PDA

View Full Version : Epiphone L '00



macwilliams
17 april 2012, 19:46
Nou zat ik te kijken naar een akoestische gitaar met een niet al te grote klankkast en ik heb mijn oog laten vallen op een L'00 van Epiphone wat een parlor gitaar zou moeten zijn.

Ik heb ook totaal geen verstand van akoestische gitaren en weet dus niet wat ik moet verwachten.
Bij thomann staat hij vierde in de ranglijst van verkochte A-gitaren en ik verwacht dus eigenlijk dat er hier een paar gebruikers zijn.

Hij kost nu €239- bij bovenstaande zaak.
Ik zie ze nooit op MP voorbij komen, zijn ze zo goed dat niemand ze weer weg doet?

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Thanks!

Laser
18 april 2012, 09:14
Volgens mij is de aankoop van een parlor een heel bewuste keuze voor dat type gitaar, geen aankoop die je even vlug tussendoor doet.
Mensen die dat type gitaar willen kopen doen die dan niet snel van de hand, want ze hebben een reden om die aan te schaffen.
Vandaar dat ze niet snel op de 2dehands markt te vinden zijn.

Ik heb geen ervaring met de Epi L'00. Heb wel op een Washburn 125th anniversary 'Coffin' model gespeeld. Die klonk fantastisch, koste wat meer.
Ook de LAG GLA 200PE Parlor viel in de smaak, en zat rond de prijsklasse van de Epiphone.

Vroeg of laat staat er een parlor op mijn GAS - lijst.:mmmm:

rijsberman
18 april 2012, 09:43
Bij Thomann hebben ze ook de kleintjes van The Loar. Zoals de LO-16 (http://www.thomann.de/nl/the_loar_lo_16_na.htm), die erg goed bekend staat voor 245,-. Of de LO-215 (http://www.thomann.de/nl/the_loar_lo_215_sn.htm) en LO-216 (http://www.thomann.de/nl/the_loar_lo_216_bk.htm), die net iets duurder zijn en resp. zij- en achterkanten hebben van maple en mahonie. Mooi spul. Zou ik liever hebben dan een neppiphone.

Het is dat ik er even geen geld voor heb... GAS!

macwilliams
18 april 2012, 20:29
Mij leek het een goede keuze omdat de body niet zo groot is. Dat ik niet het idee heb een keukenkastje onder mn arm te hebben geklemd.
Ik ben blij dat er meer mogelijkheden zijn dan alleen de epi. Nog meer suggesties in dezelfde prijsklasse?

Mr.Fingers
18 april 2012, 20:30
art & lutherie ami... Massief ceder top, massief kersen zij- & achterkant. Ubergitaar voor het geld, en veegt de vloer aan met de epi!

macwilliams
18 april 2012, 20:46
art & lutherie ami... Massief ceder top, massief kersen zij- & achterkant. Ubergitaar voor het geld, en veegt de vloer aan met de epi!

Ami is het type?

Toevoegsel:
Net op ami gezocht en ook die ziet er goed uit.

bass blom
18 april 2012, 20:53
:seriousf:
ami=vriend
of was het nou een oude citroën?
:D

macwilliams
5 oktober 2012, 15:23
Bumperdebump.

Morgen ga ik kijken bij een fender cp100 parlor. Het is misschien niks maar het kost ook heel weinig.

Mr.Fingers
5 oktober 2012, 15:41
Door de band genomen moet je om akoestische Fenders met een grote boog heenlopen, net zoals je met een grote boog rond een Ebolalijder loopt die op het punt staat te niezen.

macwilliams
5 oktober 2012, 16:24
Bij een ebolalijer snap ik het wel maar waarom is die cp100 dan steeds uitverkocht? Het zou toch zomaar kunnen zijn dat het best leuke gitaartjes zijn. Ik weet ook niet wat ik moet verwachten voor €158,- misschien is hij nog geen twee tientjes waard, ik vind alleen geen parlor gitaren voor €20,- dus dan zit ik al gauw op zoiets als de fender.

Mocht het echt ronduit köt zijn dan laat ik hem gewoon staan. Alleen weet ik qua akoestisch niet eens waar ik op moet letten. Ik ga gewoon wat parlor gitaren proberen als ze er al zijn.
Die epiphone waarvoor ik dit topic opende is al €90,- duurder, is die dan ook €90 beter?

Het word niet makkelijker.

marco v
6 oktober 2012, 11:50
Recording king ros 16.
Mooi gitaartje voor 275 euro.
Staat op mijn GAS lijst, maar eerst een 000 model.(tanglewood trf)

macwilliams
6 oktober 2012, 12:19
Ik heb al besloten.