PDA

View Full Version : Ondergewaardeerde gitaristen



Super Slinky
9 juni 2003, 11:04
Iedereen kent de grote gitaargoden, maar er zijn soms gitaristen die nooit in dat rijtje worden genoemd hoewel ze minstens even goed zijn.

Welke zou jij willen noemen? En waarom?

Voor mij:

Ian Crichton (SAGA) -
(geweldige gitarist die albums vol speelde met vlammend gitaarwerk)

Luca P
9 juni 2003, 11:15
Luca P :-D

Nee serieus, er zijn er natuurlijk duizenden beter dan de huidige "helden".
Het grote verschil is het ontbreken van naambekendsheid.
Daarbij als je geen genoeg geld in het laatje brengt, weet geen hond wie je bent! :-(

Ik zag laatst Rene Shuman op tv wat spelen. Deed hij erg goed.
Niet dat het een gitaar god is, maar ik had dit niet verwacht!

Lacrimosa
9 juni 2003, 14:17
Derek Taylor van Eniac Requiem....damn die gast is echt goed :evil: !!!!!!
http://www.noexit.net/bands/eniacrequiem.shtml

sunday violence
9 juni 2003, 14:47
Andy Powell van Wishbone Ash
Buck Dharma van Blue Öyster Cult

die moeten ECHT meer waardering krijgen!

telecastermaster
9 juni 2003, 15:06
Zo ongeveer alle akoestische gitaristen.

Gitaristen als Tomatito, Oscar lopez, Armik etc. spelen de doorsnede rockgitarist volkomen van de kaart, maar zullen wel altijd moeten rommelen in de marge. Ik bedoel hoeveel flamenco gitaristen kan de doorsnee gitarist opnoemen??

Anders Destium
9 juni 2003, 15:33
Al di Meola, ook al heeft hij redelijk veel bevestiging gekregen :)

Ihsahn van wijlen Emperor is ook een begenadigd gitarist én componist.

Barret Wallace
9 juni 2003, 16:05
Michael Lee Firkins

Bates15
9 juni 2003, 17:19
Michael Lee Firkins Is dat die country rocker van Yamaha?

Ik wil graag Elisa Krijgsman vermelden.....

Pegasus
9 juni 2003, 20:23
Jeff Beck wordt veel te weinig vermeld.

fuck nu-metal
9 juni 2003, 21:54
Dat zijn KK Dowing en Glenn Tipton(van Judas Priest).
Er zijn wel meer ondergewaardeerde gitaristen, maar in dit geval is het wel heel vaag. Beide gitaristen hebben samen met zanger Rob Halford heavy metal gecreeëred zoals we die nu kennen en stoppen in bijna elke song een solo die menig gitaristensolo doet verbleken wegens intensiteit, melodische kwaliteit en inventiviteit.
. Honderden (Duitse) power-metalbands kopiëren hun stijl van muziek maken en gitaarspelen maar desondanks krijgen zij nauwelijks aandacht in de gitaarbladen. Liever maken zij honderden specials over Hendrix(die overigens ook goed is), interviewen middelmatige nu-metalgitaristen die slecht laaggestemde troep kunnen maken en niet eens een solo kunnen spelen als hun leven er vanaf hangt, mark knofler en anderen.
Kwestie van de muzikale smaak van de redactie zal het wel zijn.
Aan de andere kant ben ik blij dat niet iedereen heult met Judas Priest, zoals het geval was met Metallica en consorten. Muziek voor de massa is ook vaak erg slecht en op die manier blijft de band meer een band speciaal voor mij.
Desondanks knaagt het toch wel aan mij dat beide heren doodgezwegen worden. Om wat meer aandacht te krijgen moeten ze misschien eerst doodgaan.

andy
9 juni 2003, 22:08
Het gitaarduo van Priest rulezzzzzzz idd. :gitarist:
Ik vind ook dat er diverse slaggitaristen onder gewaardeerd worden. broetje van ACDC Angus (Malcom) bv of Rudolf Schenker van the Scorpions.

Harry
10 juni 2003, 09:44
Luca P :-D

Nee serieus, er zijn er natuurlijk duizenden beter dan de huidige "helden".
Het grote verschil is het ontbreken van naambekendsheid.
Daarbij als je geen genoeg geld in het laatje brengt, weet geen hond wie je bent! :-(

Ik zag laatst Rene Shuman op tv wat spelen. Deed hij erg goed.
Niet dat het een gitaar god is, maar ik had dit niet verwacht!\\

Rene Shuman is inderdaad erg goed, ik weet niet wat hij speelde, maar ik hem verschillende dingen zien doen, en dat was qua techniek niet gering!
(wel jammer dat ie nog steeds softe muziek maakt)

en verder:

JaapCastricum (ex-Bintangs, ex-Carlsberg)
Warner E. Hodges (Jason & the Scorchers, Disciples of Loud)

taylor
10 juni 2003, 13:11
tommy bolin

veder ik ken de meeste flamenco gitaristen wel.

en idd die zijn super,tis misschien ook omdat we in nederland zijn in spanje hebben ze grote faam.

mensen zoals raymundo amador,el gitano guapo(1 leerling van paco lucia),tomatito ect

stringer
10 juni 2003, 19:58
Allereerst:inderdaad de heren van Judas Priest verdienen meer waardering. Ik heb er nog een paar:
1. Chris Oliva (Savatage)
2. Dave Meniketti (Y&T)
3. Nigel Tufnel (Spinal Tap)
4. Richie Sambora (wordt erg vaak onderschat)
5. Luke Morley (Thunder)

Wicked Willy
10 juni 2003, 21:36
Euh....Nigel Tufnel....you're kidding me! Heeft die gast echt de nummers voor de film This is Spinal Tap ingespeeld????

