PDA

View Full Version : gitaren vernielen



Super Slinky
9 juni 2003, 11:44
Wat vinden jullie van mensen die op het podium of in een clip bijvoorbeeld hun gitaar vernielen?

Volgens mij is The Who begonnen met die onzin om na een optreden de boel in elkaar te rammen. Soms zie je dat ook in clips terug. Of je ziet dat mensen met hun gitaar in het water staan. Je kunt natuurlijk zeggen dat ze toch geld zat hebben om zich dit te kunnen permiteren, maar ik blijf het zonde vinden om een gitaar gewoon te vernielen om zogenaamd cool over te komen. :-?

Wat vind jij ervan?

iam
9 juni 2003, 12:01
ik kom daar gewoon slecht van en kan er nachten niet door slapen!!! echt waar...
ze kunnen ze beter allemaal aan mij geven ofzo... :-D

G2G
9 juni 2003, 16:48
Het hangt af hoe je je gitaar vernielt, als het een echte bedoeling heeft naar de buitenwereld toe, dan kun je er nog in komen, doe je het om beroemd te worden en omdat andere grave rockers het doen, dan ben je een sul

Caio

Ic3gl0vE
9 juni 2003, 18:55
ze kunnen ze beter allemaal aan mij geven ofzo... :-D

Zelfs als het mijn 'megalelijke' gitaar is? ;)
er zijn trouwens wel wat topics over het smashen van gear. Mij zal het een zorg wezen... Als het gewoon massaproductie gear is, moet er namelijk meer geproduceerd worden en dan kan de prijs omlaag

Guitarchica
9 juni 2003, 21:15
Haha dat zeg ik ook altijd: kunnen ze beter aan mij geven!!! Maar dat van de prijs omlaag klinkt ook goed, ik hoef ook niet zo'n superlelijk ding...

andy
9 juni 2003, 21:33
Ik vond het vroeger geweldig als ik een oude video van the Who zag waar ze de hele boel in puin sloegen. Kicken was dat. Townshend die met zijn gitaar op zijn amps in beukte en de speakers aan puin sloeg. En dan het hoogtepunt Keith Moon die zijn drumstel op blies. En John Entwistle bleef maar gewoon door spelen. :cool: Maar nu ik wat ouder en wijzer bent boeit het me niet meer zo. De laatste keer dat ik een band de boel aan gort zag slaan was Venom op Dynamo. Cronos die zijn bas in de fik probeerde te steken, maar dat lukte hem niet. :razz:

fuck nu-metal
10 juni 2003, 17:33
Het is echt niet cool om je gitaar kapot te slaan. Het is inderdaad zonde van de gitaar, ik zie een gitaar toch als een soort wezen en kan er niet tegen als die gewoon maar wordt vernield.
Laatst was ik echter een beetje boos en opgefokt omdat ik een bepaald stukje niet meteen onder de knie kreeg, en heb toen in een opwelling mijn gitaar het raam uit gegooid.
Vlak daarna schrok ik, vanwege mijn stomme daad, mijn moeder, vader, broertje of zusje of de hond had dat ding wel op der hoofd kunnen krijgen. Ik rende meteen naar beneden, de tuin in waar mijn gitaar lag. Ongeschonden op een paar krassen en deukjes na. Je ziet, gitaren zijn best sterk en kunnen wel tegen een stootje.
Ik had meteen spijt erna. Het gevoel nadat ik hem uit het raam had gegooid, was alsof ik wakker werd uit een nachtmerrie en die nog waar bleek te zijn ook. Het was nogal een vaag gevoel.
Tja, Ik ben soms een beetje driftig.
Je ziet, lieve meisjes en jongens, je gitaar vernielen lost niets op, en zorgt er alleen maar voor dat je achteraf met een kutgevoel zit. Zo, dat was de wijze les voor vandaag.

Ic3gl0vE
10 juni 2003, 19:41
hahahaha maffe megadeth fan (megadeth ruled :))

Super Slinky
10 juni 2003, 21:08
Laatst was ik echter een beetje boos en opgefokt omdat ik een bepaald stukje niet meteen onder de knie kreeg, en heb toen in een opwelling mijn gitaar het raam uit gegooid.
Vlak daarna schrok ik, vanwege mijn stomme daad, mijn moeder, vader, broertje of zusje of de hond had dat ding wel op der hoofd kunnen krijgen. Ik rende meteen naar beneden, de tuin in waar mijn gitaar lag. Ongeschonden op een paar krassen en deukjes na. Je ziet, gitaren zijn best sterk en kunnen wel tegen een stootje.
Ik had meteen spijt erna. Het gevoel nadat ik hem uit het raam had gegooid, was alsof ik wakker werd uit een nachtmerrie en die nog waar bleek te zijn ook. Het was nogal een vaag gevoel.
Tja, Ik ben soms een beetje driftig.


:-D Wanneer komt je verhalen bundel uit?

lupoloco
10 juni 2003, 22:00
hahahaha maffe megadeth fan (megadeth ruled :))
...
It brings me great pleasure
To say my next job is you

aaaah te gek :)

bassman410
11 juni 2003, 17:07
Gitaar uit het raam?

Ik ben nieuw op dit forum maar meen je dat nou of is het een grappie?

Ik vind het nog al ziek namelijk, doet me een beetje denken aan die mannetjes die een conducteur in elkaar rammen omdat ze van de trein moeten i v m geen plaatsbewijs.....

greets.

wietse
11 juni 2003, 23:26
Het is echt niet cool om je gitaar kapot te slaan. Het is inderdaad zonde van de gitaar, ik zie een gitaar toch als een soort wezen en kan er niet tegen als die gewoon maar wordt vernield.
Laatst was ik echter een beetje boos en opgefokt omdat ik een bepaald stukje niet meteen onder de knie kreeg, en heb toen in een opwelling mijn gitaar het raam uit gegooid.
Vlak daarna schrok ik, vanwege mijn stomme daad, mijn moeder, vader, broertje of zusje of de hond had dat ding wel op der hoofd kunnen krijgen. Ik rende meteen naar beneden, de tuin in waar mijn gitaar lag. Ongeschonden op een paar krassen en deukjes na. Je ziet, gitaren zijn best sterk en kunnen wel tegen een stootje.
Ik had meteen spijt erna. Het gevoel nadat ik hem uit het raam had gegooid, was alsof ik wakker werd uit een nachtmerrie en die nog waar bleek te zijn ook. Het was nogal een vaag gevoel.
Tja, Ik ben soms een beetje driftig.

