PDA

View Full Version : Het testen van een versterker



Dennis_Ajax
18 april 2012, 20:16
Ik heb wat vragen betreft het testen van een versterker. Ik speel nu 1.5 jaar en ga binnenkort een buizenversterker kopen voor thuis bij mijn ouders. In mijn kamer speel ik gewoon met een Vox Da5 en die heb ik toen ik begon er gewoon bij gekocht. Leuk ding om op te oefenen omdat het toch niet hard kan hier.

Mijn vraag is hoe jullie een versterker testen. Spelen jullie vooral wat akkoorden? Licks? Ik weet wel wat voor sound ik zoek maar zie er een beetje tegenop om het daar te testen door mn 'sloppy' spel.

Brewskie
18 april 2012, 20:26
Tja, je zult de schaamte voorbij moeten. En je kunt je troosten in de wetenschap dat de mensen in de gitaarwinkels de hele dag in de herrie zitten van zolderkamer-gitaristen die niet goed kunnen spelen. Maar omdat ze zich realiseren dat die wel het geld opbrengen, zullen ze je meestal geen stroobreed in de weg leggen. ,,Or you take your business elsewhere".

Fenderfan
18 april 2012, 21:24
Neem vooral je tijd, en laat je niet opjagen.

The Unforgiven
19 april 2012, 05:48
Wat je ook doet, speel geen Stairway to Heaven of Smoke on the Water!

D3nnis
19 april 2012, 12:31
Voor het geluid van de versterker zelf kun je altijd de verkoper vragen wat te spelen, zodat je zelf goed op het geluid kunt letten, maar uiteindelijk moet je hem toch zelf testen, met de muziek die jij speelt / wilt spelen.
Ik zelf heb heel sterk dat ik sommige geluiden heel mooi vind, maar als ik met zo'n geluid zelf speel, dan kan ik er niet veel mee, dus om dat te voorkomen, toch zelf proberen!

Bijl
19 april 2012, 13:25
Ik speel meestal geen vreselijk moeilijke dingen als ik een versterker test. Met clean geluid een open G akkoord spelen bijvoorbeeld, en dan luisteren of je alle tonen van het akkoord goed kan horen zonder dat het een brei wordt, dat soort dingen.

synapse
19 april 2012, 14:58
Neem je eigen gitaar mee!
Zo voorkom je dat de versterker thuiis toch heel anders klinkt dan in de winkel (met een andere gitaar)!