Ondergewaardeerde gitarist:

Ry Cooder
Die gast van Massive Attack
Die gast van Fun Lovin' Criminals.....Huey of zoiets????

Neals
10 juni 2003, 22:28
Izzy Stradlin

Thomasvv
11 juni 2003, 16:09
Brad Whitford van Aerosmith.

fenderfreak
11 juni 2003, 16:45
Ik vind mezelf behoorlijk ondergewaardeerd, GVD!!!

http://mindscraps.com/s/otn/realhappy/jump.gif

stringer
11 juni 2003, 19:19
Nigel Tufnel wordt ondergewaardeerd omdat hij:

1: de AMPCAPO heeft uitgevonden (capo gaat om de 4x12 kast)
2: de gave workshops waarbij hij duidelijk maakt dat de juiste toon en de juiste gezichtsuitdrukking alles met elkaar te maken hebben.
3. de beroemde Marshall die op 11 kan

andy
11 juni 2003, 19:57
Ik vind mezelf behoorlijk ondergewaardeerd, GVD!!!

http://mindscraps.com/s/otn/realhappy/jump.gif

Als je nou eens in een band ging spelen die niet steeds tot aan de dood "veelbelovend" genoemd wordt. http://smilies.networkessence.net/s/contrib/blackeye/hihi.gif

wietse
11 juni 2003, 22:55
roy buchannan die man heeft nooit de erkenning gekregen die ie verdiende , zelfs cd's van hem is bijna niet aan te komen.

Harry
12 juni 2003, 09:35
roy buchannan die man heeft nooit de erkenning gekregen die ie verdiende , zelfs cd's van hem is bijna niet aan te komen.

iedereen ken die man toch? het is trouwens Roy Buchanan.

wietse
12 juni 2003, 09:59
dat zal je nog verbazen hoe onbekend ie is, veel van m'n vrienden die muzikant zijn hadden nog nooit van hem gehoord tot ze een keer bij mij in de auto stapten.
ik kende hem ook niet tot ik een keer een paar elpees van hem kocht op de rommelmarkt .
hij is echt wel onbekend bij velen heeft nooit de naamsbekendheid gekregen die ie wel verdiende.
de man speelde op een nivo van bijv srv,rory gallagher en iedereen kent die weer wel.
het slecht verkrijgbaar zijn van z'n muziek speelt daar natuurlijk ook in mee heb zelf alleen maar elpees van hem ben nog nooit een cd tegengekomen van hem.

Harry
12 juni 2003, 10:51
dat zal je nog verbazen hoe onbekend ie is, veel van m'n vrienden die muzikant zijn hadden nog nooit van hem gehoord tot ze een keer bij mij in de auto stapten.
ik kende hem ook niet tot ik een keer een paar elpees van hem kocht op de rommelmarkt .
hij is echt wel onbekend bij velen heeft nooit de naamsbekendheid gekregen die ie wel verdiende.
de man speelde op een nivo van bijv srv,rory gallagher en iedereen kent die weer wel.
het slecht verkrijgbaar zijn van z'n muziek speelt daar natuurlijk ook in mee heb zelf alleen maar elpees van hem ben nog nooit een cd tegengekomen van hem.

In Tiel zit Triple-J Records, die heeft ze wel, maar makkelijker voor jou is waarschijnlijk www.elcheapo.nl , daar vind je er zat, en kun je ze online bestellen.

Theije
12 juni 2003, 13:08
Hij past misschien niet helemaal in het rijtje van virtuozen maar hij is zeker ondergewaardeert:

Miguel 'Meegs' Rascon

Als iemand kan zeggen dat ie een geheel eigen stijl heeft dan is hij het wel, hij heeft niet alleen een geheel eigen stijl en geluid ontwikkeld maar ook een eigen manier waarop ie z'n gitaar gebruikt, tis eigenlijk geen gitaar meer maar meer een bass met distortion.

Harry
12 juni 2003, 14:22
Hij past misschien niet helemaal in het rijtje van virtuozen maar hij is zeker ondergewaardeert:

Miguel 'Meegs' Rascon

Als iemand kan zeggen dat ie een geheel eigen stijl heeft dan is hij het wel, hij heeft niet alleen een geheel eigen stijl en geluid ontwikkeld maar ook een eigen manier waarop ie z'n gitaar gebruikt, tis eigenlijk geen gitaar meer maar meer een bass met distortion.

net als Frank Kraaijeveld, zeg maar.... ?

Carpe Diem
12 juni 2003, 19:50
Jimmie Vaughan

Theije
13 juni 2003, 01:02
Who the fuck is Frank Kraaijeveld??? :D

Harry
13 juni 2003, 09:38
Who the fuck is Frank Kraaijeveld??? :D

BARBAAR!!!!!!


Frank Kraaijeveld is de bassist van de Bintangs. Zelfs het wonen in Groningen is geen excuus om zijn naam niet te kennen, evenals zijn gruizige basgeluid.

delphiro
13 juni 2003, 14:24
ik weet het nog beter.. Frank Kraaijveld is de neef van mijn moeder (geen gein) :dance:

Harry
13 juni 2003, 14:58
ik weet het nog beter.. Frank Kraaijveld is de neef van mijn moeder (geen gein) :dance:

dan ben jij dus familie van een levende legende!!!!!

