PDA

View Full Version : Beste manier van opnemen?



BJ3
17 april 2012, 22:36
Hallo,
Iets van een jaartje geleden had ik een cover opgenomen en op Youtube gezet.
Gewoon gedaan met webcam en WMM.
Nu ben ik een beetje meer aan het experimenteren hoe en wat ik het beste dat kan doen.
Weten jullie een goede manier?
Over een paar maanden ga ik een nieuw effectpedaal kopen, waar Sonar bijgeleverd zit.
Helaas duurt dat nog even, maar ik wil nu al gaan opnemen..
Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt! :)

hjh360
18 april 2012, 22:52
Als je effectpedaal ook een soort interface is, kan je die gewoon aansluiten op je pc. Met Sonar kun je hier dit signaal dan mee opnemen, en wat bewerken na wensen. Het beeld kan je nog wel opnemen met je webcam, en later kun je deze audio en beeldfragmenten gewoon samenvoegen in wmm. Als dit is wat je bedoeld ;)

obiwanjacobi
18 april 2012, 23:49
Audacity is een gratis (open source) audio recording app (volgens mij geen Midi).

Je kan de geluidskaart in je pc gebruiken (aanname: je hebt een PC met geluidskaart) om audio signalen mee je computer binnen te krijgen. Je zal waarschijnlijk wel een verloop stekkertje/snoertje moeten hebben van gitaar-jack naar (zeg maar) koptelefoon-jack. Je kan de line (meestal stereo) of mic (meestal mono) ingangen proberen. Gewoon kijken welke het mooiste resultaat geeft.

Als je een versterker hebt, kan je nog kijken of er een line out (of recording out) op zit - absoluut NIET de speaker out gebruiken!!. Dan krijg je ook nog wat van de klankkleur van je versterker mee.

Hope it helps,
[2c]

VLP
19 april 2012, 21:59
Ik heb thuis de boss ME-25 met sonar le dus. Welk effect ben je van plan te kopen ?
Ik hang mijn micro voor mijn vox buizenamp en haal zo het geluid binnen.

Is de kwaliteit van een enkele interface prijs(ong60€) eigenlijk beter?

BJ3
2 mei 2012, 23:31
Ik was van plan om ook de ME25 te kopen.
Is dit een goede aanwinst?

harrie-beton
3 mei 2012, 01:13
Naast een goede effectendoos is de webcam ook niet onbelangrijk. Ik heb de Logitech c510 en de 910. Beide zeer goed beeld en de 910 is meer groothoek dan de c510.

Als je de webcam opneemt en de me25 als line in opneemt tegelijk heb je een prima sound voor youtube.

VLP
3 mei 2012, 19:09
Nu kost hij 150 euro wat ik toch wel nog wat teveel vind.
Ik gebruik die van mij eigenlijk niet meer. Maar het is geen slecht ding hoor.
Je met er dan ook nog een adapter bijkopen 30€ wat ook weer geld kost.

BJ3
4 mei 2012, 15:59
Bedankt voor de tips!
Misschien ben ik van plan om een paar vrienden te informeren van mijn plan, en te vragen of ze mee doen. (zang, drum, bas)
Waarschijnlijk ga ik gewoon filmen met mijn webcam, of zonodig met mijn mobiel. ligt eraan hoe de 'situatie' is. ;)
Erg bedankt voor de info! :D