PDA

View Full Version : Recording terreur: ik trek het niet mee-heer. Help!



pinchaholic
18 april 2012, 23:11
Howdy,

sinds jaren gebruik ik een V-amp 2 en Adobe Audition om te recorden op mijn PC.
Nu heb ik onlangs een nieuwe harde schijf in mijn PC laten zetten en meteen Windows 7 geinstalleerd.

Allemaal leuk en aardig, maar ik krijg geen inputsignaal meer in Audition. Wat ik ook doe. :(
Heb avond aan avond zitten kloten met allerhande instellingen in zowel windowsmixer, als Audition.

Zie hieronder een samenvatting van mijn set-up

http://i1106.photobucket.com/albums/h365/pinchaholic1/Naamloos.png

Heeft iemand de gouden tip? Ik ben jullie dankbaar :ok:

Ps geen gezeik over mijn V-amp2. Ik moet, naast mijn vriendin, nog een apparaat vinden dat meer bang for the buck geeft. ;)

Rinze
18 april 2012, 23:16
Neem je vanuit de V-Amp audio analoog op, er zit geloof ik geen USB-aansluiting op? Dus dan gaat het om de instellingen van de onboard geluidskaart? Of heb je een interne of externe interface voor audio geinstalleerd?

pinchaholic
18 april 2012, 23:23
Hoi, ik heb tot nu toe altijd gebruik gemaakt van de interne geluidskaart. Inderdaad geen USB aansluiting.

pinchaholic
18 april 2012, 23:25
Ik bedoel onboard geluidskaart.

obiwanjacobi
18 april 2012, 23:43
Als ik de screens goed interpreteer heb je geluid in en doen je speakers het ook. Ik test altijd even met sndrec32.exe, een appje dat al sinds windows 3.1(1) erbij zit (weet eigenlijk niet of-ie nog in Win7 zit).

Afijn als windows (os) de signalen ziet dan zijn de aansluitingen en drivers allemaal goed.

Nu maak je gebruik van ASIO zie ik, die doet het volgens mij allemaal weer zelf, dus misschien dat je de ASIO config screens even kan bekijken. Daar moet je (uit mijn hoofd in de advanced settings) apart nog aanvinken uit welke bronnen je wilt opnemen.

9 van de 10 keer dat er bij mij iets niet werkt is het omdat de ASIO global settings mijn device wel herkent heeft, maar niet heeft geselecteerd als input of output.

Hope it helps,

[2c]

Rinze
18 april 2012, 23:57
Heb je in Audition de goeie driver geselecteerd, ik zie die ballon wel maar vraag het toch even? En dan de goeie ingang geselecteerd? Met de goeie driver ingesteld en als dan de betreffende ingang beschikbaar is dan zou het toch moeten werken? Ik heb niet veel ervaring met ASIO4All omdat ik specifieke Asio drivers van de geluidskaart en X3 gebruik, dus ik weet niet wat je daar moet instellen maar gewoon alles even langslopen misschien?

harrie-beton
19 april 2012, 01:06
In je screenshot zie ik de meters van de V amp groen dus je computer ontvangt signaal.
Probleem zit hem in Audition dan onder "hardware setup".

Je setup heeft geen asio drivers maar gewone drivers en die zijn volgens mij goed ingesteld.

ghost-rider2006
19 april 2012, 01:42
Is het niet een windows 7 probleem

bij mij loopt namelijk programma vast op win 7 op mijn vista geen problemo

Asio problems

Rinze
19 april 2012, 09:04
In je screenshot zie ik de meters van de V amp groen dus je computer ontvangt signaal.
Probleem zit hem in Audition dan onder "hardware setup".

Je setup heeft geen asio drivers maar gewone drivers en die zijn volgens mij goed ingesteld.

Werkt ASIO4All niet met audio drivers? Wat is het nut er dan precies van? Heb het al jaaaren als download op de pc staan maar eigenlijk nog nooit nodig gehad.. Als ie geen ASIO heeft zit ie waarschijnlijk wel met een behoorlijke latency, toch?

Terminus
19 april 2012, 12:33
Weet je zeker dat je V-Amp op input 5 is aangesloten? Als je de verkeerde input selecteert in Audition werkt het natuurlijk ook niet.