vast een goedkoop plankje zeker ,die kan je vaak mishandelen en ze zijn nog niet stuk doe je dat met een gibson dan heb je gelijk brokken.
een maat van me was vroeger ook altijd zo licht ontvlambaar , brommer deed het niet sloeg ie zo de cilnder eraf met een grote hamer.
een uurtje later zat ie in de trein zich te schamen en nieuwe onderdelen te halen.

fuck nu-metal
12 juni 2003, 11:16
vast een goedkoop plankje zeker ,die kan je vaak mishandelen en ze zijn
nog niet stuk doe je dat met een gibson dan heb je gelijk brokken.
een maat van me was vroeger ook altijd zo licht ontvlambaar , brommer deed het niet sloeg ie zo de cilnder eraf met een grote hamer.
een uurtje later zat ie in de trein zich te schamen en nieuwe onderdelen te halen.

Ik vind dat wel grappig, maar het is natuurlijk wel dom.
Goedkope gitaar? Nou ja, goedkoop, het is een BC Rich Bich, koste ongeveer 1000 gulden. niet echt duur nee, maar goed hij is wel sterk.
Enniewee.


Ik vind het nog al ziek namelijk, doet me een beetje denken aan die mannetjes die een conducteur in elkaar rammen omdat ze van de trein moeten i v m geen plaatsbewijs.....

Sorry, die vergelijking snap ik niet helemaal.

En Megadeth is inderdaad helemaal te gek, cool, rules big time, etc...

wietse
12 juni 2003, 11:36
nou duur zat ,maar gelukkig sterk genoeg met bv een koreeanse plank kan je wel hockey spelen en dan is ie nog bespeelbaar doe je dat met een lp heb je de hals in stukken.
en voor 1000 gulden heb ik er 6 hangen allemaal 2ehands natuurlijk en koopjes.

moretel
13 juni 2003, 10:37
, en heb toen in een opwelling mijn gitaar het raam uit gegooid. .


Ik heb mijn akoestische gitaar weleens in een driftbui door de kamer heen geslingerd, ook weleens de deur keihard dichtgegooid waarna ik tot de ontdekking kwam dat ik mijn pink was vergeten er tussen uit te halen,
sindsdien ben ik een stuk rustiger.

gjlp
13 juni 2003, 12:36
Het hangt af hoe je je gitaar vernielt, als het een echte bedoeling heeft naar de buitenwereld toe, dan kun je er nog in komen, doe je het om beroemd te worden en omdat andere grave rockers het doen, dan ben je een sul

Caio

Naar mijn mening ben je in beide gevallen een sul. Dingen kapot maken om een punt te maken = vandalisme :x

willem1940
13 juni 2003, 13:01
Walgelijk.

Negative K3 fan
13 juni 2003, 13:40
gitaren vernielen is niet leuk, mmaar er wild meeomgaan is wel leuk, fenders enzo kunnen vaak wel tegen een stootje. Niet met een gibson proberen idd :D

Ic3gl0vE
13 juni 2003, 14:03
Naar mijn mening ben je in beide gevallen een sul. Dingen kapot maken

om een punt te maken = vandalisme :x

spullen dkapot maken die je zelf bezit is geen vandalisme

gjlp
13 juni 2003, 14:45
Misschien is vandalisme een groot woord, maar je kan mij niet vertellen dat als je bewust je gitaar kapot staat te hengsten dat dat normaal is.

Anavrin
13 juni 2003, 14:54
ook weleens de deur keihard dichtgegooid waarna ik tot de ontdekking kwam dat ik mijn pink was vergeten er tussen uit te halen,
sindsdien ben ik een stuk rustiger.[/quote]

hahahahahahahaha
ik vind het eigenlijk redelijk nutteloos, vooral als een band het elke keer doet, of het moet zijn dat ze zelf elke keer helemaal aggressief en gefrustreerd worden van hun eigen muziek, of nooit toegiften willen spelen... Iig als je aggressief bent op het podium, kun je dat volgens mij beter afreageren op je gitaar/ apparatuur, dan dat je iemand die net wil gaan stagediven een hoek geeft (met je zware Les Paul). Een vriend van mij is weleens naar een optreden geweest van een lokaal bandje( gastjes van 15/16 jr oud), en zag daar de gitarist zijn gitaar op het podium rammen aan het einde vh optreden, en liet toen de gitaar voor grof vuil achter op het podium. Afgezien van wat deukjes was dat ding nog goed, dus die vriend van mij nam 'm mee naar huis. Komt die gast een week later met z'n pappie vragen of ie alsjeblieft z'n gitaar terug mocht hebben. :razz: :razz: :lol: :lol:

sash
15 juni 2003, 13:39
Zolang me hals maar niet breekt en me elementen niet verrot gaan.. Voor de rest mag er alles mee gebeuren.

m^rton
16 juni 2003, 16:52
Je ziet ook wel eens dat een gitarist eerst zijn gitaar een paar keer tegen de grond aan ketst en dan vol het publiek in gooit. Toch lijkt me dat nie gezond als je een flinke Les Paul tegen je hoofd krijgt. Maar het is natuurlijk wel leuk om deze te vangen. Weer een gitaartje rijker.

Maar wat al deze verhalen betreft; het is idd een strak plan om er een bundel van te maken. Als het in de winkel lag zou ik er zeker over na denken om daar een tientje voor neer te tellen!

musicmaniac
22 juni 2003, 09:25
Vroeger was het ongekend, was een soort uiting van rebellie, ultieme rock and roll... The Who sloeg alles in elkaar, Hendrix wilde daar nog overheen en stak z'n Strat dus maar in de brand. Indrukwekkend, maar... voor die tijd dan. Als zoiets tegenwoordig gebeurt vind ik het alleen maar zielig en volkomen uit de tijd.

Pete Townshend
22 juni 2003, 13:19
Hendrix heeft zijn gitaar maar 1 of 2 keer in brand gezet. Ze laten alleen altijd die beelden zien (op Monterey Pop 1967), zodat het net is alsof hij het altijd deed.

