PDA

View Full Version : Update 'Smitty Custom Strat'



groovieguitarguus
17 april 2012, 23:35
Ik ben nu ondertussen een dikke maand in het bezit van een Custom Smitty Strat.
Kortgeleden heeft Eric Smid nog wat aanpassingen gedaan aan de electronica.
Er is een Push-Push schakelaar geplaatst (was toen nog niet binnen) deze schakelt de brugpickup bij.
Kan hiermee Brug - Neck aanzetten of alle drie tegelijk (te gek voor Funk... ).
En De Lollar Vintage Blackface pick-ups hebben plaats gemaakt voor Rumplestilskin Experience pick-ups.
De Rumples zijn ff wat 'dikker' en het brugelement heeft wat meer 'ballen' dan de Lollars.
Fralins zijn overigens ook heel fraai... Deze hebben wat meer 'belletjes'.
Te gek dat dit allemaal bij Smitty kan.
Bleek dat ondertussen ook al Rob Winter en de gitarist van Van Velsen met een Smitty de deur
uit zijn gelopen... mmmm wel een prettig idee.
Ik moet zeggen... ik ben erg in mijn nopjes... en de neck is werkelijk heeeeeerlijk.

Specs:
- Hard - figured - maple neck (geolied)
- Compound radius neck met medium Jumbo frets (stevige, maar heerlijke neck)
- Grapthec Tusq topkam
- Indian Rosewood toets
- Alder body met een dunne Nitro lak. Dus binnen enkele jaren een natuurlijke Relic ;-)
- CTS pots
- Sperzel locking tuners
- Wilkinson Vintage Tremelo (Geen 'draaipook', maar je schuift hem er zo in en stelt hem af met een imbus)
- En... wel 'ego' achtig... een Decal met je eigen naam... ;-)

Maar goed voor een flink deel naar eigen smaak in te vullen.

Het is echt mijn main-gitaar op dit moment... Funk Blues en Rock...
Te gekke strat!!!

Nog een paar Pics....

https://lh4.googleusercontent.com/-57AoOKTE10s/T43e8lRwbsI/AAAAAAAAAyk/gAhNK7r1l6g/s1152/IMG_7553.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-NtgrouIO7jY/T43e37uRSMI/AAAAAAAAAyc/OHHB5M3MeKc/s1152/IMG_7559.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-cDl6lHnTlZw/T10XM6DNMOI/AAAAAAAAAv4/kSohccmTgxY/s800/IMG_7165.jpg

jutter
18 april 2012, 00:03
Oooh my God.......
Hoe zal die klinken op een Lonestar???






ik doe straks geen oog meer dicht!

Goede smaak Guus!

groovieguitarguus
18 april 2012, 15:20
Ha Jutter....

Smitty -> Mesa Lonestar -> Mmmm lijkt me wel een fijne combi.
Echter is mijn spaarvarken nog niet 'vet' genoeg.

Sinner1980
18 april 2012, 16:52
Lekker ding hoor; zeer GAS opwekkend te noemen!

Eko
18 april 2012, 16:57
Ziet er echt heel mooi uit. Vooral de toets ziet er echt heel verzorgd uit. Lijkt wel ebben.

ellisvertellis
18 april 2012, 17:11
Ja, hij is mooi!!

Ik heb ook de blend-functie in laten bouwen bij de mijne voor het tele effect (brug/nek) en het ultieme funk-pop standje (3 pickups :cheerup:): heel tof! Gebruik het meer en meer!
Bij mij is het de onderste tonepot die dat voor zijn rekening neemt. Vandaar "blend"-functie...

Tabula Rasa
18 april 2012, 20:12
Ja, hij is mooi!!

Ik heb ook de blend-functie in laten bouwen bij de mijne voor het tele effect (brug/nek) en het ultieme funk-pop standje (3 pickups :cheerup:): heel tof! Gebruik het meer en meer!
Bij mij is het de onderste tonepot die dat voor zijn rekening neemt. Vandaar "blend"-functie...

Hier exact dezelfde setup, wel met een nolaod potmeter.

ellisvertellis
18 april 2012, 20:29
Mijn tonepot is een gewone pot (wel treble bleed). Hoor je veel verschil tussen een gewone en een "no load"-pot?

Tabula Rasa
18 april 2012, 20:35
Mijn tonepot is een gewone pot (wel treble bleed). Hoor je veel verschil tussen een gewone en een "no load"-pot?

Geen idee of je het kan horen, want ik heb in die gitaar geen gewone pot getest, maar een no load pot maakt echt een totale verbreking.

groovieguitarguus
19 april 2012, 00:04
Ja, hij is mooi!!

