PDA

View Full Version : Op zoek naar Gibson Protector Case / Hulp bij aanschaf Gibson Protector case



keesss
19 april 2012, 16:43
Naar aanleiding van het topic van Mitch ben ik nu ook opzoek naar een koffer. Een goede koffer. Een Gibson-koffer. Een zeer degelijke koffer, stel in het geval dat er een atoombom zou ontploffen de koffer met de gitaar erin de atoombom zou overleven. Een Gibson Protector case dus.

Ja, in dit geval wil ik wel iets tweedehands kopen. :p

Ik ben op zoek naar een 1st Gen or 2nd Gen Protector case van Gibson. Ik heb liever de 2nd Gen, want die is een beetje groter en heeft metalen sluitingen, maar ik ga ook akkoord met een 1st Gen.

Verkoopt er iemand zo'n koffer (PM me! Dan regelen we iets) of weet iemand waar je zo'n koffer (in goede staat) hier in NL kunt kopen?

Bij de gitaarzaak bij mij in de buurt staat er een te koop, 1st Gen, redelijke conditie, alles werkt naar behoren, rode binnenvoering, voor €250,-. Heel misschien mag ik hem meenemen voor €200,- omdat ik bij die zaak zoveel aan mijn gitaar heb laten en nu ook laat doen.

Ik heb gekeken op Ebay en daar zijn twee die mijn intresse hebben:
http://www.ebay.nl/itm/82-GIBSON-SG-STANDARD-LES-PAUL-JUNIOR-PROTECTOR-CASE-USA-CLEAN-/120888381574?pt=Gitarren&hash=item1c25825086

http://www.ebay.nl/itm/Gibson-Protector-Chainsaw-Guitar-Case-/270956806488?pt=UK_Guitar_Accessories&hash=item3f1648c158

Het probleem is dat ik niets van Ebay heeft, zou een persoon hier die veel via Ebay koopt en betrouwbaar is mij even kunnen PM'en?

Links de 1st Gen en rechts de 2nd Gen:
http://images.lilypix.com/albums/olddata/e2ef524fbf3d9fe611d5a8e90fefdc9c/normal_917_p22004.jpg

Nielsje
19 april 2012, 16:45
Waarom zou je perse zo'n protector case willen? Ze zijn foeilelijk, en alleen omdat er Gibson op staat, moet het ding 200 euro kosten.
Voor dat geld heb je ook een flightcase..

keesss
19 april 2012, 16:49
Ik kom net een uur geleden die ene Protector in die gitaarzaak bekeken, zo lelijk vind ik hem niet hoor, hehe.

Ze zijn superdegelijk én ze zijn van Gibson, vandaar.

denis.hermans
19 april 2012, 16:53
Die eerste link is naar een koffer voor een GIBSON SG. Ik dacht dat jij toch een les paul had. Dus dat gaat niet goed passen vrees ik.

M.i. moet je je ook niet verkijken op de stoere buitenkant van een koffer. De gitaar moet er ook nog goed vast in liggen. Anders heb je bij een atoombomonploffing misschien wel een intacte koffer met daarin een verkuimelde gitaar....
:(

keesss
19 april 2012, 16:59
"1982 Gibson Protector case -- FITS SG MODELS and Les Paul Junior / Special / The Paul also -- made in USA:

+ will NOT fit ARCHED TOP Les Pauls -- ONLY flat top models !"

Shiiiiiiiit, nu pas gezien. Mijn LP zou er wel in passen, maar die van mij is een archedtop en geen flattop model....

K'heb uiteraard de mijn gepast in die ene van de gitaarzaak.... Zit verdomd als gegoten!

B-stone
19 april 2012, 17:05
"1982 Gibson Protector case -- FITS SG MODELS and Les Paul Junior / Special / The Paul also -- made in USA:

+ will NOT fit ARCHED TOP Les Pauls -- ONLY flat top models !"

Shiiiiiiiit, nu pas gezien. Mijn LP zou er wel in passen, maar die van mij is een archedtop en geen flattop model....

K'heb uiteraard de mijn gepast in die ene van de gitaarzaak.... Zit verdomd als gegoten!

kees? hoevaak is jouw gitaar buitenshuis bv naar les of optreden, jam sessie of zo?

al dit niet vaak ik zeg ik: probeer een goedkopere koffer te vinden, het geld is het echt niet waard hoor.
en als je er een wilt: probeer dan een bruine lederen te vinden die zijn veeeeel sexieer xD

keesss
19 april 2012, 17:10
Minimaal 4x per week ga ik naar les / naar vrienden om een beetje te jammen / naar de gitaarzaken om dingen te testen, e.d.

Juah, die bruine... Maar een in goeie staat zou ik de €500,- ben ik bang..

DemolitionColorScheme
19 april 2012, 17:17
Waarom zou je perse zo'n protector case willen? Ze zijn foeilelijk, en alleen omdat er Gibson op staat, moet het ding 200 euro kosten.
Voor dat geld heb je ook een flightcase..


kees? hoevaak is jouw gitaar buitenshuis bv naar les of optreden, jam sessie of zo?

al dit niet vaak ik zeg ik: probeer een goedkopere koffer te vinden, het geld is het echt niet waard hoor.
en als je er een wilt: probeer dan een bruine lederen te vinden die zijn veeeeel sexieer xD
Ik ben het eens met de gentlemen boven mij.
Kom op, kerel ... besteed je geld nou aan wat nuttigere dingen. Who cares dat er Gibson opstaat? Het is je vervoersmiddel. Ik vervoer mijn Gibson LP Custom nogsteeds in een gevoerde gitaartas (dus wel met een voering, niet van dat slappe materiaal) - een koffer is steviger, I agree, maar qua vervoer gewoon kut. Ik heb liever een tas op m'n rug dan zo'n koffer, die eigenlijk stiekem nog wel wat wegen en al helemaal met een Gibson LP erin! Ik heb er een Gibson koffer voor, ja, klopt. Waarom? Omdat die erbij zat (mag ook wel voor die prijs). Als hij er niet bij zou zitten, zou ik niet eens de moeite ervoor doen.

Overigens, hier is mijn theorie:
hoe cheaper je koffer eruit ziet, hoe minder aantrekkelijk tot diefstal. Hey, als ik een bruine koffer met Gibson erop zie staan, weet je wat ik dan denk: "Daar zit vast een mooie Custom in!"
En aangezien er overal wel mensen zijn die niet alleen met de oogjes kijken, maar ook met de handjes ...

DemolitionColorScheme
19 april 2012, 17:19
Juah, die bruine... Maar een in goeie staat zou ik de €500,- ben ik bang..
Huh? Zo'n bruine Custom koffer? Die zijn toch geen €500,- ?
Zo ja, dan eet ik m'n snaren op.

bat
19 april 2012, 17:20
Voor dat geld koop je ook een nieuwe SKB koffer, die is net zo bombproof.

