PDA

View Full Version : Mini PA systeem opbouwen (Vraag).



Riny
15 april 2012, 12:53
Omdat ik geen forum thread kon vinden voor dit onderwerp heb ik hem hier maar even geparkeerd.

Nu wil ik een mini PA op gaan bouwen van +/- 200/300 Watt.
Echter, wanneer ik op het internet rond kijk heb ik het idee dat er veel materiaal aangeboden wordt voor DJ werk en dat is nu net niet de bedoeling.

Ik wil dus het PA, zoals aangegeven, stap voor stap op gaan bouwen.
Denk te beginnen met een eindversterker (stereo)
Dan de boxen en eventueel palen voor de boxen.
De boxen moeten niet extreem zwaar zijn qua gewicht i.v.b. lichamelijke beperking.

Mijn budget komt van mijn WAO-uitkering vandaar dat ik het stap voor stap dien te doen.

Zijn er onder jullie mensen die mij een beetje de goede richting in kunnen/willen helpen?
Bij voorbaat dank.

HUESSEN
15 april 2012, 12:57
Ik heb er verder geen verstand van maar denk dat je in dit forumgedeelte er meer over kunt vinden of vragen.

http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?43-Live-Muziek

Riny
15 april 2012, 13:08
Bedankt voor de reactie, zal eens gaan kijken.

Arvoitus
15 april 2012, 22:00
Twee belangrijke vragen: waarvoor wil je het gaan gebruiken en wat is je budget?

Riny
16 april 2012, 15:27
Wij zijn nu bezig het samenspel top te krijgen en als het allemaal verantwoord is willen wij heel af en toe eens een uur of twee optreden.
Het zal in gelegenheden zijn waar maximaal 200 man binnen kunnen.
Daarbij hoeft het allemaal niet overdreven hard.
Als wij een ruime dansvloer van goed volume kunnen voorzien lijkt ons dat voldoende.
Ik ga er zelf maar vanuit dat je drie type mensen hebt op een dergelijke avond, mensen die willen dansen, mensen die alleen maar graag luisteren en mensen die alleen maar met elkaar zitten te kletsen en niets met muziek zouden kunnen hebben.

Budget?
Wij zullen alles in stappen aanschaffen omdat wij geen haast hebben en ook geen miljonairs zijn, hahahahaha.