En toen Pete Townshend vorig jaar zijn gitaar kapot sloeg, was dat nog NET zo agressief en indrukwekkend als toen hij dat in 1966 deed. Daar was NIKS zieligs aan.

musicmaniac
22 juni 2003, 14:11
Doet Townshend het nog steeds? Tsss... iemand zou 'm eens moeten uitleggen dat het ondertussen 2003 is ... :)

Pete Townshend
22 juni 2003, 16:40
Doet Townshend het nog steeds? Tsss... iemand zou 'm eens moeten uitleggen dat het ondertussen 2003 is ... :)

:roll: :roll:

Laus
30 juni 2003, 14:27
geeft best een gaaf geluid hoor. je gitaar met de snaren over een monitor schuren.

marc_o
30 juni 2003, 23:17
heb vroeger wel een acoustische bak gereduceerd tot splinters in een driftbui...ach...was ook wel weer grappig op het moment zelf.
Heb lang met het idee rondgelopen eens een goedkope ibanez te kopen en die live te smashen, want dat is namelijk niet erg....was meer om al die nu-metal gastjes met geen smaak, dus een ibanez en een trainingspak, eens te kakken te zetten.

Barret Wallace
1 juli 2003, 09:49
je gaat toch geen gitaar vernielen doe normaal zeg ten eerste kan een ander er wat aan hebben ten tweede kost het een boom en de andere redenen kan je zelf ook wel verzinnen

Chezzy
1 juli 2003, 11:31
Ach soms is het wel grappig. Zoals Nirvana en GnR (Slash in de clip van Don't Cry met z'n Classic) daar past het echt bij. Maar als Avril het op haar stupide manier doet krijg ik ook spontaan moord neigingen.

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Jij hebt voor je LP gewerkt, dus als je die kapot wil slaan, go right ahead ;) (maak wel even wat fotos en post ze hier!).

Jay-JAy
1 juli 2003, 14:49
Pure horror vind ik het!!
Ik kan echt slecht slapen van het beeld van nog goedwerkende gitaren die worden venietigd....
Geef ze aan mij of aan iemand anders....
( hoewel ik moet zeggen dat het idee van hoe meer kapot hoe meer produktie hoe lager de prijs ook wel wat heeft )
Maar ik hoef het dan nog steeds niet te zien!

7th heaven
2 juli 2003, 19:52
ik vind het wel kicke zo af en toe of in het kamp vuur gooien dat is echt gaaf man allemaal vage kleuren krijg je dan door de lak, oja op akoestiche gitaaren kan je staan zonder dat je kapot gaan hahaha

marc_o
8 juli 2003, 01:18
Zo is het, als iemand zijn auto in de prak wil rijden.....prima....t' is zijn auto, niet de mijne, als iemand zijn gitaar kapot wil slaan of wat dan ook, ga je gang, ik vind het prima...zoek het uit..maar blijf van de mijne af...

marc_o
8 juli 2003, 01:19
Zo is het, als iemand zijn auto in de prak wil rijden.....prima....t' is zijn auto, niet de mijne, als iemand zijn gitaar kapot wil slaan of wat dan ook, ga je gang, ik vind het prima...zoek het uit..maar blijf van de mijne af...

sash
8 juli 2003, 03:23
gitaren vernielen is niet leuk, mmaar er wild meeomgaan is wel leuk, fenders enzo kunnen vaak wel tegen een stootje.

Zeg dat wel :D

Diedo
8 augustus 2003, 22:35
bij zon clip van avril lavigne krijgt ze met een veel te dure PRS neit eens in een keer een ster in de voorruit van een auto... kon het nog eeen keer gedaan worden...

zonde

Iron Maiden begint ook meer dat soort trekjes te krijgen... even lekker de monitor schuren... even kijken of ie wel kan stuiteren...

de kunstjes die Adrian Smith doet zijn wel erg stoer(om je nek laten draaien en hoog gooien en vangen) maar het gedrag van de er altijd zo lief uitziende Dave Murray wordt dubieus...


Diedo

ieme
11 augustus 2003, 22:25
nou mijn eerste akoestische gitaar is ook gesneuveld, moet je je voorstellen dat ik een jochie van 10 jaar was die queen zat te jengelen om half 8 's avonds op zondag avond... ja tijdens studio sport dus mn pa zeggen: ophouden! en nog eens en nog eens en toen schopte ie dwars door mn gitaar heen!!!
maar goed, thats the story of my first axe!
rock on!

Wicked Willy
11 augustus 2003, 22:44
Zoals Pete Townend ooit zei:

"It were my fucking guitars!"

Ik vind het ook zonde, maar ja ut zijn hun gitaren.......al dan niet geendorsd.

Michelle
12 augustus 2003, 19:49
waah da vin ik zonde van die gitaren :o
Ik zeg ook altijd : je kan ze beter aan mij geven.
Maar die artiesten hebben er zelf voor gewerkt dus jah wat heb ik erover te zeggen :wink:

Michelle
12 augustus 2003, 19:50
waah da vin ik zonde van die gitaren :o
Ik zeg ook altijd : je kan ze beter aan mij geven.
Maar die artiesten hebben er zelf voor gewerkt dus jah wat heb ik erover te zeggen :wink:

Michelle
12 augustus 2003, 19:50
waah da vin ik zonde van die gitaren :o
Ik zeg ook altijd : je kan ze beter aan mij geven.
Maar die artiesten hebben er zelf voor gewerkt dus jah wat heb ik erover te zeggen :wink:

Pete Townshend
12 augustus 2003, 20:16
Zoals Pete TownSHend ooit zei:

"It were my fucking guitars!"


Denk niet dat Pete grammaticaal incorrect Engels spreekt.. :razz:

"They were *my* fucking guitars!"

:wink:

roppie
13 augustus 2003, 00:49
'k zag laatst een optreden van muse in australie ofzo. Ze stonden op een soort steiger te spelen in een heel groot meer. 't was nogal voorspelbaar, z'n ampje stond op het randje... :D aan het einde van het optreden ragde ie eerst met z'n gitaar die amp naar de bodem en vervolgen koos de gitaar het ruime sop. compleet nutteloos.. :D

Pete Townshend
13 augustus 2003, 01:05
'k zag laatst een optreden van muse in australie ofzo

Muse :roll:

lord bean
25 september 2003, 15:08
Iron Maiden begint ook meer dat soort trekjes te krijgen... even lekker de monitor schuren... even kijken of ie wel kan stuiteren...

de kunstjes die Adrian Smith doet zijn wel erg stoer(om je nek laten draaien en hoog gooien en vangen) maar het gedrag van de er altijd zo lief uitziende Dave Murray wordt dubieus...


