PDA

View Full Version : [Akoestische Gitaar Gezocht] - Bespeelbaarheid van een elektrische, aanraders?



DemolitionColorScheme
17 april 2012, 16:54
Ik zoek een degelijke akoestische gitaar voor wat opnames. Budget ... ? Tja, het liefst niet al te duur? €200,- of zo.

Heeft iemand wat aanraders voor degelijke akoestische gitaren met een elektrische hals? Speelgemak voorop. Hoeft niet electo-akoestisch te zijn. Opnames zullen gedaan worden met mics.
Ik ben best wel een leek als het gaat om akoestische gitaren, dus wat aanraders zouden fijn zijn.

Merelvh
17 april 2012, 17:09
In dat budget wordt het lastig. Ik denk gelijk aan Taylor, die halzen komen het dichtst in de buurt van een elektrische. In ieder geval wat ik tot nu toe allemaal heb bespeeld. Misschien kan je een tweedehands Taylor Mini ergens vinden, zijn leuke gitaartjes. Wel klein ;)

LaurentB
17 april 2012, 17:09
Het speelt nooit hetzelfde, omdat een akoestische gitaar nu eenmaal dikkere snaren heeft vanwege de akoestische energie die het nodig heeft. Het is grotendeels een kwestie van nauwkeurige afstelling, en dat is iets wat standaard niet het geval is op gitaren iig t/m de hogere middenklasse. Je kunt dat wel zelf verbeteren of laten doen, natuurlijk.

Taylors staan vaak wel erg soepel afgesteld. ook heb ik wel gehoord dat de betere Ovations in de richting van elektrische bespeelbaarheid gaan.

Je zou er ook voor kunnen kiezen niet dikker te gaan dan 011 snaren. Dan heb je nog wel redelijke akoestische eigenschappen, maar ook een tamelijk lichte bespeelbaarheid.

DemolitionColorScheme
17 april 2012, 17:11
Goede tips! Staylor staat me altijd wel bij qua goede akoestische, dat weet ik iniedergeval wel. Tweedehands was overigens sowieso de bedoeling. Ik koop zelden nieuw. :)

Ulgi
17 april 2012, 21:37
Zou ook 'ns naar een Greg Bennett kijken. Is (nieuw) niet duur en spelen wel lekker (vind ik dan...).

DemolitionColorScheme
17 april 2012, 21:38
Zal 'ns snuffelen. :)

Harald
17 april 2012, 21:50