PDA

View Full Version : MXR DYna Comp Vintage



roy6644
19 april 2012, 18:23
De MXR Dyna Comp Vintage kan je alleen van stroom voorzien doormiddel van een blok batterij.
Is er een mogelijkheid deze toch te voorzien van stroom en aan te sluiten in de lus van mijn 1spot?

Dirk_Hendrik
19 april 2012, 18:46
De MXR Dyna Comp Vintage kan je alleen van stroom voorzien doormiddel van een blok batterij.
Is er een mogelijkheid deze toch te voorzien van stroom en aan te sluiten in de lus van mijn 1spot?

Netste manier: Een verloopje van batterijclip naar contra voedingsplugje.
Meest gebruikte manier: een lomp gat in de behuizing boren en em van een adapteraansluiting voorzien.

De 2e manier is het meest praktisch maar vernaggelt de vintagewaarde van je dynacomp volledig. Die keuze is aan jou.

roy6644
19 april 2012, 18:48
Netste manier: Een verloopje van batterijclip naar contra voedingsplugje.
Meest gebruikte manier: een lomp gat in de behuizing boren en em van een adapteraansluiting voorzien.

De 2e manier is het meest praktisch maar vernaggelt de vintagewaarde van je dynacomp volledig. Die keuze is aan jou.




Ja maar bij manier 1 hoe laat ik het draadje uit de behuizing dan? Niet meer dichtschroeven?

DemolitionColorScheme
19 april 2012, 19:07
Meest gebruikte manier: een lomp gat in de behuizing boren en em van een adapteraansluiting voorzien.

De 2e manier is het meest praktisch maar vernaggelt de vintagewaarde van je dynacomp volledig. Die keuze is aan jou.
Nou-Nou ... haha, het kan ook gewoon netjes gedaan worden. ;)

Ik heb ook een vintage DC Script logo, heb er een witte LED op en een PSU input. Tja, je kunt er mee spelen of het in de kast zetten. Ook al breng je een LED en een PSU input aan, de waarde van die dingen zal nogsteeds vrij hoog zijn.

Dirk_Hendrik
19 april 2012, 19:39
Nou-Nou ... haha, het kan ook gewoon netjes gedaan worden. ;)

Ik heb ook een vintage DC Script logo, heb er een witte LED op en een PSU input. Tja, je kunt er mee spelen of het in de kast zetten. Ook al breng je een LED en een PSU input aan, de waarde van die dingen zal nogsteeds vrij hoog zijn.

Keuze tussen een player of een collector is altijd een afweging.

Maar om 1 of andere reden schijnt het extreem moeilijk te zijn om een knap gat te boren en zit ik dus vrij vaak naar 3-hoekige raggaten in pedalen te kijken waar een slecht passende DC jack in gefrummeld zit. En als het ook maar even kan dan is dat gat bij voorkeur zo geboord dat er zoveel mogelijk graphics stukgeboord zijn en de modificatie dus met de mooist mogelijke middelen zichtbaar blijft.

Als voorbeeld m'n Iba GE100:
http://dirk-hendrik.com/images/ge100.jpg

Da's toch een prima plek voor een extra jackaansluiting!?