Diedo

Je hebt het hier over Janick Gers, niet over Adrian Smith

Harry
25 september 2003, 15:13
waah da vin ik zonde van die gitaren :o
Ik zeg ook altijd : je kan ze beter aan mij geven.
Maar die artiesten hebben er zelf voor gewerkt dus jah wat heb ik erover te zeggen :wink:

en er zit een knop boven je berichten, kun je er lekker 2 weghalen.....

Javaca
25 september 2003, 16:28
Wat vinden jullie van mensen die op het podium of in een clip bijvoorbeeld hun gitaar vernielen?

Volgens mij is The Who begonnen met die onzin om na een optreden de boel in elkaar te rammen. Soms zie je dat ook in clips terug. Of je ziet dat mensen met hun gitaar in het water staan. Je kunt natuurlijk zeggen dat ze toch geld zat hebben om zich dit te kunnen permiteren, maar ik blijf het zonde vinden om een gitaar gewoon te vernielen om zogenaamd cool over te komen. :-?

Wat vind jij ervan?

Het was niet The Who maar Jaques Brel die voor het eerst zijn gitaar sloopte bij een optreden.

Ik vind het wel gaaf maar ook zonde van die prachtige dingen.

Ik ben van plan om op marktplaats.nl een keer een hele goedkope strat / tele / lp te kopen en die helemaal af te raggen tot het een vintage/relic gitaar is. Ik demonteer hem, ga een potje voetballen met de body, laat hem een keer stuiteren, druk er wat sigaretten op uit, tik er wat butsen in en masseer hem met een slijptol, laat de hardwear licht verroesten, de plastic onderdelen in een rookhok nicotine-aanslag krijgen, de hals krijgt ongeveer dezelfde behandeling als de body en daarna zet ik 'em weer in elkaar. Zul je zien dat het een gaaf relic ding wordt!

:roll: Wat zal ik hier een haat-reacties op krijgen :lol: :roll:

FNaRK
25 september 2003, 21:32
Wat vinden jullie van mensen die op het podium of in een clip bijvoorbeeld hun gitaar vernielen?

Volgens mij is The Who begonnen met die onzin om na een optreden de boel in elkaar te rammen. Soms zie je dat ook in clips terug. Of je ziet dat mensen met hun gitaar in het water staan. Je kunt natuurlijk zeggen dat ze toch geld zat hebben om zich dit te kunnen permiteren, maar ik blijf het zonde vinden om een gitaar gewoon te vernielen om zogenaamd cool over te komen. :-?

Wat vind jij ervan?

Ik ben van plan om op marktplaats.nl een keer een hele goedkope strat te kopen en die helemaal af te raggen tot het een vintage/relic gitaar is. :roll: Wat zal ik hier een haat-reacties op krijgen :lol: :roll:

Hallo...we hebben het hier over een Strat...zal mij een worst wezen wat je daar mee doet :evil:

wietse
25 september 2003, 21:36
+1

Kurt's Fender
26 september 2003, 16:26
Tegen Hendrix werd ook maar gezegd dat hij z'n gitaar in de fik moest steken... dus hij had zoiets van 'nou...eh...vooruit dan maar...'

Damn, wat een sentimentele gedoe hierzo!! Het is een DOOD instrument en een beetje VOODOO doet juist leven inde brouwerij brengen (uhhh??) :dance:

Persoonlijk vind ik het wel leuk om een goedkope Squire aan het einde van de show te slopen... das gewoon een uitlaatklep voor alle frustraties die ik over hou aan vrouwen.

Javaca
26 september 2003, 19:00
Tegen Hendrix werd ook maar gezegd dat hij z'n gitaar in de fik moest steken... dus hij had zoiets van 'nou...eh...vooruit dan maar...'

Damn, wat een sentimentele gedoe hierzo!! Het is een DOOD instrument en een beetje VOODOO doet juist leven inde brouwerij brengen (uhhh??) :dance:

Persoonlijk vind ik het wel leuk om een goedkope Squire aan het einde van de show te slopen... das gewoon een uitlaatklep voor alle frustraties die ik over hou aan vrouwen.

Ik wil de brokstukken wel hebben hoor...

Grim Solitude
27 september 2003, 11:33
Tegen Hendrix werd ook maar gezegd dat hij z'n gitaar in de fik moest steken... dus hij had zoiets van 'nou...eh...vooruit dan maar...'

Damn, wat een sentimentele gedoe hierzo!! Het is een DOOD instrument en een beetje VOODOO doet juist leven inde brouwerij brengen (uhhh??) :dance:

Persoonlijk vind ik het wel leuk om een goedkope Squire aan het einde van de show te slopen... das gewoon een uitlaatklep voor alle frustraties die ik over hou aan vrouwen.

en denk je daar dan mee vrouwen te versieren ? :P

Javaca
27 september 2003, 18:21
Tegen Hendrix werd ook maar gezegd dat hij z'n gitaar in de fik moest steken... dus hij had zoiets van 'nou...eh...vooruit dan maar...'

Damn, wat een sentimentele gedoe hierzo!! Het is een DOOD instrument en een beetje VOODOO doet juist leven inde brouwerij brengen (uhhh??) :dance:

Persoonlijk vind ik het wel leuk om een goedkope Squire aan het einde van de show te slopen... das gewoon een uitlaatklep voor alle frustraties die ik over hou aan vrouwen.

en denk je daar dan mee vrouwen te versieren ? :P

Nee maar die vrouwen denken:
"Hij kan beter zijn gitaar kapot slaan dan mij!"

Kurt's Fender
28 september 2003, 14:04
Ik wil de brokstukken wel hebben hoor...

Welke brokstukken?? :dance:

Javaca
28 september 2003, 17:24
Ik wil de brokstukken wel hebben hoor...

Welke brokstukken?? :dance:

Die van je kapotgeslagen gitaar.

Kurt's Fender
29 september 2003, 14:19
Ga je dan een leg-puzzel maken ofzo?? :razz:

Javaca
29 september 2003, 14:52
Ga je dan een leg-puzzel maken ofzo?? :razz:

Ja.
Nee ff serieus ik wil al heel lang een echt gesloopte electrische voor aan de muur. Het maakt weinig uit hoe ver die gitaar kapot is.