Anders Destium
14 juni 2003, 00:00
Ook de gitaristen van Savatage zijn gruwelijk ondergewaardeerd (de hele band eigenlijk :evil: )

Chris Oliva, en later Al Pitrelli en Chris Caffery. Als ik in een serieuze band ga spelen moet het bijna wel deze stijl zijn!

en natuurlijk de gebroeders Amott (Carcass, Arch Enemy). Lijkt me gaaf om samen met mijn broer (die ik niet heb) tent na tent compleet te overwelmen :)

marc_o
15 juni 2003, 23:31
tommy bolin

veder ik ken de meeste flamenco gitaristen wel.

en idd die zijn super,tis misschien ook omdat we in nederland zijn in spanje hebben ze grote faam.

mensen zoals raymundo amador,el gitano guapo(1 leerling van paco lucia),tomatito ect

TOMMY BOLIN rules enorm!!
Hij is een van mijn grootste invloeden geweest.
Vergeet David Gilmoure niet, de toongod.
en Blackmore natuurlijk.

SomeDude
16 juni 2003, 15:35
Prince

sunday violence
16 juni 2003, 17:08
dat zal je nog verbazen hoe onbekend ie is, veel van m'n vrienden die muzikant zijn hadden nog nooit van hem gehoord tot ze een keer bij mij in de auto stapten.
ik kende hem ook niet tot ik een keer een paar elpees van hem kocht op de rommelmarkt .
hij is echt wel onbekend bij velen heeft nooit de naamsbekendheid gekregen die ie wel verdiende.
de man speelde op een nivo van bijv srv,rory gallagher en iedereen kent die weer wel.
het slecht verkrijgbaar zijn van z'n muziek speelt daar natuurlijk ook in mee heb zelf alleen maar elpees van hem ben nog nooit een cd tegengekomen van hem.

ik heb een geweldige dubbel cd van hem gekocht in amerika ik kan m wel voor je kopieren als je m wilt hebben. sweet dreams heet ie, er staan een hoop nummers op die hij nooit heeft uitgebracht

Lacrimosa
16 juni 2003, 17:26
Oja......Ihsahn van Emperor!! :D :evil:

wietse
16 juni 2003, 19:24
ik heb een geweldige dubbel cd van hem gekocht in amerika ik kan m wel voor je kopieren als je m wilt hebben. sweet dreams heet ie, er staan een hoop nummers op die hij nooit heeft uitgebracht

bedankt maar toch maar niet er komt geen gekopieerde muziek bij mij in
huis alleen maar origineel ,de kopies die ik heb heb ik ook zelf op elpee en dat is spul dat niet op cd is uitgebracht.
ben te veel verzamelaar om kopies te willen.

Emar
16 juni 2003, 21:20
Jon Amor! Hij is echt vet goed! Superlekker gevoel voor ritme! Door hem ben ik zelfs gaan gitaarspelen toen ik em zag op een bluesfestival, als klein jochie. Toen zat hij nog bij de Hoax. Nu heeft hij zijn eigen band, Amor.

Luister maar naar zijn cd's! Is echt vet! :-D

Vai Himself
16 juni 2003, 22:40
steve Vai wordt ondergewaardeerd, door iedereen wordt ie afgezeken terwijl ik nooit een gitarist gehoord heb die zoals hij speelt :D en john petrucci wordt ook ondergewaardeerd. en dat sommige gitaristen ondergewaardeerd worden: bijna niemand speelt meer iets origineels of verbluffend denk ik. Ik niet in elk geval :D, maar toen Vai doorbrak met zn passion en warfare had niemand ooit iets gelijks gehoord!

SomeDude
16 juni 2003, 23:10
Uiteindelijk word je geraakt door een gitarist omdat je van het instrument houdt. En wie die gene dan is... dat is juist dat handvol nootjes dat juist jou als persoon raakt, met de rest van de band erom heen, de zang het ritme. Het kunnen twee noten zijn, wat iedereen in principe na kan spelen, het kan een orgastische solo zijn met 22 noten per seconden; het gevoel is niet meetbaar...

Kitaarhiero
17 juni 2003, 12:21
wat ís nou precies ondergewaardeerd?
er worden hier mensen als Prince genoemd, maar ik heb het idee dat het gitaarspel Prince best wel gewaardeerd wordt.
En steve Vai is eerder overgewaardeerd dan ondergewaardeerd.

Is ondergewaardeerd een (relatief) kleine fanschare en lage album verkoop of voortdurende kritiek omdat "men" zijn spel/muziek niet begrijpt?

Harry
17 juni 2003, 12:33
wat ís nou precies ondergewaardeerd?
er worden hier mensen als Prince genoemd, maar ik heb het idee dat het gitaarspel Prince best wel gewaardeerd wordt.
En steve Vai is eerder overgewaardeerd dan ondergewaardeerd.

Is ondergewaardeerd een (relatief) kleine fanschare en lage album verkoop of voortdurende kritiek omdat "men" zijn spel/muziek niet begrijpt?

mee eens, iemand die Vai hier noemt voelt zich af en toe aangevallen, en post daarom zijn naam hier. En bijna alle gitaristen vinden hem goed, en daarom wordt gewaardeerd. Of dat terecht is ligt aan de smaak van desbetreffende personen, ik vind er niks aan, wil ik maar even benadrukken.

SomeDude
17 juni 2003, 14:41
Ik noemde Prince omdat ik moest denken aan een top-100 van lezers van het blad... Total Guitar gok ik, waar hij niet in voor kwam. En ik kom ook heel weinig tabs van hem tegen

denniseindhoven
20 juni 2003, 15:23
Hmmm... ik heb wel tabs van Purple rain anders, maar goed, dat was ook niet van internet ;). Wie kent Eric van de Kerkhof van Mennen eigenlijk?