Maar goed, ik snap het stiekem ook wel.

DemolitionColorScheme
19 april 2012, 17:20
Hier, koffertje:
- http://link.marktplaats.nl/543091637
Staat geen Gibson op, maar is net zo stevig! Wel heb je me ooit!

DemolitionColorScheme
19 april 2012, 17:21
Maar goed, ik snap het stiekem ook wel.
1 woord:
Ego

Heeft met niets anders te maken dan als een rockstawwrr rondlopen met een Gibson logo op je koffer. Who gives a rat's ass?

keesss
19 april 2012, 17:50
Ik dacht dat die bruine best duur waren..

Ja, dat is het! Hmm... Nu je het zegt... Breng je mij op een idee. Die Protector case in de gitaarzaak heeft gewoon een donker logo. Moeilijk te zien dat er Gibson op staat. Ik ga het logo wit laten spuiten, zodat het goed te zien is.

Mijn zoektocht gaat verrderrr.

DemolitionColorScheme
19 april 2012, 17:59
Ik dacht dat die bruine best duur waren..

Ja, dat is het! Hmm... Nu je het zegt... Breng je mij op een idee. Die Protector case in de gitaarzaak heeft gewoon een donker logo. Moeilijk te zien dat er Gibson op staat. Ik ga het logo wit laten spuiten, zodat het goed te zien is.

Mijn zoektocht gaat verrderrr.
http://rob.nu/wp-content/uploads/2009/09/facepalm9.jpg

Ik breng je op een idee met mijn verhaal om je koffer zo min mogelijk te laten opvallen ... door je logo meer te laten opvallen?
Alrighty. Mijn werk in dit topic is dus wel weer gedaan.

keesss
19 april 2012, 18:05
Sarcasme, vriend. :)

DemolitionColorScheme
19 april 2012, 18:08
Sarcasme, vriend. :)
I'd better hope so, haha!
Ben benieuwd met watvoor koffer je nu uiteindelijk straks komt aankakken. ;)

keesss
19 april 2012, 18:28
Jah, haha. Met mij weet je het maar nooit, een goed voorbeeld zijn die pickups.. :p

EDIT: GEVONDEN!!!!

Een Gibson Protector case van -> de 2de Generatie!! <- in goede staat: €200,-. K'ga hem volgende week ophalen als ik weer betaald heb gekregen.

Zo eentje, kan niet wachten!!

http://i44.tinypic.com/23s857l.jpg

:D

bat
19 april 2012, 18:32
Hier, koffertje:
- http://link.marktplaats.nl/543091637
Staat geen Gibson op, maar is net zo stevig! Wel heb je me ooit!
Onzin. Dat is sowieso géén flightcase en is gewoon een goedkope koffer zoals ik er destijds eentje voor mijn Tele kocht voor een euro of 40. Qua stevigheid echt niet vergelijkbaar met zo'n Gibson Protector.



1 woord:
Ego
Nah, gewoon merkgeil. Ik heb die tik ook wel, wilde destijds bij m'n strat ook een "echte" Fender case. Totdat ik zag dat een SKB case (destijds) de helft goedkoper was en verder precies hetzelfde. Miste ik alleen het ingevormde Fender logo op de buitenkant. Ik kon er mee leven.

keesss
19 april 2012, 18:35
Sommigen zijn gewoon merkgeil. Helaas (of niet helaas?) ben ik er één van. :D

Oranjeaap
19 april 2012, 18:37
Ik heb een gen. 2 case, blauwe binnenkant. Kan er op staan springen en de gitaar is nog heel. Alle sluitingen werken perfect, het plakkaat met het Gibson logo is mysterieus verdwenen toen ik de koffer een keer liet versturen. Anyway, ik vind die dingen super gaaf en het werkt perfect. Enige nadeel is dat ie zo lomp is dus je kunt hem niet op je fiets ofzo meenemen

keesss
19 april 2012, 18:46
Kijk dat vind ik super om te horen!

Maar, je kunt hem toch gewoon in je hand houden terwijl je fietst? Met zo'n koffer hoef je niet bang te zijn als het uit je handen valt. :p

Een enig nadeel is dat ik met de Gibson-gigbag (superfijne gigbag btw, voor maar €55,0) je hem op je rug kon plaatsen en snel kon fietsen. Nu moet ik eerder vertrekken wil ik de trein halen, maar dat zou ook het geval zijn met elke andere koffer.

Zodra ik de blauwe heb, zal ik mijn ogen openhouden voor de versie met de bruine binnenvoering. Mijn gitaar is ook bruin. Als ik hem vind, dan eventueel ruilen (met bijbetaling) tegen die met bruine binnenvoering! Of oranje binnenvoering, sommigen vinden het bruin, anderen weer oranje.

http://cdn.uploads-preloved.com/uploads/userphotos/11/0928/3709520-691m.jpg

spirit
19 april 2012, 18:57
Sommigen zijn gewoon merkgeil. Helaas (of niet helaas?) ben ik er één van. :D

Ik heb deze week ook een gloednieuwe Fender G&G case á 179,- euro gekocht :soinnocent:
Waarom??? Gewoon, omdat die koffer bij mijn Fender CS hoord, omdat het kan, omdat ik de cheap-ass koffer waar de gitaar eerst in zat heb weggegeven, vanwege het Fender Amp logo wat op die G&G case zit en OMDAT IK OOK GEWOON MERKGEIL BEN. (Ik begrijp je dus wel hoor:seriousf:)

keesss
19 april 2012, 19:03
Hehe, gelukkig maar. Ik begon mij al een beetje vreemd te voelen.. :p

bass blom
19 april 2012, 19:07
http://www.maxless.nl/LP/IMG_2064.jpg

:satisfie:

keesss
19 april 2012, 19:09
Draag je ook ondergoed met zo'n print? :p

bass blom
19 april 2012, 19:10
Draag je ook ondergoed met zo'n print? :p

nee, alleen mijn meisjes :D

DemolitionColorScheme
19 april 2012, 19:15
Onzin. Dat is sowieso géén flightcase en is gewoon een goedkope koffer zoals ik er destijds eentje voor mijn Tele kocht voor een euro of 40. Qua stevigheid echt niet vergelijkbaar met zo'n Gibson Protector.
Mijn voorbeeld was ook bedoeld als reguliere koffer. Lekker boeiend dat het geen protector case is.



Nah, gewoon merkgeil.
Ego, dus. Merkgeil is gekoppeld aan iemands ego. Heeft voor de rest niks met functionaliteit te maken.