Anavrin
29 september 2003, 15:34
hoeveel wil je daarvoor geven dan??? ik heb hier nog wel een Gibson les Paul kopie die ik voor een leuk prijsje een paar keer op de grindtegels wil rammen hoor :lol: (check m'n onderschrift, daar staat ie)

Kurt's Fender
30 september 2003, 08:49
Ja.
Nee ff serieus ik wil al heel lang een echt gesloopte electrische voor aan de muur. Het maakt weinig uit hoe ver die gitaar kapot is.

Is goed, je kan em voor niks krijgen.... maar dat doe ik dan alleen als ik er niet meer op kan spelen!! Dus nog effe wachten!! :stop: :D

Neals
30 september 2003, 09:36
'k zag laatst een optreden van muse in australie ofzo. Ze stonden op een soort steiger te spelen in een heel groot meer. 't was nogal voorspelbaar, z'n ampje stond op het randje... :D aan het einde van het optreden ragde ie eerst met z'n gitaar die amp naar de bodem en vervolgen koos de gitaar het ruime sop. compleet nutteloos.. :D

Matto slaat vaker gitaren aan gort, behalve zijn matto-casters en zijn strat, maar daar hangt dan ook een stevig prijskaartje aan.

Terrecht dat ie een ibanez destroyer aan gort slaat :D

Javaca
30 september 2003, 13:49
Ja.
Nee ff serieus ik wil al heel lang een echt gesloopte electrische voor aan de muur. Het maakt weinig uit hoe ver die gitaar kapot is.

Is goed, je kan em voor niks krijgen.... maar dat doe ik dan alleen als ik er niet meer op kan spelen!! Dus nog effe wachten!! :stop: :D

Graag, thanks man! This is great! :D

Kurt's Fender
30 september 2003, 17:28
Maakt het ook nog uit wat voor een gitaar, of zolang ie maar elektrisch is (was dus :D)

Ik gebruik altijd hele gare gitaren, want m'n Fender USA gaak natuurlijk niet slopen...ben ook weer geen :evil:
En ik wil altijd waar voor m'n geld hebben, dus zo'n "sloopgitaar" moet wel een paar keer meegaan :lol:


Weet je wat!! (schiet me ineens te binnen)... Aanstaande zaterdag heb ik een showtje en als ik em daar nou voorgoed probeer te slopen dan kan je die wel gelijk hebben OK??? Dat wordt dus exxxtra m'n best doen (niet muzikaal gezien natuurlijk!) :dance:

Anavrin
30 september 2003, 19:46
waar is dat optreden, dat lijkt me wel geinig om te zien (zet ik wel een veiligheidsbril op of zo) :-D

Javaca
30 september 2003, 20:36
Maakt het ook nog uit wat voor een gitaar, of zolang ie maar elektrisch is (was dus :D)

Ik gebruik altijd hele gare gitaren, want m'n Fender USA gaak natuurlijk niet slopen...ben ook weer geen :evil:
En ik wil altijd waar voor m'n geld hebben, dus zo'n "sloopgitaar" moet wel een paar keer meegaan :lol:


Weet je wat!! (schiet me ineens te binnen)... Aanstaande zaterdag heb ik een showtje en als ik em daar nou voorgoed probeer te slopen dan kan je die wel gelijk hebben OK??? Dat wordt dus exxxtra m'n best doen (niet muzikaal gezien natuurlijk!) :dance:

Zou leuk zijn maar ik heb geen haast hoor.

Kurt's Fender
1 oktober 2003, 08:48
Ergens in Westland... maar alleen weet ik niet precies waar :oops:
(i.i.g. ergens tussen de kassen! :o)

Javaca
1 oktober 2003, 22:10
Dan hoop ik niet dat je tijdens dat optreden teveel glas gaat breken als je je gitaar gaat martelen. Glas breken met geluid is gewoon gaaf. Zet een 4x12 tegen een glazen wand en als er na een solo geen glas meer heel is weet je dat je het goed hebt gedaan.

Kurt's Fender
2 oktober 2003, 08:16
Is goed!.... maar wie o wie gaat er voor de kosten opdraaien?? Als ik het geld had, echt, dan had ik jullie allemaal uitgenodigd voor een avondje glassbreaking....maar helaas... :cry:

Javaca
5 oktober 2003, 21:42
Hoe was het?
Nog ruiten gebroken?

Kurt's Fender
6 oktober 2003, 11:14
Je kon ons in een kilometer omtrek nog horen... maar nee helaas geen ruiten gebroken. Volgende keer een Triple Rectifier of een Road King hehe (helaas zijn die alleen niet te betalen).

In de pauze zeiden ze dat het best wel aan de harde kant was, en of het misschien ietsje zachter kon... knikkend stemden wij in, maar we waren natuurlijk niks van plan om daar verandering in te brengen! :D

Eenmaal dronken ging het publiek wel los hoor! Sjezus wat een boeren!!

Maaar goed, wwaaar draaide het nou om... die gitaar, die is helaas nog niet naar de filistijnen... keb em geramd, verkracht, zelfs nog geprobeerd z'n hals te breken (waarvan ik dacht dat dat een eitje zou zijn!) maar nix heeft geholpen... :cry:
Zelfs geen krasje meer :oops: :oops: :oops:

De enige echte schade die ik hieraan overgehouden heb is een gaatje in m'n vel van m'n versterker, waar ik dus goed de tiefus in had!! Volgende keer mol ik die gitaar dus met alle plezier van de wereld!!

Pete Townshend
6 oktober 2003, 19:12
Maaar goed, wwaaar draaide het nou om... die gitaar, die is helaas nog niet naar de filistijnen... keb em geramd, verkracht, zelfs nog geprobeerd z'n hals te breken (waarvan ik dacht dat dat een eitje zou zijn!) maar nix heeft geholpen... :cry:
Zelfs geen krasje meer :oops: :oops: :oops:

Laat het echte werk nu maar aan de experts over. 8-)


De enige echte schade die ik hieraan overgehouden heb is een gaatje in m'n vel van m'n versterker, waar ik dus goed de tiefus in had!!

