PDA

View Full Version : Guitar Rig 4



marienusje
20 april 2012, 21:17
Hey!
Heb sinds kort guitar rig 4. Heb ook een USB guitar link gekocht.
http://image.made-in-china.com/2f0j00dBkQmwhsPobW/Guitar-Link-Cable-USB-W788-.jpg
Heb nu alleen het probleem als ik gr4 op start dat ik dan gewoon veel gekraak hoor.. heb een beetje op youtube rondgekeken en zie dat ik de juiste audio en midi settings heb. Maar als ik aan die gate draaiknop draai, begint het erg te kraken en een piep geluid te maken. Volgens mij hoort dat zo niet:P als ik dat gewoon anders zet, dat je geen gekraak hoor, klinkt het geluid als nog slecht. Bijvoorbeeld als ik een noot lang aanhou of hoe je dat noemt, begint ie na 2 seconden te kraken en stopt het geluid heel snel. Heb gewoon de behringer drivers en asio4all geinstalleerd. weten jullie wat ik er aan kan doen?

tjoo:rockon:

Kingfisher
23 april 2012, 01:50
Waarschijnlijk een probleem met latency: uw computer kan niet mee. Verhoog de latency buffer.

vincedepooh
24 april 2012, 23:16
Je internetverbinding en Firewall kunnen ook wel eens in de weg zitten, uitzetten dus. Andere progamma`s die op de achtergrond ratelen kunnen ook voor gekraak zorgen. Guitarrig vergt nog wel wat cpu en ram. En latency verhogen helpt ook inderdaad.

Terminus
24 april 2012, 23:32
Je internetverbinding en Firewall kunnen ook wel eens in de weg zitten, uitzetten dus. Andere progamma`s die op de achtergrond ratelen kunnen ook voor gekraak zorgen. Guitarrig vergt nog wel wat cpu en ram. En latency verhogen helpt ook inderdaad.
Internetverbinding en firewall? We hebben het hier nog steeds over een geluidskaart toch?

Brewskie
25 april 2012, 00:00
Internetverbinding en firewall? We hebben het hier nog steeds over een geluidskaart toch?

Volgens mij bedoelt hij met internetverbinding de storing die een Wifi-antenne kan veroorzaken. De firewall kan ik me ook niks bij voorstellen.

dvavier
14 mei 2012, 15:27
Bij mij bleek het probleem te zitten in een verkeerde chip op de firewire kaart. Ik gebruik een M-audio Firewire 410 om mijn gitaar in de compu te krijgen. Een andere firewire kaart erin en het probleem was opgelost. Had voorheen ook wel eens problemen met een usb plug, die werkte in de ene usb poort beter dan de andere.