PDA

View Full Version : BINSON Hi Fi amplificatore 20W wie heeft een schema



SoloGoof
21 april 2012, 01:00
Hallo,

Ik ben eigenaar geworden van een mooie Binson Hifi 20W amp.
Een ampje dat zowel voor gitaar, mondharmonica, zang... gebruikt werd in de vroege 60's.

Heeft iemand hier een schema van? (zou graag 3 elco's vervangen, lampen enzo, want die gaan al 50 jaar mee) Op het net staat er wel eentje maar dan moet je betalen... http://www.musicparts.com/products.asp?Company=Binson

Alle hulp en advies is welkom!



De geschiedenis van deze versterker is ook altijd welkom...:rockon:

nico verduin
21 april 2012, 08:28
Pen en papier pakken en zelf tekenen?

SoloGoof
21 april 2012, 11:27
Dat is idd een optie!

muziekschuur
21 april 2012, 11:29
http://www.radiomuseum.org/images/schema/preview/i/i_binson_po601_sch1.png

http://www.radiomuseum.org/images/model/klein/i/i_binson_po601.jpg

SoloGoof
22 april 2012, 20:37
dat is het schema niet hoor...

maar heb ze gevonden... Binson heeft de schema's van de versterker onder de versterker gelijmd.
kwam toevallig een foto op het net tegen en zag dat ze in de combo zijn gelijmd, net onder de versterker.

cluseau
24 april 2012, 15:05
dat is het schema niet hoor...

maar heb ze gevonden... Binson heeft de schema's van de versterker onder de versterker gelijmd.
kwam toevallig een foto op het net tegen en zag dat ze in de combo zijn gelijmd, net onder de versterker.

Plaats daar dan even een foto van, dan hebben we hem iig voor de volgende eigenaar.

muziekschuur
24 april 2012, 15:47
Wat ga je ermee doen?

SoloGoof
24 april 2012, 18:11
Plaats daar dan even een foto van, dan hebben we hem iig voor de volgende eigenaar.

Waarom, deze blijft in de familie....,?
Een combo op lampen die bangelijke bluesoverdrive en een tremelo heeft, komaan?!

Wat ik er mee wil doen? Gebruiken voor kleine gigs, en is ook handig voor op de slaapkamer!

bass blom
24 april 2012, 18:44
Waarom, deze blijft in de familie....,?
Een combo op lampen die bangelijke bluesoverdrive en een tremelo heeft, komaan?!

Wat ik er mee wil doen? Gebruiken voor kleine gigs, en is ook handig voor op de slaapkamer!

frans bedoelt denk ik een foto van het schema.
voor een volgend iemand die er naar op zoek is.

SoloGoof
24 april 2012, 20:55
Ik vrees ervoor, het schema is zeer klein afgedrukt geweest en moeilijk te fotograferen, maar de waardes van de elco's staan er nog op, dus het schema is niet echt nodig

Ik zal straks even een paar foto's posten van de amp zelf en miss eentje van het schema

nico verduin
24 april 2012, 21:47
Ik vrees ervoor, het schema is zeer klein afgedrukt geweest en moeilijk te fotograferen, maar de waardes van de elco's staan er nog op, dus het schema is niet echt nodig

Ik zal straks even een paar foto's posten van de amp zelf en miss eentje van het schemaelke vorm van een schema is waardevol. Hoe klein ook. Was jij zelf niet diegene die eerst vroeg om een schema? Ga er vanuit dat zodra hij op het net staat, er gelijk de nodige kopieën gemaakt worden.

SoloGoof
24 april 2012, 22:03
Niemand hoeft het schema want mensen die een gelijke combo hebben van binson vinden het in de versterker...

Wat brengt een oude binson hifi op? De echo-apparaten zijn alleszins niet goedkoop...

nico verduin
24 april 2012, 22:10
wel eens bij jou opgekomen dat er ook mensen zijn die schema's verzamelen? Opbrengst van een versterker is wat een gek er voor wil geven. Veel onbekende merken leveren vaak weinig op ook al kunnen het uitstekende versterkers zijn. En zonder foto's en schema's blijft het allemaal jouw geheim.:seriousf:
Daarnaast heb je te maken met periodieke hypes.....

SoloGoof
24 april 2012, 22:19
Morgen staat er een fotootje voor jullie, allemaal blij:crazyhappy:

cluseau
24 april 2012, 23:08
Morgen staat er een fotootje voor jullie, allemaal blij:crazyhappy:

Niet om te pushen hoor, ik fix zo'n ampje zonder schema ook wel. Misschien kom ik inhalig over dus wil toch even de achtergrond duidelijk maken.

Stel er worstelt later nog iemand met zo'n amp. Als de amptechs hier op het forum hem dan willen helpen is het zo goed als onmogelijk mee te denken zonder schema aan beide kanten. Als wij dan al in bezit zijn van een schema kunnen we dat naar de gebruiker mailen en aanwijzingen geven hoe en waar hij moet meten. Dat is het enige belang wat we erbij hebben. Voor mij zijn schema's net flippo's, alles verzamelen in afwachting van de keer dat je iemand ermee kan ondersteunen. De kracht van het forum is immers het delen van kennis en informatie. Tenslotte de reden waarom je dit topic ben begonnen toch? Dat het een onduidelijke foto wordt is niet zo erg, beter wat dan nix. No hard feelings.

muziekschuur
25 april 2012, 01:00
Nog een ander punt; Binson is/was een trots merk. Het kan heel goed een specifieke oplossing bevatten van een klassiek electrotechnisch probleem. Dan is het fijn dat die kennis niet verdwijnt.

Bernardduur
25 april 2012, 08:37
Hoe zijn de draden btw? In bijna alle Binsons die ik gefixt heb waren de draden volledig rot en kwam de isolatie er zo vanaf

SoloGoof
25 april 2012, 12:32
Draden zijn goed, versterker is point to point...

http://picasaweb.google.com/118175383709239334683/Binson20wVintageFromGoudarges02#554725027463383054 6

Voila foto's van het net, maar de mijne is net hetzelfde

Een iets meer gedetailleerde foto van het schema volgt nog...

Bernardduur
25 april 2012, 13:19
Mooi ding!

Had het schema zo te zien niet in mn verzameling liggen; tnx!