Nu moet ik toch es smakelijk lachen :-D

Kurt's Fender
7 oktober 2003, 08:19
Laat het echte werk nu maar aan de experts over. 8-)


Welke experts?? Of ze leven niet meer... of ze zijn gewoon hun temperament kwijt... of gewoon te oud (pete townshend bijvoorbeeld)

Nee jongen, het is aan ons, the next generation, om weer het fenomeen guitartrashing nieuw leven in te blazen... dit was louter een opwarmertje...

(PS: Heb toch nog een flinke deuk in m'n hals geslagen dus... het was toch niet voor nix :roll:)

Pete Townshend
7 oktober 2003, 16:40
Welke experts?? Of ze leven niet meer... of ze zijn gewoon hun temperament kwijt... of gewoon te oud (pete townshend bijvoorbeeld)

Dan heb jij Pete de laatste tijd niet aan het werk gezien!


Nee jongen,

pappie?


het is aan ons, the next generation, om weer het fenomeen guitartrashing nieuw leven in te blazen... dit was louter een opwarmertje...

Ik noem het een gebrek aan originaliteit. Gitaren vernielen is zóó uit de tijd...


Heb toch nog een flinke deuk in m'n hals geslagen dus...

Grote jongen... :roll:

Kurt's Fender
8 oktober 2003, 08:43
Neem jij altijd alles zo serieus?? :P

Geeft niks wat jij vindt, ik doe gewoon wat ik leuk vind... schijt aan mensen die wel denken dat ze wat voorstellen, he Pete?? Grote jongen hoor...

Kitaarhiero
8 oktober 2003, 11:15
Laat het echte werk nu maar aan de experts over. 8-)


Welke experts?? Of ze leven niet meer... of ze zijn gewoon hun temperament kwijt... of gewoon te oud (pete townshend bijvoorbeeld)

Nee jongen, het is aan ons, the next generation, om weer het fenomeen guitartrashing nieuw leven in te blazen... dit was louter een opwarmertje...

(PS: Heb toch nog een flinke deuk in m'n hals geslagen dus... het was toch niet voor nix :roll:)

Ja, Lang leve Avril Lavigne die met PRSen op autoruiten slaat! yaaaay!!! :p

Kurt's Fender
8 oktober 2003, 11:28
Kijk, dat vind ik nou bv. ook stom van Avril... maar ik kan me soms gewoonweg niet meer inhouden, ik ben er ook zeker niet trots op, maar voor mij is het een uitlaatklep (en een hoop plezier!)

Kurt's Fender
8 oktober 2003, 11:35
'Teenage Rockstars' die zichzelf 'rockstar' noemen zijn trouwens walgelijk, zeker als ze ook nog eens met gitaren gaan gooien...

Maar hee, iedereen moet een hobby hebben toch?? :razz:

thijsov
8 oktober 2003, 15:57
ach ja ik vind het wel cool hoor, als je je gitaar molt (en zeker als het niet lukt :D )

maar dat van avril is dan weer heel dom, denkt ze zo dat ze cool is?

Pete Townshend
8 oktober 2003, 17:38
schijt aan mensen die wel denken dat ze wat voorstellen, he Pete?? Grote jongen hoor...

Ik ben "je grote jongen" niet. :evil:

Kurt's Fender
9 oktober 2003, 08:33
Leer eerst maar eens lezen! Heb ik MIJN grote jongen gezegd?? Nee, dacht het ook niet... :roll:

Kijk, thijs begrijpt het bv. wel... je moet om zoiets lachen! Of het nou uitlachen of toelachen is... maakt mij niet uit. Ik moet ook erg om mezelf lachen (das trouwens meer uitlachen dan :D)

Niet boos worden joh, is nergen voor nodig.

Frankiefrank2
18 oktober 2003, 18:14
als je het kan betalen om een gitaar kapot te slaan voo rin je clip
lijkt het mij wel leuk eigelijk,
dan niet een gibson flying v uit 58 ook al heb je 20 miljard euro
die zijn gewoon niet te vervangen maar een goedkoop gitaartje is wel te doen toch??




(ik wete niet of het hier nog over gaat, had ff geen zin alles te lezen )

bert k
18 oktober 2003, 18:21
Nee, niet met goedkope gitaartjes...
Kijk, ik sloop helemaal nix, ik hou van gitaren. Maar als je het cool vindt om gitaren stuk te meppen, wees dan niet zo'n wijf dat je een speciaal oud gitaartje aan barrels slaat, lafbek. En je USA strat netjes in de koffer mee naar huis. Nee, als je gaat raggen, sla dan ook alles naar god, ook je dure gear, hup, die strat dwars door je Mesa.
Anders ben je een lafbek en een homo en een gierige rat en een poser. Volkomen nep!

edit: :) (maar ik meen het wel!)

John P
18 oktober 2003, 22:16
Jeetje! Ik heb Bert nog nooit zo boos gezien! Hij flipt echt! Bert, jongen, denk aan je hart! Ze lokken je uit je tent!

thijsov
19 oktober 2003, 13:03
Nee, niet met goedkope gitaartjes...
Kijk, ik sloop helemaal nix, ik hou van gitaren. Maar als je het cool vindt om gitaren stuk te meppen, wees dan niet zo'n wijf dat je een speciaal oud gitaartje aan barrels slaat, lafbek. En je USA strat netjes in de koffer mee naar huis. Nee, als je gaat raggen, sla dan ook alles naar god, ook je dure gear, hup, die strat dwars door je Mesa.
Anders ben je een lafbek en een homo en een gierige rat en een poser. Volkomen nep!

dit vidn ik wel volkomen waar, als je iets stukmaakt doe het dan goed ja :cool:

bert k
19 oktober 2003, 13:08
Nee hoor, niet boos, niet uit mijn dak. :-D Maar ik meen het wel heel echt. Ik heb een bloedhekel aan nep.

Kurt's Fender
19 oktober 2003, 19:05
http://www.nirvana2.com/smilies/haha.gif
Om mannetjes zoals jij kan ik alleen maar lachen...


Kom me maar 'ns tegen, dan zal ik je laten zien hoe nep en verwijfd het allemaal ishttp://www.nirvana2.com/smilies/val.gif


Maar voor de rest, geen bijbedoelingen hoor... jij mag vinden wat je ervan vindt :wink: , maar kom dan eerst eens kijken voordat je je oordeel velt, das wel zo eerlijk en een stuk minder nep.

