PDA

View Full Version : Bye Bye baby - Joey Ramone intro solo



Cubone
20 april 2012, 15:06
Hoi allemaal,

Na een tijdje mijn gitaar niet te hebben aangeraakt, besloot ik dat het tijd werd om mijn gitaar weer op te pakken. Ik was naar bye bye baby van Joey Ramone aan het luisteren en wilde graag mijn eigen gevoel erin kwijt, vandaar dat ik een solootje heb bedacht.


http://dl.dropbox.com/u/23133907/bye%20bye%20baby.mp3


ben benieuwd wat jullie ervan vinden !


Greetz,


:punk:

Duhsjaak
21 april 2012, 13:53
Hi
Wat leuk dat je terug bent! Daar ben ik superblij om.
Ook met je post. Dat komt wel akelig dicht in de richting van mijn muziek, maar dan gespeeld door iemand die wat kan op een gitaar.

Ik schrijf muziek met de stijl van de pré Beatles in het achterhoofd en (punk etiket of niet) da's gewoon van de Ramones ook hebben gedaan.

Veder heb ik 5 keer genoten om toch aan 2.5 minuut muziek te komen (geintje). Je toon vind ik nog steeds heel mooi.
Welcome back!
Vriendelijke groet, Gus

Harald
21 april 2012, 14:29
Shredpunk... what's next? popprog? symphonische smartlappen? extroverte shoegaze?

Just kidding, idiote combinaties houd ik wel van. Mooi gespeeld, al zullen de Ramones mijn ding niet zijn. Tenminste niet langer dan 1* wokwokwokandrollhighschool

Heel lang geleden in Landgraaf meegedaan op een verzamelLP, jawel, toen vinyl nog de enige keuze was. Daar stond ook een lokale punk band op. De enige band die het klaarspeelde in de maximaal toegestane 6 minuten 3 nummers kwijt te kunnen. En dan hadden ze nog twee minuten over ook :D Na het laatste nummer van een halve minuut hoor je de drummer (die niet veel meer kon dan alle vier ledematen in hoog tempo tegelijk te gebruiken... bokbokbokbokbokbokbokbokbokbokbokbokbokbokbok ) geheel buiten adem in elkaar ploffen :D Wat wel leuk was was dat het Nederlandse en dialectpunk was. Maar all in all, punk, da's niet mijn ding.

Pepe
21 april 2012, 14:38
Dit heeft niks met Punk te maken hoor Harald, dit is classic Phil Spector. De toon klinkt als typisch digitaal althans, dit soort geluiden krijg ik ook uit mijn Podfarm. Wel goed maar je mist toch iets kwa human factor.

Grappig, heel lang geleden propte ik ook solo's in Ramones nummers, die leende zich daar goed want die zaten daar niet op. Maar dat ging met bandrecorders, microfoontjes en heel veel snoeren... ach... snif...sentiment..

Harald
22 april 2012, 13:06
Vond het voor punk ook al vrij lief, al vermoed ik dat dat over is als de zang begint.