Kitaarhiero
20 juni 2003, 20:30
Een gitarist die niemand kent hoeft niet persé ondergewaardeerd te zijn.
het ligt natuurlijk ook aan zijn eigen ambitie.

de mens is lui, en er is zoveel muziek makkelijker te vinden dan het obscure bandje waar een man als Eric van de Kerkhof van Mennen de gitaar bespeelt...

dat betekend niet dat hij ondergewaardeerd wordt, dat betekend dat hij, mocht hij roem willen hebben, het anders moet aan pakken.

SomeDude
21 juni 2003, 15:46
Ben wel benieuwd naar het obscure bandje van eric van de kerkhof van mennen :D

denniseindhoven
22 juni 2003, 18:58
Dan moet je ff op www.mennen.net kijken. Overigens is de zanger van die band, Joss Mennen, ook zanger geweest van Zinatra, een band die in 1988 een top 40-hit scoorde met Love or loneliness. Zo obscuur is het nou ook weer niet ;). Ow ja, Robby Valentine was ook toetsenist geweest in Zinatra.

Kitaarhiero
22 juni 2003, 20:41
Zinatra is misschien niet obscuur (want een hit), maar die mennen band dus wel...

Nou ja, zo bijzonder is die muziek niet. gewoon standaard heavy rock met ongetwijfeld virtuoze gitaarsolo's.
Goede muziekanten, ongetwijfeld.

goede muziekanten maken echter niet automatisch goede muziek :p

(maar dat is heel persoonlijk natuurlijk;))

denniseindhoven
24 juni 2003, 09:36
Slechte muzikanten maken wél automatisch slechte muziek 8)

MAY
24 juni 2003, 13:26
Ondergewardeerd zeker: MATHIAS JABS !!!!!!!! van de scorpions!!

Kitaarhiero
25 juni 2003, 10:30
Slechte muzikanten maken wél automatisch slechte muziek 8)

Maar wat zijn slechte muzikanten? dat heeft ook weer met smaak te maken.

Bigfoot414
26 juli 2003, 22:46
Ligt het aan mij of zie ik de naam 'Kim Thayil' hier zo weinig?

lupoloco
27 juli 2003, 12:47
geniale gitarist , heeft nog met ozzy getourd

lupoloco
27 juli 2003, 12:51
Alex Skolnick, ook nog niet genoemd, probeer maar es een soloke van hem te spelen :| (laat staan een riff)

PetrucciFan
30 juli 2003, 02:26
Mattias IA Ekklundh , Neil Zaza , Andy Timmons

taylor
30 juli 2003, 11:45
ik ben laast op en nieuwe gitarist gestuit

doug aldrich en solo cd die electrovision heet echt super die gast en beetje oude jeff beck achtig maar dan anders.

hij zat ook in whitesnake en dio maar zijn naam zei me niks eigenlijk.

veder de laaste solo cd hair pick van blues saraceno die is ook zeker het luisteren waard de eerste 2 (solo)cd's vind ik niet echt wat.

delphiro
30 juli 2003, 16:08
johny greenwood (radiohead)

Krijgt nogal wat commentaar over zijn gebrekkige(?) kwaliteiten maar is voor mij het voorbeeld voor hoe een gitarist in een band *meewerkt* aan de muziek en niet alleen maar geschikt is voor de coole licks en heavy begeleiding.

Kitaarhiero
31 juli 2003, 13:09
Greenwood is zeker een geweldige gitarist. Hij speelt dingen die goed bij de muziek passen, en zijn tremelo-picking stukjes klinken echt super.

vulvasonic
12 augustus 2003, 16:47
Niet alleen de gitarist, maar ALLE leden van de legendarische glamrock formatie (niet lachen) THE SWEET worden zwaar ondergewaardeerd.

En ik ben in deze best bereid toe te geven dat ze onnodig veel kutliederen hebben gespeelt, maar ze konden ook rocken als de spreekwoordelijke tiet!

Enfin, ik laat me weer es gaan vrees ik. :listen:

Polytheme Pam
12 augustus 2003, 21:03
legendarische glamrock formatie (niet lachen) THE SWEET

Ik lach niet...man, wat waren die GOED!! :-D :-D :-D


http://home.earthlink.net/~apawlo/sweet.jpg

Kitaarhiero
13 augustus 2003, 11:22
Die gasten treden nog steeds op in Engelse Buurthuizen en pubs ;)

Polytheme Pam
13 augustus 2003, 13:56
Die gasten treden nog steeds op in Engelse Buurthuizen en pubs ;)

zonder die blonde zanger.....he`s sleeping with the fishes...dood dus...

fuck nu-metal
19 augustus 2003, 13:13
....
Mick Jones(Foreigner, spooky tooth)is ook ondergewaardeerd. Zijn solos zijn erg pakkend, hij schrijft lekkere riffs en kan daarnaast, ook belangrijk, ook echte liedjes schrijven. (de nummers van Foreigner komen voornamelijk van zijn hand. )Toch komt hij haast nooit in een gitaristen top honderd voor.
Ach, eigenlijk zeggen die topzoveels ook niets. Iemand die er niet instaat is niet per defenitie slechter dan diegenen die er wel in staan, alleen is ie wat minder populair en bekend.

Polytheme Pam
19 augustus 2003, 14:07
Robben Ford....ik ken `m al vrij lang en was nooit kapot van zijn gestileerde spel (begint een beetje verandering in te komen)...maar hij is wel goed...

rick!@#$
24 augustus 2003, 14:50
megadeth 83-87

Kitaarhiero
24 augustus 2003, 20:29
....
Mick Jones(Foreigner, spooky tooth)is ook ondergewaardeerd. Zijn solos zijn erg pakkend, hij schrijft lekkere riffs en kan daarnaast, ook belangrijk, ook echte liedjes schrijven. (de nummers van Foreigner komen voornamelijk van zijn hand. )Toch komt hij haast nooit in een gitaristen top honderd voor.
Ach, eigenlijk zeggen die topzoveels ook niets. Iemand die er niet instaat is niet per defenitie slechter dan diegenen die er wel in staan, alleen is ie wat minder populair en bekend.

