PDA

View Full Version : recording king en the loar gitaren



ruudjes
21 april 2012, 15:22
Ik zoek een fingerstyle gitaar en heb mijn oog laten vallen op een recording king ro-26. Voor 295 euro een volledig massieve gitaar!:mmmm:http://www.thomann.de/nl/recording_king_ro26_nat.htm Ook vind ik deze wel interessanthttp://www.thomann.de/nl/the_loar_lo_216_bk.htm. Zijn er hier mensen in het bezit van deze gitaren? Misschien alternatieven in deze prijsklasse?

Ulgi
21 april 2012, 16:55
Zou ook 'ns naar de Greg Bennett gitaren kijken. Heb zelf de D-6CE en vind 'm zelf wel goed (al ben ik een leek, haha). Heeft grover tuners. Ontstemt niet snel. Klinkt voor mij goed. En kost ook iets van 300 euro. En Greg Bennett heeft ook goedkopere (en uiteraard duurdere...). Maar goed, 'mooi' is erg persoonlijk.

rogiermusic
21 april 2012, 19:49
Ik denk dat je voor die recording king moet gaan! is die echt vol massief voor dat geld?

Greg bennet zijn meer instappermodellen, die recording kings zijn van iets hogere kwaliteit.

barno
21 april 2012, 20:02
ik vind volledig massief niet persé een argument. Er is nogal wat verschil in houtkwaliteit enz...
Nu ben ik zelf ook wel gecharmeerd van Recording King, onlangs uitgebreid gaan testen. alleen de lakafwerking hier en daar wat sloppy,
maar voor die prijs...

Ulgi
21 april 2012, 23:22
Vraag me af waar de wijsheid vandaan komt dat Greg Bennett gitaren meer 'instappermodellen' zijn. Misschien omdat ze in Indonesie gemaakt zijn ipv in China zoals de Recording King?

Rizz
22 april 2012, 00:16
Ik heb eigenlijk geen ervaring met Recording King, maar wel met Greg Bennett.. Ze zijn mooi, goed afgewerkt en spelen lekker, maar klinken eigenlijk te iel en dat geldt voor de D6 en D7, voor een dread zit er weinig geluid in.. Het is wel gebalanceerd, maar wat ik zeg, te iel.. Er zijn beter klinkende gitaren voor dat geld te krijgen.. En het zijn natuurlijk geen 000-modellen als de RO26. Maar goed, mijn mening is er 1 van velen en je zou ze zelf moeten proberen om een beeld te krijgen..

rogiermusic
22 april 2012, 17:46
Recording kings zijn volgens mij qua prijs/ kwaliteit redelijk gelijk aan blueridges. Ik heb zelf een blueridge(gelamineerd pallisander), die is erg goed. Greg bennets hebben geen mooi geluid naar mijn smaak, redelijk dun.

Ron Houben
24 april 2012, 08:35
Een RO26 heeft gelamineerde zij en achterkanten. De 126 of 226 is volledig massief.

Ernest01
24 april 2012, 11:08
Een RO26 heeft gelamineerde zij en achterkanten. De 126 of 226 is volledig massief.

Niet volgens de fabrikant :

http://www.recordingking.com/guitars_ro26.html

Ron Houben
24 april 2012, 13:37
Ik zie het. Sorry, de 06 is gelamineerd.

ruudjes
27 april 2012, 05:47
Ik ga eens een winkel in de buurt zoeken die recording kings verkoopt en testen. De prijzen die ik noemde zijn van thomann maar ik wil een gitaar toch eerst horen en voelen. Ik verwacht geen wonderen in deze prijsklasse maar je kan soms aangenaam verrast worden. Bedankt voor jullie reacties.

mastermind
29 mei 2012, 21:37
Recording King zijn goede gitaren, maar of ze gelijkwaardig zijn aan Blueridge betwijfel ik. Ze zijn zeker niet beter dan Blueridge, want kwaliteit van hout wisselt nog eens. Als dat stabieler is samen met de afwerking dan zijn de Recording King gitaren ook een zeer interessant merk ;).

Greg Bennett zijn prima gitaren tot 500 euro. Komen uit de Samick fabriek en de kwaliteit is stabiel bij hun. Vooral de D7/OM7 serie vind ik erg goed!

Rizz
29 mei 2012, 21:46
Recording King zijn goede gitaren, maar of ze gelijkwaardig zijn aan Blueridge betwijfel ik. Ze zijn zeker niet beter dan Blueridge, want kwaliteit van hout wisselt nog eens. Als dat stabieler is samen met de afwerking dan zijn de Recording King gitaren ook een zeer interessant merk ;).

Greg Bennett zijn prima gitaren tot 500 euro. Komen uit de Samick fabriek en de kwaliteit is stabiel bij hun. Vooral de D7/OM7 serie vind ik erg goed!

Zie mijn post nr6 in dit topic, ik ben het niet met je eens wat betreft de D7.. Bouwkwaliteit: prima, maar is na twee jaar nog steeds niet opengebroken en zal dit nu ook niet meer doen, vermoed ik.. Ik heb er zlefs een topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148849-iel-klinkende-greg-bennett) voor geopend

arjanb01
29 mei 2012, 21:53
als de ts recording kings wil testen, dan zou ik naar the american guitarstore gaan, daar krijg je alle gelegenheid er meerdere te testen. Papendrecht-Enschede is niet de andere kant van de wereld, toch? Succes en laat ons horen wat de keus geworden is!