten weten wát voor vaste brug er eventueel op zou komen. Als je dat weet, kan je aan de hand daarvan de gaten bepalen. Of een 1:1 tekening uitdraaien en daar de gaten van overnemen.

Persoonlijk zou ik ze achterwege laten als je toch een Bigsby wil monteren. Als je later besluit om toch voor een vaste brug te gaan, zou ik de gaten dan pas boren. (Wat maakt een evt. beschadiging uit, je zit dan toch met de Bigsby gaten die je evt. wil opvullen :sssh:)

Als je de body afplakt met schilderstape, en dan pas boren, zal er niets beschadigd raken.

Kakihara
22 april 2012, 19:39
Je zou later ook kunnen gaan voor de gemakkelijkste oplossing : een toploadbrug. Dan hoef je geen gaatjes te boren.

VanDiekum
22 april 2012, 20:27
Ik heb nog een wilkinson toploader bridge hier liggen en heb een goed nagedacht over een bigsby en denk dat ik het tog maar bij de originele brug hou.
Zou ik het ook kunnen uitlijnen door de pickup cavity te gebruiken?

spirit
22 april 2012, 20:37
Zou ik het ook kunnen uitlijnen door de pickup cavity te gebruiken?

Zou ik niet doen. Hals erop zetten, de E en e snaar erop (of 2 draadjes) dan pas bepalen waar de brug komt.