The Bertman
19 april 2012, 12:50
Je hebt de V-amp analoog aangesloten, dus het heeft helemaal niets met drivers te maken. Er komt signaal binnen, dus je V-amp zit goed aangesloten.
Ik denk zelf aan een instelling in Audition. (Ik moet het effe uit mijn hoofd doen, ik zit nu op mijn werk.) Je kan in Audition de opnamebron selecteren, en ook de volgorde daarvan. Er zit ergens een menuutje waar je dat zowel voor opname als voor afspelen moet kiezen. Zet voor opname de ingang waar je V-amp inzit bovenaan. Let op, er zit ook ergens een box waar je moet aanvinken of je die ingang wilt gebruiken in edit-mode. Die moet je aanvinken!
Ik hoop dat je eruit komt, ik heb me ook wel eens in Audition de pleuris gezocht waar mijn signaal gebleven was.

harrie-beton
19 april 2012, 13:39
Je kunt ook gratis reaper downloaden en deze proberen. Audition is een rebranding van "cool edit pro" en niet erg goed programma tegenwoordig. Zeker onder Windows 7 is de nieuwere generatie software beter dan Audition.

www.reaper.fm (http://www.reaper.fm)

Rinze
19 april 2012, 15:12
Je kunt ook gratis reaper downloaden en deze proberen. Audition is een rebranding van "cool edit pro" en niet erg goed programma tegenwoordig. Zeker onder Windows 7 is de nieuwere generatie software beter dan Audition.

www.reaper.fm (http://www.reaper.fm)
Reaper is wel goed (gebruik het zelf ook) maar ook niet bepaald simpel, vooral omdat het zoveel mogelijkheden heeft die wel allemaal goed ingesteld moeten worden.

The Bertman
19 april 2012, 16:20
Audition is een rebranding van "cool edit pro" en niet erg goed programma tegenwoordig. Zeker onder Windows 7 is de nieuwere generatie software beter dan Audition.



Ik weet niet of je nu uit eigen ervaring spreekt, maar dat ben ik toch niet met je eens. Audition 1.5 (heel oud, ik weet het) loopt bij mij prima onder Windows 7. Het enige is dat hij het kleurenschema niet snapt, zodat hij telkens bij het opstarten met een melding komt, maar dat is alles.) Het werkt verder prima, en ik hoor ook geen kwaliteitsverschillen.
Daarnaast gebruik ik Audition CS 5.5 , dat is de allernieuwste versie, en dat loopt ook prima, maar is skofterig duur. Ik zie eigenlijk geen nadelen aan een ouwe Audition.

pinchaholic
19 april 2012, 20:38
Nou, heb weer ouderwetsch zitten klooien: gitaar op schoot, hand op de muis: GO!

Helaas is het nog niet gelukt, maarrrrr ik vermoed dat Bert gelijk heeft wbt audiohardwareinstellingen en om dat te vieren heb ik een nieuwe meestercollage in elkaar geflanst met daarin alle geselecteerde opties in het blauw.

(01M), (02M), (01S) zijn inputkanalen?

Wie helpt me verder?

http://i1106.photobucket.com/albums/h365/pinchaholic1/uitleg2.jpg

The Bertman
19 april 2012, 22:08
Hm, jij hebt een heel andere kaart dan ik, dat verschilt wel van mijn settings.
Inputs en outputs goed? Ik zie dat je alleen maar SP/DIF outputs hebt. Geen gewone analoge?

En verder, 'release ASIO driver in background' uitzetten. Dat staat bij mij altijd uit. Kijken of het werkt.

Verder zie ik op je collage allerlei verschillende outputs geselecteerd staan, 01S in Multitrack menu, en in het screenshot van je gewone multitrackscherm zie ik 04S staan. Dat moet echt wel allemaal gelijk zijn.

pinchaholic
22 april 2012, 16:57
...na een nog een paar uur klooien met alle mogelijke instellingen, aiso drivers, input- en output settings kom ik voor mijzelf tot de conclusie dat ik ga stoppen met proberen. :stop:

Deze setup heeft jaren prima gewerkt, maar ik krijg het niet meer aan de gang, wat ik ook probeer.....
Hoe dan ook, bedankt allemaal voor jullie hulp! :ok:


...Onder het motto 'Moedig Voorwaarts!' ben ik nu aan het kijken naar een 100% plug & play (usb) recording oplossing waarmee ik:

1. gitaarpartijen kan opnemen
2. vocals kan opnemen
3. eenvoudig drumstracks kan maken of standaard loops kan importeren. (met v-amp + audition bleef dit voor mij abracabra, daar ik slechts oppervlakkig begrijp hoe drumpartijen in elkaar zetten + ik geen idee waar ik moet beginnen)

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Line 6 UX2 http://www.zzounds.com/item--LINPSUX2
Dit is volgens mij, in this day & age, wat ik nodig heb om zonder aansluitproblemen en latencygedoe, recordings te kunnen maken.