Kijk dat vind ik super om te horen!

Maar, je kunt hem toch gewoon in je hand houden terwijl je fietst? Met zo'n koffer hoef je niet bang te zijn als het uit je handen valt. :p

Een enig nadeel is dat ik met de Gibson-gigbag (superfijne gigbag btw, voor maar €55,0) je hem op je rug kon plaatsen en snel kon fietsen. Nu moet ik eerder vertrekken wil ik de trein halen, maar dat zou ook het geval zijn met elke andere koffer.
Dat begint het hier toch al mis te gaan? Als jij gebaat bent bij een gigbag voor op je rug, dat je dan sneller de trein kan halen, dan is dat toch handiger? Honestly, heb je enig idee hoe fucking loos en onhandig het is om met 1 hand te fietsen met een case met een Gibson erin? Ik heb het eens geprobeerd en nee - no thanks. Fijn fietsen is het niet. Nogmaals: gemak en functionaliteit boven ego.

bass blom
19 april 2012, 19:18
ja maar hij wil dat die gitaar een atoombom overleeft.
ook al is hij dan verkoold.
laat hem toch lekker :D

keesss
19 april 2012, 19:21
@Dem: Ik snap je punt heel goed. De gitaar zal zeker de headstock van de nek afbreken bij een (lichte) val. Ik geef liever het geld uit aan een goede case. Bovendien is dit ook een verzamelopbject en als je hem weer doorverkoopt verlies je niet al te veel geld.

Ego? Tsjah, want jij rijdt toch ook liever in een Skoda dan in een Mercedes. ;)

DemolitionColorScheme
19 april 2012, 19:33
ja maar hij wil dat die gitaar een atoombom overleeft.
ook al is hij dan verkoold.
laat hem toch lekker :D
Hey ... hij vroeg om hulp bij aanschaf. ;)
Nee, maar true ... 't menneke moet zelf weten wat 'ie wilt en doet.


@Dem: Ik snap je punt heel goed. De gitaar zal zeker de headstock van de nek afbreken bij een (lichte) val. Ik geef liever het geld uit aan een goede case. Bovendien is dit ook een verzamelopbject en als je hem weer doorverkoopt verlies je niet al te veel geld.

Eerlijk, als het om de bescherming gaat, dan ben je ook geheel voorzien met deze:
- http://www.thomann.de/nl/thomanneguitarcase_lpstyle.htm
BAM! €38,- NIEUW, niet tweedehands. ;)


Ego? Tsjah, want jij rijdt toch ook liever in een Skoda dan in een Mercedes. ;)
Wat is het toch met de auto en gitaar-vergelijkingen.
Honestly? Ik fiets al 6 jaar op dezelfde verroeste fiets. Ik geef echt niks om automerken. :D

keesss
19 april 2012, 21:29
In dat geval kan je een zelfde vergelijking maken, maar dan met een fiets.

Ik heb liever gewoon ook een Gibson-koffer, andere weer niet. Ieder zijn smaak, anders zou het maar zo saai worden.. :) Toch

bat
19 april 2012, 22:06
Ego, dus. Merkgeil is gekoppeld aan iemands ego.
Nou, vooruit, ik ben in ern vrijgevige zin en jij wilt graag gelijk: dan krijg je gelijk.

Happy?

;)

B-stone
19 april 2012, 22:15
In dat geval kan je een zelfde vergelijking maken, maar dan met een fiets.

Ik heb liever gewoon ook een Gibson-koffer, andere weer niet. Ieder zijn smaak, anders zou het maar zo saai worden.. :) Toch

ik heb mijn mening al gegeven: al ben ik ook net zo merkengeil als al die anderen hier, ik ben wel realistisch en als ik mocht kiezen tussen een goed geluid en een fcking gibson koffer zou ik het ook wel weten :D

keeeeees denk eens aan je versterker!!! een wereld van verschil; ik zou nog net niet zelfmoord plegen als ik een week op een mg30 zou moeten spelen en jij speelt er nu al enkele maanden op. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah........ help. save your money and buy a real amp, je weet niet wat je mist met al die dure pups en upgrades die komen maar voor de helft naar voren op die transistor amp.

laatste uitspraak: het is jouw geld ;)

echte laatste uitspraak: ga voor een lederen, als er een bom op een plastic koffer valt, dan hou je alleen maar een klomp plastic over met daarin een gitaar geheel omhulst door plastique. die lederen verbrand lekker mocht er ooit toevallig een bom op vallen. ik zou uberhaupt niet voor een blauwe stof gaan bij een bruine gitaar: dat vloekt als de nete :D:D:D:D of je moet een stoffeerder vragen of die van je gordijnenstof een bijpassend koffer wil maken? :D



(persoonlijk geil ik ook wel op een tweed koffer, al hoeft dat geen fender te zijn. voor mijn lp heb ik gewoon een mooie zwarte :D )

Outline
19 april 2012, 22:16
Een enig nadeel is dat ik met de Gibson-gigbag (superfijne gigbag btw, voor maar €55,0) je hem op je rug kon plaatsen en snel kon fietsen. Nu moet ik eerder vertrekken wil ik de trein halen, maar dat zou ook het geval zijn met elke andere koffer.

Die Gibson-gigbags gebruik ik voor m'n G&L's en assembleer-projecten. Zijn voor een gigbag best wel duur maar ook erg goed want dikke voering met velours/pluche meuk. Beter dan die goedkope gigbags met zo'n kunststof-achtige stof. Lijkt mij niet bepaald krasvriendelijk voor je body...

Daarnaast passen mijn gitaren in een Gibson gigbag gewoon naast elkaar in het gitaarrek. Dus geen ruimteverlies! Komt vooral omdat er geen dikke bult op zit.

Overigens wel komisch: Zie je mij met een Gibson gigbag aankomen, komt er een Fender-achtige uit (G&L's zijn net zo Fender als Fender-Fenders, als je tenminste naar de persoon erachter kijkt. wie weet wat er met Fender gebeurt was als Leo de zaak niet verkocht had!)


@Dem: Ik snap je punt heel goed. De gitaar zal zeker de headstock van de nek afbreken bij een (lichte) val.

Koop dan ook een Fender-achtige! Ben je af van die ellende met brekende koppen...

keesss
19 april 2012, 22:45
Haha, weetje, ik heb zovaak Fender geprobeerd, Strats, Tele's en ik weet echt niet wat het is, maar ik vond ze gewoon niet fijn, niet mooi en niet passend bij mij. :p

Dit zijn de enige gitaarmodellen die mij wat kunnen bekoren:
- Gibson Les Paul
- Gibson SG
- Gibson Nighthawk
- Gibson Explorer
- Gibson Flying V
- Ibanez Iceman
- Ibanez Fireman
- En nog een super strat gitaar: een Jackson ofzo.

