PDA

View Full Version : lehle d-loop



Il_Falco
15 april 2012, 17:49
Ik ben al een tijdje aan het denken over een multiswitcher om mijn pedalen te switchen. MAar ik stuit altijd op de problemen met de output. Nu overweeg ik een lehle dloop in combinatie met een lehle dual sgos.

Maar ik heb een stereo delay en een stereo phaser. In de handleiding van de dloop staat er dat alles stereo is, maar hoe werkt dat dan juist? hoe moet ik alles dan aansluiten? Gebruiken jullie de dloop met stereo pedalen?
En als je 1 maal een mono patchkabel gebruikt, verlies je dan je stereo?

the sure thing
16 april 2012, 17:33
De lehle d loop en de lehle dual gogs is toc ongeveer hetelfde? Dat de switchers stereo zijn, betekent dat er stereo-pluggen in - en uit kunnen. Dus pluggen met 3 contactpunten (zoals je koptelefoon). Stereo pedaaltjes betekent dat het pedaaltje meestel 2 uitgangen heeft. Dit heeft op zich niks met de switchers te maken.

Il_Falco
16 april 2012, 20:20
ja, dat begrijp ik. maar de dloop heeft twee loops. Als je bv een stereopedaal met stereokabels aansluit in de eerste loop, en je gebruikt een monopedaal met monokabels in de tweede, en je gaat dan stereo naar de dual en zo naar twee amps, heb je dan nog een stereo?

the sure thing
17 april 2012, 19:59
ja, zolang je maar 1 stereo-kabel gebruikt. Dus 1 plug met 3 contactpunten. De Lehle loopers zijn niet geschikt voor een aparte links- en rechtsplug.