PDA

View Full Version : Vinden jullie de 'goedkope(re)' Gibsons ook echte Gibsons?



keesss
21 april 2012, 02:40
Zoals de titel het al zegt. Bijvoorbeeld je Melody Maker's en de Studio Faded's, de normale Studio's, SG Fadeds, '60-ies Tributes, Juniors..

Ikzelf vind ze wel Gibsons, maar bijvoorbeeld met die Melody Makers denk ik zo: arghh.. Jammer. Gibson was toch ooit een exclusief merk en dan brengen ze dit uit..

Enjoy.

http://www.dominocs.com/Gibson/gen/LesPaul_1952_Ad-Big.jpg

HaroldA
21 april 2012, 02:44
Ja. .

Outline
21 april 2012, 02:58
Keesss, je bent een SNOB!

Heel simpel: Als er Gibson op staat, dan is het een Gibson. Het komt toch allemaal uit dezelfde fabriek? En vergeet niet dat het volume van de goedkopere modellen de dure modellen mogelijk maakt.

Daarnaast: Waar wil je de grens leggen? Want dan zouden we ook dat geval van jou onder de categorie 'Net niet' kunnen gaan scharen...

Outline
21 april 2012, 03:08
Voor je over een model als de Melody Maker begint: Verdiep je eerst eens in de geschiedenis van dat model en het merk wat je zo aanhangt. Want volgens mij ben je daarvan niet fatsoenlijk op de hoogte...

HaroldA
21 april 2012, 03:13
Alsof mijn €500,- SG Junior ook maar iets minder is dan mijn €1000 LP Standard. Sterker nog, ik vind die Jr veel fijner + gaver dan mijn Standard.

B-stone
21 april 2012, 07:18
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Het is en blijft een studio. En persoonlijk zou ik veel liever een melody maker hebben dan jouw gitaar. Het maakt niet uit wat eropstaat, als het maar klinkt. Tjaa echte gibsons, zijn bv les pauls toen nog niet aan weightrelief gedaan werdt.....

Verder heb ik ook wel een zwak voor merken, maar of ze daardoor beter zijn? Duurder wel iniedergeval

B-stone
21 april 2012, 07:33
Nog doorzeuren :D ik had dat geld wat jij hebt uitgegeven aan je gitaar uitgegeven aan mij amp. En het geld dat jij gaat uitgeven voor je amp is de waarde van mijn gitaar.... Na mijn mening een betere investering ;) maarja

Midwolda
21 april 2012, 08:03
Even denken hoor: vind ik een goedkope(re) Keesss ook een echte Keesss? :chicken:

keesss
21 april 2012, 08:16
Als je het over een koffer hebt: juah, een goedkopere is ook een koffer.

Midwolda
21 april 2012, 08:44
Poging 2: definiëer "echte Gibson"?

beruk
21 april 2012, 08:48
1500 euro gitaar op een 100 versterker klinkt nog steeds als een beginners gitaar.

Alleen als je als een beginner speelt.....

beruk
21 april 2012, 08:50
Poging 2: definiëer "echte Gibson"?
http://images.gibson.com.s3.amazonaws.com/Products/Electric-Guitars/Firebird/Gibson-USA/Firebird-X/Orville-Gibson-300px-2.jpg
Dat was toen deze meneer nog leefde. De rest is goedkope namaak, dat weet je toch?
;)

bass blom
21 april 2012, 08:55
de goedkopere gibsons zijn ook echte gibsons, al zul je mij niet met een melodiemaker treffen.
een junior heb ik onlangs even gehad, leuk wel om de typische grom te horen, maar na 1 nummer alweer moeten stemmen vind ik toch best ruk.
en ook al speel ik 98% van de tijd op mijn brug element, helemaal geen neck element hebben vind ik beperkt.

een goedkopere gibson optuigen om hem meer op een duurdere te laten lijken is een beetje water naar de zee dragen.
dat gaat keeess nog wel merken als hij hem gaat verkopen, hij wil toch een keer een echte.

DemolitionColorScheme
21 april 2012, 09:12
een goedkopere gibson optuigen om hem meer op een duurdere te laten lijken is een beetje water naar de zee dragen.
dat gaat keeess nog wel merken als hij hem gaat verkopen, hij wil toch een keer een echte.
Exact.
Don't get me wrong, Studio's zijn prima gitaren, vooral de oudere, maar zijn de nieuwere ook Gibsons? Staat er toch op.

Anyways, kansloos topic.

Kakihara
21 april 2012, 09:18
Zoals de titel het al zegt. Bijvoorbeeld je Melody Maker's en de Studio Faded's, de normale Studio's, SG Fadeds, '60-ies Tributes, Juniors..

Ikzelf vind ze wel Gibsons, maar bijvoorbeeld met die Melody Makers denk ik zo: arghh.. Jammer. Gibson was toch ooit een exclusief merk en dan brengen ze dit uit..

Enjoy.


Beetje kansloos: de eerste Melody Maker dateert toch ook al van eind jaren 50-begin jaren 60. Jammer dat ze er dan nu nog eens mee komen ...

Mr.Fingers
21 april 2012, 09:44
Inderdaad, er waren al Melody Makers voor er Keesss was... Mijn all-time favoriete gitaar is:

http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/f69305e1.jpg
Nee, da's geen J45, maar een 1964 LG-1, voor de student, die je nu op ebay kunt halen voor een 1000$. Goedkoop, ladderbraced, maar wel een van de beste gitaren die ik al heb vastgehad.

Luke-wannabe
21 april 2012, 10:16
Ik heb nu sinds gisteravond een Les Paul 50's tribute studio en ben er zielsgelukkig mee. Mijn eerste echte Gibson! Wauw!

bass blom
21 april 2012, 10:30
Ik heb nu sinds gisteravond een Les Paul 50's tribute studio en ben er zielsgelukkig mee. Mijn eerste echte Gibson! Wauw!

met P90's?
die wil ik ook! :p

Hendriks
21 april 2012, 10:37
Ik heb nu sinds gisteravond een Les Paul 50's tribute studio en ben er zielsgelukkig mee. Mijn eerste echte Gibson! Wauw!

Een zwarte?

Swaag
21 april 2012, 10:56
Ik heb wel eens plectrums van Gibson gekocht. Hoor ik er nu ook bij?

Luke-wannabe
21 april 2012, 10:58
Nee de Goldtop met humbuckers en 50's neck!

Midwolda
21 april 2012, 11:04
Ik heb wel eens plectrums van Gibson gekocht. Hoor ik er nu ook bij?

Alleen als ze duur waren, die goedkope plectrums tellen niet mee.

bass blom
21 april 2012, 11:04
Ik heb wel eens plectrums van Gibson gekocht. Hoor ik er nu ook bij?

alleen als je ze in nashville bent gaan halen.

Mitch
21 april 2012, 11:06
Nee de Goldtop met humbuckers en 50's neck!

Gefeliciteerd man! Kreeg je er een protector case bij?

Mr.Fingers
21 april 2012, 11:09
:seriousf:

zoon van Piet
21 april 2012, 11:12
kansloos topic
al drie pagina's gepassioneerd commentaar.. niet bepaald kansloos.


b;abla goedkope gibsons
wat een onzin, Gibson maakt al vanaf het begin goedkope gitaren, LG's juniors driekwart juniors en melodymakers zijn allemaal goedkope 'student'- gitaren. en vaak uitstekend. verschillende modellen zoals de junior en de LG zijn uitgegroeid tot gewilde klassiekers. en ik heb een ooit supergoedkope kalamazoo uit 1939, diue hte kwijl in de mond van george K van de Golden E laat lopen.. hoezo geen gibson?


Les Paul 50's tribute studio
afgelopen week de witte van mn zoon meegenomen naar de repetitie... was zwaar onder de indruk - van een slpinternwe goedkope gibson.. levendig en ruig! die was heel wat beter dan de laatste (95) LP standard die ik heb gehad... hoezo geen echte gibson?

Mitch
21 april 2012, 11:17
Alles is nu weer teruggebracht tot 'on topic'. Alle persoonlijke aanvallen en oude koeien zijn verwijderd. Houd het vanaf nu on topic.

nickofzo
21 april 2012, 11:29
ooit komt er zeker nog een melody maker bij! ik heb ze een paar keer geprobeert en het zijn eigenlijk best awesome gitaartjes.

Nocki
21 april 2012, 12:28
Helaas moet ik nee zeggen. Natuurlijk zijn het echte Gibsons als het merkje erop staat maar voor mij niet de eerste keus.
Ik heb aardig wat goedkope Gibsons gehad. De SG special haalde het niet bij een SG standard terwijl het prijsverschil niet zo groot was.
Ook andere simpelere versies hadden vaak niet die finesse die een duurder model wel heeft.
Wat wel een uitzondering is geweest is een bepaalde serie LP studio's die gewoon enorm goed waren.

Ik heb nu een LP custom die het helemaal is. Die is gewoon heel precies af te stellen en klopt gewoon helemaal.
Maar ik ben natuurlijk nogal al een zeurkous... :-)

jules
21 april 2012, 12:34
Ja dat zijn de studios van 83 tot 90 die hebben een dikke hals, ebony dots en block inlays. Ik heb er een fijne gitaar. Maar heb ook een vintage peter green les paul kopie, en poeee dat ding klint onversterkt al als een plexi

HaroldA
21 april 2012, 12:38
poeee dat ding klint onversterkt al als een plexi

Ranzig overstuurd? :???:

DaveItUp
21 april 2012, 12:49
een junior heb ik onlangs even gehad, leuk wel om de typische grom te horen, maar na 1 nummer alweer moeten stemmen vind ik toch best ruk.


Wat een onzin, waarom zou een junior sneller ontstemmen? Volgens mij zijn de mechanieken gelijk aan duurdere gibson's.

HaroldA
21 april 2012, 12:51
Wat een onzin, waarom zou een junior sneller ontstemmen? Volgens mij zijn de mechanieken gelijk aan duurdere gibson's.

Inderdaad. Zeker de stevigere halsbevestiging zorgt ervoor dat hij beter op stemming blijft.

@Bass: leg uit?

bass blom
21 april 2012, 12:57
http://www.thomann.de/nl/media_bdbviewer_AR_198460.html?image=3

zo een had ik ff een paar weken in huis en dat ding ontstemde waar je bij stond.

HaroldA
21 april 2012, 12:59
http://www.thomann.de/nl/media_bdbviewer_AR_198460.html?image=3

zo een had ik ff een paar weken in huis en dat ding ontstemde waar je bij stond.

Klemde de topkam? Nieuwe snaren? Juiste halskromming?

Ik geloof niet dat alle Juniors zomaar ontstemmen.

bass blom
21 april 2012, 13:02
ik heb het nooit met zulke mechanieken kunnen vinden, zaten ook op die TVyellow special die ik had, ontstemden ook.

HaroldA
21 april 2012, 13:04
ik heb het nooit met zulke mechanieken kunnen vinden, zaten ook op die TVyellow special die ik had, ontstemden ook.

