PDA

View Full Version : Beginner Vragen



quo vadis
9 juni 2003, 14:11
hey,

ik speel nog niet zolang gitaar dus ik weet er nog niet zoveel van en ik hoop dat iemand me er wat meer van kan vertellen.

ik heb nu zo'n oefenversterker(bout geluid)+boss metalzone en een beginners gitaar maar dat ding begint telkens te piepen (feedback ofzo?) en ook zelf alsk wat zachter speel, maar das niet het grootste probleem, ik vind het namelijk irritant dat ik "alles" er door heen hoor al speel ik wat.
zelfs alsk 1 van die snaren maar heel licht aan raak met me vinger dan hoor je dat al goed en soms "verwaterd" mijn sound ook een btje alsk bijv de 2de riff van war ensemble speel.
heb je deze problemen niet met bijv. zon marshall jcm800 met zon cabinet der onder ofzo? klinkt alles dan wel perfect en geen last van dat geruis en gepiep en geshit?

dat me sound nu niet zo goed klinkt dat ken ik wel begrijpen vanwege die rot versterker maarja je moet het ergens op oefenen.

het zulle wel domme beginners vragen zijn maar je moet ergens beginnen als je der nix van af weet dus ik hoop dat iemand mij der wat van kan vertellen. :cool:

andy
9 juni 2003, 14:20
als je met een vinger een foute snaar raakt met de volle vervorming van een Boss MT gaat dat met een JCM 800 nog harder door merg en been.
Ik zou eerst maar eens aan je techniek gaan werken en bv die distortion wat minder heftig af stellen. good luck

skabouter
9 juni 2003, 20:23
inderdaad, dat ligt aan jezelf, hoor. gaat wel over.
maar denk eraan, bij metal zone (en de meeste andere dist pedals) dat je de gain niet helemaal open gooit. gewoon op 4 of 5 geeft het mooiste geluid. nooit helemaal opengooien !

andy
9 juni 2003, 20:42
Die MT2 van mij staat anders wel helemaal open. Niks mis mee, maar je moet het geluid wel onder controle zien te houden.

quo vadis
10 juni 2003, 00:02
bedankt voor de reacties alleen ik denk dat jullie me verkeerd begrepen, ik had het niet over me linker hand maar meer over me pick hand, door dat kleine versterkertje en die metal zone der bij dan begint dat ding al te piepen al zet ik dat geluid op 2 van me versterker naja dan raak ik bijv nix aan en dan ist al weer pieppppp enzo.
en over dat met me vinger gedoe das meer bijv. ik speel nix en ik raak met me rechter palm even de snaren en weer der van af, dan maak ik gewoon lawaai en begint dat kreng weer te piepen.
kijk ik weet er nix van, ik heb ook nog nooit op zon grote versterker gespeelt en als je nix weet word het moeilijk :cool:

andy
10 juni 2003, 00:49
Aha, dat is dus feedback. Zet de metal zone qua volume niet al te hard. Ga niet vlak voor de versterker staan met de gitaar er op gericht. Maar neem wat afstand. Waarschijnlijk wordt het gepiep dan minder. Liefst met de rug naar de amp. Waarschijnlijk hebben de elementen van je gitaar een lage output en zijn het single coins (enkelspoels elementen, geen bijna vierkant "blokje", dat zijn meestal humbuckers die een vettere sound geven en minder snel gaan rondzingen, feedbacken dus). Volume dus ff laag houden. Maar besef als je later in een band komt dat feedback een heel leuk effect kan zijn. Ik gebruik het ook vaak in mijn solo"s. Volgens mij staat er wel een mp 3 op onze site met een feedback effect in een solo.

Janneman
10 juni 2003, 01:38
Het is idd leuk als je het kan controleren. Begrijp dat dat in dit geval niet helemaal zo is. Ik adviseer altijd om de gain terug te draaien. Vind bovendien dat je geluid hierdoor vaak er nog op vooruit gaat ook.