PDA

View Full Version : epifone exploder 1957 + emg 81



magicm17
17 april 2012, 19:29
hallo gitaarnet,

ehm na ja mijn vraag staat bijna in de onderwerp van deze topic.

maar mijn vraag was dus eigenlijk: kan ik een emg 81 active pickup in mijn gitaar zetten(epifone exploder 1958)
of het ook allemaal past.

of misschien heeft iemand ervaring?


mvg,

magicm17

Bastin
17 april 2012, 20:12
Als je een Epiphone '58 explorer bedoelt...

Ja, dat past

als je echt een epifone exploder 1957 hebt zou ik er een efm 23 inzetten

Thiez
17 april 2012, 20:33
Misschien hebben ze binnenkort een actie bij EMG, elementen met gratis een boek voor de nederlandse taal?

magicm17
17 april 2012, 20:43
Misschien hebben ze binnenkort een actie bij EMG, elementen met gratis een boek voor de nederlandse taal? hej Thiez.
vraagje?

hoe oud ben je?
want je kan het ook op een fatsoenlijke manier tegen mij zeggen.

@Bastin ja ik zag het nu ook ik bedoel inderdaad de epiphone exploder 1958
als die zou passen dan ga ik hem dus waarschijnlijk bestellen

orangerocker
17 april 2012, 20:49
@Bastin ja ik zag het nu ook ik bedoel inderdaad de epiphone exploder 1958
als die zou passen dan ga ik hem dus waarschijnlijk bestellen

*explorer

Sorry ik kon het niet laten

Gearjunkie
17 april 2012, 20:50
Je moet kijken of je op een nette manier een of twee 9 volt blokjes in de gitaar kan verstoppen. Bijvoorbeeld door er een batterijvak in te frezen.

magicm17
17 april 2012, 20:54
*explorer

Sorry ik kon het niet laten

het zijn mijn fouten haha,

maar jij brengt het op een goeie manier

magicm17
17 april 2012, 20:55
Je moet kijken of je op een nette manier een of twee 9 volt blokjes in de gitaar kan verstoppen. Bijvoorbeeld door er een batterijvak in te frezen.

Bedankt.

Ik zal kijken wat ik kan doen

Gearjunkie
17 april 2012, 20:58
Bedankt.

Ik zal kijken wat ik kan doen
Is wel belangrijk dat dat goed zit. Onder de slagplaat zou voor mij geen oplossing zijn eerlijk gezegd.

Thiez
17 april 2012, 21:01
hej Thiez.
vraagje?

hoe oud ben je?
want je kan het ook op een fatsoenlijke manier tegen mij zeggen.

@Bastin ja ik zag het nu ook ik bedoel inderdaad de epiphone exploder 1958
als die zou passen dan ga ik hem dus waarschijnlijk bestellen

Wat heeft mijn leeftijd met mijn commentaar te maken? Maar als je het graag wilt weten, ik ben 23.
Het was maar een grapje hoor, dacht dat dat wel moest kunnen in deze topic. want de onderwerp van deze topic was ook wel grappig.
Of breng ik het nu weer op een verkeerde manier?

magicm17
17 april 2012, 21:18
Wat heeft mijn leeftijd met mijn commentaar te maken? Maar als je het graag wilt weten, ik ben 23.
Het was maar een grapje hoor, dacht dat dat wel moest kunnen in deze topic. want de onderwerp van deze topic was ook wel grappig.
Of breng ik het nu weer op een verkeerde manier?

ik kwam hier met een serieuse vraag.
dan heb ik ook liever een nuttig antwoord.

in plaats van dat je hier alleen maar reageert om even grappig te zijn

Thiez
17 april 2012, 21:21
ik kwam hier met een serieuse vraag.
dan heb ik ook liever een nuttig antwoord.

in plaats van dat je hier alleen maar reageert om even grappig te zijn

oh boehoew, go cry kiddo. Denk dat het nog een zware tijd gaat worden hier op het forum als dit grapje je al te veel wordt.
Maar goed, ik zal er verder geen worden aan vuilmaken. succes met je 'telefoon exposer'