:???: Die zitten op (bijna) alle Gibsons. Dus (bijna) alle Gibsons ontstemmen? Inclusief die van mij? Nooit last van gehad.

Heel apart.

bass blom
21 april 2012, 13:05
op die special zette ik ouwe tuners van een custom en klaar, stemvast.

geert1976
21 april 2012, 13:32
Wat een topic, een beetje kansloos eigenlijk maar ja.

Ik vind het eigenlijk prima dat er mensen zoals Keesss zijn, want dat geeft mij de mogelijkheid, uitstekende gitaren te kopen voor wegwerp prijzen:)

Voor TS:

Alle grote USA merken hebben door de jaren heen instapmodellen zogeheten "Studentguitars" gemaakt.
Gibson had hiervoor de Melodymakers, Kalamzoo guitars (de gooedkoopste) en bepaalde Epiphone modellen, zoals deze:

gemaakt in 1966, Kalamazoo USA

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4129.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4132.jpg

Een Gibson SG Melomaker uit 1967

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4203.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4202.jpg

Stuk voor stuk uitstekende gitaren, met zeer goed hout, goede afwerking etc.
Mokeren jouw nieuwe LP op alle fronten naar de verdoemenis.

In volgende post zal ik ingaan op de Fenders

guitarkid
21 april 2012, 13:36
Ik heb wel eens plectrums van Gibson gekocht. Hoor ik er nu ook bij?

Zijn waarschijnlijk "Gibsun's"... Slechte plectra zijn dat! ;)

geert1976
21 april 2012, 13:37
Fender heeft in zijn lange bestaan ook cheapo's gemaakt, waarin in kwaliteit nogal wat verschil zit.

De Duo-Sonic 1 (1958-1964)

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4715.jpg

Duo Sonic II (1965-1982)

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4334.jpg

Mustang (1965-1982)

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4539.jpg

Fender Bullet (1980-1982)

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4468.jpg

Fender lead serie (1979-1981-82)

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4653.jpg

Mitch
21 april 2012, 13:39
:???: Die zitten op (bijna) alle Gibsons. Dus (bijna) alle Gibsons ontstemmen? Inclusief die van mij? Nooit last van gehad.

Heel apart.
Het verschil is de knopjes, inderdaad.

Rock Bottom
21 april 2012, 13:39
Ik heb een lab 5 versterker, hoor ik nu ook bij de echte gibson owners?

Staat er bij de meeste epi's ook niet gibson op de trc? hoe tel je dat?

Midwolda
21 april 2012, 13:49
Ik heb een lab 5 versterker, hoor ik nu ook bij de echte gibson owners?

Staat er bij de meeste epi's ook niet gibson op de trc? hoe tel je dat?

Niet bij de meeste, dat was bij de oudere modellen wel wat gebruikelijker meen ik.
Ik tel m'n Epiphone Sheraton II meestal voor een halve Gibson, dus dan heb ik er zeveneneenhalf:

Marauder 1978
The Paul 1978
Les Paul Custom 1978
MK53 1978
S-1 1979
BluesHawk 1997
Les Paul Studio 1999
Epiphone Sheraton II 1994

Maar ja, wat er daarvan door de ballottage komt als "echt"... :???:

Swaag
21 april 2012, 14:02
Zijn waarschijnlijk "Gibsun's"... Slechte plectra zijn dat! ;)
Kut, dat heb ík weer zeg...

Luke-wannabe
21 april 2012, 15:49
Mijn ervaring met ontstemmende gitaren is eigenlijk dat als je de snaren er goed op zet en een paar keer goed oprekt dat er dan bijna niets meer fout kan gaan. Zelfs goedkope gitaren blijven prima op stemming. Nu kan ik me voorstellen dat als je bijvoorbeeld heel hard aanslaat dat dan je gitaar wat sneller ontstemt dan anders.

bass blom
21 april 2012, 15:52
oprekken doe ik ook al eeuwen :D
met eens in de 5 jaar ofzo een daardoor knappende hoge E.

Pepe
21 april 2012, 16:04
oprekken doe ik ook al eeuwen :D.

Jaja Bass, dat jij een voorliefde hebt voor achterlangs weten we nu wel...

bass blom
21 april 2012, 16:11
Jaja Bass, dat jij een voorliefde hebt voor achterlangs weten we nu wel...

a dirty mind is a joy forever nietwaar?

Swaag
21 april 2012, 16:13
Ik kan mij wel vinden in de stelling. Mits goed op de plank gezet blijft alles toch wel goed op stemming.
Alleen bij nogal wat solo's achter elkaar met veel bends en wat gehannes met een Bigsby is bij mij de G snaar wel eens van het pad af, maar ik hou daar een beetje rekening mee en maak in een akkoord soms ook een bend om te compenseren.

arnoldtims
21 april 2012, 17:54
Ik heb een Gibson ES studio (dus een goedkoper Gibson) maar is in alle opzichten een echte Gibson.
Hij heeft een neckcrack, hals is licht getordeerd en de elementen zijn zozo.
Dus kortom een echte Gibson;) en ik ben er gek op.

keesss
21 april 2012, 18:41
Het een kansloos topic vinden, maar toch volop reageren. Pure logica, toch?


Ik ben heel blij met de mijne. Niet zo blij met de MelodyMaker's.

Midwolda
21 april 2012, 18:57
Now I'm confused. :dontgeti:

Waarom zou je niet blij zijn met iets wat je niet hebt, tenzij je het zou willen hebben,
maar waarom zou je dan iets willen hebben als je toch al weet dat je er niet blij mee bent?

:???:

:chicken:

Hendriks
21 april 2012, 19:12
Now I'm confused. :dontgeti:

Waarom zou je niet blij zijn met iets wat je niet hebt, tenzij je het zou willen hebben,
maar waarom zou je dan iets willen hebben als je toch al weet dat je er niet blij mee bent?

:???:

:chicken:

Jaja stof om over na te denken , maar niet al te lang.

geert1976
21 april 2012, 19:19
Het een kansloos topic vinden, maar toch volop reageren. Pure logica, toch?


Ik ben heel blij met de mijne. Niet zo blij met de MelodyMaker's.

Dit slaat echt helemaal nergens op, heb je ervaringen met deze gitaren en zo ja, waarom vind je er niets aan?

Keesss, kleine tip.....

Stop eens met domme topics openen, niemand neemt je meer serieus meer, op deze manier.
Als je zo doorgaat, wordt je de Pengvogel van het forum.

Mr.Fingers
21 april 2012, 19:21
Het is officieel... Ook via PB is keesss een droeftoeter... Dat weten we ook weeral!

Swaag
21 april 2012, 19:25
Speelt hij ook heavy metal, net zoals Bruce Springsteen?

Mr.Fingers
21 april 2012, 19:29
Nee, maar ik raad'm wel van harte aan om voor een uitgeholde topkam te gaan... Tonechambers man, niet te geloven wat een klank!!! Yammerdrammer kan hem er alles over vertellen!

Maar om terug te komen op de vraag... Ik vind een Melodymaker dan nog meer een Gibson dan een LP Studio (faded of niet). Melodymaker is een historisch model, en de studio is dat niet.

B-stone
21 april 2012, 19:43
ik krijg steeds meer het idee dat die gitaar van kees een impuls-aankoop is geweest. hij blijft maar zeggen hoe geweldig zijn gitaar is. hij koopt een gloedje nieuwe gitaar, pas het zelfde uur nog zowat alles aan wat er maar op zit met de duurste onderdelen en blijft maar geld stoppen in die gitaar. terwijl het uiteindelijk toch altijd maar een instap model studio zou blijven van het merk gibson, of het dan een echte gibson is is nog maar de vraag want wat is er eigenlijk nog van gibson? alleen het hout!! en als het geen gibson is waarom zou hij het logo dan niet aanpassen naar keess?? het is immers toch geen gibson meer maar puur en alleen een kees. wel een kees custom want studio ergert hij zich rot aan. en dat toch allemaal omdat hij zo kapot was van die gitaar toen hij hem kocht. hij klinkt veel beter omdat hij geen nitro lak heeft, zijn marshall mg30 is daar namelijk allergisch voor. en ook voor alles wat uit china komt. sinees eet hij ook niet meer, dat is immers "made in china". kees heeft een aparte inrichting alles staat op de picometer precies. een marshall jcm1 of jmp1 pas namelijk wel met cabinet, terwijl een enkel speakers jcm800 combo te groot is. hij moet nu een gibson protector case hebben omdat hij op zijn vakantie adres een blackstar buizen amp heeft staan, protector betekent bescherming en dat is wat kees nodig heeft. een koffer die zijn gitaar beschermt want het was toch maar een impuls aankoop. ssssssstttttt...... niet te hard zeggen want dan gooit hij er dalijk weer rare antwoorden uit op een of ander nutteloos toppic. he adje? :D ik bedoel kees, de adje van gitaarnet.

kees in een notendopje :D
vat het niet te serieus op kees :grouphug:

geert1976
21 april 2012, 19:45
mmmmmm, mijn kat heeft ook even meegelezen, dit is zijn reactie...

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4748.jpg

Mitch
21 april 2012, 19:46
Ik heb al één keer eerder gevraagd om niet op de man door te blijven gaan en on topic te blijven. Ik herhaal het bij deze, maar de volgende die off toic gaat, heeft een berisping te pakken.

Pepe
21 april 2012, 19:48
Kees wilde graag een dure maar zijn spaarvarken kwam niet verder dan een studio.
Als je niet omhoog kan klimmen trap je naar beneden.
Maar ja, beneden staan echt wel goeie dingen hoor.

keesss
21 april 2012, 19:56
Now I'm confused. :dontgeti:

Waarom zou je niet blij zijn met iets wat je niet hebt, tenzij je het zou willen hebben,
maar waarom zou je dan iets willen hebben als je toch al weet dat je er niet blij mee bent?

:???:

:chicken:

Argh, shit. Zin was niet voltooid: Ik ben blij met de mijne. De SG Melody Maker (getest) vond ik maar niets (voor mij). De looks zijn wel okay. Misschien toch doordat hij een pup mist..

@Pepe: Dat is niet waar. Dat verzin je, hoe kan het ook anders. Mijn plan was om een goedkopere te kopen en naar mijn smaak om te bouwen. Mijn budget was toen net iets meer dan €1100,-.

B-stone
21 april 2012, 20:19
Ik denk echt serious dat de meest gewilde gitaar momenteel die van kees is. Hier zou ik echt hééééééél graag wel eens op willen spelen.
En dat meen ik diep vanuit mijn hart. Die investeringen zullen vast wel z'n vruchten hebben afgeworpen, en het is nou eenmaal een feit dat met je gitaar bezig zijn gewoon leuk is. Personaliseren is iets wat wij allemaal graag willen, ook ik: heel graag zelfs. Als 2e op mijn les paul probeer lijst zou die van Bas staan. Mooi ding :ok:

een echte gibson is een gitaar die het waard is om de naam te dragen met een trotse eigenaar die gevoel heeft voor zij instrument, di het nog steeds een voor recht vind om op zulk instrument te spelen. specs veranderen bij de jaren, het gibson-gevoel niet. zolang je maar trots bent op jouw gibson, is hij het waard deze naam te dragen :lp:

keesss
21 april 2012, 20:27
Als je in de buurt woont, wil ik hem wel een keer komen brengen als je hem wilt testen. Ik omgeving Arnhen - Nijmegen.