Mick Jones van de Clash is ook goed! :D
Niet heel ingewikkeld wat hij speelt, maar wel doeltreffend

DThornus
26 augustus 2003, 11:02
Een paar van mijn favo (metal) gitaristen

-Tony Iommi (black sabbath) een echte rif meester maar ook zijn solo's vind ik geweldig.
-Chris Oliva (savatage) Man wat kon die gozer met gevoel spelen, kippenvel werk eerste klas (R.I.P.)
-Alex Skolnick (Testament, Savatage) Zowel goed in ruig werk als gevoelige solo's
-Jeff Waters (Annihilator) - tja gewoonweg briliant wat hij neer weet te zetten.
-David Shankle (Manowar) - Snel als een straaljager en heerlijk strak.
-Timo Tolki - (Stratovarius) - vooral op het wat oudere werk een meester in symfonisch werk.

Thijssie
26 augustus 2003, 11:27
[ ... Roy Buchanan ]

ik heb een geweldige dubbel cd van hem gekocht in amerika ik kan m wel voor je kopieren als je m wilt hebben. sweet dreams heet ie, er staan een hoop nummers op die hij nooit heeft uitgebracht

Kun je gewoon bij bol.com bestellen hoor....

Neals
26 augustus 2003, 19:46
Jeff Hanneman (slayer) - Altijd verstopt achter de brede rug van Kerry King is Hanneman toch verantwoordelijk voor de vroegere slayer songs en de meesterlijke angel of death en raining blood, tevens een betere gitarist qua techniek dan kerry king, en een solo project zou hem zeker niet misstaan.

Rhinus
26 augustus 2003, 19:55
Shawn Lane

Volgens een kenner is hij 't beste van allemaal. Maar ik had er nog nooit van gehoord. Nu wel. En 't is mooi. :)

fuck nu-metal
27 augustus 2003, 22:50
Jeff Hanneman (slayer) - Altijd verstopt achter de brede rug van Kerry King is Hanneman toch verantwoordelijk voor de vroegere slayer songs en de meesterlijke angel of death en raining blood, tevens een betere gitarist qua techniek dan kerry king, en een solo project zou hem zeker niet misstaan.


Wie heeft voornamelijk die riffs geschreven op het South of Heaven album, in mijn mening hun sterkste album? Die riffs zijn echt geweldig, bruut en onheilspellend.

Wicked Willy
28 augustus 2003, 21:14
Prince en Zappa, maar die zijn volgens mij al genoemd..............had gewoon geen zin om alle Reply's nog eens te gaan lezen.

Kitaarhiero
29 augustus 2003, 14:52
Kurt Cobain is een ondergewaardeerde Gitarist :p

Op dit forum dan..

Wicked Willy
29 augustus 2003, 16:15
Correctie: Kurt Cobain was een briljant songwriter....en een redelijke gitarist....dusssss :-D

Kitaarhiero
29 augustus 2003, 21:10
veel leden delen die mening niet met je.

dvmutzy
29 augustus 2003, 21:44
Correctie: Kurt Cobain was een briljant persoon....en een redelijke songwriter.... en een okeëe gitarist dusssss :D
(iig, mijn mening, en het is een forum :-D )

dvmutzy
29 augustus 2003, 21:48
ok, jullie gaan mij nu haten en misschien wordt ik wel van het forum afgegooid ofzo. maar :oops: ik vind spike opzich wel ondergewaardeerd. Ik bedoel, hij kan gewoon spelen wat ie speelt. misschien dat je al dat gespring als wat te veel off-showen kan zien, maar ìk vind hem een redelijke gitarist.

FNaRK
29 augustus 2003, 21:58
oeps,
je vindt zowel Cobain als Spike ondergewaardeerde gitaristen ?

erg gevaarlijk om dat hier te zeggen :wink:

Negative K3 fan
29 augustus 2003, 21:59
enige wat ie speelt zijn pwoerchords, live proberen ze ook nog eens een jam op te zetten (spreekt voor zich neem ik aan?), maar ik kan toch wel stellen dat vele mede gitaarforummaars (vér) boven het niveau van spike zitten.

Anders Destium
29 augustus 2003, 22:02
ok, jullie gaan mij nu haten en misschien wordt ik wel van het forum afgegooid ofzo. maar :oops: ik vind spike opzich wel ondergewaardeerd. Ik bedoel, hij kan gewoon spelen wat ie speelt. misschien dat je al dat gespring als wat te veel off-showen kan zien, maar ìk vind hem een redelijke gitarist.

Volgens mij haal je gewoon onder- en overgewaardeerd door elkaar, dat kan gebeuren natuurlijk :)

hoofd
29 augustus 2003, 22:07
Jezus, wat is men na 3/4 posts nog aardig en vriendelijk tegenover muts...dat kan toch beter :D

dvmutzy
29 augustus 2003, 22:13
Correctie: Kurt Cobain was een briljant persoon....en een redelijke songwriter.... en een okeëe gitarist dusssss :D
(iig, mijn mening, en het is een forum :-D )
dus, ik vind Kurt niet echt een hele goede gitarist/composer.
(dit zeg ik niet om jullie vriendelijkheid te behouden.)

FNaRK
29 augustus 2003, 22:48
je hebt de Kurt NoBrains en Nirvana topics in het verleden niet meegemaakt....waren erg amusant :-D

Rubenios
30 augustus 2003, 11:58
niet weer he ;)

Kent er iemand nog Roope Latvala van het vroegere Stone en tegenwoordig spelend bij Sinergy? die man heerscht!