TimS
17 april 2012, 21:25
Serieuze vraag? Als het zo serieus is neem je toch even de moeite om je bericht normaal uit te typen....

orangerocker
17 april 2012, 21:25
*serieuze
(oké dat was de laatste keer)

Vaak wordt op dit forum geen nuttig antwoord gegeven als je een vraag vol spelfouten post omdat mensen denken: als hij niet genoeg moeite doet om een post te maken zonder spelfouten doe ik ook geen moeite voor hem.
En ik snap die mensen wel;)

B-stone
17 april 2012, 21:41
LOL!! sorry maar als je de merk naam en je gitaar body shape niet eens goed (!!) kunt benoemen, Wat moet je dan met emg's?

en je moet je wel realiseren: op dit forum zitten vele professionele muzikanten en mensen die dagelijks met muziek/gitaren bezig zijn. Dan komt zo'n spelfout wel redelijk dom over...... en daar wordt dan een subtiel grapje over gemaakt. je kunt daar boos over worden of er mee leren leven (of je zaken beter checken ;) )

ontoppic: als er inderdaad een batterij bij dat element hoort, zou je of aan de achterkant een gat moeten frezen of wat ik zou doen: je slagplaat waar hij in de punt gaat afzagen, en dan nog afzagen bij de elementen schakelaar. je krijg dan 3 delen, 1 deel bij je elementen, 1 deel bij je schakelaar en 1 deel zonder moeilijkheden, als je dit goed kunt bepalen ivm eenvoudig los schroeven, kun je dus je batterij eevoudig wisselen als hij lees is (ongeveer 2 tot 4 schroefjes los maken) of dit uitziet ivm kieren weet ik niet maar ik verwacht van wel als je zelf een beetje handig bent. dan verkloot je hoogstens je slagplaat inplaats van je gitaar exploder ( ;) )body.

succes, en veel plezier verder op het forum :D

groetjes Bram

B-stone
17 april 2012, 21:56
sorry ik bedenk mij nu opeens dat je dan nog steeds moet frezen omdat er maar een smalle gleuf van de switch naar de pots loopt. maar misschien dat er net achter de pots een batterij past of misschien zelfs onder de pups?

ik zou dit zelf eerst even uitproberen als ik jou was want frezen in een body is niet zomaar wat.

succes :D

ps: ik dacht dus zelf dat het zo zou kunnen maar dat lukt niet zonder te frezen (of die epiphone body's moeten anders gefreest zijn dan gibsons?)

http://farm6.staticflickr.com/5456/7088282609_48afb45b2c.jpg (http://www.flickr.com/photos/77094800@N03/7088282609/)

bass blom
17 april 2012, 21:58
Wat heeft mijn leeftijd met mijn commentaar te maken? Maar als je het graag wilt weten, ik ben 23.
Het was maar een grapje hoor, dacht dat dat wel moest kunnen in deze topic. want de onderwerp van deze topic was ook wel grappig.
Of breng ik het nu weer op een verkeerde manier?

dit topic :D

TimS
17 april 2012, 22:00
dit topic :D
De topic, dus deze topic. Engels woord hè!

En ja, iedereen zegt het "verkeerd"

bass blom
17 april 2012, 22:02
het onderwerp
op deze site
:D

Rock Bottom
17 april 2012, 22:28
ik kwam hier met een serieuse vraag.
dan heb ik ook liever een nuttig antwoord.

in plaats van dat je hier alleen maar reageert om even grappig te zijn

Als je een serieuze vraag wil stellen mag je eerst zelf wel wat serieuze research doen. Dit komt bijna over als een troll actie.

Thiez
17 april 2012, 22:43
dit topic :D

Het was sarcasme :P Deze toppic en De onderwerp.

Maar ontopic, je kunt ook besluiten om je neckhumbucker te laten vervallen. Dan kun je op de plaats van je neckhumbucker de batterij leggen en pak je alleen een brughumbucker.

The Unforgiven
17 april 2012, 22:46
De- en het topic mag allebei geloof ik. Ik gebruik persoonlijk vaker 'het'.