B-stone
21 april 2012, 21:05
Als je in de buurt woont, wil ik hem wel een keer komen brengen als je hem wilt testen. Ik omgeving Arnhen - Nijmegen.

nee hoor, hoeft niet (ongeveer een uur rijden zoiets denk ik, wel heel aardig aangeboden). Als er weer eens een keer een gitaarnet meeting is, houd ik mij van harte aanbevolen :D

freakystyle
21 april 2012, 21:20
Zolang de originaliteit is behouden is het een echte gibson. Als je de gitaar verbeterd hebt met andere hardware is het geen echte gibson meer natuurlijk.. Ghehehe ;-)

keesss
21 april 2012, 21:43
Maar: -> Gibson gebruikt TonePros / Gotoh / Grover / Neutrik - onderdelen op hun gitaren. Dan zou het in feite toch ook geen Gib zijn?

Luca P
21 april 2012, 21:53
"Vinden jullie de 'goedkope(re)' Gibsons ook echte Gibsons? (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?154325-Vinden-jullie-de-goedkope(re)-Gibsons-ook-echte-Gibsons)"
Stel je koopt de Gibson Melody Maker. En je vriend de Melody Maker van....eh...Hondo.
Snap je?

HaroldA
21 april 2012, 21:55
Stel je koopt de Gibson Melody Maker. En je vriend de Melody Maker van....eh...Hondo.
Snap je?

Ehm, nee? :???:

keesss
21 april 2012, 22:01
Ik snap het ook niet. Hondo van John Wayne?

Mitch
21 april 2012, 22:06
Maar: -> Gibson gebruikt TonePros / Gotoh / Grover / Neutrik - onderdelen op hun gitaren. Dan zou het in feite toch ook geen Gib zijn?

Wellicht dat die knipoog er niet voor niets staat?

RS-Rik
22 april 2012, 00:43
Keesss, je bent een SNOB!

Heel simpel: Als er Gibson op staat, dan is het een Gibson. Het komt toch allemaal uit dezelfde fabriek? En vergeet niet dat het volume van de goedkopere modellen de dure modellen mogelijk maakt.

Daarnaast: Waar wil je de grens leggen? Want dan zouden we ook dat geval van jou onder de categorie 'Net niet' kunnen gaan scharen...


Meestal werkt t andersom, de onevenredig grote winst op de duurdere modellen maakt de goedkopere lijn mogelijk (zie business class vliegen).

Hoeveel arbeids en materiaalkosten extra denk je dat er in een std of custom model zitten t.o.v. een special? Never nooit die 1000 tot 2000 euro extra.

En wat de meerprijs van exclusievere onderdelen (Tonepros etc) betreft, dikke snikkel dat Gibson dat inkoopt voor de aftermarket prijs. Voordat t bij de Vox of de Stewmac ligt is het 4x over de kop gegaan t.o.v. Gibson. Tonepros ontleent zijn bestaansrecht aan merken die groot inkopen. Waarom is een tonepros duurder dan een gotoh? (TOM brug 110 t.o.v. 30 euro) niet omdat het materiaal of de bewerkingen of de research het zo duur maken. Voor kwaliteit willen mensen graag dik betalen dan denken consumenten vaak dat ze iets evenredig keer beters hebben. Komop man economisch wordt je als consument altijd zo voor de gek gehouden. Ik wordt daar altijd zo gek van.

B-stone
22 april 2012, 01:24
Meestal werkt t andersom, de onevenredig grote winst op de duurdere modellen maakt de goedkopere lijn mogelijk (zie business class vliegen).

Hoeveel arbeids en materiaalkosten extra denk je dat er in een std of custom model zitten t.o.v. een special? Never nooit die 1000 tot 2000 euro extra.

En wat de meerprijs van exclusievere onderdelen (Tonepros etc) betreft, dikke snikkel dat Gibson dat inkoopt voor de aftermarket prijs. Voordat t bij de Vox of de Stewmac ligt is het 4x over de kop gegaan t.o.v. Gibson. Tonepros ontleent zijn bestaansrecht aan merken die groot inkopen. Waarom is een tonepros duurder dan een gotoh? (TOM brug 110 t.o.v. 30 euro) niet omdat het materiaal of de bewerkingen of de research het zo duur maken. Voor kwaliteit willen mensen graag dik betalen dan denken consumenten vaak dat ze iets evenredig keer beters hebben. Komop man economisch wordt je als consument altijd zo voor de gek gehouden. Ik wordt daar altijd zo gek van.

Qua productie zijn al die bruggen het zelfde dus daar kan het ook niet in zitten, het enigste wat ik kan bedenken is afwerking, automatisering of materiaal sterkte ( bv koolstof gehalte in staal). Ook hier lijkt mij dat prijs verschil niet in te kunnen zitten.

Goed punt !! Zelfde als kunst, je gaat het ook niet goedkoop weg doen omdat niemand het dan wil, je kunt beter gelijk hoger gaan zitten als ( onbekende ) kunstenaar, dan is er altijd wel iemand die er wat in ziet.

Maarja net zoals bij een placebo, als het goed werkt waarom niet dan? Als wij als gitaristen ons fijn voelen bij dat soort producten, who cares? De fabrieken blij, muzikanten blij, winkel blij.

Erg sterk verhaal, goede duidelijke eye-opener :ok:

Outline
22 april 2012, 03:00
Keesss, kleine tip.....

Stop eens met domme topics openen, niemand neemt je meer serieus meer, op deze manier.
Als je zo doorgaat, wordt je de Pengvogel van het forum.

Iets van die strekking had ik vannacht al getikt maar dat is (helaas) door Mitch verwijderd.
En alhoewel op de persoon (en daarom verwijderd) zullen degenen die het gelezen hebben mij geen ongelijk geven in wat ik daar stelde en vertelde!


Now I'm confused. :dontgeti:

Waarom zou je niet blij zijn met iets wat je niet hebt, tenzij je het zou willen hebben,
maar waarom zou je dan iets willen hebben als je toch al weet dat je er niet blij mee bent?

:???:

:chicken:

Inderdaad iets om niet te lang over na te denken omdat niemand het dan nog snapt!


ik krijg steeds meer het idee dat die gitaar van kees een impuls-aankoop is geweest. hij blijft maar zeggen hoe geweldig zijn gitaar is. hij koopt een gloedje nieuwe gitaar, pas het zelfde uur nog zowat alles aan wat er maar op zit met de duurste onderdelen en blijft maar geld stoppen in die gitaar. terwijl het uiteindelijk toch altijd maar een instap model studio zou blijven van het merk gibson, of het dan een echte gibson is is nog maar de vraag want wat is er eigenlijk nog van gibson? alleen het hout!! en als het geen gibson is waarom zou hij het logo dan niet aanpassen naar keess?? het is immers toch geen gibson meer maar puur en alleen een kees. wel een kees custom want studio ergert hij zich rot aan. en dat toch allemaal omdat hij zo kapot was van die gitaar toen hij hem kocht. hij klinkt veel beter omdat hij geen nitro lak heeft, zijn marshall mg30 is daar namelijk allergisch voor. en ook voor alles wat uit china komt. sinees eet hij ook niet meer, dat is immers "made in china". kees heeft een aparte inrichting alles staat op de picometer precies. een marshall jcm1 of jmp1 pas namelijk wel met cabinet, terwijl een enkel speakers jcm800 combo te groot is. hij moet nu een gibson protector case hebben omdat hij op zijn vakantie adres een blackstar buizen amp heeft staan, protector betekent bescherming en dat is wat kees nodig heeft. een koffer die zijn gitaar beschermt want het was toch maar een impuls aankoop. ssssssstttttt...... niet te hard zeggen want dan gooit hij er dalijk weer rare antwoorden uit op een of ander nutteloos toppic. he adje? :D ik bedoel kees, de adje van gitaarnet.

kees in een notendopje :D
vat het niet te serieus op kees :grouphug:

Met als kleine kanttekening dat die MG ook uit China komt en dus eigenlijk allergisch voor zichzelf is....


Meestal werkt t andersom, de onevenredig grote winst op de duurdere modellen maakt de goedkopere lijn mogelijk (zie business class vliegen).

Ik denk dat we daar lekker over kunnen discussieren.... Uit ervaring kan ik je zeggen dat het 99 van de 100x de goedkopere zijn die de dure mogelijk maken want: Meer volume.


Hoeveel arbeids en materiaalkosten extra denk je dat er in een std of custom model zitten t.o.v. een special? Never nooit die 1000 tot 2000 euro extra.

En wat de meerprijs van exclusievere onderdelen (Tonepros etc) betreft, dikke snikkel dat Gibson dat inkoopt voor de aftermarket prijs. Voordat t bij de Vox of de Stewmac ligt is het 4x over de kop gegaan t.o.v. Gibson. Tonepros ontleent zijn bestaansrecht aan merken die groot inkopen. Waarom is een tonepros duurder dan een gotoh? (TOM brug 110 t.o.v. 30 euro) niet omdat het materiaal of de bewerkingen of de research het zo duur maken. Voor kwaliteit willen mensen graag dik betalen dan denken consumenten vaak dat ze iets evenredig keer beters hebben. Komop man economisch wordt je als consument altijd zo voor de gek gehouden. Ik wordt daar altijd zo gek van.

Uit dezelfde ervaring kan ik je zeggen dat het meer dan je wil weten alleen maar om marketing draait: Iets voor veel meer verkopen dan dat het daadwerkelijk is.

Een mooi voorbeeld hiervan zijn de pickups: Hoe verklaar je de enorme meerprijs voor een boetiek pu als er precies dezelfde onderdelen (van dezelfde leverancier) worden gebruikt als in een setje wat je bv. standaard in je gitaar krijgt?

Ik kan bakken voorbeelden noemen maar ga dan gegarandeerd problemen krijgen, wat komt omdat ik prijzen op inkoopniveau weet en dat het absoluut niet gewaardeerd wordt als die op straat liggen.

Overigens is er een vrij algemene methode om de productieprijs van iets te bepalen: De prijs die je als consument betaald gedeeld door 5 of 6. Maar dat geldt aleen voor 'common' producten en dus geen boetiek-spul.

Ik zal 2 voorbeelden geven uit de praktijk:
-Ik neem aan dat een hoop van ons Axys (van de actieve speakers) uit Zaltbommel kennen. Die hebben een 'speciale' 18" speaker voor de subs. Als die kapot is ben je min of meer verplicht om een originele bij Axys te kopen (want: speciaal ontworpen) waar je dan natuurlijk de hoofdprijs voor betaald.

