PDA

View Full Version : Fender LSR op Lite Ash Strat?



crapton
15 april 2012, 16:55
Ik heb een Fender Lite Ash Strat met diverse modificaties. Nu heb ik sinds kort last dat de G snaar ahw blijft hangen na trem gebruik. Ofwel komt niet terug maar wordt hoger na lichte duikvlucht.

Nu ben ik al eindeloos bezig geweest met dat groefje, snaar heen en weer, grafiet erin, beetje vijlen en telkens denk ik ja gemaakt, maar dan na een paar keer begint het weer. Gisteravond moesten we optreden dus Strat mee, ik dacht gemaakt maar bij check op het podium: niet goed. Terug de koffer in, had met opzet 2e gitaar mee.

Maar ik ben het wel zat dat gekloot. Dus ik dacht een Fender LSR roller nut te kopen. Maar die past niet zomaar, en het groefje van de bestaande nut is heel ondiep. Op zich is het inbouwen niet zo'n drama maar moet wel secuur, heel klein beetje van de toets verwijderen richting body.

Vragen:
- Wie heeft zo'n ding zelf ingebouwd in een Lite Ash Strat? Ervaring en gereedschap? Ik heb al op JijBuis gekeken en geGoogled dus al voorbeelden gezien - maar niet specifiek de Lite Ash.
- Wie kent een goede gitaarbouwer in Zuid-West NL (bv Breda) die niet te duur is? Wat inbouwen kosten, enig realistisch idee of ervaring?

Bedankt!

marter544
15 april 2012, 16:58
Ik zou er gewoon een graphtec nut op zetten en de stringtrees verwijderen.

frekie
16 april 2012, 11:55
+1 al moet je IMHO dan wel Sperzels erop zetten, die verlopen in hoogte. Anders heb je die stringtrees nodig. Topkam en stringtrees vervangen door GraphTec.

Verder even onder de motorkap kijken, als er echt 500K pots in zitten, vervangen door 250K. Ik heb even een Lite Ash strat gehad, fijne strat maar wat schel op het brugelement. Kan komen door die pots.

Casual Ruud
16 april 2012, 13:25
Je zou eens naar Bob van Dinther kunnen gaan. www.dijkmansmuziek.nl In Breda aan de Haagdijk

Geen idee wat hij vraagt en of hij het überhaupt wil doen, maar ik vind het een prima kerel. Altijd wel behulpzaam.

crapton
16 april 2012, 18:31
Mensen bedankt. Ik heb er al Sperzel locking tuners op met roller string t's, tevens de brug PU vervangen door een GFS micro humbucker dual blade 16 k-ohm.

Ik ga er nog even over nadenken maar denk dat ik het zelf ga doen om de kosten in de hand te houden. Ben niet helemaal zonder ervaring en redelijk handig.

Heel voorzichtig, de hoeveelheid hout dat weg moet is weinig. Ik denk dat ie wel iets dieper moet. Moet ook nog voor het juiste gereedschap zorgen. Die videoserie (3x) op JijBuis over de installatie is hele een goede.