Tot slot mijn grail: Washburn (Paul Stanley) PS-2000

http://i41.tinypic.com/2r3jybr.jpg

B-stone
19 april 2012, 22:54
Klopt had ik ook altijd. Maar op eenofandere manier groei je daar overheen. Ik had steeds meer de drang om een strat te kopen ( en uiteindelijk dus gedaan).

langun
19 april 2012, 23:12
Klopt had ik ook altijd. Maar op eenofandere manier groei je daar overheen. Ik had steeds meer de drang om een strat te kopen ( en uiteindelijk dus gedaan).

Groeien, krimpen, het is maar hoe je het bekijkt ;)

Midwolda
19 april 2012, 23:13
Grappig, bij mij net andersom: ik ben over de Strats heen gegroeid en ga alleen nog voor de Les Pauls c.s.
Denk dat er wel een stuk of zes Strats gekomen en weer gegaan zijn. Tele's begin ik al helemaal niet meer aan.
Eèn goede Squier (MiK 1989 met Kent Armstrongs en een vintage brug) blijft er wel bij, voor de visite... ;)

dusseh: goeie gitaren-smaak, Keesss!
Maar lees ook even goed wat B-stone schrijft over je amp... ben ik het ook mee eens!

DemolitionColorScheme
19 april 2012, 23:22
Nou, vooruit, ik ben in ern vrijgevige zin en jij wilt graag gelijk: dan krijg je gelijk.

Happy?

;)
Als een giddy schoolgirl!



keeeeees denk eens aan je versterker!!! een wereld van verschil; ik zou nog net niet zelfmoord plegen als ik een week op een mg30 zou moeten spelen en jij speelt er nu al enkele maanden op. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah........ help. save your money and buy a real amp, je weet niet wat je mist met al die dure pups en upgrades die komen maar voor de helft naar voren op die transistor amp.

laatste uitspraak: het is jouw geld ;)



Maar lees ook even goed wat B-stone schrijft over je amp... ben ik het ook mee eens!
We kunnen het wel blijven zeggen ...
Als ik onderhand iets geleerd heb is het wel dat Kees doet wat Kees wilt. Het is leuk dat je een Marshall Class 5 op het oog hebt, of je Blackstar, maar serieus, dat zijn nog niet eens de echt lekkere bakken.

Orpheo
19 april 2012, 23:31
Ik ben jaloers op Bas; die gitaar,die koffer, het kunnen doen op 1 vrouw uhm... gitaar! superb.

keesss
19 april 2012, 23:35
Bedankt Midwolda!

Heuyy, dat stuk over dat zelfmoord en shit heb ik nog niet gelezen, had je het ge-edit? Het komt wel, rustig aan. K'heb erover nagedacht en het beste is gewoon de Blackstar voor een tijdje terughalen naar Nederland, 1 maand op de Blackstar spelen en dan heb ik de volgende maand genoeg geld om zo'n mini JCM-1 te kopen. Maar eerst mijn gitaar afmaken en lekker op vakantie. :)

nickofzo
19 april 2012, 23:41
Stagg maakt ook goede koffers.. ik heb zelf een Gibsonkoffer die bijna uit elkaar valt na 3 jaar. Ik zeg altijd maarzo: "ik bespeel de gitaar en niet de koffer, anders zat ik wel in een kofferband"

TimS
19 april 2012, 23:44
Heb je die JCM-1 al geprobeerd? Ik vond de JTM-1 namelijk vies tegenvallen voor de prijs. Hij zal over een normaal cabinet trouwens wel een stuk beter klinken.

Venlonaer
19 april 2012, 23:51
Kees wil gewoon ruig overkomen bij zijn vrienden.

Maarja stel je eens voor wat voor een reacties je strakjes krijgt. Komt Keesie aan met zijn dikke zwarte Gibson Protecter Case. Helemaal uitgeput van het sleuren maakt hij de metalen klemmen los. Zijn vrienden kwijlend van nieuwsgierigheid meeglurend over zijn rechter schouder. En wat zien ze? In plaats van een dikke vintage Les Paul Custom met mooie slijtplekken (die je natuurlijk verwacht in een dergelijke Protecter Case), een opgekrikte STUDIO die net weer geen Standard is!!! Ja ik zie het gegniffel al helemaal voor me. :D

Keesie doe wat je wilt doen. Maar 50% van je geluid heb je, de andere helft moet je in je versterker zoeken.

keesss
19 april 2012, 23:57
@Tim: Nee, nog niet. Mijn gitaar ligt bij de gitaarzaak, ik was van plan om hem morgen te gaan testen -> dus maar verschoven naar volgende week wanneer mijn gitaar klaar is. Ik dacht dat de JCM-1 pas in juni uitkwam? De '06-ies en '70-ies versie ligt al in de winkels en die was ik van plan om te testen.



Kees wil gewoon ruig overkomen bij zijn vrienden.

Maarja stel je eens voor wat voor een reacties je strakjes krijgt. Komt Keesie aan met zijn dikke zwarte Gibson Protecter Case. Helemaal uitgeput van het sleuren maakt hij de metalen klemmen los. Zijn vrienden kwijlend van nieuwsgierigheid meeglurend over zijn rechter schouder. En wat zien ze? In plaats van een dikke vintage Les Paul Custom met mooie slijtplekken (die je natuurlijk verwacht in een dergelijke Protecter Case), een opgekrikte STUDIO die net weer geen Standard is!!! Ja ik zie het gegniffel al helemaal voor me. :D

Keesie doe wat je wilt doen. Maar 50% van je geluid heb je, de andere helft moet je in je versterker zoeken.

Dat kan ik niet doen, want ik heb geen vrienden.

TimS
20 april 2012, 00:10
JTM-1 he, niet de JCM-1. De andere modellen hebben dezelfde grootte speaker, zullen ook wel niet zo fijn klinken. Ik lees trouwens net pas het hele verhaal, waarom heb je eigenlijk een koffer nodig? Fietsen met een koffer is echt heel kut.

nickofzo
20 april 2012, 00:20
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/407996_311198168922726_100000976370634_909762_3473 96324_n.jpg


je kan ook dit doen :P

keesss
20 april 2012, 00:40
JTM-1 he, niet de JCM-1. De andere modellen hebben dezelfde grootte speaker, zullen ook wel niet zo fijn klinken. Ik lees trouwens net pas het hele verhaal, waarom heb je eigenlijk een koffer nodig? Fietsen met een koffer is echt heel kut.