Drie vraagjes:

1. Kan iemand iets vertellen over de software die er bijgeleverd wordt en dan met name de mogelijkheid om eenvoudig drumtracks in te voegen?

2. Daar de Line 6 UX2 een eigen geluidskaart heeft en mijn oude set-up via mijn standaard, onboard geluidskaart liep, ga ik qua geluidskwaliteit een behoorlijke stap vooruit?

3. Kan ik iets van een pedal aan de UX2 hangen om van presets te kunnen wisselen tijdens het spelen?


Ben benieuwd naar jullie mening, alvast bedankt!

marter544
22 april 2012, 20:16
Ik heb de UX2, er zit geen drumsoftware bij, moet je even EZdrummer "kopen", die is erg prettig! Ik gebruik alleen podfarm van de bijgeleverde software, en die bevalt prima! Qua geluidskwaliteit ga je er een flinke stap op voorruit, ook veel minder ruis ed. Er zitten tevens 2 footswitch ingangen op om presets in podfarm te wisselen. Zoek anders even op UX2 manual voor meer details..

Terminus
22 april 2012, 21:06
Drie vraagjes:

1. Kan iemand iets vertellen over de software die er bijgeleverd wordt en dan met name de mogelijkheid om eenvoudig drumtracks in te voegen?

2. Daar de Line 6 UX2 een eigen geluidskaart heeft en mijn oude set-up via mijn standaard, onboard geluidskaart liep, ga ik qua geluidskwaliteit een behoorlijke stap vooruit?

3. Kan ik iets van een pedal aan de UX2 hangen om van presets te kunnen wisselen tijdens het spelen?


Ben benieuwd naar jullie mening, alvast bedankt!
1. Je krijgt een erg simpele versie van Riffworks, wat een beetje gelimiteerd is maar wel dé beste manier om snel iets op 'band' te zitten IMHO.
2. Je kunt sowieso betere ampsims gebruiken dan wat de Behringer biedt. Daarnaast is de AD/DA conversie en preamp niet super, maar veel beter dan de 'als het maar goedkoop is' in de Behringer.
3. Je kunt aan de UX2 gewone footswitches zoals voor versterkers hangen, en die kan je programmeren voor alles wat je wilt. Gewoon een generieke 1- of 2-knops schakelaar werkt.

pinchaholic
27 april 2012, 16:18
Bump: tijd voor een kleine update!

Ik heb van een mede-forumgenoot een Line 6 Toneport UX2 gekocht en het plug & play gehalte valt me behoorlijk tegen hoor...


Na het updaten van hele hoop drivers etc, is er dan eindelijk USB contact tussen UX2 en mijn PC.Ik heb het meegeleverde GearBox geopend en een beetje zitten pielen, VU meters slaan wel uit bij aanslag, maar helaas geen geluid uit mijn speakers.Vervolgens een koptelefoon aangesloten op op headphone uitgang van de UX 2, waar vervolgens een schriel, reverberig geluid uitkomt.

Begrijp ik nou goed dat als ik alles up & running heb, ik telkens als ik wil recorden:

- Ik mijn PC geluidskaart handmatig op "geluidskaart UX2" moet omzetten?
- Ik de 3,5 mm mini-jack van mijn PC speakers uit de achterkant van mijn PC moet halen, deze met een verloopstuk in één van de line out uitgangen moet steken om te horen wat ik speel?

Enne, heb ik AISO drivers nodig om met de UX2 te kunnen werken?

Mucho thanks!

Dirk

arcane
27 april 2012, 16:34
Als ik jou was zou ik de toneport als standaard geluidskaart gebruiken, ook voor niet gitaargerelateerde dingen en inderdaad je boxen op de toneport aansluiten.

Ik heb zelf een toneport gx, en ik geberuik dat ding altijd als geluidskaart.
Ik hoef dan alleen mijn gitaar in te pluggen, podfarm aan te zetten en ik kan dan meteen aan de slag.

Terminus
27 april 2012, 17:09
Zoals eigenlijk in elke Toneport-topic ooit gemaakt vermeldt moet je de Toneport als geluidskaart gebruiken, en dus niet een of andere rare kabelconstructie verzinnen. Het staat vrij duidelijk op de verpakking, de website en in de handleiding, mocht je alsnog elk POD Studio of Toneport topic gemist hebben.

muffstuff
27 april 2012, 17:54
sorry ik keek scheel, dus bericht geedit