Wat alleen niet veel mensen weten, is dat die 'speciale speaker' een doodnormale Beyma 18GT400 is die zonder stickers geleverd is en waar in Zaltbommel de huissticker op geplakt is. Google er maar 'ns op.

Het andere voorbeeld betreft de Dacia Logan MCV: De kostprijs voor Renault om die auto rijdend de poort uit te krijgen (dus inclusief alles, dus ook arbeid) was begin 2008 onder de €3000, afhankelijk van de gewenste uitvoering waarbij het verschil tussen 'helemaal kaal' en 'alles er op en aan' ongeveer €250 was. De straatprijs (inclusief de roofbelastingen uit Den Haag) lag tussen de €10.000 en €15.000...

Benieuwd of dit nog ge-edit wordt....
Enig idee waarom je tegenwoordig nogal wat Squier-bassen op de diverse podia ziet? Precies: Omdat de basiskwaliteit al zodanig hoog is dat een gemiddelde bassist daar rustig mee op een podium gaat staan.

Het valt mij ook op dat ik tegenwoordig meer en meer semi-hollow Epiphone's zie op de podia en dat Squier (met met name de CV's en CVC's) aan een opkomst bezig is.

Tegenwoordig bestaan er eigenlijk (vooral van de grote merken met een instapmerk) geen slechte gitaren meer. 95% van het niet lekker spelen/klinken van een goedkope gitaar kun je met een keer goed afstellen en wat andere onderdelen verhelpen. En dan ben je nog steeds veel minder kwijt dan de geijkte serie (bv. de in de USA gemaakte modellen) moet kosten. En geloof me, in een volle zaal is er geen hond die het ziet wat er op de kop staat en hoe de gitaar in kwestie klinkt hangt meer van de persoon af die 'm bespeelt dan van de gitaar zelf!

macwilliams
22 april 2012, 13:40
Ook een goedkopere Gibson is een Gibson, wat je er ook aan doet, vesleutelen of verbranden.
Je hebt alleen goeie en minder goeie. Slecht zijn ze nooit.




Komma komma kom maar
;)

keesss
22 april 2012, 14:06
Ook een goedkopere Gibson is een Gibson, wat je er ook aan doet, vesleutelen of verbranden.
Je hebt alleen goeie en minder goeie. Slecht zijn ze nooit.

Seems legit

Malle Eppie
22 april 2012, 15:42
Ik vind een Gibson onder de 3529 euro geen echte Gibson.

HaroldA
22 april 2012, 16:54
Ik vind een Gibson onder de 3529 euro geen echte Gibson.

En als die Gibson van 3529 nou in de aanbieding is waardoor hij 3528 zou kosten? Is het dan ook geen echte Gibson meer?

Pepe
22 april 2012, 17:03
Laat je niks wijsmaken Harold, als er zo'n brak blauw/goud snoertje bij zit is het een echte.

HaroldA
22 april 2012, 17:14
Laat je niks wijsmaken Harold, als er zo'n brak blauw/goud snoertje bij zit is het een echte.

Ook als je die er gratis bij krijgt, wat eigenlijk dus weer van de waarde van je Les Paul af gaat? Des te minder duur, des te minder Gibson is het toch? Een 2e hands Gibson is toch ook altijd minder dan een nieuwe?

Pepe
22 april 2012, 17:49
jij denkt teveel. Blauw/goud snoertje.

HaroldA
22 april 2012, 17:53
jij denkt teveel. Blauw/goud snoertje.

Ik heb 4 "Gibsons" (2 daarvan waren te goedkoop) en 0 blauw/gouden snoeren. :(

Pepe
22 april 2012, 18:19
als JIJ er maar blij mee bent zei mijn moeder dan.

HaroldA
22 april 2012, 18:20
als JIJ er maar blij mee bent zei mijn moeder dan.

Steeds minder. Zeker die SG Jr was veel te goedkoop :(

lindstrom
22 april 2012, 18:39
Alle gibsons zijn gibsons.
Echter vind ik de hele "melody maker" lijn erg jammer.

een beetje een schrale productie waar gibson voor mij een bepaalde ouvre zou moeten hebben als zijnde luxe instrument.

Als ik een goedkopere kwaliteits gitaar zou willen dan koop ik liever een dure epiphone met wat upgrades dan een "goedkope" gibson.

Mijn persoonlijke grens ligt op de 1000 euro. onder de 1000 euro hoef ik geen gibson meer. dan worden ze saai (ook al zullen het prima gitaren zijn)

Gibson voor mij moet kitsch en over de top. dikke flametops en binding etc. luxe luxe luxe.. met veel tone!

Pepe
22 april 2012, 19:56
Steeds minder. Zeker die SG Jr was veel te goedkoop :(

..pimp it up baby! Het werkt voor onze topic starter (ik wist dat we ergens heel relevant bezig waren..)

HaroldA
22 april 2012, 19:58
Echter vind ik de hele "melody maker" lijn erg jammer.

Leg mij eens uit wat er aan een serie die jij niet hebt (neem ik aan) "jammer" is? Ik ben heel blij met m'n Ford Focus, maar vind de Ka niet om aan te zien. Vind ik dat jammer? Nee: waarom zou ik? :???: En waarom "erg jammer"? Moet je ervan huilen?


Mijn persoonlijke grens ligt op de 1000 euro. onder de 1000 euro hoef ik geen gibson meer. dan worden ze saai (ook al zullen het prima gitaren zijn)

Wrijf het er maar in!!! :( :mad:

Nu kan ik 2 van mijn Gibsons weggooien. Zeker die ene van 500 Pond (je weet wel: de beste en fijnste die ik heb) is nu helemaal niets meer waard omdat hij te goedkoop was :( De andere (m'n Silverburst GOTW) was ook maar €900,-. Waardeloos dus. Gelukkig heb ik €1000 voor mijn Les Paul Standard betaald, anders was dat ook geen Gibson geweest.


Wat een zielige mensen hier.

HaroldA
22 april 2012, 20:03
..pimp it up baby! Het werkt voor onze topic starter (ik wist dat we ergens heel relevant bezig waren..)

Heb ik gedaan! :ok:

1x DP209: €40,- (2e hands)
1x TonePros white button tuners: €60 (kan ook voor €45)
1x TonePros wraparound brug: €80 (origineel was niet intoneerbaar)
1x Push/push pot: €10 (schakelt tussen pot en vaste 510K weerstand)
1x Orange Drop 22nF cap: €1,20 (iets steviger dan de keramische)
1x Bourns pot: €4 (moest naar 500K dankzij de DP209)

€195,20 aan upgrades. Daar koopt iemand anders nog maar net 1 humbucker voor!

RoelTM
22 april 2012, 20:56
Nu kan ik 2 van mijn Gibsons weggooien. Zeker die ene van 500 Pond (je weet wel: de beste en fijnste die ik heb) is nu helemaal niets meer waard omdat hij te goedkoop was :(
Als jij die Gibson nou eens aan mij geeft, en 'm dan weer voor €1000 - £500 = €391 terugkoopt, dan klinkt ie gelijk als een echte Gibson. :ok:

HaroldA
22 april 2012, 20:59
Als jij die Gibson nou eens aan mij geeft, en 'm dan weer voor €1000 - £500 = €391 terugkoopt, dan klinkt ie gelijk als een echte Gibson. :ok:

Wow, zou je dat voor mij willen doen? Gaaf! :ok:

Ik heb wel eens gehoord dat Gibsons onder de €1000 hun naam niet waard zijn, dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn! Wil je dit ook bij m'n andere SG doen? Daar hoef ik maar €100,- bij te leggen.

Ik moet er nog wel even over nadenken want ik heb ergens het gevoel dat ik genaaid wordt, maar ik vind het wel een heel interessant idee!

keesss
22 april 2012, 21:07
Waarom kopen mensen een (relatief dure gitaar) en dan willen ze alle vervangingsonderdelen zo goedkoop mogelijk hebben?

bass blom
22 april 2012, 21:14
Waarom kopen mensen een (relatief dure gitaar) en dan willen ze alle vervangingsonderdelen zo goedkoop mogelijk hebben?

ik ben het klepje van de pots van mijn custom kwijt.
zwerft hier ergens in een envelopje rond, kom ik ooit nog wel weer eens tegen.
een klepje van ebay van dik 3 euro vind ik prima.
zelfs al zou ik het echte klepje echt kwijt zijn zou ik er niet een hele smak geld voor neerleggen omdat het in een kartonnetje verpakt zit waar gibson op staat.

RoelTM
22 april 2012, 21:15
Waarom kopen mensen een (relatief dure gitaar) en dan willen ze alle vervangingsonderdelen zo goedkoop mogelijk hebben?
Heeft iets te maken met toonkamers in de topkam ofzo...

barno
22 april 2012, 21:21
Het upgraden van een dure gitaar heeft meestal veel meer te maken met het gevoel dat je je instrument verpersoonlijkt. De zogenaamde upgrade van kwaltiteit is vaak gewoon a load of bull ... maar het is leuk en houdt een mens wat bezig. Ik heb wel es zwaar gemodde gitaren na jaren terug in oorspronkelijke staat gezet, en dat vond ik toen ook plots een upgrade ...

keesss
22 april 2012, 21:25
Het upgraden van een dure gitaar heeft meestal veel meer te maken met het gevoel dat je je instrument verpersoonlijkt. De zogenaamde upgrade van kwaltiteit is vaak gewoon a load of bull ... maar het is leuk en houdt een mens wat bezig. Ik heb wel es zwaar gemodde gitaren na jaren terug in oorspronkelijke staat gezet, en dat vond ik toen ook plots een upgrade ...

Daar ben ik het wel mee eens.

@RoelTm: Ik snap je niet, kan je dat uitleggen?

freakystyle
22 april 2012, 21:40
@keesss.. Gast; Roel loopt je gewoon te fucken.. Topkammen met toonkamers bestaan al 100 jaar niet meer. Maar als je er nog 1 weet te vinden uit een oude viool ofzo dan moet je die zeker op je gibson zetten. Klinkt ie meteen 100 jaar beter van. Echt een enorm verschil, t kost wat zoekwerk maar dan heb je ook wat. ;-)


Sjeezus..

Mitch
22 april 2012, 22:00
Inside humor, na een ellenlang topic over tonechambers bij Gibson. Laat maar.

