PDA

View Full Version : Een nieuwe rekruut



elegantie
18 april 2012, 21:03
hallo allemaal,
mijn naam is nikolaj en ik speel, waarschijnlijk net zoals de meesten van jullie, gitaar.
Ik ben in het bezit van een standaard, 50 euro akoestische gitaar,
een LTD MH-50; versterker: Roland Guitar Apmlifier CUBE-15XL.
Ik heb niet echt favoriete bands, maar degene waar ik het meest naar luister zijn Judas Priest, Black Sabbath en Deep Purple en af en toe een vleugje Iron Maiden.
Mijn ervaring is niet zo inmens groot, jaartje ongeveer, maar och, ik kan al hier en daar al een riffje, een Paranoid solo (waarover ik nog steeds van maning ben dat hij niet goed klinkt) en ben een paar basisakkoordjes meester.
Bovenal, doe ik het met plezier.

Brewskie
18 april 2012, 21:28
Welkom, nieuwe rekruut. Dat type LTD MH-50 kende ik niet, dus die moest ik even googlen. Dat is dus een ESP.

Best leuke starter-gitaar, toch ?

http://artist-macedonia.com/images/product/ESP_ESP_LTD_MH-50_photo_1.jpg

elegantie
18 april 2012, 22:47
Och ik mag zeker niet klagen, het enige minpuntje echter, is de floyd rose. Is het dan ook mogelijk om deze te 'verwijderen' zodat ik weer op een normale manier kan stemmen?

rickhempe
19 april 2012, 14:22
Welcome dude!

Like your choice of music!

Over je floyd-rose probleem:
Aan de achterkant van jee body de afdekplaat van je tremolo cavity verwijderen, en vervolgens creatief zijn; snaren (spanning) van je brug af, veren verwijderen, blokjes hout ertussen klemmen, veren en snaren weer terughangen en klepje dichtschroeven. Wel even opzoeken wat de mensuur van je gitaar hoort te zijn en zorgen dat je niet te veel of te weinig hout ertussen duwt en dus de mensuur aanpast (afstand tussen topkam en brug; ofwel de lengte van de vrijhangende snaar)

Heb hetzelfde gehad met een ibanez SA120; ik gebruik de tremolo niet maar door de tremolo krijg je zo'n zwevende brug. Omdat ik regelmatig in drop-d moest stemmen of lager, bleef ik corrigeren. Vastzetten, problem solved.

Eigenlijk wel zonde van zo'n mooie brug, maar jah, als je hem toch niet gebruikt, laat em dan zitten om het mooie :-)

rickhempe
19 april 2012, 14:25
nevermind... Je bedoelt natuurlijk de fine-tuners... Dom dom dom...

Is het niet mogelijk om de lock op de topkam te verwijderen en te vervangen voor bijvoorbeeld snaargeleiders (voor de sier en om schroefgaatjes te vullen)

elegantie
19 april 2012, 18:41
precies! dat dacht ik ook, ik heb die plaatjes daarom ook weggeschroeft en nu stemt ie als een standaard elektrische... gelukkig, ik wilde al bijna een nieuwe gitaar vrage ;P

rickhempe
20 april 2012, 00:20
nice to be of assistance :-) veel scheurplezier der mee!