Ja, de JTM1, ja. Dan is dat serieus iets om op te letten, want ik ga ze niet aansluiten op een cabinet, bedankt voor de tip! Over de koffer, ik heb geen zin meer om steeds te eraan te moeten denk en voorzichtig te moeten zijn, snap je.

@Nick: HAHA, goeie. Eentje met "Beter dan Fender." zou echt EPIC zijn. Xd

Gibson & Fender. Lijkt net de eeuwige strijd tussen Ferrari en Lamborghini, haha.

B-stone
20 april 2012, 01:20
Gibson & Fender. Lijkt net de eeuwige strijd tussen Ferrari en Lamborghini, haha.

Welke strijd? Ze hebben beide hun eigen karakterestieke gebieden. :)

spirit
20 april 2012, 07:19
@Nick: HAHA, goeie. Eentje met "Beter dan Fender." zou echt EPIC zijn. Xd

Gibson & Fender. Lijkt net de eeuwige strijd tussen Ferrari en Lamborghini, haha.

Mmwaaa, dan zou ik erop zetten "Mijn andere gitaar is een Fender" :seriousf:

Hotpepper01
20 april 2012, 07:29
Ik heb zo'n lelijke chainsaw protector case gehad. Die kwam mee met mijn eerste Gibson SG uit 1990. Gadver, wat een lelijk ding. Smakeloos zwart hard plastic van buiten, felblauw van binnen en stonk een uur in de wind naar verschraald bier en sigarettenrook uit de kroeg. Op een dag heb ik die maar op MP gezet en er iemand heel gelukkig mee kunnen maken. Ik heb er gelijk een fatsoenlijke bruine met foutroze pluche interieur voor mijn SG voor terug kunnen kopen. Van Ebay, uit de USA nog wel. Probleemloze deal, wel eventjes op gewacht. Maar soi....

Harald
20 april 2012, 07:38
Maakt niet uit wat voor koffer ik heb... op de fiets wil ik een gigbag op mijn rug. Die valt niet. Hoe goed die koffer ook is, als ik fiets en ik laat hem uit mijn handen vallen, dan krijgt de gitaar die er in zit onherroepelijk een flinke dreun. Geloof maar dat ik de koffer dan met hartkloppingen en angstzweet openmaak om te kijken wat de schade dan is. Een neckcrack lijkt me bij een Les Paul nog steeds een heel reële mogelijkheid. Wat dat betreft toch liever een Fender ;)

Los daarvan, als ik de hele tijd een zware gitaarkoffer moet vasthouden is de kans op een stomme beweging met de fiets ook een stuk groter. Ben net herstellende van een fietsongeluk. Kan het niet aanraden :(

denis.hermans
20 april 2012, 09:00
Ook gigbags kunnen goed beschermen : kijk eens naar :

http://www.reunionblues.com/Electric_Guitar_Case-RBG1.asp

( we willen je namelijk niet zien verongelukken op de fiets, wie gaat er anders al die dure elementen, betere bruggen etc... voor ons testen :()

Heb zelf zo'n gigbag aangekocht bij thomann (omdat ik koffer te moeilijk vond om te vervoeren en aan m'n rug moest denken). Kost wel veel maar erg goeie kwaliteit en voldoende stijfheid)

Om de stevigheid te testen : google eens : reunion blues drop test .



Groeten,

Denis

Harald
20 april 2012, 09:05
Mijn vader maakte vroeger een harnasje dat ik kon omhangen voor mijn koffer, zodat die op mijn rug kon. Dat kan natuurlijk ook nog. Maar goed, een kapitaal voor een koffer... 's zonde! Maar dat moet iedereen zelf weten.

keesss
20 april 2012, 10:38
Ach stel dat ik hem doorverkoop kan ik hem makkelijk voor weinig verlies verkopen.

Renuion Blues, heel leuk met een Fender, maar probeer het eens met een Les Paul.


http://www.youtube.com/watch?v=03JU695A6hE&feature=player_e

DemolitionColorScheme
20 april 2012, 10:41
Maakt niet uit wat voor koffer ik heb... op de fiets wil ik een gigbag op mijn rug. Die valt niet. Hoe goed die koffer ook is, als ik fiets en ik laat hem uit mijn handen vallen, dan krijgt de gitaar die er in zit onherroepelijk een flinke dreun. Geloof maar dat ik de koffer dan met hartkloppingen en angstzweet openmaak om te kijken wat de schade dan is. Een neckcrack lijkt me bij een Les Paul nog steeds een heel reële mogelijkheid. Wat dat betreft toch liever een Fender ;)

Los daarvan, als ik de hele tijd een zware gitaarkoffer moet vasthouden is de kans op een stomme beweging met de fiets ook een stuk groter. Ben net herstellende van een fietsongeluk. Kan het niet aanraden :(
Dit.


Ook gigbags kunnen goed beschermen : kijk eens naar :

http://www.reunionblues.com/Electric_Guitar_Case-RBG1.asp

( we willen je namelijk niet zien verongelukken op de fiets, wie gaat er anders al die dure elementen, betere bruggen etc... voor ons testen :()

Heb zelf zo'n gigbag aangekocht bij thomann (omdat ik koffer te moeilijk vond om te vervoeren en aan m'n rug moest denken). Kost wel veel maar erg goeie kwaliteit en voldoende stijfheid)

Om de stevigheid te testen : google eens : reunion blues drop test .



Groeten,

Denis
Dit.

Als ik Kees was zou ik het nog éventjes overwegen. Beiden heren brengen een goed punt (die ik eigenlijk ook al genoemd had).

langun
20 april 2012, 10:41
Om te fietsen zou ik nooit aan een koffer denken, de gitaar kan misschien beter tegen een stootje, maar de kans dat ze een stootje (of zwaarder) te verduren krijgt is ZOVEEL groter als je met een koffer fietst.

keesss
20 april 2012, 10:51
Ik heb al een afspraak gemaakt met een forumlid over de koffer. Stel dat hij mij laterniet bevalt, dan ruil ik hem wel tegen zo'n 1st Gen. Bevalt dat ook niet dat ga ik op zoek naar zo'n USA uit de jaren '90 die Slash ook had. Maar ik denk niet dat ik terug zal gaan naar gigbags.

