PDA

View Full Version : Advies gevraagd!



LGK
16 april 2012, 20:26
Hallo beste GN'ers,

Ik het een tijdje geleden me gibson te koop gezet (Ik hoop niet dat dit onder "spam" valt, anders sorry..) omdat ik er achter ben gekomen dat ik toch meer van stratocaster hou..
Nu wil ik wel info verzamelen voor dat ik er eentje aanschaf. Nu zat ik zelf te denken aan 2e hands (sowieso) maar dan een MIJ of CIJ strat (geen idee wat het verschill is..) Mijn leraar heeft er ook een uit 82, ik heb er 1 keer op mogen spelen en ik was gelijk om!
Maar de prijzen verschillen nog al. Soms maar 4 a 5 a 600 euro. Maar soms ook wel 12 of 1300 euro..
Waar moet ik op letten als ik ga kijken voor zo'n strat.
Kan iemand mijn meer vertellen over deze geweldige Strat's. Of mischien weet iemand een site waar ik veel info kan vinden.
Of is het mischien toch beter om voor een USA strat te gaan..
En jaja.. ik weet het, ik moet zelf gaan spelen en luisteren. Maar om vooraf een beetje info te vragen is nooit verkeerd toch? ;)

En als je niet precies snapt wat ik bedoel moet je hier maar ff naar luisteren:

http://www.youtube.com/watch?v=AVUg-PJf4Zg&list=UUw-BdMTePvq4QHfUHrOndvQ&index=1&feature=plcp

Alvast bedankt voor jullie reactie's!!

Grz

B-stone
17 april 2012, 00:56
Heej, volgens mij zit er niet erg veel verschil in sound tussen een mex of een usa. Voor het geld kun je beter een mex kopen. E serienummer jappen zijn volgens mij erg gewilde gitaren ( maar daar betaal je ook voor). Ik zelf heb mijn usa strat (2e hands) voor 550 kunnen kopen. En voor de rest blijven het natuurlijk een voor een stuk voor stuk andere gitaren. Het is altijd een beetje geluk hebben als je de ware wilt vinden.

Succes :D

Ik ben ook helemaal op de strat tour nu. Ik dacht zelf altijd dat ik meer een lp man was ;)

Sinner1980
18 april 2012, 17:50
Ik zou persoonlijk op zoek gaan naar een knappe american vintage; staan vaak genoeg op MP voor leuke prijzen en ik vind ze over het algemeen kwalitatief zeer sterk

LGK
18 april 2012, 18:08
Die zijn toch al gauw 1200 2e hands? Toch?
Maar zijn idd wel lekkere gitaren volgensmij...
Maar in die klasse heb ik ook een srv strat.. Die soms wel voor 1000 te koop staan.. Hmm moeilijk.

Grz