Maar goed, ik heb mijn Standard (kan iedereen gesrust stellen, was duurder dan 1000E tweedehands) toch écht nog geüpgrade. De standaard pickups vond ik werkelijk de meest waardeloze prutzooi. Niet lekker dik, maar morbide obees. De gitaar was geweldig, dus voor iets minder dan Harold voorstelt heb ik tweedehands een set top of the line PAF kloontjes gekocht, waardoor de gitaar voor mij perfect werd. Nou ja, dat en een nieuwe topkam natuurlijk.
Mijn spotgoedkope Junior had uiteraard een andere topkam nodig en een kleine correctie van de dogear. Stond scheef. Dat heb je hè, met goedkope troep. Toch denk ik dat ik voor 't komende optreden de Junior pak en de Standard meeneem als backup.
Niet om hier iets te bewijzen of zo, maar gewoon omdat die Junior zo leuk is.

soup
22 april 2012, 22:03
Inderdaad, er waren al Melody Makers voor er Keesss was... Mijn all-time favoriete gitaar is:

http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/f69305e1.jpg
Nee, da's geen J45, maar een 1964 LG-1, voor de student, die je nu op ebay kunt halen voor een 1000$. Goedkoop, ladderbraced, maar wel een van de beste gitaren die ik al heb vastgehad.

Mooi ding, heb ook GAS gehad voor een LG-0.

bass blom
22 april 2012, 22:07
op het les paul forum werd de kwaliteitscontrole van gibson te kakken gezet.
plek gesneden topkam..
maar het is meer de fotograaf die het had moeten zien, of iemand om hem heen.

http://images.gibson.com.s3.amazonaws.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Paul-Landers-Signature-Les-Paul/Gallery-Images/LPPLSECH1-Headstock.jpg

keesss
22 april 2012, 22:28
Op het MLF wordt er ook zoveel gepraat over hoe wack Gibson is geworden, daarom heb ik een ssortgelijke vraag gesteld hiero.

macwilliams
22 april 2012, 22:39
Ik snap hoe dan ook niet hoe wij moeten kunnen bepalen of een goedkopere Gibson al dan ja ofte nee een Gibson is.
ik blijf dan ook bij mijn vorige opmerking.

Pepe
22 april 2012, 22:39
Op het MLF wordt er ook zoveel gepraat over hoe wack Gibson is geworden, daarom heb ik een ssortgelijke vraag gesteld hiero.

Ik neem aan dat posters die geen oude Gibson aan hun muur hebben hangen daar een heel uitgesproken mening over hebben. Bij de tijd dat je ze wel hebt hangen is je mening niet zo uitgesproken meer.

Mitch
22 april 2012, 23:06
Op het MLF wordt er ook zoveel gepraat over hoe wack Gibson is geworden, daarom heb ik een ssortgelijke vraag gesteld hiero.
Omdat bashen je wel leuk leek of zo? Wat een rare insteek om een topic te beginnen. Ze doen het daar ook, dus laat ik hier ook beginnen. De reacties zullen anders zijn hier, vergeleken met mylespaulforum. Ander forum, andere cultuur. Gelukkig maar, zoveel smaken...

keesss
22 april 2012, 23:08
http://www.mylespaul.com/forums/gibson-les-pauls/195219-why-do-people-hate-lp-studios.html

Bashen deed ik niet, ik verdedigde Gibson.

Ace 1.15.19
23 april 2012, 01:34
Wat is dat toch altijd voor bullshit over 'vroeger was Gibson goed en tegenwoordig maken ze rotzooi'? Als je de Gibsons van nu niet goed vind, laat ze dan lekker hangen.

Outline
23 april 2012, 04:31
Keesss,

Ik ben blij dat je geen Fender-liefhebber bent! Dan hoef ik je gelukkig ook niet op m'n favo forum (sorry guys) tegen te komen!

Misschien een goed idee om de mods je IP-adres alvast te laten blokken....

beruk
23 april 2012, 08:22
Zolang Gibson dit soort gitaren bouwt:
http://www.usedgibsonguitars.co.uk/images/P/l5.jpg
is het een waardevolle fabriek. Dat ze links en recht zijn ingehaald door copycats die meer waar voor je geld geven, dat is evolutie.....
Ik vind het juist een gunstige ontwikkeling, die tribute serie. Ghosternokken wat heb ik de hots voor deze:
http://a1.images5.thomann.de/pics/prod/260187.jpg
Grootste bezwaar: die akelige voor mij onplezierig onergonomische LP vorm

guitarkid
23 april 2012, 08:56
Deze foto is natuurlijk fake! Kijk eens hoe de snaren lopen na de topkam en hoe de headstock zich verhoudt tot de hals!
Photoshop!


op het les paul forum werd de kwaliteitscontrole van gibson te kakken gezet.
plek gesneden topkam..
maar het is meer de fotograaf die het had moeten zien, of iemand om hem heen.

http://images.gibson.com.s3.amazonaws.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Paul-Landers-Signature-Les-Paul/Gallery-Images/LPPLSECH1-Headstock.jpg

Jasper.
23 april 2012, 08:57
Keesss ik begrijp helemaal wat je bedoelt, ik ben ook van plan om het gibson logo eraf te halen en er een epiphone logo op te plakken. Hoe durfen ze? Een worn brown het gibson label geven. Niet normaal.

macwilliams
23 april 2012, 08:59
Zolang Gibson dit soort gitaren bouwt:
http://www.usedgibsonguitars.co.uk/images/P/l5.jpg
is het een waardevolle fabriek. Dat ze links en recht zijn ingehaald door copycats die meer waar voor je geld geven, dat is evolutie.....
Ik vind het juist een gunstige ontwikkeling, die tribute serie. Ghosternokken wat heb ik de hots voor deze:
http://a1.images5.thomann.de/pics/prod/260187.jpg
Grootste bezwaar: die akelige voor mij onplezierig onergonomische LP vorm

Vooral die onderste is erg oneconomisch, slagplaat en knoppen zitten aan de bovenkant en de cutaway voegt niks toe zo. Welke lijpo heeft dat ding besnaard? Die zitten allemaal onderste boven.


:D

beruk
23 april 2012, 09:36
Moet haast wel een geretardeerde Chinees uit de Gibsun fabriek zijn geweest, sneu dat zelfs Thomann erin trapt.... Kolere.

mesaman
23 april 2012, 09:58
ik vind zelfs elke gibson dat geen zwarte les paul custom uit de jaren 50 of 60 geen echte gibson is, en dit is uiteraard prijs gerelateerd.

macwilliams
23 april 2012, 09:59
Moet haast wel een geretardeerde Chinees uit de Gibsun fabriek zijn geweest, sneu dat zelfs Thomann erin trapt.... Kolere.

Dan is het maar goed dat jullie mij hier hebben..
Ik ZIE DAT METEEN HÈ!!!!

DemolitionColorScheme
23 april 2012, 10:09
Misschien een goed idee om de mods je IP-adres alvast te laten blokken....
Nou-Nou ... Dat is ook wel erg overdreven. Hij stelde gewoon een vraag om een discussie te starten en dat moet kunnen.

Hotpepper01
23 april 2012, 10:09
ik vind zelfs elke gibson dat geen zwarte les paul custom uit de jaren 50 of 60 geen echte gibson is, en dit is uiteraard prijs gerelateerd.

Gossiemoppie. Betekent dat dat ik nou heel snel mijn 1962 Gibson Les Paul (SG) moet gaan inruilen voor een betere nieuwe SG melodymaker ?:hide:

nickofzo
23 april 2012, 18:14
Een Richwood is geen echte Gibson, daarom staat er Richwood op.
Een Richwood is een echte Richwood, wat betekend dat een Gibson een echte Gibson is.
Dat betekend dat goedkoop goedkoop is. En duur duur is.
Goedkoop is niet echt, maar ook niet niet echt.

mijn conclusie:

Een goedkope Gibson = een goedkope Gibson.



dat was Sherlock aan het werk ;)

bass blom
23 april 2012, 18:24
richwood :crazyhappy:

http://hetgelegevaar.nl/richwoodminister.jpg

nickofzo
23 april 2012, 18:37
hehe!:lp::cooler:

macwilliams
23 april 2012, 19:42
:crazyhappy:
richwood :crazyhappy:

http://hetgelegevaar.nl/richwoodminister.jpg

:crazyhappy:
:crazyhappy:
Enogwatekens

B-stone
23 april 2012, 20:24
richwood :crazyhappy:

http://hetgelegevaar.nl/richwoodminister.jpg

thats what we call playing air guitar :D

met losse handen :punk:

nickofzo
23 april 2012, 20:39
is een goedkope richwood een echte richwood?

B-stone
23 april 2012, 20:43
is een goedkope richwood een echte richwood?

zijn er nog andere varianten richwood dan? :D








ik dacht dat dat er alleen maar goedkope richwoods waren? xD dus ja

nickofzo
23 april 2012, 20:48
zijn er nog andere varianten richwood dan? :D

Ja dit zijn de customshop modellen:

http://www.tenbulte-rondhout.nl/images/brandhout.jpg


:D

B-stone
23 april 2012, 22:18
Ja dit zijn de customshop modellen:

http://www.tenbulte-rondhout.nl/images/brandhout.jpg


:D

De zogenaamde "haardhout" serie?
Zeker erg gewilde verzamelaars objecten?












Voor pyromanen :D

Outline
24 april 2012, 02:02
Nou-Nou ... Dat is ook wel erg overdreven. Hij stelde gewoon een vraag om een discussie te starten en dat moet kunnen.

Bedoelde de mods op dat andere Forum...

Beetje zonde om ook daar (tot nu toe iig) 13 pagina's aan die onzin te verspillen!...

Ach, gelukkig was ome Leo niet zo moeilijk! Hij had er ook geen moeite mee om z'n eigen (voormalige) merk/werk de grond in te boren. But then again: Ome Leo zag ook altijd ruimte voor verbeteringen, al dan niet door anderen in die richting gepusht...

God, wat missen we die man...

keesss
24 april 2012, 10:11
Als het onzin is, waarom blijf je dan reageren? Een normaal denkend iemand zou gewoon niet meer reageren.

jules
24 april 2012, 10:35
Ben er zelf ook achter gekomen dat ik een ontzettende snob ben, heb een studio van 83 eerste model met de block inlays, klinkt goed. maar kheb ook een vintage lemon drop les paul kopie, en die klinkt soms nog wel beter, en toch vertik ik het om met hem op de buhne te staan, :( erg he

keesss
24 april 2012, 10:42
Ja, ik had laatst een Tokai geprobeerd die echt 100% hetzelfde klonk als een LP Custom!

DemolitionColorScheme
24 april 2012, 10:51
Ja, ik had laatst een Tokai geprobeerd die echt 100% hetzelfde klonk als een LP Custom!
Zij aan zij vergeleken?

keesss
24 april 2012, 11:09
Zelfde settings op de knoppen van de gitaar en zelfde settings op de Engl-versterker. :) Ik weet niet of hij gemodificeerd was.

HaroldA
24 april 2012, 11:26
Ja, ik had laatst een Tokai geprobeerd die echt 100% hetzelfde klonk als een LP Custom!

Kan niet, de Tokai is veel goedkoper oftewel geen echte Gibson.