Harry
20 april 2012, 10:55
damn, wat een gezeur. Laat iedereen de koffer kopen die hij wil en om de reden daarvoor. Ik heb een Gibson gigbag bij mijn inmiddels 34 jaar oude LP Custom gekregen, maar stiekem zou ik heel graag zo'n echte Gibson plastic flightcase er bij willen hebben? Waarom?
Omdat die kist hoort bij de eerste Les Paul die ik als pikkie van 16 in het echt zag. Kopen jullie maar lekker iets goedkopers omdat je anders bang bent als merkgeil bestempeld te worden.... :roll:

Nielsje
20 april 2012, 11:00
Ik vind het een leuk topic om te lezen.
Over (skb) koffers: Ik heb zo'n modernere formfit case voor m'n strat, ooit een review voor geschreven : http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?139602-SKB-FS6-FS-6-een-kleine-review

Daar heb ik nog wel eens mee gefietst, en dat was prima te doen, omdat het een erg kleine koffer is.
Toch zou ik voor fietsen altijd voor een gigbag kiezen. Zodra je een gitaar in een bandbus moet -> koffer.

http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/1SKB-FS6-open-left-6f8bd40467fc6097165ac1fa5bbca5be.jpg

keesss
20 april 2012, 11:15
Yauyy, ieman neemt het op voor me. :p

Niels, ik koop hem gewoon, test hem op alle manieren uit, heb ik er geen klik mee? Gewoon weer verkopen. Easy as that.

jannest
20 april 2012, 14:37
weet zeker dat hier iets voor je tussen zit

http://store.gibson.com/lifestyle/

Harry
20 april 2012, 15:12
zoeentje bedoel ik, komt er ooit nog wel denk ik.

http://elderly.com/images/vintage/30U/30U-17165_case.jpg

nickofzo
20 april 2012, 15:15
Protector Kees! :seriousf:

keesss
20 april 2012, 16:30
weet zeker dat hier iets voor je tussen zit

http://store.gibson.com/lifestyle/

Haha, heel grappig.


NOT

@Harry: Heel gaaf een heel oldschool. Vet!

bass blom
20 april 2012, 16:54
Protector Kees! :seriousf:

:seriousf:

Rock Bottom
20 april 2012, 17:15
Protector Kees! :seriousf:

LOL!

Maar serieus je betaald vele honderden euro's aan een koffer, pick ups en uiterlijke dingetjes.

Je speelt over een MG?

Je speelt vrijwel alleen maar thuis?

En je wil de koffer meenemen op de fiets naar les en wat andere dingetjes?

Wat jij wil.

Als je dan zon mini marshall haalt ga je daar dan ook voor opzoek naar een bijbehorende case zodat ie meekan op de fiets?

keesss
20 april 2012, 19:00
Ja. .

Luke-wannabe
21 april 2012, 18:49
Wat zijn jullie toch een stel zeikwijven zeg! Ik snap ook niet waarom je zo'n ugly-ass koffer zou willen voor veel te veel geld, maar het is toch niet jullie zaak wat voor gitaar die jongen koopt, over wat voor versterker die speelt of wat voor koffer -ie mooi vind? Asjeblieft zeg :stop:

Oranjeaap
21 april 2012, 19:01
Ik ben een Hollander, dus ik moet gewoon af en toe ff een portie zeiken :seriousf:

Maar die koffer daar kunnen de meeste mensen hier nog wel mee leven. Het is eigenlijk te veel geld voor wat je krijgt, maar het zijn ook verzamel items die gestaag in prijs toe nemen. Maar als je dan zijn andere thread leest waar hij nog meer geld wil uitgeven aan allerlei (onzinnige) upgrades, terwijl hij op de meest slechte versterker ooit speelt, dan snap ik de reacties hier volkomen. Het komt dan wel over als gezeik, maar uiteindelijk is het wel goed bedoeld.

Luke-wannabe
21 april 2012, 19:04
'T is zeker teveel geld voor wat je krijgt. Helemaal als je 'm ook echt gaat gebruiken (waar het ding voor bedoeld is). Dan gaat -ie alleen nog maar meer kapot.

Oranjeaap
21 april 2012, 19:07
En dan nog een tip:

Ik zit zelf geregeld op de fiets met mijn gitaar (Gibson Les Paul custom), en dan doe ik hem gewoon in een dunne draagtas voor op mijn rug. Tenzij je wordt aangereden door een auto ofzo, loopt je gitaar echt geen krasje op hoor. Pas als je regelmatig optreed of als je gitaar vaak in en uit een auto / busje wordt gehaald dan is een koffer wel aan te raden.

Oranjeaap
21 april 2012, 19:13
Die koffers krijg je niet kapot hoor. Soms gaat een sluiting kapot maar die kun je tegenwoordig los kopen. Tijdje terug 1 gekocht voor 90 euro, gewoon omdat ik het leuk vond om zo'n ding te hebben. Ik gebruik hem vrij weinig, dat ding is eigenlijk veel te lomp.

keesss
21 april 2012, 20:02
Is dat zo'n eerste of van die tweede generatie? Die tweede generatie kan ik begrijpen dat hij veel lomp. Zojuist op internet de afmetingen gevonden, shit, da's niet mis, haha.

Misery Signals
22 april 2012, 10:53
Ik prefereer ook koffers die origineel bij de gitaar zitten. Hoort gewoon zo'n beetje bij elkaar. Mijn Mayones Regius Custom, Gibson SG-Z en ESP Horizon Custom hebben zo hun originele koffers, mooi is dat. Bij mijn Burny Super Grade zat een super goede passende SKB case. Als alternatief kan je m.i. met niets beters afkomen voor een Les Paul als dat. Bij mijn Ibanez hollow body kwam een merkloze case die perfect paste. De enige twee gitaren die geen case hadden waren mijn ESP Eclipse Custom en mijn Ibanez Jetking II. Daar heb ik twee rechthoekige tweed koffers van Thomann voor gekocht. Perfect afgewerkt en quasi even goed als een Fender tweed case voor 50 Euro, gitaren passen er goed in. Mijn bas komt nooit het huis uit en steekt in een Music Store gigbag, doet zijn job ook.
Als de case erbij zit, is dat des te beter dus. Maar ik ga me echt niet de pleuris betalen om rond alles een originele te steken (als er al één voor bestaat). Dan zijn er alternatieven genoeg.

Los daarvan: Zo'n Protector case is echt lelijk maar wel veel beter als zo'n origineel bruin lederen case vind ik.

MS

keesss
24 april 2012, 18:43
Vandaag heb ik toch maar de Gibson Protector case, 1st gen. gekocht. En wát een koffer, ben er echt super blij mee!

Geruild tegen de Burstbucker Pro neck + bridge pickups & een heel klein beetje geld (de pups heb ik toch niet meer nodig). -> Méér dan waard!

Net thuis gekomen en dat ding schoongemaakt met de Gibson Pump Polish voor nitro finishes op gitaren. :p De staat van dat ding 97%. (o.O )
De enige plek waar er een paar krasjes op zijn, is op de onderkant. Op mijn werk kan ik de hele koffer gratis laten polijsten en dan wordt de staat 100% mint.

Oh, ja. Ik vind de koffer in het echt eigenlijk best mooi. Foto's doen hem stukken lelijker lijken.