Mithrandir
19 oktober 2003, 19:15
Ik denk dat ik jou niet aardig vind, raar he :lol: :lol: :lol:

Negative K3 fan
19 oktober 2003, 20:28
ik vind jou wel aardig mithje :oops:

Javaca
19 oktober 2003, 20:53
Lennard sloopt zijn gitaren ook maar noemt dat dan customizen. :-D

Negative K3 fan
19 oktober 2003, 21:15
nou slopen... gedeeltelijk dan :) met het customizen van nieuwe tuners heb ik de headstock wel ernstig beschadigd, maar aan mn agile heb ik dan nog niks gecustomized.

Javaca
19 oktober 2003, 21:50
Doen!
Dat is goed vooor je TOOOOOONE.
Ask Sash.

bert k
19 oktober 2003, 23:37
http://www.nirvana2.com/smilies/haha.gif
Om mannetjes zoals jij kan ik alleen maar lachen...


Kom me maar 'ns tegen, dan zal ik je laten zien hoe nep en verwijfd het allemaal ishttp://www.nirvana2.com/smilies/val.gif


Maar voor de rest, geen bijbedoelingen hoor... jij mag vinden wat je ervan vindt :wink: , maar kom dan eerst eens kijken voordat je je oordeel velt, das wel zo eerlijk en een stuk minder nep.

Haha, hij is boos. :razz:
En toch vind ik je nep. Sloop maar een Gibson, dat is stoer.

Kurt's Fender
20 oktober 2003, 12:03
Nee joh, ik ben helemaal niet boos... hoe kom je daar nou bij

Zie je, ik twijfel echt of jij echt en nep wel kan onderscheiden... tis ook allemaal zo moeilijk in de grote mensenwereld NANANANANANA :P



Toch vind ik jou wel leuk hoor,
Dikke pakkerd http://www.nirvana2.com/smilies/val.gif

belfrink
20 oktober 2003, 12:10
Iron Maiden begint ook meer dat soort trekjes te krijgen... even lekker de monitor schuren... even kijken of ie wel kan stuiteren...

de kunstjes die Adrian Smith doet zijn wel erg stoer(om je nek laten draaien en hoog gooien en vangen) maar het gedrag van de er altijd zo lief uitziende Dave Murray wordt dubieus...


Diedo

Ik denk dat je in de war bent met Janick Gers, Adrian Smith is namelijk de rustigste van de 3 en die heb ik nog nooit met een gitaar zien zwaaien. :-D

Diesel
17 februari 2004, 14:09
Ik geloof dat instrumenten een ziel hebben
...ik kan het niet aanzien dat er iets wordt kapot geslagen
zonde zonde zonde ...In mijn Nirvana tijd kon ik het kapot gooien van gitaren ook niet aanzien

marc_o
17 februari 2004, 15:23
Ziel?
Gewoon kapotrammen als je dat wilt, en anders niet, als je 'm gekocht hebt, steek je 'm van mijn part in brand.....het wordt een ander verhaal wanneer iemand anders aan jouw gitaar komt natuurlijk.

Blijepanda
17 februari 2004, 16:16
Ik zou het zelf niet zo snel doen, al lijkt het mij wel leuk om bijv. het materiaal dat ze bij mij op school hebben helemaal aan gort te rammen als ik bij mijn diploma-uitreiking een concert geef. :lol:

Bigfoot414
18 februari 2004, 11:29
Hehe, dan kunnen ze je tog niks meer maken.

Blijepanda
18 februari 2004, 18:06
precies :-D

Neals
19 februari 2004, 23:09
Doen!
Dat is goed vooor je TOOOOOONE.
Ask Sash.

RELIC!

EmgMaster
22 februari 2004, 11:37
lui die gitaren kapotmaken moeten ze opknopen :razz:

RS-Rik
25 februari 2004, 11:50
wat ze in clips weggooien zijn toch alleen maar goedkope kopieen...


Het valt me trouwens op dat ragplanken behoorlijk stevig zijn, hooguit kan de hals afbreken.. versterker vs gitaar wint de gitaar 99,9% van de keren

Anthony
14 maart 2004, 20:38
Tja, gitaren kapot slaan... als je een goedkope kutgitaar hebt die bijv. steeds ontstemt en uit intonatie is kan ik het wel begrijpen.

Zelf heb ik zo'n samick gehad die continu ontstemde vanwege de slappe hals die ze in korea maken, heb ik na veel ergenis ook maar stukgeslagen. En weet je, ik heb er geen moment spijt van gehad!
integendeel, zo hoefde ik me langer te ergeren aan dat ontstemmen en die goedkope klank. Beter geen gitaar dan een goedkoop KUTDING! Dus mensen bespaar je geld en koop iets goeds. Geduld loont de moeite...

Anthony
14 maart 2004, 20:39
Tja, gitaren kapot slaan... als je een goedkope kutgitaar hebt die bijv. steeds ontstemt en uit intonatie is kan ik het wel begrijpen.

Zelf heb ik zo'n samick gehad die continu ontstemde vanwege de slappe hals die ze in korea maken, heb ik na veel ergenis ook maar stukgeslagen. En weet je, ik heb er geen moment spijt van gehad!
integendeel, zo hoefde ik me langer te ergeren aan dat ontstemmen en die goedkope klank. Beter geen gitaar dan een goedkoop KUTDING! Dus mensen bespaar je geld en koop iets goeds. Geduld loont de moeite...

soup
7 april 2004, 17:59
In dat clipje van sum 41-In to deep komt die 2De gitarist uit het water met zo'n prachtige paul reed smith ,echt zonde gewoon :( !!Geef die dan aan mij ofzo :)

Vich
21 april 2004, 19:31
Ik word er niet goed van als ik iemand een gitaar zie stukslaan. Als het nu om een oud wrak zou gaan, ok, maar als ik bijvoorbeeld Yngwie Malmsteen een echte Fender Strat stuk zie slaan, dan word ik echt pissig...

Het maakt niet uit of je geld teveel hebt of dat het een 'act' is. Je moet gewoon respect hebben voor je eigen spullen, anders ben je het niet waard om daar op het podium te staan imho.