DemolitionColorScheme
24 april 2012, 11:42
Zelfde settings op de knoppen van de gitaar en zelfde settings op de Engl-versterker. :) Ik weet niet of hij gemodificeerd was.
Nou ja, cool! Als ik jou was zou ik dan sparen voor een Tokai. (bedoel ik serieus, niet sarcastisch)

B-stone
24 april 2012, 12:27
Als ik nu zou kiezen, zou ik ook voor een tokai gaan.... Alleen die resell value valt over het slgemeen tegen. Wel super vette gitaren voor het geld. Die chinese ook vet maar een 300 euro gitaar wordt geen echte custom na mijn mening, al vind ik customs ook wel redelijk overpriced.....

HaroldA
24 april 2012, 12:34
... maar een 300 euro gitaar wordt geen echte custom na mijn mening, al vind ik customs ook wel redelijk overpriced.....

Voor €300 kan het inderdaad geen goede gitaar zijn, veel te goedkoop!

o0rollo0o
27 april 2012, 10:07
Keesss, wat vind jij zelf van je stelling, ja of nee?

Nielsje
27 april 2012, 10:29
"Ben je meer Kees als je Keess bent of Keesss?"

muziekschuur
27 april 2012, 11:00
Als je dit voor nog geen 400 euro kan kopen, zou dat bij Gibson ook moeten kunnen.

http://a2.images4.thomann.de/pics/prod/215325.jpg

ESP LTD EC 256 AVB (Net geen 400 euro)

HaroldA
27 april 2012, 11:01
Als je dit voor nog geen 400 euro kan kopen, zou dat bij Gibson ook moeten kunnen.

Worden die ook in de USA gemaakt? Of moeten we die met Epiphone vergelijken ipv Gibson?

keesss
27 april 2012, 11:04
Keesss, wat vind jij zelf van je stelling, ja of nee?

Meer ja dan nee. Ookal vind ik het een beetje jammer van de hele goedkope versies (vroeger zag ik Gibson als een exclusief merk), is het helemaal super dat men voor een niet zo grote prijs een Gibson kan kopen.

geert1976
27 april 2012, 11:14
Worden die ook in de USA gemaakt? Of moeten we die met Epiphone vergelijken ipv Gibson?

Je haalt mij de woorden uit de mond.

geert1976
27 april 2012, 11:16
Meer ja dan nee. Ookal vind ik het een beetje jammer van de hele goedkope versies (vroeger zag ik Gibson als een exclusief merk), is het helemaal super dat men voor een niet zo grote prijs een Gibson kan kopen.

Denk dat je eerst maar eens de (model)historie van Gibson had moeten googlen, alvorens een teleurstelling te moeten verwerken, van je eigen veronderstelling, die niet juist weas.

macwilliams
27 april 2012, 11:20
Meer ja dan nee. Ookal vind ik het een beetje jammer van de hele goedkope versies (vroeger zag ik Gibson als een exclusief merk), is het helemaal super dat men voor een niet zo grote prijs een Gibson kan kopen.

En ik vermoed dat ze met deze insteek de "goedkope" Gibsons zijn gaan produceren.

nickofzo
27 april 2012, 12:27
En ik vermoed dat ze met deze insteek de "goedkope" Gibsons zijn gaan produceren.

58 jaar geleden ;)

muziekschuur
27 april 2012, 12:41
Als antwoord op waar ESP LTD gitaren gemaakt worden:

In 1996, ESP started a new brand, LTD. The LTD guitars are similar to the lower-end ESP guitars, but are more affordable and cater mainly for markets outside of Japan. The 1000 series LTDs are made on an assembly line in Korea whereas the 401 series and below are made in Indonesia. The LTD series are made out of cheaper materials and generally use cheaper hardware than the more upscale ESP models. The Custom Shop and Original Series ESPs are handcrafted in Japan while the Standard Series ESPs are made in the ESP factory in Japan.
Additionally, ESP has two separate Japan-only lines of guitars: the Grassroots (lower end), and Edwards (Mid-range). The Grassroots guitars are manufactured in Korea and are equivalent or better than Sub-400 series LTDs and can be considered a budget line. The Edwards guitars on the other hand are manufactured in Japan, and boast similar hardware and appointments as their higher-end ESP counterparts, but are not handcrafted. In terms of quality in contrast to the USA lines (i.e. ESP Standard & LTD), Edwards guitars generally lie in between the more upmarket LTDs and ESP Standards

Van wikipedia. Ik wist het ook niet...

Nobler
27 april 2012, 13:06
Meer ja dan nee. Ookal vind ik het een beetje jammer van de hele goedkope versies (vroeger zag ik Gibson als een exclusief merk), is het helemaal super dat men voor een niet zo grote prijs een Gibson kan kopen.

Het hangt er helemaal van af wat je verstaat onder 'hele goedkope versies van een Gibson' aan de ene kant en 'een Gibson voor een niet zo grote prijs' aan de andere kant. Misschien is voor jou de goedkoopste Gibson (Melody Maker van rond de 400 euro) 'heel goedkoop', terwijl jij de prijs van 700 euro voor bijvoorbeeld een 60's Triubute Studio of de 1000 euro voor een duurdere Studio 'niet zo groot' vindt, maar is de Melody Maker daarom 'een beetje jammer' en de Studio 'helemaal super'?

Voor een hoop mensen zal een gitaar van 400 euro al buiten hun bereik liggen, terwijl een andere hoop mensen regelmatig gitaren van 1000 euro of meer kopen alsof het niets is. Het gaat er maar om hoe groot je portemonnaie is. Met jammer of super heeft dat volgens mij niets te maken.

freakystyle
27 april 2012, 15:46
Meer ja dan nee. Ookal vind ik het een beetje jammer van de hele goedkope versies (vroeger zag ik Gibson als een exclusief merk), is het helemaal super dat men voor een niet zo grote prijs een Gibson kan kopen.

Voordat jij geboren was kon je ook al goedkope gibsons kopen hoor..

B-stone
27 april 2012, 17:06
Ja, ik had laatst een Tokai geprobeerd die echt 100% hetzelfde klonk als een LP Custom!

Ja klopt iedere custom klinkt het zelfde......

That paticular one against that particulair one. En waarom klonk hij het zelfde als een custom en niet als een dtandaard??

keesss
27 april 2012, 18:44
Ja klopt iedere custom klinkt het zelfde......

That paticular one against that particulair one. En waarom klonk hij het zelfde als een custom en niet als een dtandaard??

Er was geen Standard aanwezig om mee te vergelijken?

geert1976
27 april 2012, 19:00
Er was geen Standard aanwezig om mee te vergelijken?

Keesss, neem mijn eerdere advies nu eens ter harte, lul niet zo dom, je hebt totaal geen idee waarover je het hebt.

Dit is dus volgens jouw hoe een Gibson hoort te zijn?:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4786.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4779.jpg

nickofzo
27 april 2012, 19:11
D'addario snaren :stop: ;)

toch erg bruut zon junior hoor..
http://los-angeles-guitar-shop.com/wp-content/uploads/2011/05/1957GibosnLesPaulJunior002.jpg

het is een echte!

vinden jullie deze echt? (is geen mening over te maken wat het is een feit)

denis.hermans
27 april 2012, 19:16
Beetje off-topic : maar waarom zijn die snaren rond de brug gedraaid (lijkt toch geen wraparound brug ??)
Edit : Ik heb het over bericht van geert1976. Vorige foto van junior les paul zag ik eerst niet op m'n scherm.


Maar ik ben dan ook een:chicken::chicken::chicken:

Denis

2350
27 april 2012, 19:40
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4779.jpg

Da's geen echte! daar zit een Ibanez element in. :)

nickofzo
27 april 2012, 19:41
het zorgt er in ieder geval voor dat de hoek tussen de tailpiece en zadel niet zo scherp is.

Mr.Fingers
27 april 2012, 19:52
en dat is net iets gemakkelijker met het benden!

denis.hermans
27 april 2012, 20:00
Ok , weer iets bijgeleerd !

Jasper.
27 april 2012, 20:59
Keesss, neem mijn eerdere advies nu eens ter harte, lul niet zo dom, je hebt totaal geen idee waarover je het hebt.

Dit is dus volgens jouw hoe een Gibson hoort te zijn?:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4786.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4779.jpg

Dat ziet er uit als mijn Maya, dus ik denk het niet :p

geert1976
27 april 2012, 21:01
Dat ziet er uit als mijn Maya, dus ik denk het niet :p

Het is zeker geen Maya;)

Jasper.
27 april 2012, 21:25
Het is zeker geen Maya;)

Kom ik in de buurt? Zelfde knoppen, zelfde groen/zwarte kleur, Slagplaat+beugeltje zijn precies gelijk.

geert1976
27 april 2012, 22:01
Nope zeker niet, deze gitaar heeft helemaal niets met Maya of Elmaya te maken.:ok:

macwilliams
27 april 2012, 22:10
Is dat een jaren '70 Gibson LP custom?
Ben er vrij zeker van.

Midwolda
27 april 2012, 22:16
Is dat een jaren '70 Gibson LP custom?
Ben er vrij zeker van.

Slagplaat is anders, teveel bolling in de top... seventies Ibanez, Morris, Custom, Cimar, zoiets.

macwilliams
27 april 2012, 22:25
Slagplaat is anders, teveel bolling in de top... seventies Ibanez, Morris, Custom, Cimar, zoiets.

Dat zou je zeggen maar kijk eens naar de zijkant van de body. Ik heb nog een opmerking gemaakt tegen je op de ngd.

Midwolda
27 april 2012, 22:36
Hmnja.... 'k zie wat je bedoelt maar kweenie hoor.
De vorm van de hoorn vind ik ook net te dun/te lang/te mager.
Het is in ieder geval geen goedkope Gibson. ;)

geert1976
27 april 2012, 22:40
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4781.jpg

macwilliams
27 april 2012, 22:47
Hmnja.... 'k zie wat je bedoelt maar kweenie hoor.
De vorm van de hoorn vind ik ook net te dun/te lang/te mager.
Het is in ieder geval geen goedkope Gibson. ;)

Dat leek mij ook maar dat hoeft niet zo te zijn. Heb het wel eens op een Gibson gezien.

@ geert 19666

Eikel....

Midwolda
27 april 2012, 22:50
Ik mag niet meer meedoen. 'k heb 'm al gevonden in een ander topic .

macwilliams
27 april 2012, 22:52
Ik mag niet meer meedoen. 'k heb 'm al gevonden in een ander topic .