Ik heb ook de blend-functie in laten bouwen bij de mijne voor het tele effect (brug/nek) en het ultieme funk-pop standje (3 pickups :cheerup:): heel tof! Gebruik het meer en meer!
Bij mij is het de onderste tonepot die dat voor zijn rekening neemt. Vandaar "blend"-functie...

Op een andere Strat heb ik idd ook een 'Blend' Pot... maar ervaring leerde dat die of open, of dicht stond.
De Push-push werkt mega snel...!!!

ellisvertellis
19 april 2012, 00:15
Op een andere Strat heb ik idd ook een 'Blend' Pot... maar ervaring leerde dat die of open, of dicht stond.
De Push-push werkt mega snel...!!!

Tot hier toe is dat idd bij mij ook het geval...

Afwachten, misschien dat ik nog echt ga beginnen "blenden" later :). Had ergens gelezen dat iemand het continue gebruikte om zijn toon mee te vormen en dat leek mij wel wat. Zoals gezegd, ik heb het nog niet zo lang.

Mr.Fingers
19 april 2012, 00:19
Allemaal mooi en wel, maar die trussrodsleuf aan de kop ziet er ZO goedkoop uit. Werk dat dan een beetje mooi af, of neem een heel-adjusted...

https://lh6.googleusercontent.com/-cDl6lHnTlZw/T10XM6DNMOI/AAAAAAAAAv4/kSohccmTgxY/s800/IMG_7165.jpg

Brewskie
19 april 2012, 07:56
Allemaal mooi en wel, maar die trussrodsleuf aan de kop ziet er ZO goedkoop uit. Werk dat dan een beetje mooi af, of neem een heel-adjusted...

Ja, ik vind een sleuf met een contrasterende kleur, zoals bij de American Standard ook mooieer. Waar is dat eigenlijk van gemaakt. Is dat houtvulcomposiet, of echt een uitgefreesd stukje hout ?]http://img.photobucket.com/albums/v40/Brewskie/American%20Standard%20Olympic%20White%20Stratocast er/IMG_6034-1.jpg

groovieguitarguus
20 april 2012, 12:30
Mr.Fingers en Brewskie:

- Heel-adjusted is wel fraaier... maar veel onpraktischer
- De de bruine 'bud-plug' ontbreekt, wellicht omdat er ook geen pallisander strik aan de achterzijde van de neck zit...

Maar dat is allemaal smaak gebonden uiteraard!

groovieguitarguus
20 april 2012, 21:15
Mogen we hier weer verder gaan???

Of komt er dan ook een slotje op???

't werd net 'gezellig'...

Mr.Fingers
20 april 2012, 21:20
- Heel-adjusted is wel fraaier... maar veel onpraktischer
Hoe vaak per week stel je de trussrod in? Op mijn gitaren zit die aan de hiel, met een klein sleufje in de body. Slagplaat los, en je kunt er perfect aan (bij de tele zelfs zonder de slagplaat eraf te halen).

- De de bruine 'bud-plug' ontbreekt, wellicht omdat er ook geen pallisander strik aan de achterzijde van de neck zit...

strik? Bedoel je de skunkstripe aan de achterzijde? Kan wel, al zijn er telecasters uit 1968 die zo'n walnuten stop hebben, en geen skunkstripe (heeladjusted).

groovieguitarguus
20 april 2012, 21:26
Hoe vaak per week stel je de trussrod in? Op mijn gitaren zit die aan de hiel, met een klein sleufje in de body. Slagplaat los, en je kunt er perfect aan (bij de tele zelfs zonder de slagplaat eraf te halen).

strik? Bedoel je de skunkstripe aan de achterzijde? Kan wel, al zijn er telecasters uit 1968 die zo'n walnuten stop hebben, en geen skunkstripe (heeladjusted).

Ik zit zeker niet vaak aan mijn halzen... maar het eraf halen van de slagplaten (bij mijn gitaren dan... 2x Valley Arts en een Partocaster) weerhield me om er ook maar aan te sleutelen. Daarbij vind ik een slagplaat zonder uitsparing ook weer fraaier.

Met strik... bedoelde ik Strook (typen is lastig)...

Kan me absoluut voorstellen dat je de looks met zo'n Stop fraaier vind en meer 'oorspronkelijk' of 'vintage'.
Bij het bestellen heb ik daar niet echt over nagedacht. Kan best mogelijk zijn.

Tabula Rasa
20 april 2012, 22:04
... maar het eraf halen van de slagplaten (bij mijn gitaren dan... 2x Valley Arts en een Partocaster) weerhield me om er ook maar aan te sleutelen.

Ik haal altijd mijn hals los, dat werkt veel sneller en makkelijker.