Btw ik hou wel van de muziek van Yngwie

Iron Maiden
9 oktober 2004, 19:52
doordat ze hun gitaar kapot slaan krijgen ze weer meer naamsbekendheid, en verdienen ze het gitaar natuurlijk makkelijk terug

Dick Wolkendeck
10 oktober 2004, 13:11
Blackmore sloeg ook wel eens zijn gitaar aan gort, in het laatste nummer. Kwam hij opeens met een lelijke zwarte strat (el ceapo?) aanzetten, die mooie witte lag dan al bij de roadie, :lol: Leukste was nog dat hij de gitaar aan de kabel om zich heen zwaaide, arme Dio... Maar met muziek had het niets te maken, veel echo en gekras, gebonk. Leuk voor de gemiddelde (toondove) fan. Een gitarist kan daar weinig mee. Zal wel een soort protest zijn, lekker rebels.

jobbedoes
14 oktober 2004, 00:03
Het is echt niet cool om je gitaar kapot te slaan. Het is inderdaad zonde van de gitaar, ik zie een gitaar toch als een soort wezen en kan er niet tegen als die gewoon maar wordt vernield.
Laatst was ik echter een beetje boos en opgefokt omdat ik een bepaald stukje niet meteen onder de knie kreeg, en heb toen in een opwelling mijn gitaar het raam uit gegooid.
Vlak daarna schrok ik, vanwege mijn stomme daad, mijn moeder, vader, broertje of zusje of de hond had dat ding wel op der hoofd kunnen krijgen. Ik rende meteen naar beneden, de tuin in waar mijn gitaar lag. Ongeschonden op een paar krassen en deukjes na. Je ziet, gitaren zijn best sterk en kunnen wel tegen een stootje.
Ik had meteen spijt erna. Het gevoel nadat ik hem uit het raam had gegooid, was alsof ik wakker werd uit een nachtmerrie en die nog waar bleek te zijn ook. Het was nogal een vaag gevoel.
Tja, Ik ben soms een beetje driftig.

vast een goedkoop plankje zeker ,die kan je vaak mishandelen en ze zijn nog niet stuk doe je dat met een gibson dan heb je gelijk brokken.
een maat van me was vroeger ook altijd zo licht ontvlambaar , brommer deed het niet sloeg ie zo de cilnder eraf met een grote hamer.
een uurtje later zat ie in de trein zich te schamen en nieuwe onderdelen te halen.

nou ik moet eerlijk zeggen mijn fender strat ('81) heb ik ook es een keer laten vliegen.....zo'n kleine zes meter, achter af veel spijt van gehad en mijn gitaar weer opgepoetst. de band tussen mij en mijn gitaar is er wel beter op geworden iedere keer als ik op een andere gitaar speel heb ik toch een beetje het gevoel dat ik vreemd ga.... maar goed het is ook al 11 jaar mijn schatje :)

sandman4justice
16 oktober 2004, 17:23
Ik word er niet goed van als ik iemand een gitaar zie stukslaan. Als het nu om een oud wrak zou gaan, ok, maar als ik bijvoorbeeld Yngwie Malmsteen een echte Fender Strat stuk zie slaan, dan word ik echt pissig...

Het maakt niet uit of je geld teveel hebt of dat het een 'act' is. Je moet gewoon respect hebben voor je eigen spullen, anders ben je het niet waard om daar op het podium te staan imho.

Btw ik hou wel van de muziek van Yngwie
Hehe, als je bedoelt in de G3-dvd, daar gaat hij vlug zijn fender wisselen voor een squier en slaat hij dan een squier stuk :wink:

sandman4justice
16 oktober 2004, 17:24
Ik word er niet goed van als ik iemand een gitaar zie stukslaan. Als het nu om een oud wrak zou gaan, ok, maar als ik bijvoorbeeld Yngwie Malmsteen een echte Fender Strat stuk zie slaan, dan word ik echt pissig...

Het maakt niet uit of je geld teveel hebt of dat het een 'act' is. Je moet gewoon respect hebben voor je eigen spullen, anders ben je het niet waard om daar op het podium te staan imho.

Btw ik hou wel van de muziek van Yngwie
Hehe, als je bedoelt in de G3-dvd, daar gaat hij vlug zijn fender wisselen voor een squier en slaat hij dan een squier stuk :wink:

Thom TK
16 oktober 2004, 17:48
Ik heb Ooit Een Keer mijn BC Rich Warlock laten vallen door hem staand in een hoes te doen.
naja staand, ik deed hem in de hoes en toen zette ik hem rechtop om de rits dicht te doen en toen viel die 10 centimeter naar beneden (binnen in de hoes).
Krak! stuk lak eraf gesprongen.
Maarja, was toch een kutgitaar.
En het ws in de gitaarwinkel, hehe.
Toen hebben die lui hem maar bijgekleurd met zwarte stift...

kokteejl
17 oktober 2004, 14:16
nou ik moet eerlijk zeggen mijn fender strat ('81) heb ik ook es een keer laten vliegen.....zo'n kleine zes meter, achter af veel spijt van gehad en mijn gitaar weer opgepoetst. de band tussen mij en mijn gitaar is er wel beter op geworden iedere keer als ik op een andere gitaar speel heb ik toch een beetje het gevoel dat ik vreemd ga.... maar goed het is ook al 11 jaar mijn schatje :)[/quote]

Das nou net het gevoel dat ik later wil hebben :)

MazeMouse
17 oktober 2004, 17:18
Ik word er niet goed van als ik iemand een gitaar zie stukslaan. Als het nu om een oud wrak zou gaan, ok, maar als ik bijvoorbeeld Yngwie Malmsteen een echte Fender Strat stuk zie slaan, dan word ik echt pissig...

Het maakt niet uit of je geld teveel hebt of dat het een 'act' is. Je moet gewoon respect hebben voor je eigen spullen, anders ben je het niet waard om daar op het podium te staan imho.

Btw ik hou wel van de muziek van Yngwie
Hehe, als je bedoelt in de G3-dvd, daar gaat hij vlug zijn fender wisselen voor een squier en slaat hij dan een squier stuk :wink:
Dat maakt het gelijk een stuk minder erg :D

Ik heb nooit moedwillig iets gesloopt. (wel een strap die de geest gaf. Ben sindsdien op iets duurdere straps gaan spelen :oops: )
Alhoewel ik nog steeds zit te denken een keer een goedkoop baggerding voor een honder euro (of minder) uit een rek te trekken en die dan helemaal de vernieling in te rammen na het laatste nummer.