Oké, is goed.
Ik neem de moeite niet meer.

macwilliams
27 april 2012, 23:12
Ikweettutalweer..... :D

geert1976
27 april 2012, 23:16
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4778.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4780.jpg

Midwolda, had het goed, het is een Custom by Matsumoku.
@Keesss, deze gitaar, speelt elke chinese en Koreaanse Tokai, Epi etc., naar de eeuwige jachtvelden.

macwilliams
27 april 2012, 23:31
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4778.jpg

[IMG]http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4780.jpg

Midwolda, had het goed, het is een Custom by Matsumoku.
@Keesss, deze gitaar, speelt elke chinese en Koreaanse Tokai, Epi etc., naar de eeuwige jachtvelden.
Het enige wat me stoorde was dat de brug een beetje te recht zat. Maar dat kan natuurlijk een vertekening zijn van de foto op een klein schermpje..
Hoe zit dat met de body, is dat een pannekoek?

geert1976
28 april 2012, 00:16
Yep, pancake body, op exact dezelfde manier gemaakt als de Norlin Gibson

bass blom
28 april 2012, 00:44
die binding is volgens mij ook te breed. je ziet zo dat het geen echte is op de een of andere manier.
die puprings ook te breed?
block inlays te smal? en misschien ook te hoog?

keesss
28 april 2012, 01:23
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4778.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4780.jpg

Midwolda, had het goed, het is een Custom by Matsumoku.
@Keesss, deze gitaar, speelt elke chinese en Koreaanse Tokai, Epi etc., naar de eeuwige jachtvelden.

dat kan zo zijn

geert1976
28 april 2012, 02:04
puprings, bindings en de inlays kloppen:ok:

geert1976
28 april 2012, 02:08
dat kan zo zijn

Dat doet die zeker.

Weet eerst, waar je het over hebt, ipv allerlei domme dingen gaan lopen roepen.

Chinese Tokais, klinken niet zoals een gibby, geven veel meer midden en hoog door, heeft te maken met de houtsoorten die voor deze gitaren gebruikt worden.
Oh ja rosewood toetsen geven ook een andere klankkeur als ebben toetsen, waarmee een custom is uitgerust.
Daarin verschilt mijn Japanse Custom ook met andere kopiën, want wijn Custom heeft een ebben toets, in tegenstelling tot veel andere kopiën die een rosewood toets hebben.

keesss
28 april 2012, 09:01
Je begint echt behoorlijk irritant te worden. Als ik je vertel dat ik de twee heb vergelijken en hetzelfde klinken, dan is dat zo naar mijn mening. Ok?

bass blom
28 april 2012, 09:03
keess, kijk, met protectorkees :D

http://link.marktplaats.nl/545785274

beruk
28 april 2012, 09:26
Die heeft veulst te veul krassen, dat hebben dure Gibsons nooit.








:soinnocent:

bass blom
28 april 2012, 09:34
Die heeft veulst te veul krassen, dat hebben dure Gibsons nooit.







:soinnocent:

hoe kan dat nou dan, met een protectorkees? :dontgeti:

Midwolda
28 april 2012, 10:31
Wauw, koopje toch? 2099,- minus 200,- voor de kees = 1899,- voor een 1979 Custom!
De mijne was duurder... en die heeft nòg minder verruf op de achterkant!
:crazyhappy:

DemolitionColorScheme
28 april 2012, 10:34
keess, kijk, met protectorkees :D

http://link.marktplaats.nl/545785274
Deze mag eigenlijk best in het tip-topic. 70ies LP Custom (mèt ProtectorKees) voor 2k? Niet slecht hoor!

Misery Signals
28 april 2012, 10:49
Zeg Kees wat ik me offtopic afvroeg..., als jij 1100 Euro budget hebt voor een amp, ga jij dan ook voor 1000 een Fame Bulldozer en voor 100 een Mesa logo scoren?

MS

muziekschuur
28 april 2012, 11:03
Is dat wat zo'n bulldozer?

Mr.Fingers
28 april 2012, 11:07
Nee, die gaat voor een marshall MG, met een JCM800 faceplate, en 4 oude Philips 40W peertjes, voor de lampenemulatie.

bass blom
28 april 2012, 11:18
zijn er ook al led lampenversterkers?

geert1976
28 april 2012, 11:30
Je begint echt behoorlijk irritant te worden. Als ik je vertel dat ik de twee heb vergelijken en hetzelfde klinken, dan is dat zo naar mijn mening. Ok?

Dat betekend dat je misschien naar de KNO arts moet een Chinese Tokai LP, klinkt echt niet hetzelfde als een Gibby LP Custom, zoals ik al heb aangegeven.
Probeer ze maar eens op een clean buizen versterkertje.

Midwolda
28 april 2012, 11:50
zijn er ook al led lampenversterkers?

Ja, dat zijn toch die met een groen energie-label?
Veel zuiniger dan rioolbuizenversterkers, maar ja, die klinken zo lekker smerig...
Moeilijk, moeilijk.

HaroldA
28 april 2012, 11:51
Als ik je vertel dat ik de twee heb vergelijken en hetzelfde klinken, dan is dat zo naar mijn mening. Ok?

Als er 2 dingen hetzelfde klinken is dat een feit, geen mening.

Pepe
28 april 2012, 11:56
maar een feit wil niet zeggen dat het waar is he.

HaroldA
28 april 2012, 11:56
maar een feit wil niet zeggen dat het waar is he.

In dat geval klinken ze niet hetzelfde! :ok:

Pepe
28 april 2012, 12:17
Moi point exactement.

Misery Signals
28 april 2012, 14:12
Is dat wat zo'n bulldozer?

Voor het geld absoluut een van de beste versterkers d

Misery Signals
28 april 2012, 14:15
... ie ik al getest heb. Komt makkelijk met een Mesa Rectifier mee (stom getyp op de iPhone)

MS

HaroldA
28 april 2012, 14:18
Deze mag eigenlijk best in het tip-topic. 70ies LP Custom (mèt ProtectorKees) voor 2k? Niet slecht hoor!

2K? Da's maar €500 duurder dan een Studio! ;)

Nog zo'n voorbeeld: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-custom-1985-120637633.html

nickofzo
28 april 2012, 14:27
2K? Da's maar €500 duurder dan een Studio! ;)

Nog zo'n voorbeeld: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-custom-1985-120637633.html

een studio haalt momenteel echt niet de 1500 hoor ;)

HaroldA
28 april 2012, 14:48
een studio haalt momenteel echt niet de 1500 hoor ;)

Vraag maar aan keesssss.

Terzo
28 april 2012, 15:30
Natuurlijk is een Gibson een Gibson als er Gibson op staat :-)

De vraag had vast moeten zijn of je een 'goedkope' Gibson een 'dure' Gibson vind, nee natuurlijk!

Maar dat maakt toch niks uit? Het gaat erom wat je met die gitaar wil doen: soms wil je gewoon een lekkere zware LP vasthebben, met dito geluid en natuurlijk ook de looks :-), en soms moet je op de fiets en dan hang je een Melody Maker op je rug, heb je een simpel & licht rock gitaartje, ook erg lekker!

Het is maar wat je ermee moet gaan doen niet? Maar in ieder geval allebei 'echte' Gibsons.

Misery Signals
28 april 2012, 15:44
Als je een melody maker moet hebben omdat een lp te zwaar is om te spelen of te vervoeren... ga eens wat sport doen of zo :)

MS

keesss
28 april 2012, 17:20
Vraag maar aan keesssss.

2k = 950 euro duurder dan een Studio en 1300 euro duurder dan een Studio faded. ;)

Mr.Fingers
28 april 2012, 17:21
maar dat is dan zonder antiquities, custom wiring, bro-teck-dor-case,...

keesss
28 april 2012, 17:40
maar dat is dan zonder antiquities, custom wiring, bro-teck-dor-case,...

Die LP Custom is toch ook standaard? Aha.

B-stone
28 april 2012, 21:24
Die LP Custom is toch ook standaard? Aha.

Jij investeerd geld in je studio. Dat heb je niet nodig bij een custom.

Misery Signals
28 april 2012, 21:26
De prijs is laag want er heeft nog geen kenner ze volledig verneukt met allerlei prul om ze duurder te doen ogen. Kijk dan maar eens voor hoeveel ze gaat.

MS

keesss
28 april 2012, 23:08
Ja, een Custom heeft dat niet nodig nee. Dat ik heb ook niet beweerd.

Verder zou ik het op prijs stellen als de overige geitenbreiers zich niet meer bemoeien met mijn uitgaven met het geld dat ik zelf verdien. Geld is mijn laatste probleem. Als jij/jullie zo nodig €20,- moeten besparen, omdat jullie Nederlanders (?) (of een andere reden) zijn: dan moet je dat vooral doen. Mij hoor je ook niet zeiken daarover. Ik vraag mij af of ze het ooit zullen snappen, maar men is zo koppig en eigenwijs dat het normale denken daardoor wordt gehinderd.

keesss
28 april 2012, 23:10
Edit dubbel bericht.


Om ze duurder te laten ogen? Haha. :seriousf: Wat moet je nou antwoorden op zo'n domme opmerking? Vandaar dan maar gewoon de smiley.

Mr.Fingers
28 april 2012, 23:15
Ik wacht gewoon rustig af tot je een binding rond de body & hals gaat plaatsen... Tooone joenge!

rpl
28 april 2012, 23:20
Edit dubbel bericht.


Om ze duurder te laten ogen? Haha. :seriousf: Wat moet je nou antwoorden op zo'n domme opmerking? Vandaar dan maar gewoon de smiley.

MafKeesss :chicken:

keesss
28 april 2012, 23:32
MafKeesss :chicken:

Omdat? Zoveel lullo's die mij voor alles uitmaken, maar niemand vertelt waarom en hoe? ;) Bovendien, I could care less over wat jullie allemaal zeggen over me.

beruk
28 april 2012, 23:43
Ikzelf vind ze wel Gibsons, maar bijvoorbeeld met die Melody Makers denk ik zo: arghh.. Jammer. Gibson was toch ooit een exclusief merk en dan brengen ze dit uit..

http://guitarphotographer.com/Other%20Gibson%20Guitar%20Photos/1962-gibson-melody-maker-sunburst%20b.jpg
Heb je het nou over bovenstaande gitaar? Melody maker uit 1962?
Wanneer was dat dan, de exclusieve periode van Gibson?

Venlonaer
29 april 2012, 00:00
Keesss. Open dan ook geen topics meer met die schijtvragen van je. Want zodra je er een opent vraag je om ieders mening.....dat is een forum ;)

B-stone
29 april 2012, 00:24
Omdat? Zoveel lullo's die mij voor alles uitmaken, maar niemand verteld waarom en hoe? ;) Bovendien, I could care less over wat jullie allemaal zeggen over me.

Kees: soms vraag ik mij werkelijk af hoe dikke plank je voor je kop hebt, hij reageerde mafkees op een reactie van jou op iemand anders waarin je schreef dat je niet wist hoe je daar op moest reageren. Hij beantwoirde jouw vraag met mafkees ( woord grap).

En waarom snap jij de functie van een forum niet? Bepaal jij dat wij alleen antwoord mogen geven op jouw belachelijk kansloze wanna be lp custom topics.

En tenslotte ga je ons nederlanders beledigen dat wij niet eens 20 euro uit geven aan onze gear terwijl zowat iedereen hier op het forum spul heeft dat minstens dubbel zo veel waard is als jouw gear. Jaja geld speelt geen rol: GAST KOOP DAN EENS EEN FOCKING NIEUWE VERSTERKER!!! En lig niet zo te neulen over nutteloze dingen, een mooie gitaar over een kut versterker= kut geluid. Goede gitaar ( cheap) over een mooie versterker= super sound.

