PDA

View Full Version : Panic! at the disco - Ballad of mona lisa (Cover)



TheLargerSound
20 april 2012, 17:16
Hallo allemaal.

Ik heb weer een cover gemaakt.
De titel zegt eigenlijk alles...

Ik zou graag weten of jullie denken dat dit goed genoeg is, of zou ik het beter opnieuw doen om het nog beter te krijgen...

Cover:
http://www.youtube.com/watch?v=bGOLvbyQgdo&list=UUWk6eXThBC86TWs3Npy69SA&index=1&feature=plcp

Origineel:
http://www.youtube.com/watch?v=8mgsVdvWpKM

Grtz
Jo

Thewisbone
20 april 2012, 19:06
Klinkt niet verkeerd.. maar ik vind dat andere werk van je vele malen beter.
Dit klinkt een beetje door de neus gezongen.
En wat verveeld.

Maar wel goed gitaar spel hoor.
Zang is ook niet slecht maar wel wat saai.

allochthomas
20 april 2012, 19:11
Saai is inderdaad een goeie omschrijving van je zang. Krijg ook het idee dat je te hard probeerd je stem bij het nummer te laten passen terwijl het eigenlijk niet werkt.


Like and/or subscribe please ;)
Misschien een beetje mierenneukerig maar ik heb er zo'n hekel aan als mensen dat op hun video's plaatsen

Nielsje
20 april 2012, 19:14
.. je hoofd staat maar half op de film, leer filmen :)

TheLargerSound
20 april 2012, 19:19
Hmm.
Aan de reacties te zien zal ik misschien maar beter een ander liedje proberen...
Dit was de eerste keer dat ik zo een liedje (rock) probeerde.
Ik wou wel eens weten wat dat gaf...

Maar ik moet me blijkbaar houden bij de softere liedjes :p

Duhsjaak
21 april 2012, 10:31
Hi
Heb jij 'het' al eens gedaan? Was dat ook de eerste keer van epische proporties en mythische schoonheid?
Ga je na één keer proberen de moed opgeven?

Ik vind dit een typisch NL topic. Iemand post iets. Daar is wat moed voor nodig toch, tenzij je al jaren meedraait. En dan nog......

Vervolgens kijken wij elkaar aan en zeggen: We moeten doen waar we goed in zijn hè? Jah, klinkt het eenstemmig uit de groep. En vervolgens gaan we vertellen waar ie niet goed is.

Heel vaak ken ik het origineel niet van het lied dat wordt gepost. Zeker als dat met grunten en gitaren op orkaankracht gepaard gaat. Ditmaal ken ik het origineel wel en dat wordt niet eens zo veel anders gezongen dan de cover hier.

Ik vermoed dat concentratie de zang wat minder dynamisch heeft gemaakt. Soit.

Eén van de beste fingerpickers/bluesrock (zeggen toonaangevende Angelsaksen) gitaristen hier op GN heeft misschien wel 10 video's gepost met een half hoofd. Da's nooit een probleem en nu zou dat bij TS een minpuntje zijn? Lijkt me niet hoor.

Zitten we hier voor de muziek of voor Holland Next Haircut? Of hoe heet dat hair kut programma.

Ik vind het niet je sterkste post, maar ik zou het maar lullig vinden als je je hoofd liet hangen (!).
Gewoon een ander lied kiezen met een gitaarpartij die minder aandacht eist, dan komt je zang vanzelf meer los.
Vriendelijke groet, Gus

TheLargerSound
21 april 2012, 13:03
Dankje Gus,

om ook de positieve dingen te vermelden ;)
Maar ik laat mijn hoofd niet hangen hoor ;)
Alle kritiek kan ik gebruiken om het volgende keer beter te doen...

Maar; dit was voor mij inderdaad een experimentje.
Normaal zing ik rustige pop nummers met een niet al te moeilijke (hoge) stempartij...
En ik wou nu eens iets anders proberen...
Maar, nu weet ik dat ik misschien best nog wat oefen op de andere genre's...

Groetjes