PDA

View Full Version : Home Studio kabels?



obiwanjacobi
21 april 2012, 10:35
Ik heb voor een home studio een redelijk uitgebreide setup. Nu ben ik bezig met herinrichten van 1 19" rack naar twee en moet nu wat langere kabels hebben. Ik gebruikte hiervoor van die standaard patch kabels, maar nu mijn 4x24 audio patchbays naar een andere plek verhuizen moet ik wat langere kabels hebben.

Ik kan prima over weg met de soldeerbout en heb in het verleden ook veel kabels zelf gemaakt.

De vraag is eigenlijk, weten jullie een goede plek waar ik kabel van redelijke kwaliteit kan krijgen die niet te duur is?

Ik kom overal 2-aderige diode kabel tegen, maar niks dat ik kan gebruiken voor mijn patch kabels...

Alvast bedankt,
Marc

bass blom
21 april 2012, 11:10
mogami kabel ergens kopen. schijnt het beste te zijn.

muziekschuur
21 april 2012, 12:00
Ik zou een enkele multikabel aanschaffen. En daaraan je aansluitingen solderen of krimpen. Die enkele kabel staat veel opgeruimder.
Als je goede connectoren aanschaft is het totale plaatje net zo duur met losse kabels als met de enkele kabel.

Hier een losse multikabel (prijs per meter)
http://www.thomann.de/nl/the_sssnake_mp20s.htm

Maar zoiets afmonteren is geen sinecure.

Hier een 8 kanaals snake 5 meter met xlr xlr. Maar voor een beetje kamer te kort (doorlussen kan altijd)
http://www.thomann.de/nl/pro_snake_multicorepeitsche_84411_3.htm

Zo'n kabel moet goed de ruimte hebben. Spanning op zo'n kabel geeft storing op termijn... Laat ook nooit zo'n kabel los hangen maar aan een tie rap aan een spijker (of beter) om de trek ontlasting goed te realiseren.

Hier een link naar een snake van multiconnector naar xlr. Dat is heel kostbaar. Maar in een studio tijdsbesparend en dus zinvol. Het is maar zodat je een idee krijgt. Deze multiconnector (amphenol) is er ook van Harting en Socapex. Allemaal iets anders. Maar de connectors zelf zijn al gauw 70 euro. Dit soort verbindingen worden geknepen. En niet gesoldeerd. daardoor ontstaat een verbinding die sterker is dan solderen of lassen.

Ik denk niet dat je dit allemaal zoekt. Maar ik zie zoveel thuismuzikanten en ik juich nieuwe muziek enorm toe. Misschien dat je ooit zover komt dat het groter moet en dan zijn dit soort multiconnectoren echt een zegen.

harrie-beton
21 april 2012, 12:41
Ik heb op marktplaats een 19 inch rack gekocht van 203 cm hoog en alles kan hierin. Is dit niet iets voor jou in plaats van 2 racks?
Het zijn serverracks met glazen deuren. Mijn computers zitten er ook in.

Frits van Mourik
21 april 2012, 17:24
Ik denk eerder, dat Marc zoiets zoekt:
http://www.thomann.de/nl/the_sssnake_skb_1745m_8_snake_steste.htm

obiwanjacobi
21 april 2012, 20:25
Denk heren.

Tja een multikabel had ik ook aan zitten denken maar kon ik ook niet vinden. Van het zelf bouwen heb ik maar afgezien voor die scherpe prijzen! :mmmm: :ok:

Dus ik heb een fijne bestelling gedaan met idd de kabels die Frits als suggereerde en nog wat ander spul.

Erg fijn en nu kan mijn zoontje (7) ook weer aan de slag, die is gek op kabels aansluiten! :crazyhappy:

Thanx!