Hij heeft wel wat gewicht met de gitaar erin, maar fietsen kan ZONDER PROBLEMEN. Dat komt door het handvat van de koffer (is lekker zacht rubber btw), je pakt het bovenaan vast en de nek van de koffer is bijna helemaal onhoog gericht. Fietsen = geen probleem dus.

De sluitingen werken ook allemaal prefect, nergens schade. Tot slot past hij wel goed bij mijn gitaar. :)

http://i41.tinypic.com/5vqc91.jpg

http://i42.tinypic.com/2qiai4o.jpg

http://i44.tinypic.com/283zns.jpg

http://i44.tinypic.com/23has0w.jpg

http://i41.tinypic.com/25oz1uo.jpg

http://i44.tinypic.com/fxi7r.jpg

;)

keesss
24 april 2012, 18:45
Zo heb ik weer een hoofdstuk afgesloten. :) Nog één hoofdstuk te gaan.

Mr.Fingers
24 april 2012, 18:46
Het blijft maar een studio natuurlijk hé! :D

Maar je hebt die koffer dus gekuist met "Gibson Pump Polish"? Wat is er mis met een vochtige vod?

keesss
24 april 2012, 18:57
Hmm.. Daar heb ik in eerste instantie niet aan gedacht. Het eerste had ik had gepakt was een spons en de Pump Polish. Het kon net zo goed ook water zijn geen idee..

Ik had nog gebeld met Piet over het bouwjaar. Ik kreeg te horen dat de persoon die de koffer heeft verkocht of achtergelaten bij Piet Guitars de eerste eigenaar van de koffer was. Sindsdien lag hij stof te happen bij de zaak zelf. Ik ben de de 2e eigenaar die hem echt zal gebruilken, maargoed, dat verklaart ook de goede staat van de koffer.

Over het bouwjaar wisten ze het niet zeker, hij zei dat de eerste eigenaar "Mor" in de koffer vervoerde. Dat "Mor" is wat ik hoorde via de telefoon, ik kon het niet goed verstaan. Waarschijnlijk doelde hij op "Marauder" en die waren geproduceerd van '74 tot '78. Aangezien deze koffer sinds '78 werden gebruik, is het bouwjaar van de koffer óf 1978 óf 1979.

Mitch
24 april 2012, 18:57
Hihi, niet lelijk bedoeld maar hier moet ik toch wel om glimlachen. Een koffer die algemeen als lelijk word gezien mooi willen maken :D Verder respect als je dit krasvrij houdt op de fiets. Zou mij niet lukken. Tenzij je nooit richting aangeeft én het overleeft natuurlijk, maar daar lijkt de meerderheid hier in de stad ook mee weg te komen.
Voor mij ziet een koffer er juist raar uit als -ie brandschoon is, maar goed: ieder zijn meug.

keesss
24 april 2012, 19:04
Hmm.. Ik weet het niet. Misschien heeft het veel met smaak te maken. Ik hou bijvoorbeeld erg veel van de jaren '80 en deze koffer schreeuwt dat hij uit dat tijdperk komt -> á la Robocop-achtig iets (ookal komt de koffer zelf niet uit de jaren '80). Maar hij wordt inderdaad door velen afschuwelijk lelijk genoemd. :/

bass blom
24 april 2012, 19:07
polijsten :dontgeti: dat is toch van dat spul met allemaal kleine pukkeltjes?

Venlonaer
24 april 2012, 19:56
Ik vind het ook wel hilarisch hoor :D

Trouwens keesss wat ik mij afvroeg. Ben jij niet toevallig de zoon van CID-Gibson? ;)

keesss
24 april 2012, 19:59
Stop maar. Gezeik moet weer beginnen. Ga je zoon / dochter maar pesten i.p.v. mij.

@Bass: Ze hebben vast ook wel iets lichters dan dat, denk ik.

Mr.Fingers
24 april 2012, 20:01
Ben jij niet toevallig de zoon van CID-Gibson? ;)

Ik mag hopen voor de veiligheid van de menselijke genenpoel dat die nooit zijn kwakje in een vagijn heeft mogen droppen...

Venlonaer
24 april 2012, 20:11
Ik mag hopen voor de veiligheid van de menselijke genenpoel dat die nooit zijn kwakje in een vagijn heeft mogen droppen...

Super:seriousf:

B-stone
24 april 2012, 21:41
gefeliciteerd kees, maar inderdaag een koffer krasvij willn houden :stop: . je maakt je zelf alleen maar gek als je dat wilt.
verders, ik weet niet hoe jullie polijsten maar pas op; het materiaal (kunstof) kan namelijk gaan smelten als je niet oppast.
ik moet zeggen: mooi ding :crazyhappy:

oowja nog 1 zeik ding :D ; dat handvat is zo on-ergonomisch als de pest. Een handvat van een last moet namelijk bol zijn, hol zoals die nu is knelt je vingers af. En echt fijn fietsen zal wel mee vallen dan of je moet om de 4 minuten een pauze inlassen (even uigegaan dat je een redelijk zware les paul hebt? :D maarja dat is meer tenoverstaande van gibson inplaats van jou. ;)

veel plezier en denk eraan: The next item is the amp!!

DemolitionColorScheme
24 april 2012, 22:05
Stop maar. Gezeik moet weer beginnen. Ga je zoon / dochter maar pesten i.p.v. mij.
Tja, wat verwacht je. Ik heb nog nooit iemand hier of waar dan ook zien pronken met z'n koffer. Niet dat we het je niet gunnen, maar het is gewoon een beetje grappig. :)

keesss
24 april 2012, 22:55
gefeliciteerd kees, maar inderdaag een koffer krasvij willn houden :stop: . je maakt je zelf alleen maar gek als je dat wilt.
verders, ik weet niet hoe jullie polijsten maar pas op; het materiaal (kunstof) kan namelijk gaan smelten als je niet oppast.
ik moet zeggen: mooi ding :crazyhappy:

oowja nog 1 zeik ding :D ; dat handvat is zo on-ergonomisch als de pest. Een handvat van een last moet namelijk bol zijn, hol zoals die nu is knelt je vingers af. En echt fijn fietsen zal wel mee vallen dan of je moet om de 4 minuten een pauze inlassen (even uigegaan dat je een redelijk zware les paul hebt? :D maarja dat is meer tenoverstaande van gibson inplaats van jou. ;)

veel plezier en denk eraan: The next item is the amp!!

Nee, heh. Hoe gaat erom dat ik gewoon de mojo (noemt men dat zo?) van de vorige eigenaren wil verwijderen. Zo kan ik met een schone lei beginnen.