Anders Destium
30 augustus 2003, 12:01
Die is inderdaad redelijk strak :)

Kitaarhiero
30 augustus 2003, 12:29
je hebt de Kurt NoBrains en Nirvana topics in het verleden niet meegemaakt....waren erg amusant :-D

memorieees :roll:
(Ow wat gingen die discussies gepaard met veel drogredenen en nutteloze argumenten van zowel voor- als tegenstanders)

FNaRK
30 augustus 2003, 13:49
achteraf gezien waren het zeer amusante topics :-D Jammer dat ze niet meer te lezen zijn... :-(

Chuck
19 september 2003, 18:43
Lemmy Van Motorhead .... :evil:

wietse
19 september 2003, 22:55
Lemmy Van Motorhead .... :evil:

dat is een bassist ,die man is ondergewaardeerd zeker als songwriter schrijft in no time de mooiste teksten.
maar het blijft een bassist ,en als we gitarist bedoelen hier hebben we het niet over bassisten.

emptyv
20 september 2003, 17:15
robert cray, die kan echt wat vertellen

Kitaarhiero
21 september 2003, 12:39
enige wat ie speelt zijn pwoerchords, live proberen ze ook nog eens een jam op te zetten (spreekt voor zich neem ik aan?), maar ik kan toch wel stellen dat vele mede gitaarforummaars (vér) boven het niveau van spike zitten.

Moet er meer gespeeld worden dan powerchords?
Is dat werkelijk NODIG?
is dat van levensbelang?
Is dat ook nog eens mooi?
Luisterbaar?

marc_o
22 september 2003, 10:55
Reeves Gabrels, da's een goeie

Blokkie
22 september 2003, 15:11
Rusty Anderson kom ik ook veel te weinig tegen. Hij is nu met McCartney aan het opnemen. Hij was ook Macca´s gitarist bij zijn laatste tour. Verder schijnt hij een zeer gewilde sessie-gitarist te zijn.

Chuck
24 september 2003, 20:09
Lemmy Van Motorhead .... :evil:

dat is een bassist ,die man is ondergewaardeerd zeker als songwriter schrijft in no time de mooiste teksten.
maar het blijft een bassist ,en als we gitarist bedoelen hier hebben we het niet over bassisten.

O ik dacht dat het een basGITAAR was sorry ...wat speelt die vent dan Orgel?? maar goed sorry :roll:

www.vanafvandaag.tk
25 september 2003, 07:39
Nils Lofgren (Solo, side kick van Neil Young, Bruce Springsteen e.v.a).
Overigens vind ik Springsteen zelf ook vaak onderschat worden.

-=Bo=-
25 september 2003, 08:08
-Nuno Bettencourt
-Alvin Lee
-Adje van den Berg
-Mario Hoedenmakers :razz:

FNaRK
25 september 2003, 09:19
-Nuno Bettencourt
-Alvin Lee
-Adje van den Berg
-Mario Hoedenmakers :razz:
:???:

Harry
25 september 2003, 10:04
-Nuno Bettencourt
-Alvin Lee
-Adje van den Berg
-Mario Hoedenmakers :razz:

hoezo ondergewaardeerd? moeten we voor ze door het stof kruipen of zo? Volgens mij is iedereen wel van hun kwaliteiten overtuigd. Alleen die laatste zegt me (ons, zo te zien) niks.........

Mithrandir
25 september 2003, 10:17
Nou, ik heb wel van die laatste gehoord. Maar sinds hij zijn Gibson SG heeft verpatst om op zo'n rare Kelly te gaan spelen is zijn sound er niet beter op geworden. Ik denk ook dat Bo ondergewaardeerd verward met overgewaardeerd.

Kitaarhiero
26 september 2003, 17:50
Wes Borland is ook een ondergewaardeerde gitarist.

musicmaniac
28 september 2003, 09:27
Nils Lofgren (Solo, side kick van Neil Young, Bruce Springsteen e.v.a).
Overigens vind ik Springsteen zelf ook vaak onderschat worden.

Helemaal mee eens, Nils Lofgren is geweldig. Een paar jaar terug heeft íe eens de 2meter sessies gedaan waar hij "Shine silently"speelde, en op het eind deed 'ie een SOLO.... God, wat mooi, ik zat er bijna bij te janken. HELAAS HELAAS ik had het opgenomen, maar heb de videoband per ongeluk weer gewist... Ben nu dus al jaren op zoek naar DIE opname, als iemand 'm nog heeft liggen???

Grim Solitude
28 september 2003, 14:13
Mario Pesic

flippodestroyer
28 september 2003, 16:00
Larry LaLonde mag ook nog wel even genoemd worden.

Harry
28 september 2003, 19:27
ja, en dan moet Willy Bo'Frixell ook genoemd worden

moretel
28 september 2003, 23:57
Nou, ik heb wel van die laatste gehoord. Maar sinds hij zijn Gibson SG heeft verpatst om op zo'n rare Kelly te gaan spelen is zijn sound er niet beter op geworden.


ik heb hem erg goed ZIEN spelen, de vingers waren niet meer te volgen,
alleen had ie zijn voeten niet onder controle en trok ie tot jawel... tot TWEE KEER toe zijn snoer uit zijn gitaar, en er was dus niks van te horen,
maar dat overkomt alleen de besten.
:-D

SchietSchijf
29 september 2003, 10:11
Tommy Emmanuel!!!!!!!!!!!!!

SchietSchijf
29 september 2003, 10:13
Ikzelf vindt Tommy Emmanuel, de beste gitarist ter wereld, hieronder een aantal filmpjes. Wat vinden jullie hiervan.....

