PDA

View Full Version : Epiphone L '00



macwilliams
17 april 2012, 19:46
Nou zat ik te kijken naar een akoestische gitaar met een niet al te grote klankkast en ik heb mijn oog laten vallen op een L'00 van Epiphone wat een parlor gitaar zou moeten zijn.

Ik heb ook totaal geen verstand van akoestische gitaren en weet dus niet wat ik moet verwachten.
Bij thomann staat hij vierde in de ranglijst van verkochte A-gitaren en ik verwacht dus eigenlijk dat er hier een paar gebruikers zijn.

Hij kost nu €239- bij bovenstaande zaak.
Ik zie ze nooit op MP voorbij komen, zijn ze zo goed dat niemand ze weer weg doet?

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Thanks!

Laser
18 april 2012, 09:14
Volgens mij is de aankoop van een parlor een heel bewuste keuze voor dat type gitaar, geen aankoop die je even vlug tussendoor doet.
Mensen die dat type gitaar willen kopen doen die dan niet snel van de hand, want ze hebben een reden om die aan te schaffen.
Vandaar dat ze niet snel op de 2dehands markt te vinden zijn.

Ik heb geen ervaring met de Epi L'00. Heb wel op een Washburn 125th anniversary 'Coffin' model gespeeld. Die klonk fantastisch, koste wat meer.
Ook de LAG GLA 200PE Parlor viel in de smaak, en zat rond de prijsklasse van de Epiphone.

Vroeg of laat staat er een parlor op mijn GAS - lijst.:mmmm:

rijsberman
18 april 2012, 09:43
Bij Thomann hebben ze ook de kleintjes van The Loar. Zoals de LO-16 (http://www.thomann.de/nl/the_loar_lo_16_na.htm), die erg goed bekend staat voor 245,-. Of de LO-215 (http://www.thomann.de/nl/the_loar_lo_215_sn.htm) en LO-216 (http://www.thomann.de/nl/the_loar_lo_216_bk.htm), die net iets duurder zijn en resp. zij- en achterkanten hebben van maple en mahonie. Mooi spul. Zou ik liever hebben dan een neppiphone.

Het is dat ik er even geen geld voor heb... GAS!

macwilliams
18 april 2012, 20:29
Mij leek het een goede keuze omdat de body niet zo groot is. Dat ik niet het idee heb een keukenkastje onder mn arm te hebben geklemd.