PDA

View Full Version : MXR micro chorus of analog chorus?



tompie
20 april 2012, 19:43
heeft er iemand ervaringen met bovenstaande pedals? ik zou graag één van beide aanschaffen.

Tankman
20 april 2012, 19:58
Beiden erg gaaf. De Micro Chorus heeft alleen een knop voor de snelheid. De Analog Chorus Heeft meer instelmogelijkheden.

Buzzel
21 april 2012, 10:14
De micro chorus heeft een lichte volume boost. Maar wel een echte dikke chorus sound

De anolog chorus kan je alles aan instellen, maar is erg subtiel. Hij is niet zo dik als de micro chorus.

JDB7
3 mei 2012, 18:20
ik zelf zou voor de analog gaan als je twijfeld, maar als ik mijn mening mag zeggen vindt ik de MXR Stereo Chorus de beste naar mijn mening, ok de prijs ligt wel hoog maar ik heb hem kunnen kopen 2dehands in nieuw staat voor 120€

Mr. Dynamite
4 mei 2012, 12:10
Samen met Buzzel getest, maar zoals hij ook zei was de analog heel subtiel, ook met de controls op 10.
De micro vond ik wel lekker klinken, maar had een volume boost en dat is ook verrot.
Ik zou zelf de mxr zakk wylde chorus wel eens willen testen.

Speeddemon
17 oktober 2012, 10:49
Ik zou zelf de mxr zakk wylde chorus wel eens willen testen.
Is exact hetzelfde pedaal als de Analog Chorus, alleen met ZW uiterlijk.
Bron:
http://www.jimdunlop.com/blog/ask-an-engineer-you-asked-and-we-answered-some-of-your-most-toughest-questions/#

Chris Cannon asks: What is the difference between the Mxr kfk 10 band eq vs the Mxr 10 band eq? Also what’s the difference between the Mxr analog chours and the BLS chours? Am I paying more for just a name on a pedal when they are the same pedals?
JT: KFK10 has stereo outputs and KFK graphics. Analog chorus is the same as BLS chorus. In this case, it was the BLS chorus that came out first, then we decided to release the analog chorus as an option for those who weren’t interested in owning a Zakk pedal. Hope that doesn’t sound too unreasonable.

lindstrom
17 oktober 2012, 12:25
Ben zelf erg content met de analog chorus! goed instelbaar! en behoud je gitaartone nog ipv het te verzuipen in een bad van chorus.

Speeddemon
19 oktober 2012, 12:03
Ben zelf erg content met de analog chorus! goed instelbaar! en behoud je gitaartone nog ipv het te verzuipen in een bad van chorus.
Heb je 'm met andere pedalen kunnen vergelijken?
De soundclips klinken veelbelovend van de Analog Chorus. Er was wel weer gebakkelei over of ie nou wel true bypass was of niet, maar daar heeft Dunlop wel een handje van om dat te vertroebelen.

Braindead
19 oktober 2012, 14:53
True hardwire bypass noemen ze dat bij MXR en ja er wordt om de hete brei heen gedraaid. Zelfs de true hardwire bypass is niet helemaal true bypass maar goed. Aan de andere kant hoeven niet al je pedalen true bypass te zijn en mocht je het verschil gaan merken dan kan je altijd nog zo'n true bypass pedaaltje (router) erbij kopen.


Heb je 'm met andere pedalen kunnen vergelijken?
De soundclips klinken veelbelovend van de Analog Chorus. Er was wel weer gebakkelei over of ie nou wel true bypass was of niet, maar daar heeft Dunlop wel een handje van om dat te vertroebelen.

Speeddemon
19 oktober 2012, 22:03
Aan de andere kant hoeven niet al je pedalen true bypass te zijn en mocht je het verschil gaan merken dan kan je altijd nog zo'n true bypass pedaaltje (router) erbij kopen.
Daar ben ik enigszins mee bekend ja. :soinnocent::supercool:
Anyway, ik zag in de handleiding van de Analog Chorus staan dat ie "Buffered Bypass" is, dus dat is al wat duidelijker.
Een mogelijk voordeel hierbij t.o.v. diverse andere choruspedalen, is dat de ingangsimpedantie 1M Ohm is (meeste Boss pedalen zitten op iets minder dan de helft, 470k Ohm), wat meestal hoort te resulteren in minder tone-suck, mits de buffer goed ontworpen is.