PDA

View Full Version : Lag arkane am100



whopper
22 april 2012, 15:07
Hoi,

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met een LAG Arkane AM100 gitaar? (2xHumbucker en 1x Single Coil)

Was gisteren bij de plaatselijke gitaarboer en hij heeft een flinke partij outlet/nieuwe gitaren die er allemaal voor weinig euri's uitgaan.

Ik zit te twijfelen tussen een paar Japanse Charvels die hij nog heeft hangen en de LAG Arkane AM100
Ik denk dat ik voor 300.00euro hier wel een goede gitaar voor koop.

Krijg er nog een afstelbeurt en 1 jaar garantie bij dus da's ook wel mooi meegenomen.

Wie geeft me wat advies?

whopper

Quadrifoglio
23 april 2012, 14:37
Een van mijn leerlingen heeft er eentje en het zijn gewoon goede gitaren, te vergelijken met een beetje zinnige Ibanez RG. Afwerking is toppie, sound en bespeelbaarheid zijn goed op orde. Nee, niets aan te merken op deze gitaren, zeker niet voor € 300. Ik geloof dat mijn leerling er dik 800 voor betaald heeft.

marter544
23 april 2012, 15:02
Welke gitaarwinkel is dat als ik vragen mag? Outlet met Charvels is nooit verkeerd..

whopper
23 april 2012, 16:06
Ik heb de gitaren gezien bij Muziek Meibergen in Deventer.
Heb gisteren ook nog wat speurwerk gedaan en volgens mij moet ik voor de blauwe LAG Arkane gaan.
Nou heb ik al wel de afspraak gemaakt dat ik de Lag binnen 1 week mag omruilen voor een andere gitaar als ik toch wat anders wil.
Die gasten daar zijn erg makkelijk en relaxed, maar dat komt misschien ook wel omdat ik daar ook mijn Martin OM1 heb gekocht

Die Charvels staan trouwens ook allemaal bij hun outlet op hun site www.meibergen.com
Marter 544 wat zou jij doen? Een LAG of zo'n Charvel/Jackson. Ik kan tot 700.00 gaan

mcannegieter
23 april 2012, 16:27
Ik heb dan geen arkane maar wel een LAG R200 (nu volgens mij de roxanne). Het was mijn start-gitaar en heb er ook veel mee opgetreden. Nooit problemen mee gehad met elektronica of andere zaken. Volgens mij kan je je daar geen buil aan vallen.

Riky
23 april 2012, 17:19
Heb er 1 gehad. Afwerking is meer dan prima! Floyd Rose is we licensed Floyd. Doet het prima, maar draai de boel niet te hard aan.
Verder moet het geluid je wel liggen. Prima voor dikke scheur, of strakke chorus clean.
Ik vond het geluid te dof (denk ook doordat er covers over de humbers zitten) en de gitaar paste gewoon niet meer bij mn spel.
Heb hem destijds gekocht voor 400 euro. Dat is ook wel een beetje de richtprijs.

Kortom:
* Veel beter afgewerkte gitaar dan menig Ibanez (helemaal die uit dezelfde prijsklasse)
* Matte lak gaat wel glimmen op bepaalde plekken (vond ik wel tof)
* Sound moet je liggen. Donkere, matte sound. Erg lekker brugelement voor scheur, maar verder was ik er niet zo kapot van. Te saai en steriel naar mijn smaak. (ik ben meer van de single coil).
* hele fijne snelle hals met jumbo frets (die mis ik soms nog wel)
* speel je metal, progressive of zeg maar stevige muziek, dan is dit wel ene gitaar voor je.
Ben je van de blues of pop, dan waarschijnlijk niet.