PDA

View Full Version : New arrival!



rickhempe
18 april 2012, 13:28
Hallo beste collega-fanaten e/o Guitar-freaks!

om te beginnen, mijn naam is Rick Hempe, slaggitarist bij een zondag-avond-jam-band :rockon: :punk:. Lekker muziek maken met mijn vrienden!

Ik ben recent begonnen aan een zelfbouwproject en steeds als ik iets wilde googlen kwam ik uit op gitaarnet... ik dacht laat ik die club eens een lid rijker maken :)

voor de mensen die zich afvragen welk project: zie deze link (http://assassinscreedguitar.blogspot.com)

Voor de mensen die een beetje handig zijn en tijd over hebben, DOEN! maak je eigen gitaar, het geeft echt een enorme voldoening om je instrument te zien groeien, en vorm aan te nemen van je droomgitaar!

naast dit zelfbouw-project heb ik ook nog een handgebouwde gitaar van Rubens (http://www.rubensguitarworks.com) , eigenlijk als je de site opent staat mijn one-off gitaar in de banner

als amp heb ik een Randall RH-100 G2 en voor modelling gebruik ik nu nog een vox tonelab LE welke half verkocht is en plaats gaat maken voor een G-major of iets dergelijks.

anyway, hopelijk vind ik hier vele topics om mee te babbelen en vele vragen beantwoord!

Harry
19 april 2012, 11:27
hoi, welkom!! Leuke blog, zou zelf ook wel een gitaar willen bouwen, maar ik wil zoveel.....

rickhempe
19 april 2012, 11:35
Gewoon aan beginnen. Ik heb wel een paar connecties voor goedkooop hout (ik heb zelf mijn honduras mahonie 20 jaar gedroogd + maple top gekocht voor 90,-) en vervolgens is het een kwestie van tijd. Snel betekent veel geld in 1 keer, op je gemak kan het best een jaar duren. Voor 500,- bouw je een gitaar twv 2500,- .

Het zijn vaak de uren wat veel geld kosten bij een bouwer of fabriek. Tenzij je chinese uren telt, dan is de verhouding ongeveer 200 euro materialen en 100,- uurloon :-) squier kwaliteit :-p

Rizz
19 april 2012, 11:45
Om maar niet te zwijgen over de aanschaf van een bak gereedschap, ook niet geheel kosteloos!

Welkom trouwens!

rickhempe
19 april 2012, 11:53
mwah... Kan duur, kan goedkoop. Ligt aan je ambitie voorbij je eerste zelfbouw.

Bovendien koop je bepaald gereedschap wat je navenant niet gebruikt. En zelf ook gereedschap maken. Simpele blokjes met schuurpapier bekleden, een bovenfrees onder een tafel hangen is creatief, en bijvoorbeeld stanley surform rasp... Kost 7,50, vervangbladen 2,60. Super spul!

Geen dure frezen kopen, gewoon rommel van de gamma werkt prima. Mits je er meer wilt bouwen natuurlijk. Dan moet je echt voor het betere materiaal gaan. Kijk hier maar eens http://www.guitarsupplies.nl

Thx 4 the welcome :-)

Rizz
19 april 2012, 11:58
Ik weet er alles van, ben een werkplaats aant opbouwen voor akoestische bouw, maar heel veel kleine dingetjes, gemiddelde kwaliteit gereedschap en andere meuk kost toch uiteindelijk meer dan mij iig lief is, maar goed, het is een dure, maar extreem leuke hobby, dus je hoort mij verder niet klagen! (hooguit m'n vriendin.. :D)

rickhempe
19 april 2012, 12:08
whahaha! Mijn vrouw ook al... " schat kom je zo?"

2 uur later kom ik eens aankakken... " tjsah, als je eenmaal bezig bent "

Heb trouwens wel eea aan gereedschap te koop staan aan machines als je nog wat nodig hebt; bedrijf van mijn vader is gestopt en als carrosseriebouwer hadden we alles in huis; afkortzagen, kolomboren, freesmachines, kantelfreesje (!) draaibank, u name it. Mocht je iets nodig hebben, stuur me eens een PM, kijk ik wat ik voor je kan doen