Leg de schuld eens bij je zelf ipv bij anderen. Misschien ben jij wel de geitenneuker hier?

Sinner1980
29 april 2012, 09:16
Nou, ik vind goedkope Gibsons ook geen Gibsons hoor,bah!!! 😜

mesaman
29 april 2012, 11:03
ik vind de meeste fenders ook behoorlijk gibson, en uiteraard geld dit ook andersom.

Dick Wolkendeck
29 april 2012, 11:15
Ik ben even een tijdje weggeweest van het forum. Ik was een fervent bezoeker en heb ook wel een steentje proberen bij te dragen aan onze hobby. Het - in mijn ogen - gescheld zoals hierboven, het op de man spelen, ging mij echter steeds meer storen. Ik kom hier voor mijn lol, niet voor ruzie en daarnaast is het soms moeilijk om tussen het gezeur door wat nuttigs te lezen. Ik spreek in mijn omgeving regelmatig gitaristen die gitaarnet mijden als de pest vanwege de ruzies en het gezeur. Ik denk dat indien er strenger gemod wordt, de naarlingen snel zullen vertrekken, zich aanpassen of geband worden en dat er dan uiteindelijk meer mensen van het forum gebruik zullen maken dan nu omdat het forum dan aantrekkelijker wordt voor mensen die geen last van persoonlijkheidsstoringen hebben. Ik hoop op betere tijden.

:makeup:

B-stone
29 april 2012, 11:57
Ik ben even een tijdje weggeweest van het forum. Ik was een fervent bezoeker en heb ook wel een steentje proberen bij te dragen aan onze hobby. Het - in mijn ogen - gescheld zoals hierboven, het op de man spelen, ging mij echter steeds meer storen. Ik kom hier voor mijn lol, niet voor ruzie en daarnaast is het soms moeilijk om tussen het gezeur door wat nuttigs te lezen. Ik spreek in mijn omgeving regelmatig gitaristen die gitaarnet mijden als de pest vanwege de ruzies en het gezeur. Ik denk dat indien er strenger gemod wordt, de naarlingen snel zullen vertrekken, zich aanpassen of geband worden en dat er dan uiteindelijk meer mensen van het forum gebruik zullen maken dan nu omdat het forum dan aantrekkelijker wordt voor mensen die geen last van persoonlijkheidsstoringen hebben. Ik hoop op betere tijden.

:makeup:

Sorry kees gebruikte zelf het woord geitenbreiers naar ons. Dit woord bedoelde ik ook met geitenneukers.

Dus we gaan naar een comunistisch regime toe, kop houden maar anderen mogen alles zeggen wat ze willen?
Wij hebben kees ook geholpen in topics maar als hij dan zo'n uitspraken gaat doen. Dan vraag ik mij af wat hij hier nog doet. Iedereen heeft toch immers zijn eigen mening, en ook die zou wel gerespecteerd mogen worden inplaats van mensen geitenbreirs te noemen dan.

groetjes,

Venlonaer
29 april 2012, 12:34
Er gaan mensen en er komen weer nieuwe mensen bij op een forum.....

Pepe
29 april 2012, 12:58
Dit is natuurlijk een topic van niks. Ik zie hem soms in de lijst berichten staan en dan denk ik... wat? Emmert dat nog steeds?

Er valt niks te bewijzen, het begon al oninteressant en het gaat ook geen interessante kant op.

Maar goed. Aan mij zal je ook niks hebben.

keesss
29 april 2012, 13:02
Ik ben even een tijdje weggeweest van het forum. Ik was een fervent bezoeker en heb ook wel een steentje proberen bij te dragen aan onze hobby. Het - in mijn ogen - gescheld zoals hierboven, het op de man spelen, ging mij echter steeds meer storen. Ik kom hier voor mijn lol, niet voor ruzie en daarnaast is het soms moeilijk om tussen het gezeur door wat nuttigs te lezen. Ik spreek in mijn omgeving regelmatig gitaristen die gitaarnet mijden als de pest vanwege de ruzies en het gezeur. Ik denk dat indien er strenger gemod wordt, de naarlingen snel zullen vertrekken, zich aanpassen of geband worden en dat er dan uiteindelijk meer mensen van het forum gebruik zullen maken dan nu omdat het forum dan aantrekkelijker wordt voor mensen die geen last van persoonlijkheidsstoringen hebben. Ik hoop op betere tijden.

:makeup:

Daar ben ik het volledig mee eens. Nog voordat ik de Gibson had gekocht was ik hier heel veel undercover aanwezig. Ik zag dat nieuwe members vaak niet vriendelijk worden verwelkomt en later heeft dat zijn consequenties. Zelfde verhaal bij mij toen ik mij registreerde, maar dat terzijde.

De moderators of in mijn geval een bepaalde moderator, ik noem geen namen, voert naar mijn mening geen fuck uit. Hij voert wel iets uit jegens mij, maar als ik hem meerdere malen per PB verzoek om iets te doen/actie uit te voeren, dan gebeurd er niets; natuurlijk niet, de populaire mannetjes hier worden beschermd en doen nooit iets fout.

Vooral het op de man spelen is hier een groot probleem. Vaak heb ik gedacht dat ik hier ook weg zou gaan, maar ik laat mij niet wegjagen door dat groepje mensen met een lage persoonlijkheid.

Je zou eens moeten kijken naar het aantal vieuws van populaire topics (voornamelijk mijn topics) en dat vergelijken met het aantal mensen welke daadwerkelijk een reactie plaatsen (ongeveer 10%). Ik kan snappen dat velen geen reacties plaatsen. Echter, dat met de vieuws kan ook andere reden hebben.

...


Het woord geitenbreiers is een synoniem voor zeikerds. En dat is precies wat sommigen van jullie hier zijn. Ontkennen zullen jullie zeker doen, maar ik weet wel beter.

... Ik jullie mening respecteren? My ass. Hoeveel malen respecteren jullie mijn meningen? Juist.

Één persoon heeft zich vorige week voor jullie gedrag verontschuldigd. Daarvoor kan je pas respect hebben.

Tot slot, dit bericht zal waarschijnlijk ook wel worden verwijderd/ge-edit door de mod. 't Zal mij niets verbazen.

Dennis_Ajax
29 april 2012, 13:06
Dat is dus het hele probleem rondom jou. Iedereen wilt je helpen, geeft haar/zijn mening, maar wat doe je ermee? Helemaal niks. Open dan een keesforum waar je lekker je topics opent en je eigen gang gaat maar open dan geen topics hier om te vragen naar advies waar je toch niks mee doet.

Heb dat niet zo ervaren dat je als nieuweling onvriendelijk wordt ontvangen. Ligt gewoon echt aan jezelf

Jasper.
29 april 2012, 13:30
Bovendien, I could care less over wat jullie allemaal zeggen over me.

Blijkbaar wel, want je gaat er telkens weer fel op in. Een wijs moderator, ik noem geen namen, zei eens tegen mij: ''Je moet maar zo denken, ze mogen alles over me zeggen, als ze maar niet zeggen dat ik op hun lijk.''

Het probleem is denk ik dat je telkens advies vraagt, wat helemaal goed is, maar vervolgens een beetje eigenwijs overkomt en onze adviezen in de wind slaat.

bass blom
29 april 2012, 13:34
http://www.youtube.com/watch?v=BYowYqNOjUQ

geert1976
29 april 2012, 13:36
Ik ben even een tijdje weggeweest van het forum. Ik was een fervent bezoeker en heb ook wel een steentje proberen bij te dragen aan onze hobby. Het - in mijn ogen - gescheld zoals hierboven, het op de man spelen, ging mij echter steeds meer storen. Ik kom hier voor mijn lol, niet voor ruzie en daarnaast is het soms moeilijk om tussen het gezeur door wat nuttigs te lezen. Ik spreek in mijn omgeving regelmatig gitaristen die gitaarnet mijden als de pest vanwege de ruzies en het gezeur. Ik denk dat indien er strenger gemod wordt, de naarlingen snel zullen vertrekken, zich aanpassen of geband worden en dat er dan uiteindelijk meer mensen van het forum gebruik zullen maken dan nu omdat het forum dan aantrekkelijker wordt voor mensen die geen last van persoonlijkheidsstoringen hebben. Ik hoop op betere tijden.

:makeup:

Ik kan mij jouw standpunt wel voorstellen maar, waar 2 vechten hebben 2 schuld.

Ik heb in dit topic al heel veel pagina's terug dit geplaatst:


Dit slaat echt helemaal nergens op, heb je ervaringen met deze gitaren en zo ja, waarom vind je er niets aan?

Keesss, kleine tip.....

Stop eens met domme topics openen, niemand neemt je meer serieus meer, op deze manier.
Als je zo doorgaat, wordt je de Pengvogel van het forum.

Jammer dat ik gelijk heb gekregen.

Dennis Ajax kwam een tijd terug als noob op het forum en stelde toen vragen over het eea en die is door heel veel forummers goed op weg geholpen en dat kwam mede door zijn eigen instelling, zoals hij dat zelf ook omschrijft.

Mitch
29 april 2012, 14:07
Daar ben ik het volledig mee eens. Nog voordat ik de Gibson had gekocht was ik hier heel veel undercover aanwezig. Ik zag dat nieuwe members vaak niet vriendelijk worden verwelkomt en later heeft dat zijn consequenties. Zelfde verhaal bij mij toen ik mij registreerde, maar dat terzijde.
.....
Tot slot, dit bericht zal waarschijnlijk ook wel worden verwijderd/ge-edit door de mod. 't Zal mij niets verbazen.
Over je eerste punt: als er nodeloos op iemand gehakt wordt, komen we heus wel in aktie. Als er een iets ingewikkelder oorzaak/gevolg is, zoals topics openen met een vraagstelling die er bijna om vraagt flauwe reacties te krijgen, dan wordt de scheidslijn erg lastig te maken. Moeten we iedere flauwe reactie verwijderen? Dan kan meteen het hele topic op slot. Dat het niet nodig is, zoals in jouw geval, dat iedereen gaat lopen zeiken over "je moet een andere amp kopen": daar heb je gelijk in. Tuurlijk is een MG een kutding, maar als je een topic opent over gitaren hoef je daar niet steeds aan te worden herinnerd door overijverige betweters. You know who you are.

Maar dan komt meteen je tweede punt: kritiek op de moderatie. Als je een probleem hebt, dan regel je dat per PB. Als dat niet de reactie geeft die je verwacht, dan herhaal je dat of je benadert een andere moderator. In geen geval ga je lopen klagen in een topic. Volgens mij had ik dat al eerder tegen je gezegd, maar houd er rekening dat je voor dat soort opmerkingen volgende keer gewoon een berisping krijgt.
Slotje wegens overloos gezeik over en weer.