PDA

View Full Version : OneSpot of andere voeding?



Flitser
17 april 2012, 11:07
Hallo iedereen,

Momenteel heb ik een Visualsound Onespot voeding met daisy chain voor 5 pedalen. Ik heb gister een koffer gekocht waarin ik mijn pedalboard wil maken, dus nu zit ik met het dilemma van een nieuwe voeding. Ik heb geen erge brom met de voeding die ik nu heb, maar ik wil er nog meer pedalen op aansluiten. Ik zit nu dus met de keuze tussen een nieuwe Onespot of een andere voeding uit een kastje, zoals de Voodoo Power lab dingen. Ik heb er echter totaal geen verstand van, dus zou ik graag wat meningen horen van iedereen. Ik heb bijvoorbeeld de welbekende Harley Benton Powerplant gezien, maar is dat dan echt een verbetering t.o.v. de Onespot?

EBOUE
17 april 2012, 11:14
Ik kan je niet adviseren over de Voodoo of de Harley Benton, maar ik heb al mijn 9V pedalen altijd aan 1 OneSpot gehangen, tot wel acht stuks. De OneSpot geeft 1000mA af, genoeg voor meer dan vijf pedalen. De chorus/delay achtige pedalen verbruiken meestal rond de 100 en de boost types wat meer (De FM4 heeft 500mA nodig, maar dat gebeurt niet vaak). Je hebt de boosters in het algemeen niet allemaal tegelijk aanstaan, dus de stroomvoorziening is wel in orde met die OneSpot. Misschien is het handig even te kijken op de pedalen zelf wat ze nodig hebben of hier de reeks opnoemen, als je dat niet kunt vinden?

HaroldA
17 april 2012, 11:29
De OneSpot geeft 1000mA af, genoeg voor meer dan vijf pedalen.

1700mA dus en daar kun je tot een pedaaltje of 20-30 mee voeden, mits er niet te veel digitale meuk tussen zit.

EBOUE
17 april 2012, 11:34
Das vernieuwd dan, ik heb blijkbaar de oude 1A versie. Staat er nog duidelijk op.

Flitser
17 april 2012, 11:34
Ik heb nu: Dunlop Crybaby wah, Boss TU-2, Ibanez TS-5, Artec Noise gate, Ibanez Cm-5(distortion pedaal). Daarbij komt nog een EHX Nano LPB-1 en een EQ.

HaroldA
17 april 2012, 11:36
Das vernieuwd dan, ik heb blijkbaar de oude 1A versie. Staat er nog duidelijk op.