De "Classical gas" stukjes zijn echt geweldig

__________________________________________________ __________

Day Tripper
http://www.worldexpand.biz/soundvideo/Daytripper1.AVI

http://www.worldexpand.biz/soundvideo/Daytripper2.AVI

__________________________________________________ __________

Classical Gas
http://www.worldexpand.biz/soundvideo/classicalgas1.AVI

http://www.worldexpand.biz/soundvideo/classicalgas2.AVI

http://www.worldexpand.biz/soundvideo/classicalgas3.AVI

http://www.worldexpand.biz/soundvideo/classicalgas4.AVI

http://www.thebasement.com.au/media/tommy_emmanuel.asx

__________________________________________________ __________

Malaguena
http://www.worldexpand.biz/soundvideo/malaguenaR_indeo45_90.AVI

__________________________________________________ __________

Blue moon
http://www.worldexpand.biz/soundvideo/bluemoon1.AVI

http://www.worldexpand.biz/soundvideo/bluemoon2.AVI

http://www.worldexpand.biz/soundvideo/bluemoon3.AVI

Mitch
29 september 2003, 22:41
Ik heb geen zin het hele topic door te scrollen, maar ik vind Peter Visser van Bettie Serveert echt een geweldenaar. Zeer herkenbare sound en stijl, pakkende composities, goed samenspel en een dragende rol binnen de band : thumbs up !

Heb ze pas weer bezig gezien in Rotown, was een puike show !

Fuhgawz
20 oktober 2003, 10:56
J Mascis

The wall of dolls
21 oktober 2003, 21:54
Euh.... is Alvin Lee al genoemd van Ten Years After? en Bruce Springsteen, ik stond er echt van te kijken dat ik die DVD "live in NY 2001 + E street band" keek, wat voor solo's hij er in de eerste nummers al uit flikkerde, heel erg van die Neil Young achtige "mouwen opstropen en spelen maar" solo's maar wel heel goed. Over "mouwen opstropen en spelen maar gesproken": is Rory Gallagher al genoemd? Die heeft net zoveel gevoel in z'n klauwen als Young, hij heeft zelfs hetzelfde geluid heb ik het idee, maar dan doet ie het nog een paar versnellingen hoger.

En natuurlijk ook veel ritmegitaristen, te beginnen bij David Knopfler en die ritmegitarist van Guns 'n Roses.

Knar
22 oktober 2003, 16:14
knar wub ten years after

alvin lee D: (=

Ik heb een overhemd met handtekeningen van alle ten years after figuren, alleen joe gooch ipv alvin lee. alvin lee speelt niet meer in ten years after >_<

SchietSchijf
23 oktober 2003, 11:53
Harry Sacksioni misschien

Lacrimosa
23 oktober 2003, 14:33
de dudes van Meshuggah zijn zeer ondergewaardeerd!!

indorock
22 januari 2004, 13:38
Steve Lukather - TOTO :cool:

ToolRulez
22 januari 2004, 15:35
Nog een paar:

Michael Romeo van Symphony X
Peter Lindgren en Mikael Akerfeldt van Opeth.

Ik weet eigenlijk niet of deze gasten echt ondergewaardeerd zijn, ik hoor er in ieder geval weinig mensen over praten :). Ik vind trouwens Gilmour ook geniaal (The Division Bell = kweilen), maar volgens mij wordt hij wel gewaardeerd. Zeg het me als ik er Helemaal naast zit :).

ozzy
22 januari 2004, 18:35
Kweet niet of ie al genoemd is maar Daniel Lohues kan ook een aardig robbertje gitaar spelen hoor. :wink:

Thomasvv
24 januari 2004, 11:01
Nog een paar:

Michael Romeo van Symphony X
Peter Lindgren en Mikael Akerfeldt van Opeth.

Ik weet eigenlijk niet of deze gasten echt ondergewaardeerd zijn, ik hoor er in ieder geval weinig mensen over praten :). Ik vind trouwens Gilmour ook geniaal (The Division Bell = kweilen), maar volgens mij wordt hij wel gewaardeerd. Zeg het me als ik er Helemaal naast zit :).

Gilmour wordt idd (en imho terecht) zeer gewaardeerd

imlikeajungle
24 januari 2004, 18:16
Ik vind trouwens Gilmour ook geniaal (The Division Bell = kweilen.

I'm with you there :D Fantastische plaat qua klanken...

ToolRulez
25 januari 2004, 15:44
En wat vinden jullie van de twee mannen van Opeth? Ik vind dat zij op dit moment de meest creatieve mannen in het wereldje zijn.

indorock
9 februari 2004, 09:29
Steve Lukather TOTO

Picker
17 februari 2004, 18:35
Ikke. Maar daar komt verandering in als van de zomer mijn CD uitkomt.

:-)

Picker.

Fuhgawz
17 februari 2004, 20:16
Thurston Moore en Lee Ranaldo van Sonic Youth. Ieder album een andere stemming en steeds maar spelen met verschillende zooi om tot nieuwe dingen te komen.

Les Paul
23 februari 2004, 20:37
2 namen die ik hier toch wel mis:
Ace Frehley en Alex Lifeson
Gelukkig wordt Zappa (Frank) wel genoemd.

Sicky61
25 februari 2004, 23:04
Check Michael Katon als je van een jankende strat houdt.
Speelt live nog beter als op z'n c.d's en werkt z'n reet eraf voor wat erkenning.
Stevige blues (S.R.V. maar dan anders 8-) )

Man
26 februari 2004, 00:02
jaman de gitarist van busted is geniaal

Fuhgawz
26 februari 2004, 01:01
J Mascis! Oude Dinosaur Jr shit is geniaal!