Mwa, door de vorm van het handvat ben je geneigd om hem bij dat schuine stuk vast te pakken. Het is in ieder geval wennen. :p

keesss
24 april 2012, 23:04
Tja, wat verwacht je. Ik heb nog nooit iemand hier of waar dan ook zien pronken met z'n koffer. Niet dat we het je niet gunnen, maar het is gewoon een beetje grappig. :)

O nee? http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?154172-Coole-gitaar-coole-koffer

Kortetermijngeheugen? http://www.takecarenow.nl/Weblog/Gezondheid/2008/oktober/Test_je_eigen_korte_termijn_geheugen

nickofzo
24 april 2012, 23:10
Heeft ie toch iemand tuk! :ok:

keesss
24 april 2012, 23:30
ik moet zeggen: mooi ding :crazyhappy:

veel plezier en denk eraan: The next item is the amp!!

Meen je dat? (o.O )

Zoals ik je net al vertelde, één hoofdstuk (gelukkig & eindelijk) volledig afgesloten, nog eentje te gaan. :D

jannest
25 april 2012, 00:04
Zo heb ik weer een hoofdstuk afgesloten. :) Nog één hoofdstuk te gaan.

gefeliciteeeeerd !!!!!

jammer dat het woord "gibson" er niet echt uitspringt
witte verf proberen ?

keesss
25 april 2012, 00:21
Dank je wel!

Toen ik hem net had gekocht en hij nog vies was, heb ik het wel overwogen. Echter, toen ik hem schoon heb gemaakt, vond ik hem eigenlijk wel mooi genoeg zo. :) :ok:

Hotpepper01
25 april 2012, 07:09
Nou Keesss, deze ziet er een heel stuk beter uit dan dat vod wat ik ooit in bezit heb gehad. Het rode interieur maakt een hoop goed en kleurt stukken beter bij jouw gitaar dan blauw.

Hendriks
25 april 2012, 08:45
Heerlijk wat een gedoe om een koffer , dat is toch wel het laatste waar ik mij druk om kan maken , die doos moet een gitaar beschermen ,meer niet .

Nagramoth
25 april 2012, 09:16
Ik zou me inschrijven voor "De mooiste gitaarkoffer van Gitaarnet 2012" ;)

DemolitionColorScheme
25 april 2012, 09:21
O nee? http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?154172-Coole-gitaar-coole-koffer
True, maar Mitch is cool en ik denk niet dat 'ie z'n koffer heeft gepolijst òf er €200,- voor heeft betaald.
Maar, laten we het positief houden: veel plezier ermee!

bass blom
25 april 2012, 09:22
Ik zou me inschrijven voor "De mooiste gitaarkoffer van Gitaarnet 2012" ;)

kansloos..

http://www.maxless.nl/LP/IMG_2064.jpg

Venlonaer
25 april 2012, 10:04
Maar jij mag ook niet meedoen bass :D tenzij je de koffer ook geupgrade hebt!

bass blom
25 april 2012, 10:09
nou, dat was ik wel van plan, dat rooie logo wegpolijsten :D

Gretsch 5120
25 april 2012, 10:18
Ff een tip... voel, als de gitaar in zijn koffer ligt, of er ruimte zit onder de gitaar (bij de hals/bodyovergang). Ik heb ook een protector en mijn LP custum "zweeft" op de plek waar de hals de body raakt. Ik sprak ooit een reparateur van Gibson en die had diverse keren gezien dat de gitaar schade op had gelopen als iemand zijn koffer liet vallen (door wat hij een zweepslageffect noemde). Hij raadde aan een lap op te vouwen en onder het begin van de body te schuiven. Weet niet of het een Broodje Aap is, maar heb het altijd gedaan.

En welkom bij de Protector-club....:metal:

Mitch
25 april 2012, 11:56
Nee, da's geen broodje aap, ik ken ook gevallen waar door teveel ruimte in de koffer een hals alsnog brak.

Maar bass, je kan wel inpakken hoor. Luipaard aan de binnenkant of slang aan de buitenkant, sja... :seriousf:
Ik heb trouwens nog een koffer, kan iemand die restaureren voor me?
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/DSCN5098.jpg
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/DSCN5096.jpg

bass blom
25 april 2012, 11:58
jij mitch, die buitenkant zou ik ook moeten hebben :D

hee, ik heb ook nog een ouwe guild kees :p

B-stone
25 april 2012, 20:35
hee, ik heb ook nog een ouwe guild kees :p

:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

kees zijn gepolijste protector kees. :D

geert1976
25 april 2012, 22:40
Ff een tip... voel, als de gitaar in zijn koffer ligt, of er ruimte zit onder de gitaar (bij de hals/bodyovergang). Ik heb ook een protector en mijn LP custum "zweeft" op de plek waar de hals de body raakt. Ik sprak ooit een reparateur van Gibson en die had diverse keren gezien dat de gitaar schade op had gelopen als iemand zijn koffer liet vallen (door wat hij een zweepslageffect noemde). Hij raadde aan een lap op te vouwen en onder het begin van de body te schuiven. Weet niet of het een Broodje Aap is, maar heb het altijd gedaan.

En welkom bij de Protector-club....:metal:

Das geen broodje aap hoor, ik de het ook altijd als ik mijn Gibby in de koffer doe, even een gevouwen doekje onder de hiel, voor goede ondersteuning, help echt:ok:

keesss
26 april 2012, 00:16
Ff een tip... voel, als de gitaar in zijn koffer ligt, of er ruimte zit onder de gitaar (bij de hals/bodyovergang). Ik heb ook een protector en mijn LP custum "zweeft" op de plek waar de hals de body raakt. Ik sprak ooit een reparateur van Gibson en die had diverse keren gezien dat de gitaar schade op had gelopen als iemand zijn koffer liet vallen (door wat hij een zweepslageffect noemde). Hij raadde aan een lap op te vouwen en onder het begin van de body te schuiven. Weet niet of het een Broodje Aap is, maar heb het altijd gedaan.

En welkom bij de Protector-club....:metal:

Dank je wel! Dat is het eerste waar ik op gelet heb toen ik heb bekeek. de 'nekhouder' welke net boven de body is, daar zit nog ruimte tussen als ik hem erin heb geplaatst. Maar de nek lijkt (?) op de houder bij de headstock gewoon goed te rusten. Ik kan de headstock ook niet nog naar beneden duwen. Maar de headstock zelf raak de bodem ook een heel klein beetje. Misschien toch een lapje plaatsen?


True, maar Mitch is cool en ik denk niet dat 'ie z'n koffer heeft gepolijst òf er €200,- voor heeft betaald.
Maar, laten we het positief houden: veel plezier ermee!

Een lachertje. Maargoed, bedankt.