PDA

View Full Version : Egnater IE4 mist footswitch



DennisvandenHeuvel
15 april 2012, 21:26
Hi allen,

ik ben op zoek naar de EG4 footswitch voor mijn Preamp. Heeft iemand nog een originele liggen?

Zo nee, weten jullie welke compatible zijn? Ik heb het dus niet over de midi controller maar de gewone 4 channel switch.

Groet, Dennis

http://thumbnails18.imagebam.com/18511/ef2005185109346.jpg (http://www.imagebam.com/image/ef2005185109346)

Nocki
16 april 2012, 16:22
Oei. Die heb ik nog maar een keer te koop gezien... En dat was bij een ie4.
Zeker weten dat je liever zo'n ding wilt dan een midi pedaal?

muziekschuur
16 april 2012, 16:26
5 pins aansluiting of 7 pins aansluiting?

DennisvandenHeuvel
16 april 2012, 16:39
Hi,

Thanks voor je reactie.. Tja ik weet niet, misschien onderschat (of overschat) ik daar de mogelijkheden van. Het enige dat ik wil is de 4 kanalen kunnen selecteren.

Het grote voordeel, begrijp ik, komt zodra ik een of meerdere effectenapparaten ga toevoegen?

DennisvandenHeuvel
16 april 2012, 16:43
De midi in aansluiting is 7 en midi thru is 5 pins.

De Footswitch schakelaar is 7 pins

Nocki
16 april 2012, 16:54
Hi,

Thanks voor je reactie.. Tja ik weet niet, misschien onderschat (of overschat) ik daar de mogelijkheden van. Het enige dat ik wil is de 4 kanalen kunnen selecteren.

Het grote voordeel, begrijp ik, komt zodra ik een of meerdere effectenapparaten ga toevoegen?

Er zijn goedkope 5pc midi Pedalen op de markt. Het scheelt enorm in je zoektocht.
Het wordt idd enorm handig straks als je er een BNA or ofzo bijhangt. In 1 keer van clean met chorus naar er overdrive met delay...
Dat maakt het leuk. Succes

muziekschuur
16 april 2012, 17:32
7 pins wordt zowel voor analoog schakelen als digitaal schakelen gebruikt. Dus lees dat even na in de handleiding. Diverse Fame versterkers uit de musicstore zijn 7 pins en die voetschakelaars zijn tussen de 27 en 40 euro. Maar vaak moet je dan de aansluitingen omsolderen om e.e.a. te laten kloppen.

HaroldA
16 april 2012, 17:42
Even mailtje naar Bruce sturen. Hij is altijd heel behulpzaam en zal je zo de specs van de footswitch kunnen geven!

DennisvandenHeuvel
16 april 2012, 21:58
Dank allemaal!

In the meantime zag ik dat de versterker ook nog de mogelijkheid gaf te switchen met twee losse schakelaars met jack plug.

Tot ik een EG4 of goede midi switch heb gevonden doe ik het even zo :-)

vinni
17 april 2012, 23:27
Toevallig....

Vandeweek was ik op zoek naar mijn EG4......Nergens meer te vinden.
Had twee TOL100's.....nu nog eentje.....de oude van Nocki.

Sluit me dus aan bij de zoektocht.
Heb je nog een goeie EG4 liggen....ook ik hou me aanbevolen.

Vinni