Sicky61
26 februari 2004, 11:00
2 namen die ik hier toch wel mis:
Ace Frehley en Alex Lifeson
Gelukkig wordt Zappa (Frank) wel genoemd.
Ace frehley heeft zelfs een heeft zelfs een signature les paul dus waardering ZAT :razz:

Les Paul
26 februari 2004, 19:47
2 namen die ik hier toch wel mis:
Ace Frehley en Alex Lifeson
Gelukkig wordt Zappa (Frank) wel genoemd.
Ace frehley heeft zelfs ft zelfs een signature les paul dus waardering ZAT :razz:

Ace wordt door Gibson wel gewaardeerd, maar als je de commentaren op het forum leest, krijgt hij vaak niet de waardering die hij verdient.
Hij heeft zelfs 3 signatures: Gibson Customshop, Gibson Custom en Epiphone. Ik ben in het gelukkige bezit van de Custom. Heerlijk speelgoed :dance:

Maiden Michiel
29 februari 2004, 19:25
Tony MacAlpine zonder meer ook.
Dat deze gast nog niet op elke cover van elk gitaar en toetsenblad staat is mij best wel een raadsel.
Die kerel heeft zo veel verschillende dingen gedaan en is gewoon zo fucking goed...

Orville
6 april 2004, 23:05
George Benson. Luister maar eens naar Take Five Live. Ik ken niemand die in 5/8 zo intens harmonisch en vooral ritmisch zo natuurlijk een solo kan spelen zonder dat je je verveeld.

Greg Howe vind ik ook ondergewaardeerd. Daar kunnen ook slechts enkelen aan tippen.

SilverFoo
13 mei 2004, 20:33
Ondergewaardeerde gitaristen:


- Kurt Cobain (niet zeiken, is gewoon zo)
- Daniel Johns (Silverchair, fantastische gitarist/songwriter)
- Billy Corgan (was Smashing Pumpkins, was Zwan, nu solo)
- James Iha (was Smashing Pumpkins)
- Dave Grohl (Foo Fighters)
- Chris Shifflett (Foo Fighters, the Jacksons)

The wall of dolls
13 mei 2004, 21:20
Kurt Cobain
Bruce Springsteen
Neil Young
Steve Howe (yes)
Eelco Gelling ( Cuby & B, Golden Earring)
Mat Bellamy (muse)

THW
13 mei 2004, 22:03
Bruce Kullick (KISS, nog een band ben ff de naam kwijt en nu solo)
zeker onder gewaardeert, een gitarist die technieken beheerst waar menig gitarist van kan dromen
Hij wordt wel vaak vergeten door gitaristen omdat hij zich niet altijd goed presenteert als hij gitaarspeelt

Fuhgawz
14 mei 2004, 15:49
Joe Santiago van the Pixies.

IndiepoprockJesse
15 mei 2004, 11:48
Lemmy Van Motorhead .... :evil:

dat is een bassist ,die man is ondergewaardeerd zeker als songwriter schrijft in no time de mooiste teksten.
maar het blijft een bassist ,en als we gitarist bedoelen hier hebben we het niet over bassisten.

Ja damn, lemmy was in Hawkwind echt GENIAAL!!!

die spacende basloopjes, echt super vet..

Jesse//

ED BOB
28 mei 2004, 00:07
Leendert Haaksma van eigen bodem.
Zie hoor je vaak bij Ned. artiesten zoals Trijntje, Sita, speelt nu ook bij Anouk. Is heel veelzijdig en superinventief. Speelt funk met een heerlijke drive en scheurt als een gek en oh ja...kan als geen ander met een wah wah overweg.

BartL
28 mei 2004, 01:47
...wat vinden jullie van Mark Knopfler? Niet dat ie ondergewaardeerd is (denk ik zo :) ) Maar vinden jullie hem een top-gitarist, of vinden jullie hem gewoon?

Ik ben helemaal gek van zijn spel :)

Harry
28 mei 2004, 08:21
Leendert Haaksma van eigen bodem.
Zie hoor je vaak bij Ned. artiesten zoals Trijntje, Sita, speelt nu ook bij Anouk. Is heel veelzijdig en superinventief. Speelt funk met een heerlijke drive en scheurt als een gek en oh ja...kan als geen ander met een wah wah overweg.

en op wat voor manier is hij ondergewaardeerd?

ED BOB
28 mei 2004, 08:32
Hij krijgt niet de aandacht die hij verdiend. Misschien wil ie dat zelf ook wel niet. Ik denk dat veel mensen hem ook niet kennen. Neem nu bijv. 'Spike' van Direct die ken iedereen en kan nog niet in de schaduw staan van Leendert of Pascal van Blof is ooit uitgeroepen tot beste gitarist van Nederland. Niet dat Pascal slecht is, helemaal niet. Maar het beste...?

The wall of dolls
28 mei 2004, 09:08
Om de redenen die jij noemt kun je nog 500 gitaristen in Nederland naar voren schuiven, maar er zijn er maar heel weinig die echt die kwaliteiten hebben dat het ze ook nog bijzonder maakt

ED BOB
28 mei 2004, 11:03
Dat klopt er zijn genoeg goeie gitaristen, maar ik heb het hier niet over zomaar een gitarisje in een coverbandje (zoals mijzelf en vele anderen) maar Leendert als gitarist vind ik dus wel bijzonder zowel technisch, inventief als creatief en zou wat mij betreft meer naar voren mogen treden. Hij staat nu altijd in de schaduw van een BN'er. Hij gaf trouwens ook al op zeer jonge leeftijd les op het Conservatorium in Hilversum.
Ik heb hem een paar keer life gezien, gewoon in een kroeg. Maar wat hij doet is toch echt wel te gek...